Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Deleted]

 
Profiel   

[Deleted]


Laatst bijgewerkt door SJP op 09-05-23 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:32 



 
Profiel   

Doe je dan ook geen broodje/snack op vrijdag op het werk bijvoorbeeld?

Ik vind het knap! Ga wel volgen maar meedoen, neuh dat is gedoemd te mislukken. Heb ik de motivatie niet voor haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:35 



 
Profiel   

Oef stoer!
Hier hebben we afgelopen tijd ook wel heel makkelijk heel veel geld uitgegeven. Maarja in quarantaine dan vond ik knutselspullen voor de kinderen wel essentieel :+ .
Ik ga meelezen, mijn doel is minderen dat is al lastig genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:36 



 
Profiel   

Ik moet dit ook doen. Ik ga in januari verhuizen en wil zo min mogelijk meenemen en zo veel mogelijk troep juist weg doen! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:39 



 
Profiel   

Oehh goed idee!
Ik ben aan het sparen voor een reis in januari, en had mezelf al opdracht gegeven om deze maand extra zuinig te doen om nog net wat meer te kunnen sparen. Maar dit maakt het wel wat concreter! Ik doe met je mee :D

Maar wat zijn de spelregels? Kijk dat je geen kleding ed voor jezelf mag kopen is logisch. Maar hoe zit het idd met die koffie bij dat koffietentje? En cadeaus voor anderen?
Ik ga eind deze maand ook nog een weekend weg met vriendinnen, zijn dat dan onnodige uitgaven? Want dat ga ik niet laten schieten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:42 



 
Profiel   

[Deleted]


Laatst bijgewerkt door SJP op 09-05-23 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:43 



 
Profiel   

[Deleted]


Laatst bijgewerkt door SJP op 09-05-23 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:45 



 
Profiel   

Ik ben al druk bezig met het ontspullen, jeetje, wat voelt dat heerlijk om de troep niet meer te hebben liggen. Iedere dag een stapel volle vuilniszakken mee naar beneden ( 3x daags de hond uitlaten en dan muk mee naar de vuilnis )

Zo heerlijk! :))

Maar moet natuurlijk de troep niet meer aanvullen. Enige wat ik deze maand heb gekocht is dierenvoeding. Maar geen andere zooi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:48 



 
Profiel   

Waarschijnlijk iets met een camper ergens in Zuid Europa, maar we zijn er nog niet helemaal over uit.

Hmm oké ik denk dat voor mij de koffie en de broodjes er ook onder gaan vallen, daar kan ik namelijk best wat geld aan uitgeven ongemerkt. Boodschappen en thuisbezorgd doen we van de gezamenlijke rekening dus daar hoef ik niet extra op te letten O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:50 



 
Profiel   

Ik ga ook meedoen, maar strikter. Ik koop helemaal niets, in ieder geval voor de komende 8 weken maar ik streef naar het einde van het jaar.

Ik heb een paar uitzonderingen:
- diervoeder: op het moment heb ik zo'n 100 dieren zitten (deels bedrijfsmatig) maar mijn opslag is beperkt
- brandstof: alleen van het contante spaargeld nog dat ik heb
- dierenartskosten
- boodschappen voor anderen: ik koop nogal eens iets voor mijn moeder op verzoek en soms ook iets voor mijn oma

Ik heb voldoende voeding op voorrraad en/of in ontwikkeling om dit te doen. Op fruit na verwacht ik zelfs het komende half jaar vrijwel niets nodig te hebben, maar zeker weten doe ik dat nog niet. Dat ga ik de komende maanden uitproberen. Ik heb nog wel even witlofpenen besteld voordat dit in ging (ik ben afgelopen maandag gestart). Dit zorgt ervoor dat ik deze winter verse witlof heb. Ook het muurkasje dat ik al tijden wilde, maar eigenlijk van mijn bol.com spaarbonnen (iedere maand 20 euro) wilde kopen, heb ik het restje maar gewoon zo betaald om nog even te bestellen. De winterpootuitjes heb ik ook nog even besteld, dat had ik anders deze of volgende week gedaan.

Na 8-12 weken wil ik ook een ronde zaai- en pootgoed bestellen. Ook weet ik dan (hopelijk) beter hoeveel ik van allerlei dingen gebruik en of ik daar dus voldoende aan heb om volgend jaar mee rond te komen (ja, ik wil werken naar een heel jaar minimale uitgaven).

Verder zijn de spelregels dat ik minimaal 3 goede/passende beha's, vesten en broeken mag en 2 paar schoenen en jassen mag hebben. Ook minimaal 10 shirts/sokken/ondergoed. Kom ik daaronder (bijvoorbeeld omdat ik afgevallen ben, zoals het streven is) mag ik dit terug aanvullen. Het is echter geen moeten, dus als ik het liever met een (al aanwezige) riem afdoe totdat ik een volgende voorraadbroek geslonken ben, is dat ook goed.

Alle vaste lasten worden uiteraard wel ook doorbetaald.

Alles wat mij gegeven wordt, mag ik aannemen. En wat op werk gratis te pakken is (broodjes, fruit) mag ook. Het gaat dus om het werkelijke geld uitgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:55 



 
Profiel   

Goed initiatief, denk wel dat er wat ruimte moet blijven voor een extraatje.

Maar juist de onzin dingen die je eigenlijk niet nodig heb dat is heel goed om daar over na te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:57 



 
Profiel   

[Deleted]


Laatst bijgewerkt door SJP op 09-05-23 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:03 



 
Profiel   

Ik verbouw zelf wat eten, maar nog niet zoveel. Maar ik ben ook een echte hamsteraar. Daarnaast heb ik ook 2 weken (heel) veel boodschappen gehaald om voldoende voorraad te hebben liggen. Vlees komt grotendeels van mijn eigen dieren, ik heb eigenlijk enkel wat vis gekocht (8 blokjes koolvisfilet en 2 porties zalm) om dat eens per week te eten, samen met de kleine voorraad vis die ik nog had liggen.

Ik heb cavia's, kippen, konijnen en kwartels (en daarnaast een hond). Waarbij het leeuwendeel kwartels en kippen is. Er komen overigens nog wel 1-2 konijnen, 1 cavia en mogelijk 1 kwartel bij, maar dat is voor het bedrijfsmatige gedeelte. Ik heb nog 1-2 voedsters nodig, een dekbeer en wil eigenlijk nog vers bloed voor de kwartels.

Het is bij mij voor een deel ontstaan omdat er veel te veel geld en kcal naar mijn semi-dagelijkse boodschappen heen gingen en ondertussen mijn vriezer en kastjes stampvol begonnen te raken van alles wat ik toch niet opat, omdat ik al nieuw gekocht had waar ik meer trek in had. En voor een deel omdat ik zicht wil krijgen op wat ik werkelijk verbruik. Ook is het gemakkelijker om flink afwisseling in je dieet te brengen als je voor langere tijd voedsel regelt. Je bent je dan namelijk veel bewuster van hoe vaak je eigenlijk sperziebonen eet, of dat je nooit meer spinazie eet.

Ik wil het dus in de loop van volgend jaar steeds verder laten overgaan in zelf verbouwde groenten. Hoewel tarwemeel (ik bak mijn eigen brood) gewoon een koopding blijft, en ik rijst en vis gewoon wil blijven eten en daar dus ook een koopelement in blijft. Fruit hoop ik op den duur wel zelfvoorzienend in te worden, maar dat zal nog wel een tijd duren verwacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:12 



 
Profiel   

Oh dit is ook wel wat voor mij. Even bedenken hoe ik dat in ga kleden en wat eronder gaat vallen.

Maar vanaf 1 oktober doe ik mee :D. (Ik heb deze maand al wat kleine dingetjes gekocht :=.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:15 



 
Profiel   

Ik ga zelfs nu proberen om mijn overtallige spullen te slijten op MP. :D Vanmiddag komen ze de hondenbench halen die ik niet meer nodig heb, dus dat is al weer mooi centen terug in mijn zak :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:18 



 
Profiel   

Whaaaa wat erg. Mag een designertas wel? :P
Ik zou dit zo moeilijk vinden. Ik trakteer mezelf op het werk vaak op een Latte macchiato met karamel. Zo lekker. En niks voor mezelf kopen? Ook niet bij de Shein? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:26 



 
Profiel   

[Deleted]


Laatst bijgewerkt door SJP op 09-05-23 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:47 



 
Profiel   

Wat knap! Eigenlijk wil ik wel meedoen, maar zie nog beren op de weg. Wat valt er wel onder, wat niet. kleding koop ik al amper, designertassen helemaal niet ;). Mijn geld gaat vnl op voor de paarden, voer, extra brokken, poedertje hier, lesje daar, kalk/ kunstmest voor het weitje, toch maar nieuwe winterdekens want de oude slaan echt door, voorraadje bodembedekking. Dat soort zaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:03 



 
Profiel   

Ik heb dat vorig jaar gedaan in stoptober haha. Heeft echt heel veel geld gescheelt!
Was af en toe wel lastig.. ik ben nogal van het even lekker ergens lunchen.

Maar nu een jaar verder weer door op de oude toer dus mag nog wel een keertje meedoen naan stoptober en NOvember haha. (eerst nog even shoppen morgen.. en op vakantie volgende week :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:14 



 
Profiel   

Ik doe mee in de maand oktober! Ben nu nog op vakantie, dus vanaf dit weekend is bezuinigen wel nodig :')
Heb wel hard kleding nodig, maar heb nog een cadeaubom van 50 euro daarvoor liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:21 



 
Profiel   

Ik ga ook meedoen vanaf zaterdag.

Ik heb ontzettend veel uitgegeven afgelopen maanden. Beste vriendin die gaat trouwen, kapotte vaatwasser, lekkage in huis. 2 jassen gekocht?? Waarom 2? Onzin. Ik doe mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:24 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Whaaaa wat erg. Mag een designertas wel? :P
Ik zou dit zo moeilijk vinden. Ik trakteer mezelf op het werk vaak op een Latte macchiato met karamel. Zo lekker. En niks voor mezelf kopen? Ook niet bij de Shein? -O-

Ik denk dat niet bij Shein kopen wel een belangrijk onderdeel is van zo'n challenge :+ Goedkope fast fahion is zo'n beetje een van de meest vervuilende dingen die je kan kopen als je eigenlijk al genoeg in huis hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:47 



 
Profiel   

Ik ga ook proberen hieraan mee te doen. Denk dat het het nog best flink wat kan schelen financieel.
Boodschappen ben ik ook geneigd om iedere keer tussendoor te halen en kleine hoeveelheden. Misschien ook wat meer in 1 keer doen en geen extra's halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:54 



 
Profiel   

Ik ga ook proberen mee te doen. Ben nu bezig tot een capsule wardrobe te komen. En alleen kleding te hebben/dragen waar ik echt blij van wordt, die passen bij mijn lijf
Dus het is de bedoeling dat er geen kleding bijkomt…

Misschien dat ik wel iets voor andere koop in december. Maar voor de rest wil ik het 3 maanden minimaal volhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:52 



 
Profiel   

SJP schreef
@Mizora: Gaaf hoor!

@San: Haha kleding is ook zooo lastig. Ik vind altijd wel een reden om iets te bestellen, Zalando was mijn beste vriend. Ik heb de app inmiddels verwijderd, ben benieuwd hoe lang ik dit volhoud haha.

@Tallie: Goed idee! Ik heb ook nog wat cash geld in huis van Marktplaats verkopen en heb nog een paar advertenties lopen met spullen waar mijn paard is uitgegroeid. Dat mag ik dit jaar nog gebruiken voor kleding mocht het écht nodig zijn.

@Suzanne: Haha je mag natuurlijk gerust jezelf een budget geven voor dat soort dingen. Al zou je het met de helft verminderen, scheelt dat nog een hoop geld dit jaar. Ik had er soms maanden bij dat ik nog voor een paar honderd euro kon betalen bij Zalando terwijl ik de helft al weer had weggegooid/toch niet zo mooi vond/versleten had. Dat kan echt beter!

Inkleden, niet kleding :D.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen