Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-21 20:49

Bedankt voor alle supergoede tips!

Wij proberen alles mee te nemen (beetje bij beetje) en vanuit alle tips onze weg te vinden. Ik probeer zoveel mogelijk te reageren maar soms ben ik gewoon even te moe voor te reageren! Maar ik lees wel alles.

Heel erg lief ook de positieve woorden doen goed, dankjewel <3

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:15

Ik moest aan je denken bij dit artikel : https://clubvanrelaxtemoeders.nl/huilbaby/

Wij zijn nu 7 jaar verder, maar het zweet breekt me nog steeds uit als er ergens een baby aan het huilen is. Ook ben ik extreem gevoelig voor het huilen van onze dochter, dat doet ze nog steeds als ze overprikkelt is. Het is dan echt kortsluiting bij mij.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:34

zonnebloem18 schreef:
Ik moest aan je denken bij dit artikel : https://clubvanrelaxtemoeders.nl/huilbaby/

Wij zijn nu 7 jaar verder, maar het zweet breekt me nog steeds uit als er ergens een baby aan het huilen is. Ook ben ik extreem gevoelig voor het huilen van onze dochter, dat doet ze nog steeds als ze overprikkelt is. Het is dan echt kortsluiting bij mij.


Oh man, zo raak dit. Mijn dochtertje is nu 6mnd en ik ben zo, zo blij dat ik om hulp heb gevraagd, maar nog meer dat het cb meteen adequaat reageerde en met goede hulp kwam. Itt de huisarts die niet verder kwam als "je moet de eerste 3 maanden doorkomen en als je het niet trekt nemen we haar wel op."
Ik heb bakken hulp gekregen en langzaam krabbel ik nu op met al die hulp.
Slaapproblemen en overmatig huilen slopen je gewoon.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:00

Ja heel herkenbaar.... dat het zweet je weer uitbreekt en je zó weer terug in de tijd geworpen wordt, brrrr.... Maar zelfs al als iemand zwanger blijkt dan is mijn eerste reflex gedachte ook niet van joh wat heerlijk voor je, maar eigenlijk eerder een medelijden van je weet niet wat je wellicht nog allemaal te wachten staat....hopelijk heb je geluk en valt het mee :(:)

En ik blijf het nog steeds zó onwerkelijk vinden, die babies die je her en der "in het wild" tegenkomt die gewoon heerlijk makkelijk en vanzelfsprekend liggen te slapen... dat dat allemaal zo maar vanzelf gaat allemaal :=

Maargoed zo heeft ieder zijn dingetjes.

Dat klinkt wel goed zeg secricible, geluk bij een ongeluk +:)+
Hier eigenlijk alles zelf moeten uitzoeken....dan kom je er ook wel uiteindelijk maar ik vond het erg frappant dat dat anno nu nog nodig was..... je moet het ook maar net treffen met de mensen / zorgverleners om je heen.

Ik vond / vind er vooral vreselijk veel tijd inzitten om te zoeken naar mogelijke oplossingen, het zou zo veel tijd en energie schelen als je gewoon een aanspreekpunt zou hebben voor de juiste adviezen maar die aanspreekpunten werken vaak maar voor een beperkt aantal situaties..... en dan moet je weer uren online gaan zoeken naar oplossingen.

Gelukkig is er op het internet wel veel te vinden en zijn er altijd wel moeders met vergelijkbare ervaringen met tips :)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:18

Mijn oudste wilde ook alleen slapen in de draagzak, hij is 26 inmiddels en geloof me het komt echt goed :D

Ik had graag een draagdoek gehad die er inmiddels wel zijn maar toen nog niet heel gangbaar.
Ik heb destijds het CB gebeld en gezegd dat ze echt vlug moesten komen anders gooide ik hem het raam uit.
Dan zat ik achter in de tuin en dan hoorde ik hem nog huilen.. het zat op een gegeven moment ook gewoon tussen mijn oren. Als hij stil was dan hoorde ik hem nog.

Maar het kwam goed, achteraf hoorde ik dat hij gewoon "huidhonger" had. hij wilde gewoon bij me zijn of bij mijn man dat maakte niks uit. Wij konden niet slapen als hij tussen ons in lag dus dat hebben we nooit gedaan.
Toen hij een maand of 5/6 was hebben we het langzaam afgebouwd en toen lukte het ook.
Laten huilen hebben wij ook toen pas gedaan, dat voelde toen ook veel meer oké dan toen hij nog zo jong was.

Maar vergeten doe je het niet, ook niet hoe moe je dan bent, maar het gaat echt over.
:(:)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 05:52

zonnebloem18 schreef:
Ik moest aan je denken bij dit artikel : https://clubvanrelaxtemoeders.nl/huilbaby/

Wij zijn nu 7 jaar verder, maar het zweet breekt me nog steeds uit als er ergens een baby aan het huilen is. Ook ben ik extreem gevoelig voor het huilen van onze dochter, dat doet ze nog steeds als ze overprikkelt is. Het is dan echt kortsluiting bij mij.


Oh my, hoe herkenbaar is dit. Het is alsof het op mn ruggenmerg of een open zenuw binnen komt, dat huilen. Vreselijk en niet te doen.

Als ik haar kan troosten dan vind ik het weer anders. Maar als iemand anders haar vast heeft en ze huilt dan moet dat direct anders. Tot ergenis van mijn vriend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:30

zonnebloem18 schreef:
Ik moest aan je denken bij dit artikel : https://clubvanrelaxtemoeders.nl/huilbaby/

Wij zijn nu 7 jaar verder, maar het zweet breekt me nog steeds uit als er ergens een baby aan het huilen is. Ook ben ik extreem gevoelig voor het huilen van onze dochter, dat doet ze nog steeds als ze overprikkelt is. Het is dan echt kortsluiting bij mij.


Heel erg herkenbaar. Ons dochter was ook een huilbaby. Ze was 3 weken oud toen ik met mijn handen in mijn haar dokter zoveel opbelde: Help mij, ze huilt 20-21 uur per dag. Ze doet hazeslaapjes van 10-15 minuten. De reactie was: Mevrouw, u weet toch dat baby’s wenen? En hij legde neer. Vroedvrouwen, gynaecoloog etc: Reflux bij zo een jonge baby? Dat kan niet hoor. Al helemaal niet bij borstvoeding. Uiteindelijk een arts gevonden die ons geloofde en medicatie mee gaf voor reflux. Na de eerste keer sliep ze 6 uur achter elkaar. En wij ook.

Daarna bleef ze wel een echte huilbaby. Maar het was nog maar 18 uur, niet voor 20-21 en ze sliep 2 uur achter elkaar. Dit is gestopt zodra ze kon zitten. Ze had echt uitdaging nodig. Daarvoor zat ze constant alert in de draagdoek. Het betert inderdaad. Maar ik vind het super dat er hier erkenning is en het niet zomaar wordt weggewuifd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:16

Verschrikkelijk dat het geluid van baby's die huilen zoveel te weeg brengt. Ik ken het helaas en hier is echt alles ook verbetert nadat hij mobieler was en meer kon verwerken. Hij liep (gelukkig voor mij) vroeg en is daarna ook zoveel beter gaan slapen!

Voor iedereen die er nu midden in zit: een noise canneling koptelefoon. Wat de reden van het huilen ook is, op het moment zelf is het voor jou wel een symptoom bestrijding. Ik merkte dat ik daardoor net een beetje meer moed en geduld kreeg. Ik kon er alsnog voor hem zijn, hoewel dat huilen wat niet te troosten valt echt verschrikkelijk is. Maar door het huilen in ieder geval niet meer te horen kon ik wel een betere moeder zijn.

Hij is er echt overheen gegroeid. Ook over het slechte slapen. Hij bleek ook veel huidhonger te hebben en samen slapen bleek onze oplossing te zijn. En daarmee kregen wij geen verwend kind wat zijn zin door drijft. Maar een anderhalf jarige die zelf aan geeft dat hij wil gaan slapen en dat ook gewoon doet. (Medische redenen waren bij ons uitgesloten, gelukkig een arts die het wél serieus nam)

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:24

Gewoon van die gele oordoppen zijn ook al fijn :j

Je hoort het dan nog wel, maar het scherpe dwars door je ziel heen snijdende gekmakende gaat er dan een beetje vanaf en dan kan je het toch wat makkelijker relativeren. Als je dat verlammende waanzin gevoel niet meer zo hebt dan scheelt dat een heel stuk...

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:04

Bij mij was het niet meer horen niet eens genoeg. Het idee van dat ze aan het huilen was vond ik al verschrikkelijk genoeg.

Hier beide kinderen ook ingebakerd. Waren veel te actief aan het maaien met hun armen, schrokken ze soms ook wakker van.
Heb ze ook nog ingebakerd gehad terwijl ze konden draaien en heb ze op hun buik laten slapen, wel pas toen ze hun hoofd konden optillen. Daarvoor veel op de zij. Alles wat verboden is dus maar ze sliepen op geen enkele andere manier.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:06

Kan je niet iets zachts en wat niet zwaar is op haar buikje leggen?Zodat het net is of iemand haar aanraakt.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 13:54

We hebben weer een klein positief ofja voor mij groot positief iets!

Vanmorgen 1,5 in maxicosi geslapen en vanmiddag 1,5u in eigen bedje. Ze heeft wat gejengeld maar niet gehuild!
God het is zo klein maar voelt zo fijn!!

Voor de fles preverbale logopedie ingeschakeld word ik dalijk over teruggebeld.

Heb ook een nieuwe 2e hands kolf dus als ze fles pakt krijgt ze wel de bv. Om het voor haar zo makkelijk mogelijk te maken!

Britta; die tip zag ik op fb al eens en gaan we proberen, dé handschoen staat op de boodschappenlijst!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:26

Oh wat heerlijk TS! <3 Dat zijn grote stappen hoor! Ik weet nog hoe blij ik was toen ik mijn zoontje na 5 maanden eindelijk even kon neerleggen zonder gekrijs. Vanaf zes maanden werd het snel beter, toen kon hij prikkels beter verwerken. En dat is niet iets wat je kunt trainen of afdwingen, er is geen magisch trucje.

Onze dochter was zo anders. Ik kon haar in de box leggen en dan viel ze in slaap. Ik stond vol verbazing te kijken. :') En het huilen! Zóveel minder intens. De keren dat zij net zo heftig huilde als mijn zoontje dagelijks deed, waren op één hand te tellen. Het is echt niet te vergelijken.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:43

Je hebt ook verzwaarde slaapzakken, dat schijnt ook rust te brengen en een beetje hetzelfde effect als hand op buikje. Misschien is dat ook nog wel iets (normaal kan ik het merk zo zeggen en nu kom ik er niet op natuurlijk)

edit: weet het weer: babydeepsleep heeft er!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:00

Wat goed!! Nu heel hard duimen dat het het begin is van iets moois :j

Het is sowieso bij zo'n gelukstreffer altijd wel fijn dat je dan toch even ziet dat ze het wel kàn, zeg maar :)

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:03

meisje_ schreef:
Ik krijg idd geen handige routine bedacht. Misschien wat hierboven gezegd middagslaapje alleen in bedje proberen en avond.

Maxicosi-wagen slaapt ze niet helaas. Doek/zak wel!

Ze is nu 10 weken en we modderen dus al 8 weken zo. Voelt idd frustrerend dat het gewoon niet lukt. En ook zielig voor haar want ze is vaak zo ontzettend moe dat t ook gewoon niet lukt.

Ik snap dat je er knettergek en doodmoe van wordt ( wat meer afwisselen met vader wellicht ) .

Maar ze is pas 10 weken, nog zo klein nog zo nieuw in de wereld.
Vooral met de oorzaken bezig blijven uiteraard, maar haar verder lekker bij je houden. Zoals velen zeggen; dat laten huilen worden ze niet beter van.
En ondanks alles, heel heel goed voor jezelf zorgen. ooit gaat dit over, echt.



Kort ervaringsverhaal.

Kind dus ook altijd in een draagdoek en jaren heel veel bij ons "geslapen" .

Ons kind sliep helemaal niet meer en naast het huilen en weigerde ook maar iets te drinken -> uitgedroogd in het ziekenhuis
Dan weer koorts dan weer uitgedroogd en altijd weigeren om te drinken. ( dat bleek zo'n oorpijn dat slikken onmogelijk was )
Meerdere keren opgenomen vaak voor meerdere weken.

Lang verhaal met veel ellende en artsen die het niet herkenden of erkenden tot er uiteindelijk een kinderarts was die doorpakte ons geloofde en doorgezocht heeft tot ze het vond :hij maakte bepaalde afweerstoffen niet goed aan.
Daarna konden we altijd gelijk terecht in het ziekenhuis als het mis ging, en hoefde het nooit zo ver meer te komen dat hij opgenomen moest worden.

Hij is 14 en nu heel gezond als en hij is betreffende stoffen op zijn 4e zelf aan gaan maken.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:04

meisje_ schreef:
We hebben weer een klein positief ofja voor mij groot positief iets!

Vanmorgen 1,5 in maxicosi geslapen en vanmiddag 1,5u in eigen bedje. Ze heeft wat gejengeld maar niet gehuild!
God het is zo klein maar voelt zo fijn!!

Voor de fles preverbale logopedie ingeschakeld word ik dalijk over teruggebeld.

Heb ook een nieuwe 2e hands kolf dus als ze fles pakt krijgt ze wel de bv. Om het voor haar zo makkelijk mogelijk te maken!

Britta; die tip zag ik op fb al eens en gaan we proberen, dé handschoen staat op de boodschappenlijst!


Mijn verhaal dus een beetje mosterd na de maaltijd. Maar ik lees al even mee. en kan me zo voorstellen hoe machteloos je je voelt.
Dus vooral even dikke knuffel en fijn om te horen dat er stapjes vooruit zijn. :knuffel:

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:11

Geweldig,stap 1.En je doet het goed,laat je niets aanpraten door anderen.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:12

Als je met iets begint zoals in principe de middagdut en 's nachts in eigen bedje, en voor de rest in de ochtend op pad voor wat leuks met peuter en in de middag zie je wel weer, dan geeft dat wellicht ook een stuk ontspanning dat je niet constant met dat bedje bezig bent.

Voor de peuter fijn dat die even zichzelf uit kan leven in de frisse lucht, jij en baby krijgen ook wat frisse lucht, het draait even niet om baby maar om peuter en wellicht verbaasd baby je dan ineens door toch in slaap te vallen, als de druk er af is :)

Hier ging meneer ook wel ineens in slaap vallen in de kinderwagen of in de auto, na lekker volgemelkt te zijn. En dan konden we hem ook een poosje buiten laten staan / met de autodeur open om nog even verder te slapen. (wel opletten op goede houding / frisse lucht natuurlijk) Dan kan je toch allemaal weer een beetje bijtanken en gaat de volgende dut ook beter als het over-vermoeide er af is :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 15:33

Ik ben jullie allen zo dankbaar! Jullie geven me echt goede moed.
As we speak slaapt ze voor de 3e x vandaag zelf. Dit keer in de box. Heeft wel wat gejengeld maar niet gehuild. Dit voelt zo goed _/-\o_

Vandaag is peuter op opvang, morgen in de ochtend visite en woensdag gaan we er lekker in de ochtend op uit. Frisse lucht is voor iedereen goed!

Dat slaapzakje gaan we even bekijken.

Di a.s. komt de prelogopediste. Ben benieuwd!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:35

Wat een goed nieuws! Toppers zijn jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:46

meisje_ schreef:
Ik ben jullie allen zo dankbaar! Jullie geven me echt goede moed.
As we speak slaapt ze voor de 3e x vandaag zelf. Dit keer in de box. Heeft wel wat gejengeld maar niet gehuild. Dit voelt zo goed _/-\o_

Vandaag is peuter op opvang, morgen in de ochtend visite en woensdag gaan we er lekker in de ochtend op uit. Frisse lucht is voor iedereen goed!

Dat slaapzakje gaan we even bekijken.

Di a.s. komt de prelogopediste. Ben benieuwd!


Wat fijn! Dat geeft moed! Wat goed ook dat er logopedist komt mee kijken met het drinken uit de fles. Het zal waarschijnlijk al wat vrijheid geven als ze het in ieder geval kan.

Morgen is een nieuwe dag, maar deze goede dag heb je alvast!

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:11

Ik juich mee *\o/*

Ik weet nog dat ik die eerste keren een uurtje échte rust amper durfde te geloven dat het echt gebeurde :D Pas na een aantal weken kon ik pas genieten van de heerlijk rustige stilte. Hopelijk kun je lekker opladen nu!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:24

Toppie!

Duimen draaien hier er een verbetering ingezet is zonder al te veel terugvallen, sprongetjes en tandjes enzo, je weet nu in ieder geval dat ze het kan en dat geeft de burger moed +:)+

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:31

Wat ontzettend fijn. Het hielp bij mij ook om het te benoemen als een fase en fases gaan weer voorbij