Welke auto 3 kinderzitjes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tatjanaa

Berichten: 2985
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:33

Mijn schoonbroer stond begin dit jaar met hetzelfde probleem. Hij is een echte Volvo rijder, maar met een derde op komst en de andere twee nog in de stoeltjes paste het niet in de V60.

Bij hun ging het op den duur tussen de Volvo XC90 en de Audi Q8. Het is de Audi geworden aangezien ze op dat moment een goede deal voorbij zagen komen. Zij zijn er erg blij mee :)

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:50

Wij hebben met de komst van de tweeling onze auto moeten wisselen helaas. We hebben naar een sharan gekeken maar vanwege het prijsverschil een Touran gekozen. 7 zitplaatsen maar de achterste twee zullen komende maand voor het eerst gebruikt gaan worden.

BelgenGek

Berichten: 2236
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 07:51

Gefeliciteerd met je zwangerschap Limoen!!!

Wij hebben een vw caddy (nieuw model)
Hier kunnen 2 stoeltjes in met een zitverhoger er tussen
Tegen de tijd dat jou baby er is past jou oudste op een zitverhoger.
Het past er in maar niet super ruim.
Caddy heeft hogere instap, zit ruim voor lange mensen,
Grote kofferbak!
En ik heb hem met schuifdeuren achter, zo ideaal, nooit meer kinderen die bij school de deur Tegen een andere auto aan gooien!

Mijn ouders hadden een touran, ietsje meer ruimte tussen de stoeltjes.
(Touran en caddy zijn gebouwd op hetzelfde onderstel)
Vind zelf de caddy iets minder lomp eruit zien.

Ik zou gewoon gaan proberen met de huidige stoeltjes en een losse zitverhoger meenemen en die er tussen passen

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:11

Volkswagen Sharan 7 zitter.

Ik heb in een gezin gewerkt met 4 kinderen en in deze auto passen met gemak 3 stoeltjes plus isofix en je heb dan nog 2 stoelen over . Plus je hebt nog een groot genoeg kofferbak voor kinderwagens of boodschappen. Zeker als je de achterste 2 stoelen biet gebruikt heb je echt een groot kofferbak. Op mijn werk hadden ze er eentje met schuifdeuren echt en super fijne auto ook om in te rijden. Hij rijd makkelijk en je parkeert hem ook makkelijk.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:15

Wij hebben onze Volvo ook verkocht toen de kinderen kwamen. Eerst naar een Huyndai IX35 gegaan vanwege de hoogte; maar dat vond ik een behoorlijke achteruitgang. Omdat we ook de trailer ermee wilden gaan trekken hebben we de Renault Espace gekocht. 7 zitter. Ik vind het de fijnste auto tot nu toe. Ruimte, hoog, luxe. Wij rijden er eentje uit 2018, dus afhankelijk van je budget moet je even kijken hoe je weg komt maar zou hier ook zeker even naar kijken.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:38

Jollyjoy schreef:
Wij zijn voor een Mazda 5 gegaan. Kenden deze van vrienden van ons en zijn heel tevreden. De schuifdeuren bevallen ook heel goed. Die van ons heeft op de achterste rij alleen geen isofix.
En voor ons heel belangrijk: de tweelingwagen past erin als alledrie de kinderen in de auto zitten.
Volgens degene die ons heeft geholpen met de aanschaf is het geen veel gekozen auto want wat minder bekend, maar wel heel betrouwbaar.


Hier ook een Mazda 5. Wat een fijne auto. Het is een hoog model, mpv. Zee van ruimte, het is net alsof je in een vliegtuigstoel zit. Schuifdeuren zijn ook fijn. Het is een 7 zitter en erg betrouwbaar volgens mijn broer (werkt bij de wegenwacht). Isofox weet ik niet, mijn kinderen zijn al ouder. Op de 2e rij volgens mij wel maar 3e rij weet ik niet.

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:17

De Mazda 5 is wel redelijk bekend maar heeft wel een uiterlijk waar je van moet houden, ze zijn wel heel betrouwbaar en in verhouding niet heel duur.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:18

Urona447 schreef:
Wij zijn ook een poos op zoek geweest en uiteindelijk is het een Ford s max geworden.
Wij wilden geen kinderen in de kofferbak (7 zitter) ivm de veiligheid dus wij doen ze alle drie op de achterbank.

Dit inderdaad :j Onlangs moest onze S-max vervangen worden, de enige vergelijkbare auto die ons net zoveel ruimte geeft is de Renault Espace. Daar hebben we uiteindelijk vanaf gezien ivm motorische problematiek waar deze om bekend staat. Dus wederom een S-max gekocht, tot volle tevredenheid!

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:42

Hoe vaak gebruik je de auto?
Zitten jullie er dan altijd allemaal in?
Als er maar 1 volwassene mee is de baby voorin en de andere twee achterin.
En anders de tweede volwassene in het midden van de achterbank?

Hebben jullie een station trouwens?
Wellicht kan er ook een extra kinderbank achter de achterbank? Dan rijden de kinderen dus achteruit.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:12

Geen ervaring met 3 autostoeltjes in de auto (wij verwachten net de eerste :))), maar ik wilde je wel een tip meegeven. M’n ouders hadden vroeger lang een 7 persoons auto met 3 kinderen. Echt ideaal, omdat ook toen we ouder werden er dan ook nog mensen of andere kindjes mee konden rijden. Zo kon er ook nog eens een vriendje of vriendinnetje mee zonder dat er gelijk 2 auto’s nodig waren. Dat is dus misschien ook wel een goede om in je beslissing mee te nemen! :D

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:29

Een aantal jaar geleden zelfde probleem en gekozen voor ford S-Max, met 3 isofixplekken vanachter. Hiermee kunnen we met drie kinders nog steeds met 1 auto op reis, heel tevreden van.

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:04

Mazda CX5! Heerlijke auto, veel ruimte achterin, het nieuwe model is ook nog eens hartstikke mooi ;) en uiteraard uit de Japanse fabriek dus ook betrouwbaar.

Je zou eens een proefrit moeten maken :j

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:53

Ford Kuga.
Is erg ruim.

Wij hebben er vandaag 1 gekocht uit 2018

Weet niet waar je woont maar wij zijn in opmeer bij van de kooy geweest.
Wisten ook niet wat we wilde en daar stonden bijna alle modellen in de showroom
Het is een kuga geworden.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 04:04

Wij hebben een renault kangoo. Geen idee of deze ook 3 isofix punten heeft, wij hadden al stoeltjes zonder isofix. Wij hebben er nu 2 groep 2/3 stoelen en 1 groep 1 stoel. Dat past prima. Ideaal vind ik ook de schuifdeuren. Maakt dat de kinderen ook op kleine plekjes makkelijk uit kunnen stappen en ook met kind in auto zetten heb je weinig ruimte nodig, ik kan zelfs in de auto 'staan' om als er iemand echt dicht op ons staat...
En dan de ruimte achterin. Heerlijk.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 05:38

wij hebben de skoda kodiaq
echt een heerlijke ruime auto, rijdt fantastisch en is een geweldige trekwagen voor onze caravan :)
hiervoor hadden we de opel zafira maar die had echt niet veel ruimte, zeker niet als je de stoeltjes in gebruik had achterin.
we hebben vier kinderen waarvan de jongste inmiddels 11 is, dus geen kinderstoeltjes meer in gebruik

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:57

Limoen schreef:
Wij moeten een andere auto, nu met een 3e op komst, want in onze auto past geen 3e kinderzitje.

We hebben nu een Volvo V50. We houden van Volvo, maar ik denk dat we toch even afstand doen van Volvo tot de kinderen wat groter zijn.

Het idee om 3 jonge kinderen in en uit een lage, "krappe" station te proppen benauwt me :')
En hoewel het me hartstikke tegen staat en het echt op en top praktisch is, willen we dus een wat hogere auto..

- Het liefst een auto met 3 isofix punten
- Het liefst een wat hogere auto
- Benzine
- Niet een te groot budget..

We kijken nu naar eventueel een Opel Zafira (7 zitter?), Volkswagen Touran (7 zitter?), Seat Alhambra of Volkswagen Sharan.
Maar in ons budget heb je bijna alleen maar 1.4 motoren.. Dat lijkt me vrij licht en schijnen olieboten te zijn?
En in geval van de Zafira of Touran, is een 7 zitten dan noodzakelijk om comfortabel 3 kinderzitjes erin kwijt te kunnen?

Iemand ervaringen of tips? :)


Ja hier ervaring, een tweeling van nu 4 en dochter van nu 8 dus ken het probleem..
Qua autostoeltjes zou je kunnen kijken naar de maxi cosi rodi(fix) zijn smal en je hebt ze ook met isofix.
Waar 3 stoeltjes ook in passen is de Renault Grand Scenic of een Peugeot 307 SW.
Je hoeft zeker niet perse een 7 zitter te kopen, kijk goed naar het interieur en neem de stoeltjes mee bij een proefrit om te passen.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:06

Hoi, proficiat met de zwangerschap! Bij de komst van ons derde hebben we ook moeten veranderen.

Wij hebben een Volkswagen Multivan gekocht :D . Wat een héérlijk ding, plaats met hopen !! *\o/*

Een gigantische koffer ook met plaats voor buggy's en zóveel meer :D.

Zit ook heerlijk hoog !

Dit is hem: https://www.volkswagen-commercial-vehic ... 0UQAvD_BwE

Ik zou niks anders meer willen <3 .

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:43


corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:37

Voor 3 kinderzitjes heb je niet percé een grote auto nodig. Er zit best wat verschil in breedte van de stoeltjes. Maxi cosi Tobi(groep 1) en Rodi(groep 2/3) zijn vrij smal en hier passen er 3 of 2 in combinatie met een een groep 0 maxi cosi van op de meeste achterbanken. Volgens mij zijn er nog smallere stoelen als je daar niet mee uitkomt.

Dan heb je alleen geen isofix maar heel eerlijk vind ik het gemak daarvan behoorlijk tegenvallen, je moet ze ook nog vastzetten met een top tether. Als je een stoeltje gewoon goed vastzet met de gordel is dat net zo veilig en sneller dan isofix vind ik. Isofix heeft gewoon veel meer ruimte nodig omdat de bevestiging op een vast punt zit.

Wat wel veel verschil kan maken is hoe plat de achterbank is. Sommige merken hebben dat ze zijwangen op het zitvlak en rugleuning erg uitsteken, dan passen stoeltjes er vaak veel minder fijn op.

Moet wel zeggen dat een 7 zitter vanaf 3 kinderen wel echt heel fijn is. Idd met extra vriendjes of vriendinnetjes meenemen of een keer een extra volwassene bijvoorbeeld.

Maar als het budget er niet is kun je prima met een kleinere auto toe. Nuna Pepp buggy om de maxi cosi op te zetten neemt weinig ruimte in de kofferbak of een draagdoek/zak is ook ideaal.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:19

Wij hebben 3 kinderstoeltjes op de achterbank van een Renault Kangoo gehad.
Lekker hoge auto, dat kost je geen rug bij het vastmaken van stoeltjes en kinderen.
Isofix hadden we destijds nog niet, geen idee hoe dat zit met latere modellen.

Ro0sje
Berichten: 537
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: Welke auto 3 kinderzitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:12

Toen mijn drie kinderen nog kleiner waren, ik kinderzitjes en kinderwagens moest vervoeren, reed ik een Peugeot 308 sw. met losse stoelen. Je kon hem zo ombouwen tot een 7 zitten ook, handig voor als er iemand extra mee wilde rijden.

Het was een prima auto met ontzettend veel ruimte. Maar ik voelde me er wel echt een moeder gans in.

Nu zijn ze ouder en zijn de kinder zitjes en kinderwagens verleden tijd, en rijd ik een fijne sportieve suv

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:26

hoefnageltje schreef:
Wij hebben 3 kinderstoeltjes op de achterbank van een Renault Kangoo gehad.
Lekker hoge auto, dat kost je geen rug bij het vastmaken van stoeltjes en kinderen.
Isofix hadden we destijds nog niet, geen idee hoe dat zit met latere modellen.


Dit idd. Wij hebben de jongste in het midden en ik ga vaak gewoon in de auto staan om hem vast te zetten of los te maken. Ideaal.
En de ruimte die je achterin nog hebt <3