Goede pantoffels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:34

Heb al 5 jaar bergstein heerlijke warm milieu vriendelijk, schaapwol

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:11

Ik heb geen sloffen maar in huis heb ik feet heat sokken aan van de primark.
Zo lekker warm.

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:26

Nu het weer kouder wordt zit ik ook over pantoffels na te denken.
De warmbat instappers en de texelana-vera spreken mij wel aan.
Iemand die ze beide kent en me de voors en tegens kan vertellen? :)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:45

moonsparkle schreef:
Echt schapenwollen pantoffels tot boven de enkels <3


Jaaaaa heerlijk <3 <3 <3

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 23:31

Goed topic. Ik ben ook op zoek naar fijne pantoffels, heb slechte doorbloeding in de voeten, dus vaak koude voeten. De pantoffels met texelse schapenvacht Texelana spreken mij aan. Ik ga eens even kijken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:46

Jolien87 schreef:
Wat ik ook vaak doe is wollen sokken van Soxs aantrekken en als ik door huis loop, dan stap ik in mijn badslippers.

Ik wil inmiddels niets anders meer dan huissokken met antislipnoppen (anders heb ik een lange remweg op het laminaat). Maar dan wel zonder de badslippers.

Ik heb met sokken iig geen koude voeten en zweetvoeten heb ik gelukkig toch al nooit.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:50

Ik heb van die muiltjes voor in huis. Ik heb ze meestal van het merk Thu!s.

Snippergroen

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:52

Ik heb Uggs als pantoffels en die zitten echt fantastisch :j ik heb de normale Uggs, dus niet de pantoffelvariant. Voordeel is dat je ze niet uit hoeft te doen als je even naar de supermarkt gaat :D

Ze blijven ook lang goed. Moest er van mezelf voor die prijs minimaal 5 jaar mee doen en ze gaan nu hun zesde seizoen in :)

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:04

Mijn dochter zweert ook bij de Uggs!
Ze is heel kouwelijk maar heeft geen koude voeten meer en het vooroordeel is dat je gewoon even naar de schuur oid kan lopen zonder dat ze gelijk nat zijn.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:21

Ik heb altijd de schoenen van Esprit, soort Uggs look a like, normaal de hoge, net van de week de lage besteld omdat de hoge er niet waren. Nog niet binnen, maar hoop dat ze hetzelfde zitten. Fijne zool, heb snel pijnlijke voeten anders en ik vind ze lekker warm en comfortabel. Voordeel, stap er ook rustig mee naar buiten.
https://www.esprit.nl/p/van-leer--booti ... #cgid=1126

Ik ben al toe aan het derde paar en heb met de vorige 2 een jaar of 2 tot 3 gedaan, draag ze de hele dag.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:49

ik loop in huis altijd op Wolky instappers, goed voetbed, maar heb af en toe tochn ineens ijskoude voeten... zou daarom wel graag merino wollen sloffen hebben maar ... zijn er die ook met een goed voetbed?

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:49


Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:53

blackstar schreef:
Janntjuh schreef:
Hoe is de zool van de Shepherds? Zou het zonde vinden om zoveel geld uit te geven aan pantoffels waarbij de zool na een jaar al kapot is.


Idd dat vroeg ik me net ook af.
Shepherd pantoffels Moa heb deze gevonden maar normaal koop ik bij de scapino sloffen voor 15 euro max en die gaan 1 a 2 jaar mee. Die Shepards zijn toch wel een serieuze uitgave voor sloffen. 5 paar goedkopes voor 1 dure.


Ik ben totaal niet zuinig op mijn pantoffels, ik loop er ook vaak mee in de tuin en op straat. Na 3 jaar begonnen de eerste gaten in de Shepherds met zachte zool te vallen, daarom heb ik uiteindelijk Shepherds mét zool gehaald en die zijn na 4 jaar nog als nieuw, ondanks regelmatig buitengebruik.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:01


CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:08

Ik heb echte UGGS (short) en draag deze binnen. Ook heb ik "echte" sloffen , met ook schaapswol van Hush Puppies <3 Nooit koude voetjes

https://www.google.com/search?q=hush+pu ... CXU2nXAGjM

Enige nadeel is alleen wel dat je op den duur (vijf jaar?) het schaaopwol plat loopt en er niks zachts meer aan is. Dan vind ik de slof ook minder worden in warmte en tijd voor een nieuwe :j

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:50

mijn kat heeft mijn Fitflop pantoffels met schapenbont binnenkant gevonden, ik kon ze niet vinden toen ik vanmorgen uit bed stapte...... ze lagen in een andere kamer, enigszins aangevreten door the Queen des huizes -O-

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-21 15:36

Morrie schreef:
mijn kat heeft mijn Fitflop pantoffels met schapenbont binnenkant gevonden, ik kon ze niet vinden toen ik vanmorgen uit bed stapte...... ze lagen in een andere kamer, enigszins aangevreten door the Queen des huizes -O-

Oei dat is wel heel erg zonde zeg. -O-

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:29

Ik heb een enorme zoektocht naar warme, fijne pantoffels waar ik ook zo op naar buiten kan gehouden. En ik heb na een paar zepers met te dure pantoffels ook geen zin om er heel veel geld aan uit te geven. Ik ben op dit moment echt heel tevreden met deze:

https://www.aliexpress.com/item/4001307 ... 4c4d9LtixS

ik heb ze iets te groot gekocht maar goed dat vind ik vooral in de winter wel lekker en voor een tientje durfde ik het wel te gokken. Zijn goed warm, lopen lekker en blijven goed in model.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:54

Mars schreef:
Ik zoek ook nog sloffen, evt wol vind ik prima maar wil wel zeker zijn dat ik mulesing vrije producten koop. Bij bvb Warmbats kan ik al niet vinden of mulesing is toegestaan bij produceren van hun wol en dan breng ik liever geen geld naar zo’n bedrijf. Uggs maakt bvb ook gebruik van wol van schapen die mulesing moesten ondergaan..

Mulesing houdt in: bij lam wordt een stuk huid van hun achterkant afgesneden vaak samen met de staart. Zonder verdoving of pijnstilling. Dit om te voorkomen dat ontlasting in de wol op de achterkant blijft hangen waar dan vliegjes en ongedierte op af komt. Google alleen als je een sterke maag hebt…

Aub koop mulesing vrije pantoffels.


Nog nooit van gehoord. Bedankt dat je het genoemd hebt, ik ga er zeker op letten!

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 21:13


Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:23


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:28

Ik heb er van hot potatoes :) super stevig en toch lekker zacht en warm en gewoon instekers, dat wilde ik graag. De buitenzool van gerecycled materiaal

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:03

Ik zal nooit met pantoffels buiten lopen, en ook niet met met buitenschoenen in huis. Dat trekt mijn smetvrees niet

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:17

Ineke2 schreef:
Ik heb gekozen voor Warmbat pantoffels. Deze:
https://www.omoda.nl/dames/pantoffels/w ... lsrc=aw.ds

Ik heb ze nu een paar dagen en echt heel blij ermee. Lekker warm. Ik kan er goed op lopen wat ook belangrijk is voor mij.


Veel plezier ermee/van :D

De mijne gaan het derde jaar in en nog steeds warme voetjes :j

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:37

Silvia schreef:
Mars schreef:
Ik zoek ook nog sloffen, evt wol vind ik prima maar wil wel zeker zijn dat ik mulesing vrije producten koop. Bij bvb Warmbats kan ik al niet vinden of mulesing is toegestaan bij produceren van hun wol en dan breng ik liever geen geld naar zo’n bedrijf. Uggs maakt bvb ook gebruik van wol van schapen die mulesing moesten ondergaan..

Mulesing houdt in: bij lam wordt een stuk huid van hun achterkant afgesneden vaak samen met de staart. Zonder verdoving of pijnstilling. Dit om te voorkomen dat ontlasting in de wol op de achterkant blijft hangen waar dan vliegjes en ongedierte op af komt. Google alleen als je een sterke maag hebt…

Aub koop mulesing vrije pantoffels.


Nog nooit van gehoord. Bedankt dat je het genoemd hebt, ik ga er zeker op letten!


Wat goed dat jij er op gaat letten!
Ik heb Warmbat een mail gestuurd met de vraag of hun producten mulesing vrij zijn. Wil dat wel graag weten voor ik straks geld naar een bedrijf breng dat dit soort gruwelijke praktijken toe staat om een product te kunnen maken.