Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:55

Ik zie zeker voordelen aan minder mensen, maar begrijp dat jij anders ook met meer gegaan was? Is het iedereen gelukt na 1 passessie?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:01

Spannend en leuk je jurk uitzoeken pimaude! Komt vast goed als je al een idee hebt van wat je wel en niet wilt, maar ik zou zeggen pas vooral veel verschillende jurken. Dan kun je van elke jurk aangeven wat je wel en niet mooi vindt en kunnen de verkopers je goed helpen.

Leuk Lorette dat je ook geslaagd bent voor een jurk en dapper dat je helemaal alleen bent gegaan, maar ik snap je redenering dat je dan ook alleen met je eigen wensen hoeft rekening te houden.

Ik mocht ivm corona maar 2 mensen meenemen (mijn ouders). Dat vond ik wel prima, maar als het had gemogen had ik mijn beste vriendin en schoonmoeder ook mee genomen. Die zijn nu bij de eerste pas geweest, dat vond ik wel een mooie oplossing :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:02

Ik ben twee dagen na elkaar bij twee verschillende winkels geweest. Bij de eerste kwamen we er niet uit. De jongen luisterde ook net niet helemaal naar wat ik voor ogen had. Ik kwam binnen met een afbeelding van hun site van een jurk die ik in ieder geval wilde passen. Toen ik volgens hem die jurk aan had viel hij me net iets tegen.

Bleek achteraf dat het niet exact die jurk was maar net een ander model.

De dag er na geslaagd met de derde jurk die ik aan had. Ander merk dan de jurk die ik bij de eerste winkel aangegeven had maar wel 99% dat model :j

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:08

Nee ik zou met 2 zijn gegaan, mijn moeder en beste vriendin, maar die konden natuurlijk niet mee dus heb ik 2 vriendinnen mee gevraagd die ik anders denk ik niet gevraagd had :+ Ik ben uiteindelijk gegaan voor exact wat ik van tevoren voor ogen had, ik had niet verwacht meteen te slagen maar het was vrij duidelijk. Vond het ook wel een hele fijne winkel, we mochten eerst zelf rondkijken en jurken aanwijzen die ik graag wilde passen en zo, en daarna werd er op een hele fijne manier heel goed naar me geluisterd :j

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:18

Zo, 5 mensen. Dat is best veel ja! Ik vind het ook wel jouw keuze wie je meeneemt eigenlijk. Het is toch jouw feestje?

Qua trouwjurken, ja, dat kan soms best lastig zijn. Vooral als de mensen die je meeneemt allemaal een andere smaak hebben. Dan is het inderdaad soms fijner om gewoon alleen te gaan zoals Lorette. Ik was wel blij met mijn drie dames, we hebben alle vier een andere smaak maar de jurk die ik heb gekozen waren we allemaal stil van en erover eens dat dat hem is. Ik moest er wel drie bruidszaken voor af.

Als het goed is is in maart mijn jurk klaar, ik wil alleen nog een kilo of 5/6 afvallen. Eigenlijk is het dus helemaal niet handig om komende maand al te gaan passen, want waarschijnlijk kom ik er nu niet eens in gewurmd :+. Hoe doen jullie dat?

Wij hebben de ringen uitgezocht. Waren het toch niet gelijk met elkaar eens :+.
We hadden al afgesproken dat het hele basic rechte ringen zouden worden in mat goud en eigenlijk wilden we precies dezelfde. Uiteindelijk lagen ze voor ons en was Jim heel enthousiast, en ik ook wel, maar ik vond het toch wat kaal. Ik heb een ring gekozen die toch iets meer afgerond is, en misschien dat ik er nog verticale streepjes in laat zetten, maar dat kan ik tzt bepalen als de ringen binnen zijn.

Dit wordt die van mij, maar nog een stuk smaller:
Afbeelding

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:39

Aftellen voor je juval! Hopelijk hebben jullie morgen een prachtige dag

Succes met het passen pimaude!
Gelukkig in 1x geslaagd, had al een bepaalde vorm in gedachte en dat paste erg mooi dus dat was erg fijn. Had 4 mensen mee met het passen. Iedereen was heel lief maar vond het toch erg ongemakkelijk.. Hou er niet zo van om in het middelpunt te staan, zit meer tussen mijn oren hoor haha :o

We hebben de afgelopen 2 weken de turbo aangehad met van alles regelen en vastleggen. Taart, ceremoniespreker, DJ, ringen uitgezocht (kunnen we vanavond al ophalen :):) )
Save the date kaarten afgelopen weekend verzonden.
Afbeelding


Hoe ver van te voren hebben jullie iemand voor haar + make up gevraagd? Kom nogal uiteenlopende prijzen tegen.. Heb nu iemand gevonden met een leuke prijs en de foto's zien er ook goed uit.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:45

Oh hele mooie save the dates zeg!! Helemaal mijn smaak <3

Maanlicht, mooie ring ook! Wat je uiteindelijk hebt gekozen klinkt mooi, wij hebben ook hele simpele ringen. Die van ons zijn gemaakt van het goud van de trouwringen van mijn ouders, dus ondanks dat ze simpel zijn toch wel bijzonder vind ik.

Hier heeft een goede vriend vandaag afgezegd, hij is met zijn vriendin in Azië en ivm corona zijn hun plannen erg veranderd en willen ze langer weg blijven om toch nog meer te kunnen zien. Vind het heel jammer dat ze er niet bij zullen zijn, maar goed ik snap het wel. En het is wel weer een stukje goedkoper :')

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:33

succes met jurk uitzoeken pimaude!! veel plezier ook. Wel fijn dat er weer gewoon mensen mee mogen in ieder geval. Ik heb die van mij via Vinted, helemaal zelf uitgezocht. Dochterlief is wel meegeweest met passen bij de coupeuse.

mooie kaart Patriesz!! leuk!

fijn dat het gelukt is met de ringen Maanlicht.

We hebben gister nog even de ringen gepast. Ik heb een kettinkje voor hem bij de juwelier gekocht, dus hij kan de ring om zijn nek gaan dragen.
Net mn hele huis opgeruimd en schoongemaakt. Er komt toch wat familie mee morgen, dus het moet er wel netjes uit zien. Misschien dat ik vanavond nog wel wat ballonnen op ga hangen, toch een beetje feeststemming maken.

Vanmorgen bij de bloemist een mooi boeketje laten samenstellen, heel leuk geworden, (en voordelig omdat er geen bruids- voor staat :) ).. dus dat kan ook afgevinkt.
straks het gebak halen, en de laatste boodschapjes. Cateraar komt morgen om 18.00 uur, dus daar heb ik verder geen omkijken meer naar.

Oh ja, en nog even de auto door de wasstraat. Van versieren komt niets met dit weer, misschien lukt het morgenochtend als er wat minder wind staat. Heeft schoonzoon ook wat te doen haha..

nog 1 dag ^&+

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:42

Spannend nog 1 dag!!! Druk druk druk!! En lekker genieten morgen <3

Die save the date kaart is zo mooi! chique!! Dat is ook wat wij een beetje voor uitnodigingen willen, maar de save the date gaan we zelf knutselen. Door alle drukte van schoonzus haar zwangerschap, gereg. partnerschap en verlof schiet dat er steeds een beetje in helaas.

Mooie ring ook!

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:07

pimaude schreef:
5.. Waarvan ik er 2 echt graag mee wou hebben.

Oeh ringen!! Die heeft mijn vriend al gehaald en dat vind ik ergens wel jammer dus wou ze wel even zien voordat we gaan trouwen.. Hij vond dat helemaal een verrassing, maar je moet er wel nog 60 jaar mee lopen.. Weet je al wat je ongeveer wil?

Ah, 5 valt nog wel mee :j
Ik had mijn moeder, peettante, broertje, 2 bruidsmeisjes en 1 goede vriendin mee en het derde bruidsmeisje was er door middel van video bellen (die was toen hoogzwanger en had verplichte bedrust).
Was prima te doen hoor :j

Mooie kaart zeg!

@Juval, heel veel plezier!


Hier hebben we 1 onverwachte afzegging gehad, en een afzegging die nog gaat komen en mijn man is eigenlijk diep teleurgesteld hierin.
Zijn tante en haar man hebben zonder opgaaf van reden afgezegd en zijn oom heeft in eens een optreden gepland op onze datum.
Het is niet dat ze niet al bijna een jaar op de hoogte waren van deze dag...
En nou ja, het is heel typisch, ze zijn naar alle bruiloften geweest, maar die van mijn man slaan ze over...
Dat doet hem pijn en dat maakt mij woest.

Ik heb daarom vandaag eens voorzichtig bij mijn schoonvader geïnformeerd of hij wist wat hier de reden van is... Dit houd wel in dat mijn schoonvader ze nu gaat bellen en gaat vragen waar ze in godsnaam mee bezig zijn :')
Maar goed, ik wilde het toch graag weten, maar mijn schoonvader wist helemaal nergens van, die sloeg stijl achter over hiervan...

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:11

Mooi die save the dates!

Nog 1 nachtje Juval!!

@M_D_H dat is echt klote... Snap echt niet dat mensen durven afzeggen om stomme redenen. Een bruiloft is hartstikke duur en je doet het (vaak) maar 1 keer dus kies je je gasten al bewust uit, dan is dit echt een klap in je gezicht..

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:37

Spannend Juval!! Alvast een hele mooie dag gewenst, geniet ervan!

M_D_H, ligt denk ik ook een beetje aan je persoonlijkheid. Het wordt vaak wel afgeraden zoveel mensen mee omdat het best heftig kan zijn om zoveel meningen te hebben.
Wat vervelend van de oom van je man, zeker zo zonder verdere communicatie. Hebben jullie zelf niet om de reden gevraagd?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:50

Mooie save the date kaart :) Heel gaaf en goed bezig met alle geregeld!

Vervelend MDH die afzeggingen zonder reden. Vooral vervelend voor je man als die zo teleurgesteld wordt in zijn familie.

Juval nog 1 nachtje slapen! Alles onder controle? Ik wens jullie alvast een fantastische dag toe ^&+

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:09

MDH, wat jammer van die oom zeg. apart dat ze zomaar afzeggen.
wij hadden ook wel een aantal afzeggingen, maar dat waren wel geldige redenen ivm zwakke gezondheid en angst voor corona. tja, daar doe je verder niets aan.

alles onder controle is een groot woord :) .. kennelijk hebben we toch iets meer stormschade dan gedacht. Iets met het mestbassin waar met spoed iets aan moet gebeuren.. en er is een koe die waarschijnlijk wil gaan kalven vannacht of morgen... zal je ook net zien dat dat rond de tijd van trouwen gebeurd. :)
maar verder gaat alles volgens plan. auto is schoon, gebak staat in de koelkast. Kapster komt om 9.30 uur, fotograaf om 13.00 uur. dochters met aanhang komen ook in de ochtend al. Kamer moeten we nog even verbouwen zodat iedereen kan zitten en er plaats is voor de catering. Boodschappen zijn in huis.

Vriend denkt dat er vanuit de buurt vanavond nog een boog gezet gaat worden. Ik weet niet of ze dat doen ivm schoonzus etc. afwachten maar, ik hoop niet dat hij erg teleurgesteld is als ze het niet doen. Het is wel een soortvan traditie hier in de buurt bij bruiloften en zoveeljarig huwelijksfeesten.
we zien wel.

nog een nachtje..

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:18

Heel veel plezier morgen!

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:22

Alvast heel veel plezier gewenst, Juval! *\o/* Wil je nog wat foto's delen wanneer je ze hebt? Een verslagje van de dag zou erg leuk zijn. :D

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:48

Heel veel plezier morgen juval!

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:16

Juval heel veel plezier morgen! Geniet van jullie dag!

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 22:50

Juval geniet van jullie dag morgen!

Mooie save the date kaart zeg!

Wij hebben geen save the date kaart verstuurd, vonden we zonde van het geld :') zo’n beetje iedereen weet wel wanneer we gaan trouwen haha.
Wij hebben van de week een pinterest bord gemaakt met allerlei aankleding en hebben half maart een afspraak met een vriendin van een van mijn beste vriendinnen, die werkt bij een bloemist en is in dezelfde stijl als wij getrouwd. Zij gaat dus de bloemen verzorgen en we kunnen een hoop leuke spullen van haar lenen :)
Verder op zoek geweest naar een auto, maar wat een geld daarvoor zeg.. vind het echt bizar.

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:33

Heel veel plezier vandaag Juval! Geniet ervan!! ^&+

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:45

Ik zie een waterig zonnetje. Hopelijk hebben jullie ook nog wat mooie, droge momenten vandaag, Juval!

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:49

Geniet van jullie dag Juval! ^&+

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:13

Juval, veel plezier, geniet er van <3


Hier is het probleem met de visagie opgelost, ik heb uiteindelijk mijn tante gevraagd of zij niet nog iemand wist en toevallig is een vriendin van haar, die met dezelfde producten werkt, ook visagiste, dus ze heeft alle fotos van vorig jaar naar haar doorgestuurd, incl. de fotos van de producten die ze heeft gebruikt. En ze is akkoord gegaan met dezelfde prijs als die mijn tante ook voor ons gevraagd heeft.

Heel blij mee :j

Ondertussen gisteravond laat nog met mijn schoonvader gesproken, tante van mijn man heeft afgezegd omdat er in haar schoonfamilie iemand erg ziek is die dezelfde datum een soort van afscheid wil geven.
Dus die snap ik ergens wel.
Hij heeft oom niet kunnen bereiken.
Ondertussen ook bericht gehad van de broer van mijn man dat er geen oppas geregeld kan worden, dus die komen niet of er komt 1 iemand... Dus dat is ook heel jammer.
En er zijn schijnbaar nog mensen die niet willen komen uit protest tegen een qr code... Iets dat er tijdens onze bruiloft al niet meer is... :')
Maar goed, ik zei gister ook tegen mijn man, ik heb 100 keer liever dat mensen afzeggen, dan dat mensen er met een lang gezicht zitten. Als wij geen prioriteit voor je zijn, ga dan alsjeblieft ergens anders heen. Wij hebben een vrij prijzige locatie en 1 iemand minder levert al een leuk bedrag op wat ik elders week kan gaan uitgeven :+
Dus, als je niet wil komen, zeg dan maar af, want ik hou liever dat geld in mijn zak als dat jij er met een lang gezicht zit :+



Ik zag een discussie over de jurken, ik heb dus 6 mensen mee genomen en 1 iemand heeft digitaal meegekeken.
Ik had mijn moeder en peettante mee voor de iets conservatievere stem, omdat wij ook voor de kerk zouden trouwen, en mijn 3 bruidsmeisjes en goede vriendin voor de modernere stem, daarnaast had ik mijn broertje mee, omdat hij de ceremoniemeester was en er voor kon zorgen dat het pak van mijn man wel bij mijn jurk zou passen.
En dat pakte eigenlijk wel goed uit :j
Ik had 1 prachtige jurk aan, met heel veel kant, en applicaties, super mooi, in een blushroze kleur...
Maar de jurk was een soort van doorzichtig bij mijn buik en deels bij de borsten, het was absoluut niet vulgair en zelfs mijn moeder vond hem best te doen... Maar mijn broertje kreeg bijna aan rolberoerte en wilde mij extra bedekken :') _O-
Het was heel grappig.

Punt was, dat ondanks dat mijn entourage een hele uitgesproken mening hadden en ondanks dat ik best wat meningen had, ze wel allemaal respectvol waren en ze het allemaal eens waren over dé jurk. Toen ik daar in binnen kwam viel iedereen stil en was iedereen het er meteen over eens dat dit mijn jurk zou worden, mijn peettante brak zelf meteen in tranen uit :j <3
(Ondanks dat die niet volledig voldeed en de winkel nog een hoop heeft moeten aanpassen :') _O-)

Ik denk dat het veel wordt afgeraden omdat een hoop mensen het verschil tussen een respectvolle mening, of iemand met de grond gelijk maken, niet altijd begrijpen :n
Mijn entourage bestond allemaal uit hele mondige mensen, die echt niet bang zijn om een mening te geven, maar ik weet dat ze mij respecteren en van mij houden en dat ze het beste voor mij willen.
Omdat ik dat weet, kan ik hun mening heel goed handelen, en omdat zij mij respecteren en van mij houden, geven ze op een respectvolle manier hun mening (en niet op de manier die je veel op tv ziet, van die vrouwen die ook hun 5 seconds of fame and shine willen, door hun vriendin bij SYTTD helemaal van kant te maken :+ ) En soms waren ze zelfs helemaal stil (dat was trouwens veel erger, die stile :') _O- dan wist ik meteen dat dit hem niet was :') _O- )

Anyway, je kan mijn inziens dus best een wat grotere groep mee nemen, zolang je weet dat die mensen wel respect en fatsoen hebben en dit niet als een uitgelezen kans zien om je onderuit te schoffelen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:24

Wat leuk om die jurkverhalen te horen! Hopelijk kennen ze mij goed genoeg om hun mening tactisch te geven :) Er is inderdaad Zon, ik hoop ook bij Juval! :)z

Vervelend hé, mensen die afzeggen.. Wij hebben nog steeds moeite met de gastenlijst.. We wouden een X-aantal mensen op de hele dag, maar gaan daar nu al bijna verdubbeld overheen. Aan de andere kant denken we: Je trouwt maar één keer, en we hebben nou eenmaal een grotere familie aan een kant.. Als er dan mensen afzeggen zou ik ook balen want we hebben er zelf al zolang over nagedacht dat het tof zou zijn als ze komen. Maarja, die per persoon prijs is hier ook bijna €100,00 voor daggasten, als ze nog naar behoren zuipen dus daar kunnen wij ook leuke dingen van doen.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 11:00

Ik had mijn moeder, schoonmoeder, oma en 2 zusjes mee met jurken passen dus ook 5 mensen. Ik vond het leuk voor de gezelligheid maar trek me vrij weinig aan van wat anderen denken, ik doe lekker mijn eigen ding. En over dé jurk waren we het allemaal eens :D

Ik vind de daggasten ook een ding hoor. Wij hebben een grote vriendengroep die we allemaal hebben uitgenodigd, en die hebben dan weer allemaal aanhang.. die hoeven we niet per se bij van ons maarja, je kan moeilijk zeggen dat ze hun partner niet mee mogen nemen.