Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:49

In Engeland staan ze overal voor het grijpen en de meerderheid van de Engelsen test zichzelf vaak. Hier hebben we er wel TWEE van de regering gekregen. Voor iedereen een.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:51

Wij kregen er 2 op een gezin van 4, dus nog niet eens helemaal dan iedereen een.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:54

Dan is het 2 per postcode geweest. Als ze toch goedkoop maatregelen willen nemen zorg dan dat mensen zelf testen voor niets krijgen, alle postcodes gewoon elke maand een aantal toesturen .

c_alsemgeest

Berichten: 20721
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:57

Ik kreeg er nog 2 extra van mijn opleiding en 2 van mijn werk :P

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:03

Vayo schreef:
Ik vraag me af of er veel mensen zich opnieuw zouden gaan houden aan maatregelen zoals bezoek beperken, afstand houden van familie en vrienden, maar met x aantal personen samen met kerst. Ik denk het niet en dat vind ik ook begrijpelijk.
Dergelijke maatregelen wegen zo zwaar en ik denk dat weinig mensen dit er nog voor over hebben. Helemaal als een soort van ´in plaats van´ 2G en met als doel niet gevaccineerden te beschermen.

...

Natuurlijk wil ik er vanaf, maar als ik terugkijk naar de laatste lockdown met direct er achteraan de vaccinaties en nu toch weer flinke pieken heb ik er geen vertrouwen in dat het een kwestie is van “even weinig tot geen bezoek in huis, even afstand houden van lieve familie en vrienden”. Ik heb me destijds goed aan de 1 persoon bezoek gehouden, wat resulteerde in niemand zien aangezien iedereen met kon zat en je dus bij het afspreken al op minimaal 2 kwam (wel 1 huishouden). Ik heb toen echt mijn best gedaan, maar ben wel echt in een soort dal terecht gekomen.

En ik snap echt wel dat de situatie anders is als je kwetsbaar bent ondanks vaccinaties. Maar ik en al mijn familie en vrienden zijn jong, gezond en gevaccineerd. We zijn goed beschermd tegen ernstig ziek worden en die kans was al heel klein. Ik heb geen enorme vrienden- of familiekring. De kans om weer diep in dat dal te komen is gewoon zoveel groter dan als gevaccineerde ernstig ziek worden door corona. Dat is het me niet meer waard om vrienden en familie minder te zien, afstand te houden en bezoek te beperken.

Helemaal wanneer je dingen uitgesproken hoort worden als “met zijn allen de ongevaccineerden beschermen”.

2G geen probleem, mondkapjes in winkels geen probleem, mondkapje tijdens werk erg belemmerend en vervelend maar ik doe dat netjes, afstand houden in winkels geen enkel probleem. Maar thuis in privékring gewoon niet.


Tja ik denk dat je er alleen maar langer in blijft hangen dan.
Het is niet zo dat een kwetsbaar iemand met toch al een prognose van nog een beperkte levensduur, niet meer van het leven wil genieten zolang dat nog kan. Maar zolang iedereen een excuus heeft om zich wat minder aan de maatregelen te houden (ik zeg niet dat jij dat doet!) kan dat dus niet.
Wat mij betreft is het doel helemaal niet om de ongevaccineerden te beschermen. Wel het zorgpersoneel en de gevaccineerden, en de samenleving draaiende houden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:14

AmyII schreef:
Is dat zo? Dat vind ik ook wel een slechte zaak. Op mijn werk (mbo) staan de zelftests voor het pakken in de hal. Hoef je niemand voor te vragen dus je kan gewoon ‘anoniem’ (als daar behoefte voor is) meenemen. Zeker nu de besmettingsaantallen in het onderwijs zo groot zijn ben ik van mening dat die tests gewoon beschikbaar gesteld moeten worden.

Edit: mijn schoonzus werkt in een ziekenhuislab en test al zolang corona er is het gezin regelmatig (met toestemming van de werkgever), die kinderen (4 en 8) zijn er nu zo bedreven in dat ze het zelf kunnen doen.


Ik werk in de thuiszorg en moet zelftesten zelf betalen. Er is geen mogelijkheid om deze via het werk zelf te verkrijgen. 1x heb ik er 2 gratis kunnen aanvragen voor mij en mijn 2 kinderen via de overheid. De oudste kreeg er wekelijks 2 mee naar huis. Maar ook dit is al weken geleden. Inmiddels hebben we geen zelftesten meer. De jongste op basisonderwijs heeft nooit zelftesten meegekregen.

Ik vind dat wel een gemiste kans. Als ik gratis testen zou kunnen krijgen vind ik 2x per week zelf testen echt geen enkel probleem. De kinderen ook niet. Maar het is niet te betalen om het zomaar preventief te doen als je geen klachten hebt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:10

MyWishMax schreef:
Er waren toch veel meer live streams? Die grote groep artiesten die grote shows neerzetten?

Ik vind het vooral lastig dat ik weinig doe, alleen noodzakelijke dingen, maar daar dus wel mensen zie van dichtbij. Fysio bijvoorbeeld, maar ook hulp in huis. Dan kan ik me zo streng aan van alles houden, maar ik heb geen idee wat zij doen. Bij die fysio was al besmetting geweest, patiënt positief getest, behandelaar ook.


Dat is lastig hè, ik heb de thuiszorg opgeschort, maar mijn huis is nu wel een beetje een bende :=

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:40

Ik heb laatst weer een doos van 10 bij bol.com besteld.
Ik wist niet dat ze op de middelbare voor het pakken lagen. Zou best fijn zijn als ze dat nu voor de lagere school ook doen..

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:59

Hier hebben zowel de zwemles als de sportclub creatieve oplossingen bedacht tegen het QR scannen van ouders.

Kinderen mogen gewoon binnen afgedroogd, niemand wordt buitengesloten welke status je ook hebt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:07

corinep schreef:
Hier hebben zowel de zwemles als de sportclub creatieve oplossingen bedacht tegen het QR scannen van ouders.

Kinderen mogen gewoon binnen afgedroogd, niemand wordt buitengesloten welke status je ook hebt.

Ik ben benieuwd naar de oplossing.

De QR code is er natuurlijk niet voor niets.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:13

IMJ schreef:
corinep schreef:
Hier hebben zowel de zwemles als de sportclub creatieve oplossingen bedacht tegen het QR scannen van ouders.

Kinderen mogen gewoon binnen afgedroogd, niemand wordt buitengesloten welke status je ook hebt.

Ik ben benieuwd naar de oplossing.

De QR code is er natuurlijk niet voor niets.


Ik weet niet of ik dat hier wil noemen. Ik ben heel blij dat er in ieder geval geen kinderen de dupe ergens van gaan worden. Ook scheelt het gewoon een hoop gedoe.

In geval van zwembad is er ook gewoon geen mankracht voor het scannen aanwezig. Ze kunnen moeilijk steeds uit t zwembad komen om aan de deur te gaan staan, de zwemlessen zijn strak achter mekaar en er is al zoveel achterstand.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:45

Kinderen zijn de dupe van hun niet vaccinerende ouders , niet van de QR code.

Anoniem

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:53

Nou inderdaad, wel goed benoemen..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:07

bigone schreef:
Kinderen zijn de dupe van hun niet vaccinerende ouders , niet van de QR code.

Dit vooral

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:55

Helemaal mee eens.

Twee friese dorpen zijn zelf in lockdown gegaan, vanwege de besmettingen op de basischool.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:12

Vayo schreef:
AmyII schreef:
Is dat zo? Dat vind ik ook wel een slechte zaak. Op mijn werk (mbo) staan de zelftests voor het pakken in de hal. Hoef je niemand voor te vragen dus je kan gewoon ‘anoniem’ (als daar behoefte voor is) meenemen. Zeker nu de besmettingsaantallen in het onderwijs zo groot zijn ben ik van mening dat die tests gewoon beschikbaar gesteld moeten worden.

Edit: mijn schoonzus werkt in een ziekenhuislab en test al zolang corona er is het gezin regelmatig (met toestemming van de werkgever), die kinderen (4 en 8) zijn er nu zo bedreven in dat ze het zelf kunnen doen.


Ik werk in de thuiszorg en moet zelftesten zelf betalen. Er is geen mogelijkheid om deze via het werk zelf te verkrijgen. 1x heb ik er 2 gratis kunnen aanvragen voor mij en mijn 2 kinderen via de overheid. De oudste kreeg er wekelijks 2 mee naar huis. Maar ook dit is al weken geleden. Inmiddels hebben we geen zelftesten meer. De jongste op basisonderwijs heeft nooit zelftesten meegekregen.

Ik vind dat wel een gemiste kans. Als ik gratis testen zou kunnen krijgen vind ik 2x per week zelf testen echt geen enkel probleem. De kinderen ook niet. Maar het is niet te betalen om het zomaar preventief te doen als je geen klachten hebt.


Ik vind het echt een slechte zaak dat die dingen niet gewoon uitgedeeld worden, bij de thuiszorg notabene! Heeft mijn werkgever dan zo geïnvesteerd in die tests dat ‘hij’ ze gratis uit kan delen of…?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:01

Ik denk het wel! Goede zaak hoor van je baas! Ja, je zou juist verwachten dat (thuis)zorgpersoneel en nu ook kinderen op de basisschool thuistesten zou krijgen!?
Mijn oudste zou ze mee moeten krijgen (middelbare) maar ook nu weer niks beschikbaar. Ik vind het zo´n gemiste kans.

Ik voel me de hele winter standaard zo´n 2 a 3 keer per week niet echt fit/beetje kwakkelen. Nu met het dragen van de mondkapjes tijdens werk helemaal. Nu ook weer flinke hoofdpijn (alsof alles vastzit in mijn hoofd), prikkende neus, keelpijn en intens moe. Hoe fijn zou het zijn dat je dan telkens even een testje kan pakken om jezelf even te checken, ondanks dat ik weer waar mijn klachten vandaan komen!?
Zelf een hoop thuistesten kopen, daar ga (en kan) ik echt niet aan beginnen.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:10

Hier op de middelbare school krijgt iedere leerling er 2 per week mee, kan je bij de receptie ophalen. En als je vraagt om paar meer is het ook geen probleem

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:51

Vayo schreef:
Ik denk het wel! Goede zaak hoor van je baas! Ja, je zou juist verwachten dat (thuis)zorgpersoneel en nu ook kinderen op de basisschool thuistesten zou krijgen!?
Mijn oudste zou ze mee moeten krijgen (middelbare) maar ook nu weer niks beschikbaar. Ik vind het zo´n gemiste kans.

Ik voel me de hele winter standaard zo´n 2 a 3 keer per week niet echt fit/beetje kwakkelen. Nu met het dragen van de mondkapjes tijdens werk helemaal. Nu ook weer flinke hoofdpijn (alsof alles vastzit in mijn hoofd), prikkende neus, keelpijn en intens moe. Hoe fijn zou het zijn dat je dan telkens even een testje kan pakken om jezelf even te checken, ondanks dat ik weer waar mijn klachten vandaan komen!?
Zelf een hoop thuistesten kopen, daar ga (en kan) ik echt niet aan beginnen.

Blijkbaar toch niet, het vo waar mijn broer werkt deelt de tests ook uitgebreid uit, het mbo waar de dochter van een vriendin van me studeert ook.

tammiebels schreef:
Hier op de middelbare school krijgt iedere leerling er 2 per week mee, kan je bij de receptie ophalen. En als je vraagt om paar meer is het ook geen probleem

Klopt idd., ik schrok best van de verhalen die ik hier las maar er zijn dus meer instellingen die dit wel ‘gewoon netjes’ doen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:54

Mijn 6jarige draait het stokje zelf door haar neus. Wel onder toezicht want ik wil wel dat hij er goed doorheen gaat.
Ze zijn niet heel duur.. maar het tikt wel aan!

Vreselijk trouwens hoe vol en slecht bereikbaar de teststraten nu zijn. Ik vrees echt dat een hoop mensen nu niet gaan.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:54

Tja als je hoort dat mensen 17 keer hebben moeten bellen of een uur in de wacht hebben gestaan!? Ik zou dan ook niet testen maar gewoon thuis uitzieken. En als je echt ziek bent heb je toch ook de energie niet om een half uur tot een uur in de rij te moeten staan met een mondkapje op. Ik schrok echt van de beelden op het nieuws.

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:14

Vayo schreef:
boyca schreef:
En dat geldt dus ook voor gevaccineerden maar ja die hebben een groen vinkje


Klopt, maar zij zijn beschermd tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname.


Droom maar lekker verder.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:21

Het overgrote deel van de mensen echt wel hoor. Ik verzin dit niet zelf hé. Dit is uitgebreid onderzocht. Kijk maar eens naar het percentage ongevaccineerden op de IC ;)

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:46

Dat is tegen dovemansoren gezegd Vayo.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 07:14

“Droom maar …” -> we hebben er weer 1 voor de bingo !