Goede pantoffels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:10

Ceetje_bokt schreef:
[ [url=m/Sn22Mh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hèhè, toch kunnen uploaden. Heerlijke sloffen, heb ze al jaren en icm deze biologische wollen sokken heb ik zeer warme voeten <3


Deze inderdaad of warmbats :j
Wel altijd met sokken, anders krijg ik ook koude voeten door het zweten.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:20

mrie schreef:
Ik moet echt een goed voetbed met veel demping hebben, helaas heb ik altijd zere voeten. Ik heb nu pantoffels van Sorel. Kei warm goed dempend. Maar ze zijn wat benauwd en daardoor gaan stinken.
Nu wil ik dus andere, maar ik ben bang dat al die "betere" pantoffels zullen gaan stinken. (Nee, dat ligt niet aan mijn voetjes) Hoe is het met de ventilatie?

Wol (vilt) gaat niet stinken. Ik zet mijn sloffen af en toe een tijdje buiten, dan zijn ze weer helemaal fris.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:48

Ik ben heel wijs met mijn Hot Potatoes.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:31


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 01:41

Ik loop sinds Corona en thuis werken vrijwel de hele dag op pantoffels. Ik heb ze van Shepherd. En dan specifiek deze

https://m.zalando.nl/shepherd-nina-pant ... 7-708.html

Na een half jaar heb ik er een paar van bij gekocht omdat ze zo lekker zitten.

Ik krijg ook heel snel zweet voeten, maar in deze helemaal niet. Heerlijk zacht en heerlijk warm.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 02:52

Ik heb hele fijne sloffen van Crocs, maar zie ze daar niet meer. Zijn bruin met echt schapen voering en hadden een speciale fijne zool stond er toen bij. Toen we hier kwamen was huis niet geisoleerd en ik wil ook iets stevigs en geen gladde zool.
Ik had nog nooit Crocs gedragen, maar ze lopen echt super fijn en ik heb nooit kouden voeten. Maar heb ze vd zomer ook wel gedragen af en toe.

Als enige nadeel; de voering komt steeds mee eruit.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 04:16

Ik zoek ook nog sloffen, evt wol vind ik prima maar wil wel zeker zijn dat ik mulesing vrije producten koop. Bij bvb Warmbats kan ik al niet vinden of mulesing is toegestaan bij produceren van hun wol en dan breng ik liever geen geld naar zo’n bedrijf. Uggs maakt bvb ook gebruik van wol van schapen die mulesing moesten ondergaan..

Mulesing houdt in: bij lam wordt een stuk huid van hun achterkant afgesneden vaak samen met de staart. Zonder verdoving of pijnstilling. Dit om te voorkomen dat ontlasting in de wol op de achterkant blijft hangen waar dan vliegjes en ongedierte op af komt. Google alleen als je een sterke maag hebt…

Aub koop mulesing vrije pantoffels.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:18

Mars schreef:
Ik zoek ook nog sloffen, evt wol vind ik prima maar wil wel zeker zijn dat ik mulesing vrije producten koop. Bij bvb Warmbats kan ik al niet vinden of mulesing is toegestaan bij produceren van hun wol en dan breng ik liever geen geld naar zo’n bedrijf. Uggs maakt bvb ook gebruik van wol van schapen die mulesing moesten ondergaan..

Mulesing houdt in: bij lam wordt een stuk huid van hun achterkant afgesneden vaak samen met de staart. Zonder verdoving of pijnstilling. Dit om te voorkomen dat ontlasting in de wol op de achterkant blijft hangen waar dan vliegjes en ongedierte op af komt. Google alleen als je een sterke maag hebt…

Aub koop mulesing vrije pantoffels.


Kijk maar eens naar Shepherd sloffen. Die zijn mulesing vrij.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:51

Kijk eens op de website van portugees wol. Daar heb ik mijn ozo heerlijk toffels vandaan. met stevige zool, Ik kan zonder schoenen slecht lopen, maar op deze pantoffles loop ik prima.

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:00

Ik heb die van Shepherd. Echt heerlijk!!! Eerste paar ging twee jaar mee, maar dat kwam door mijn toen nog puppy die ze heeft vermoord. Mijn nieuwe doen het alweer een jaar prima.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:46

Hier ook warmbats <3 ze gaan nu het derde jaar in maar geen koude voeten meer. Met het thuiswerken ook overdag aan :+ . Heb zelfs al een keer 's ochtends bij de auto gestaan om naar mijn werk te gaan, had ik deze pantoffels nog aan, oeps 8-) . Handig omdat je er gewoon mee naar buiten kunt, onder je kont steken is idd iets minder comfortabel :=

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:47


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:11


Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:21

Ik heb ook die van Warmbat <3
Afbeelding

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 17:34

Hoe is de zool van de Shepherds? Zou het zonde vinden om zoveel geld uit te geven aan pantoffels waarbij de zool na een jaar al kapot is.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 17:43

Janntjuh schreef:
Hoe is de zool van de Shepherds? Zou het zonde vinden om zoveel geld uit te geven aan pantoffels waarbij de zool na een jaar al kapot is.


Idd dat vroeg ik me net ook af.
Shepherd pantoffels Moa heb deze gevonden maar normaal koop ik bij de scapino sloffen voor 15 euro max en die gaan 1 a 2 jaar mee. Die Shepards zijn toch wel een serieuze uitgave voor sloffen. 5 paar goedkopes voor 1 dure.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 17:45

Ik heb heerlijke sloffen met schapenwol en suède ooit bij van Haren gekocht. Ze verkopen ze helaas niet meer. Ze kunnen gelukkig prima nog een winter mee :j

Edit: anwb sloffen zitten ook heerlijk trouwens.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 17:48

Mag ik het topic vervuilen met een vraag? Mijn huis is nogal gehorig, wanneer ik of mijn buren in huis rondlopen met schoenen aan dan hoor je dat van elkaar, daarom loop ik liever op sokken of pantoffels met een zachte zool. Dan kom ik vaak uit bij het goedkope segment maar dat vind ik ook altijd zonde als die maar kort mee gaan, plus ik krijg er klamme zweetvoeten in. De pantoffels die jullie dragen en waar jullie blij mee zijn, zitten daar ook modellen tussen met zolen die je niet of zo goed als niet hoort wanneer je rondloopt?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 17:50

blackstar schreef:
Janntjuh schreef:
Hoe is de zool van de Shepherds? Zou het zonde vinden om zoveel geld uit te geven aan pantoffels waarbij de zool na een jaar al kapot is.


Idd dat vroeg ik me net ook af.
Shepherd pantoffels Moa heb deze gevonden maar normaal koop ik bij de scapino sloffen voor 15 euro max en die gaan 1 a 2 jaar mee. Die Shepards zijn toch wel een serieuze uitgave voor sloffen. 5 paar goedkopes voor 1 dure.


Zool blijft super. Heb even een foto gemaakt van mijn huidige. Loop er al een jaar vrijwel dagelijks op in huis. Zool is amper gesleten. Zie de foto.

Shepherds heeft pantoffels met zachte flexibele zool (zoals de mijne) maar ook harde dikke inflexibele zolen. Maar net wat je zelf het fijnste vind. Maar de flexibele zolen houden het dus prima en de zachte hoor je ook niet. Althans. Niet meer of minder dan op sokken.

Afbeelding

Ze zijn niet goedkoop maar de kwaliteit is echt wel gewoon goed.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:32

Janntjuh schreef:
Hoe is de zool van de Shepherds? Zou het zonde vinden om zoveel geld uit te geven aan pantoffels waarbij de zool na een jaar al kapot is.

Ik heb leren zolen en draag de pantoffels alleen in de koudere periode. Heb de sloffen al zeker 9 jaar en loop er ook wel eens op naar buiten. Zal ook wel met je loopgewoonten te maken hebben.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:35

Wat ik ook vaak doe is wollen sokken van Soxs aantrekken en als ik door huis loop, dan stap ik in mijn badslippers.

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:35

Afbeelding

Ik heb deze en die blijft prima!

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:39


Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:46

als je een stevig voetbed wilt hebben, heb je er niet zoveel aan.. Maar ik zweer bij mij Falke Cosyshoe.
Ik koop ze een maat te groot zodat ik er eventueel ook met andere sokken in kan, maar in huis heb ik hiermee geen koude voeten en door de antislip kun je er goed op lopen.

noukie12
Berichten: 355
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Goede pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:31

Afbeelding
Afbeelding

Super blij met mijn Vilten kurk Haflinger klompen/huisschoenen/pantoffels!