Meer mensen met een eigen podcast?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Meer mensen met een eigen podcast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 11:21

Hoi bokkers!

Ik ben sinds kort mijn eigen podcast begonnen en eigenlijk vroeg ik mij af of meer mensen hier een podcast hebben.

Het lijkt mij namelijk erg gezellig om hierover te kletsen tips uit te wisselen en misschien wel samen te sparren voor ideeën.
En natuurlijk ook de link van je podcasts te delen! Want wie weet vinden anderen het wel interessant om je te volgen.

Stel jezelf vooral even voor en vertel kort waar je podcast over gaat :D

Waar gaat mijn podcast over?:

In mijn podcast ga ik elke maand zitten met een collega uit de creatieve sector. We gaan het hebben over het werk, valkuilen, doelen, tips, trics en nog veel meer. Het lijkt mij namelijk erg leuk om mensen een kijkje te geven in deze sector omdat er vaak nog vrij weinig over bekend is.

Een linkje naar mijn podcast:
https://open.spotify.com/show/5ZLpihkRF ... l_branch=1

Hopelijk vind ik hier meer mensen en kunnen we gezellig kletsen over de ontwikkelingen van onze podcasts *\o/*

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Meer mensen met een eigen podcast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:17

Stukje geluisterd, leuk! Heb dan wel zelf geen podcast (hoe doe je dat op Spotify?) maar wel op VOLGEN geklikt!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 13:32

CoonArt schreef:
Stukje geluisterd, leuk! Heb dan wel zelf geen podcast (hoe doe je dat op Spotify?) maar wel op VOLGEN geklikt!


Even heel basic, je neemt het gesprek op met de dictafoon op je telefoon. Deze edit je dan in een app naar keuze en dan upload je hem via bijv anchor

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Meer mensen met een eigen podcast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 09:24

Niemand? ;(

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:08

Niet panikeren, beschouw het als een compliment. :D

Lau, you' re truly unique *\o/* _/-\o_ :j

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Meer mensen met een eigen podcast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:14

Wat een leuk idee! Eigenlijk nooit over nagedacht dat het interessant kan zijn om een eigen podcast te maken :+ Moet ik me misschien ook eens in gaan verdiepen.
Even een #vraagikvooreenvriend, maar zoek je nog mensen voor je podcastinterviews?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 15:16

Roadracer schreef:
Wat een leuk idee! Eigenlijk nooit over nagedacht dat het interessant kan zijn om een eigen podcast te maken :+ Moet ik me misschien ook eens in gaan verdiepen.
Even een #vraagikvooreenvriend, maar zoek je nog mensen voor je podcastinterviews?


Altijd! Wat is je creatieve beroep :D

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:00

Lau schreef:
Roadracer schreef:
Wat een leuk idee! Eigenlijk nooit over nagedacht dat het interessant kan zijn om een eigen podcast te maken :+ Moet ik me misschien ook eens in gaan verdiepen.
Even een #vraagikvooreenvriend, maar zoek je nog mensen voor je podcastinterviews?


Altijd! Wat is je creatieve beroep :D

Ik PB je wel even, gaat daadwerkelijk om een vriend(in) :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 17:23

foxy80 schreef:
Niet panikeren, beschouw het als een compliment. :D

Lau, you' re truly unique *\o/* _/-\o_ :j


Haha dat blijkt :+

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 09:41

Nou even een update! Mijn eerste gesprek is online :D ondertussen al mensen begonnen?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 13:00

Ondertussen ook mijn tweede gesprek mochten er nog volgers zijn :')

Of zijn er ondertussen meer mensen gestart met een podcast :D

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Meer mensen met een eigen podcast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:05

Ik ga vanmiddag even luisteren, ik vind het echt tof dat je dit gewoon bent gaan doen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:01

oh ik speel echt met dat idee al zeker een jaar, maar zie op tegen de kosten of eigenlijk mijn digitale onkunde :D

Ts ik zal het zeker luisteren! en ook volgen wil je ook feed back ontvangen hier of in een PB?.
Leuk topic en zeker motiverend!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 14:20

Gaby schreef:
Ik ga vanmiddag even luisteren, ik vind het echt tof dat je dit gewoon bent gaan doen!


Soms moet je gewoon dingen gaan doen *\o/*

@kwita

Het hoeft niet duur te zijn! Ik heb Boya microfoons die je kan opklippen van volgens mij 30 euro. En je kan met audicity gratis editten. Dus gewoon beginnen het is zo leuk om te doen <3
Je mag mij altijd een pb sturen met feedback :D

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:00

Ik schop dit topic even omhoog. Ik ben het wereldje nu aan het ontdekken en het gaat met vallen en opstaan.

Zelf ben ik fanatiek voetbalsupporter en mijn club heeft al 2 fanpodcasts die goed beluisterd worden. Dus ik wilde zelf een andere kant op. Dus mijn idee is om mensen rond de club te interviewen. Mijn eerste gesprek was met de algemeen directeur over actuele zaken die bij Vitesse spelen. Dus voor jullie niet zo interessant om te luisteren. Morgen even met de persvoorlichter afspraken maken voor een volgend interview.

Het is soms nog even zoeken welke instellingen het beste werken en wat ik nou allemaal moet nabewerken om een zo goed mogelijke geluidskwaliteit te krijgen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:00


liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:24

Ik wil dit heel graag proberen. Heb zelf een reisblog en die zou ik meer bekendheid willen geven. Ik weet nog niet helemaal hoe te beginnen..

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:38

Als je een microfoon, audacity (gratis) en koptelefoon hebt dan kun je aan de slag. Een usb microfoon heb je voor 2 tientjes. En verder moet je een plan hebben wat voor podcast je wil maken. Wat is je invalshoek, wie is je doelgroep etc. En dan gewoon beginnen. Al doende loop je vanzelf tegen dingen aan waarvan je denkt dat kan ik de volgende keer beter anders doen. Via anchor.fm kun je hem makkelijk op Spotify krijgen