Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 354 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

 
Profiel   

Hallo bokkers en medemama’s
Wij zitten met een steeds groter worden probleem.
En hoop dat iemand van jullie ons kan helpen.

9 weken geleden zijn wij voor de 2e keer trotse ouders geworden van een dochter.

De eerste 2 weken niks aan de hand. Voeden, knuffelen slapen alles zonder problemen.
Toen begon ze langzaam meer en meer te huilen waardoor we haar in slaap wiegden. ‘S nachts viel en valt ze aan de borst in slaap.

Nu zijn we op het punt dat ze overdag alleen nog maar in de draagzak in slaap valt. Alleen in bedje betekent paniek en overstuur.

Cb is al mee komen kijken: advies; laat maar huilen en ze stopt wel ze moet het toch leren.
Dit kunnen we dus niet. Maar ik ben op t punt dat ik denk dan gil maar: want 12u oer dag met een draagzak en een peuter dat trek ik niet.
‘S avonds en in het weekend neemt manlief het over.

- ik geef dus volledig BV
- ze heeft reflux waarvoor ze behandeld word
- osteopaat zijn we geweest (iets stijf maar niks bijzonders)
- slaapt ‘s nachts tussen ons in
- uithuilen wil ik niet voelt zo verkeerd
- white noise helpt iets maar niet echt
- inbakeren in puckababy gilt ze nog harder
- wandelen in wandelwagen is ook paniek/gillen

Wie heeft hulp? Ik/wij zien het helemaal niet meer.

Ze moet eigenlijk over 4 weken naar de gastouder maar ik zie t totaal niet zitten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:46 



 
Profiel   

Jeetje. Kan het zijn dat ze overprikkeld is? Ken je het boekje "baby in een droomritme"? Wij hadden destijds een vergelijkbaar verhaal, en hebben hier veel baat bij gehad. Laten huilen zou ik ook zeker niet doen.

Sterkte hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:52 



 
Profiel   

Ik had er ook zo 1. Ik heb het bedje schuin gezet ivm reflux. Ik ben toch gaan inbakeren met zo'n doek, ik ben even kwijt of het de puckababy was of een ander merk.
En ik heb het boek erbij gepakt ritme, regelmaat en inbakeren. En dit heel strak aangehouden. Ook dan moet een baby leren zelf in slaap te vallen, en dat is met een brullertje best een ding. Maar al na 2 dagen had ik een ander kind. De draagzak kon aan de wilgen. Wij sliepen beter en ons kindje ook. En daardoor waren we ook leukere ouders.
Heel eerlijk heeft achteraf het zeulennen dragen juist bijgedragen aan het probleem. Door alle prikkels bleef ze veel teveel wakker en sliep ze tekort.
Daarna was het gewoon een periode saai :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:53 



 
Profiel   

Het idee wat bij mij opkomt is om misschien eens te proberen om een ouderwetse klok bij haar te leggen.
Het kan natuurlijk zijn dat ze je hartslag mist.


Laatst bijgewerkt door vordur op 02-10-21 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:56 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Jeetje. Kan het zijn dat ze overprikkeld is? Ken je het boekje "baby in een droomritme"? Wij hadden destijds een vergelijkbaar verhaal, en hebben hier veel baat bij gehad. Laten huilen zou ik ook zeker niet doen.

Sterkte hoor!


Dit denk in dus wel. Kan ook niet anders hier in huis is het ook altijd druk peuter hond enz maar ik weet niet hoe dit te doorbreken.

Ik krijg geen regelmaat aangehouden of moeilijk want baby moet naar bed peuter moet poepen, hond jankt en ga zo maar door =9][/size]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:57 



 
Profiel   

Diddykong schreef
Ik had er ook zo 1. Ik heb het bedje schuin gezet ivm reflux. Ik ben toch gaan inbakeren met zo'n doek, ik ben even kwijt of het de puckababy was of een ander merk.
En ik heb het boek erbij gepakt ritme, regelmaat en inbakeren. En dit heel strak aangehouden. Ook dan moet een baby leren zelf in slaap te vallen, en dat is met een brullertje best een ding. Maar al na 2 dagen had ik een ander kind. De draagzak kon aan de wilgen. Wij sliepen beter en ons kindje ook. En daardoor waren we ook leukere ouders.
Heel eerlijk heeft achteraf het zeulennen dragen juist bijgedragen aan het probleem. Door alle prikkels bleef ze veel teveel wakker en sliep ze tekort.

Hoe doe je dat met een peuter? Ik ga dit boek eens bekijken.
Daarna was het gewoon een periode saai :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:58 



 
Profiel   

Lekker in de draagzak en bij mama laten slapen. Lezen over het vierde trimester en vooral niet laten huilen. Zeker zo jong niet. Na een paar maanden komt het vanzelf goed. Zo'n baby heeft mama nodig, welk zoogdier legt zijn jong nou apart met slapen. Gastouder vindt haar manier vaak wel. Maargoed dat is mijn mening waar menig ouder niet aan wil. Wou alleen zeggen dat het vanzelf goed komt (bij ons met 4 a 6 maanden ofzoiets).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:01 



 
Profiel   

Hoe slaapt ze op haar buik of eventueel zij? Onze dochter is maanden drama geweest. Sliep ook nooit in de wandelwagen, maxi cosi was ook niet geweldig. Zodra ze om kon rollen begon ze op haar buik te slapen en toen was het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:02 



 
Profiel   

Solistar schreef
Lekker in de draagzak en bij mama laten slapen. Lezen over het vierde trimester en vooral niet laten huilen. Zeker zo jong niet. Na een paar maanden komt het vanzelf goed. Zo'n baby heeft mama nodig, welk zoogdier legt zijn jong nou apart met slapen. Gastouder vindt haar manier vaak wel. Maargoed dat is mijn mening waar menig ouder niet aan wil. Wou alleen zeggen dat het vanzelf goed komt (bij ons met 4 a 6 maanden ofzoiets).


Gastouder wil idd wel meedenken maar kan alleen wandelwagen aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:03 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Hoe slaapt ze op haar buik of eventueel zij? Onze dochter is maanden drama geweest. Sliep ook nooit in de wandelwagen, maxi cosi was ook niet geweldig. Zodra ze om kon rollen begon ze op haar buik te slapen en toen was het goed.


Ze wil nergens als in de draagzak. Ook op de buik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:04 



 
Profiel   

Als de gastouder alleen in de wandelwagen of een bedje wil laten slapen zou ik kijken of ik een gastouder kon vinden die wat antroposofischer werkt of volgens natuurlijk ouderschap. Meerdere meiden die ik ken via FB groepen zijn of hebben een gastouder die ook gewoon met draagdoeken en draagzakken werken met toestemming van de ouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:06 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Als de gastouder alleen in de wandelwagen of een bedje wil laten slapen zou ik kijken of ik een gastouder kon vinden die wat antroposofischer werkt of volgens natuurlijk ouderschap. Meerdere meiden die ik ken via FB groepen zijn of hebben een gastouder die ook gewoon met draagdoeken en draagzakken werken met toestemming van de ouders.


Het is ‘maar’ voor 1 maand werken. Erna stop ik met werken. Verder is het een hele lieve meegaande gastouder voor peuter dus wil ik niet wisselen. Ik ga deze week nog met haar kijken of er eventueel andere opties zijn (toch dragen) voor die korte periode wat ze gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:10 



 
Profiel   

meisje_ schreef
zonnebloem18 schreef
Hoe slaapt ze op haar buik of eventueel zij? Onze dochter is maanden drama geweest. Sliep ook nooit in de wandelwagen, maxi cosi was ook niet geweldig. Zodra ze om kon rollen begon ze op haar buik te slapen en toen was het goed.


Ze wil nergens als in de draagzak. Ook op de buik niet.



Draagzak aan de deurpost hangen met zo een schommel ophanging? If it's stupid but it works, then it isn't stupid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:14 



 
Profiel   

Solistar schreef
Lekker in de draagzak en bij mama laten slapen. Lezen over het vierde trimester en vooral niet laten huilen. Zeker zo jong niet. Na een paar maanden komt het vanzelf goed. Zo'n baby heeft mama nodig, welk zoogdier legt zijn jong nou apart met slapen. Gastouder vindt haar manier vaak wel. Maargoed dat is mijn mening waar menig ouder niet aan wil. Wou alleen zeggen dat het vanzelf goed komt (bij ons met 4 a 6 maanden ofzoiets).


Hier sluit ik me volledig bij aan, verpest de vertrouwensband met je kindje niet door haar te laten huilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:15 



 
Profiel   

Heb je al buiten slapen geprobeerd? Mijn zoontje sliep dan gelijk.
Ik heb mijn kind ook nooit alleen gelaten als ie huilde. Laat je vooral niets wijs maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:17 



 
Profiel   

Is het probleem de houding of het feit dat ze dan dicht bij jou is?
Ik heb heel lang (misschien wel 1,5 jaar lang) naast het bedje gezeten met mijn hand op haar buikje als ze moest gaan slapen. Alleen zo viel ze in slaap. En mensen verklaarden me voor gek, ik moest haar gewoon laten huilen etc. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik voelde me daar niet goed bij.
En het is goed gekomen. Op een gegeven moment ging het steeds beter en zat ik er alleen bij als ze ging slapen. Later las ik een verhaaltje voor en dan was het ook goed.

Als het probleem de houding is dan zou ik het daar in gaan zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:20 



 
Profiel   

Solistar schreef
Lekker in de draagzak en bij mama laten slapen. Lezen over het vierde trimester en vooral niet laten huilen. Zeker zo jong niet. Na een paar maanden komt het vanzelf goed. Zo'n baby heeft mama nodig, welk zoogdier legt zijn jong nou apart met slapen. Gastouder vindt haar manier vaak wel. Maargoed dat is mijn mening waar menig ouder niet aan wil. Wou alleen zeggen dat het vanzelf goed komt (bij ons met 4 a 6 maanden ofzoiets).


Eens.

Hou vol, het komt goed.

Bij mij sliepen ze beide de eerste tien maanden overdag niet in een bed maar in de draagdoek of soms de buggy.
Een baby hoort in mijn beleving ook niet alleen in een bed, daar zijn ze van nature ook niet voor gemaakt.

Ik vond het overigens gemakkelijker om volledig mee te gaan in de behoeften van het kind, dan om een ritme te gaan vinden (welke er toch niet is bij jonge baby’s)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:30 



 
Profiel   

Kan ze koemelkallergie hebben? Bij ons zoontje begon dat ook pas na 2 weken zich echt te openbaren.
Je zou dat kunnen testen door zelf alles met koemelk links te laten liggen.
In combinatie met buik slapen ivm verborgen reflux ging het daarna heel snel veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:53 



 

Hier was mijn dochter ook zo. We hebben het gewoon moeten nemen zoals het kwam en dat was volcontinu een draagdoek. Zodra ze kon zitten en staan kon ze haar al meer bezig houden en sliep ze enkel nog in de draagzak. Zo is het langzaam afgebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:56 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Is het probleem de houding of het feit dat ze dan dicht bij jou is?
Ik heb heel lang (misschien wel 1,5 jaar lang) naast het bedje gezeten met mijn hand op haar buikje als ze moest gaan slapen. Alleen zo viel ze in slaap. En mensen verklaarden me voor gek, ik moest haar gewoon laten huilen etc. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik voelde me daar niet goed bij.
En het is goed gekomen. Op een gegeven moment ging het steeds beter en zat ik er alleen bij als ze ging slapen. Later las ik een verhaaltje voor en dan was het ook goed.

Als het probleem de houding is dan zou ik het daar in gaan zoeken.


Ik denk de houding/geborgenheid bij mij. Ze slaapt ook bij manlief of n vriendin in de draagzak.

Koemelkvrij kan ik proberen! Even uitzoeken want ik leef van melkproducten…
Ze heeft op het spugen en niet slapen na geen andere symptomen. Geen uitslag geen overdreven krampjes.
Spugen gokte ik zelf echt door de reflux.

Ik wil opzich wel veel dragen maar ben bang echt een behoorlijk slaapprobleem te creeren zo. Nav alle tips wat k heb gelezen al op andere sites.

Zoonlief ging dat heel snel goed mee en heb enorm t gevoel wat fout te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:10 



 
Profiel   

Zo klein creëer je echt geen slaapprobleem dat besef hebben ze nog niet.
Als ze zich veilig voelen gaan ze vanzelf wel zelf slapen als ze iets groter zijn, de een sneller dan de ander

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:17 



 
Profiel   

Ik zou echt eens kijken naar slaapcoaches. Hier in de regio zit slaapadviezzz en zij hebben ook gratis informatie op Instagram enzo.

En wat bij mij hielp was het ook loslaten. Gewoon het is zoals het is. Hoe harder ik hem probeerde te laten slapen, hoe meer strijd en minder resultaat.

Hij heeft tot 6,5 maand in de co-sleeper in de nachten geslapen en dan sliep ik vaak met mijn hand op hem. We hebben ook een zazu hartslag knuffel. En in het begin hielp ingebakerd slapen en in de puckababy.

Nu 7 maanden, slaapt snachts (meestal) in eigen bed door en overdag 3x alleen in bed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:19 



 
Profiel   

meisje_ schreef
Suzanne F. schreef
Is het probleem de houding of het feit dat ze dan dicht bij jou is?
Ik heb heel lang (misschien wel 1,5 jaar lang) naast het bedje gezeten met mijn hand op haar buikje als ze moest gaan slapen. Alleen zo viel ze in slaap. En mensen verklaarden me voor gek, ik moest haar gewoon laten huilen etc. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik voelde me daar niet goed bij.
En het is goed gekomen. Op een gegeven moment ging het steeds beter en zat ik er alleen bij als ze ging slapen. Later las ik een verhaaltje voor en dan was het ook goed.

Als het probleem de houding is dan zou ik het daar in gaan zoeken.


Ik denk de houding/geborgenheid bij mij. Ze slaapt ook bij manlief of n vriendin in de draagzak.

Koemelkvrij kan ik proberen! Even uitzoeken want ik leef van melkproducten…
Ze heeft op het spugen en niet slapen na geen andere symptomen. Geen uitslag geen overdreven krampjes.
Spugen gokte ik zelf echt door de reflux.

Ik wil opzich wel veel dragen maar ben bang echt een behoorlijk slaapprobleem te creeren zo. Nav alle tips wat k heb gelezen al op andere sites.

Zoonlief ging dat heel snel goed mee en heb enorm t gevoel wat fout te doen.


Ach welnee, je krijgt er echt geen slaapprobleem door. Mijn kinderen van 2 en 5 heb ik als baby altijd bij mij gehouden en slapen nu heerlijk in hun eigen bedjes :j
Zelf denk ik dat je er alleen maar een betere hechting mee creeert ipv problemen.

En het is ook wat het is he, elke baby is anders. Als jouw baby alleen maar in een draagzak wil slapen, dan is dat zo, en zou ik juist om jezelf energie te besparen daar lekker aan toegeven. Het is echt niet zo dat ze dan als kleuter nog steeds alleen in een zak slapen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:23 



 
Profiel   

Kan het misschien zijn omdat ze ook snachts tussen jullie in slaapt dat ze inderdaad de geborgenheid mist?
Misschien haar bedje voorverwarmen met een kruikje, en zo'n ding halen.. Uhm.. zo'n ding wat een hartslag geluid maakt en zacht en fluffy is. Kom niet op de naam :')

Hier ook eentje gehad die heel veel moeite heeft gehad met ergens anders slapen dan bij of op ons. Lekker laten gaan. Ik heb ze ook nooit laten huilen. En nu slapen ze allebei prima... ik zou je niet al te bang laten maken met horror verhalen over verstoorde slaapritmes en slaapproblemen.. als dit voor jullie werkt, dan waarom niet :) desnoods lekker draagzak om, baby er in en op de bank tv kijken. Kan baby lekker slapen en kan jij ook even met je voetjes omhoog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:14 



 
Profiel   

Sommige baby’s vinden de puckababy niet fijn omdat ze daarin wel de handjes naar boven kunnen brengen, maar ze ze niet bij de mond kunnen krijgen. Wellicht kun je de pacco inbakerzak eens proberen, die heeft bij ons bij beide kindjes heel goed geholpen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 354 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen