Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:25

Tengeltje, ik snap de aanvallende toon van je bericht niet.

Natuurlijk kan TS met de advocaat in overleg, ook als nog niet alles helemaal duidelijk is. Het is zaak om juist te weten wat er nodig is.
Hij/Zij kan advies geven over de te stellen vragen en te nemen juridische stappen.
Wanneer de toegang haar is ontzegd vanwege mogelijke gevaarlijke stoffen, is het de taak van de woningstichting om duidelijkheid te geven over de aard van de stoffen.

TS, is er een familielid of vriend die je hiermee helpt? Wat een toestand.
Ik zou in ieder geval een overzicht van alle gebeurtenissen op papier zetten, in een tijdslijn.
Sterkte.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:28

Asbest kan vrijwel zeker niet zijn vrijgekomen, daar is bij verwijdering een streng protocol voor.
Ook de bouwvakkers die nu nog bezig zijn willen daar niet in staan.

Giftige stof wat er nu nog is is "gewoon" stof. En nee dat wil je ook niet steeds inademen.
Dus valt ook onder gevaarlijke stoffen.

Hopelijk kan je advocaat je helpen.
Want dit is echt verschrikkelijk....

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:10

Sabri schreef:
Pas als men in november klaar is, wil men gaan kijken wat mist en waar evt stof op zou zitten.


Dat is wel frustrerend maar eerder is denk ik ook niet te achterhalen wat de daadwerkelijke schade is. Alles is nu onoverzichtelijk

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 11:36

Klopt hoor Duopenotti. En YvonneV. Het is ook een grote 4 kamerwoning en spullen zijn doorzocht en op het eerste oog zie ik de computer
beeldsscherm niet en een lederen schoudertas en mist er een gesigneerd schilderij maar de aannemer had gezegd dat deze weer was teruggebracht en op een andere plek was neergezet..(ik vind dit ook zo een raar verhaal, waarom is het nodig om mijn schilderij die was opgeborgen in een afgesloten box te halen, mee te nemen en nu weer terug te zetten op een andere plek?)

Er is enkel plastic af van waar spullen inzaten. Om 2 grote kattenkrabpalen zit bv nog wel plastic. Woningbouw heeft gezegd kom er svp niet meer want het hangt vol in uw huis met giftige schadelijke bouwstoffen. Nu heb ik even gelezen over wat dat kan zijn en vermoedelijk bedoelen ze kwarts. Dit komt vrij bij vrijwel alle bouwwerkzaamheden. Het stof is zeer gevaarlijk en te klein om met blote oog te zien.

De vrouw die op huisbezoek kwam zei dat er goed op alle persoonlijke spulletjes zou worden gelet. Zij zei ook, het moet pas gisteravond zijn gebeurd, want iedere dag aan het eind moeten we controleren of de inboedels nog goed zijn afgedekt voor wij de volgende dag verder gaan.

In mijn geval is dit niet gebeurd.
Ik hoorde namelijk dat via de woningbouw dat de werklui een aantal dagen eerder al was opgevallen dat het plastic van mijn inboedel lag.

Vanmorgen kreeg ik een email dat het niet mogelijk is om hier in deze wisselwoning te blijven want een bewoner van de volgende flat heeft dit huis toebedeeld gekregen voor over een paar weken en schrijft ze, deze persoon heeft zwaar reuma.
Ik vind het ook best kwalijk dat dit soort medische informatie van huurders die ze in vertrouwen vertellen zo even wordt medegedeeld aan andere huurders.

Verder heb ik voorafgaande aan de renovatie verteld dat ik een verhuizing nauwelijks aankan. Ik heb 2 systeemziektes(lyme en hEDS, de lyme is opgevlamd en heb nu dagelijks in de 38 graden koorts waardoor ik me echt ziek voel) , daarnaast moet ik binnenkort aan mijn hart geopereerd worden. Dit vanwege een hartritmestoornis die kan optreden bij inspanning, waardoor ik het rustig aan moet doen.
Ik heb per mail aangegeven dat de verhuizing naar deze wisselwoning al te zwaar is geweest en ik daardoor een paar peesontstenstekingen heb gekregen. Ik heb gevraagd om hulp te krijgen om mijn deel van de inboedel die nu hier staat(denk aan grote planten en tv, alles wat waarde had en meekon en kleding etc)weer te helpen terugverhuizen.

Daarnaast weet men dat ik de nodige psychische problematiek(angstklachten) heb en heel veel angsten heb gehad om hier in een ander huis te wennen. Mijn kalmeringstabletten moesten worden verhoogd. De eerste avond in deze woning heb ik van de angst vreselijk over moeten geven en is er een vriend blijven slapen omdat het te slecht ging.

Vanuit de bouw is opgemerkt dat het vorige week woensdag hard waaide en later zag men dat al het plastic van de inboedel was getrokken. Op het eerste oog mis ik een aantal spullen. Zo ook een gesigneerd schilderij.

Er was met mij afgesproken dat ik hulp zou krijgen met inpakken van de spullen verdeeld over 3 ochtenden zodat het voor mij niet te belastend zou zijn. En ik overzicht kon houden waar wat zou worden neergezet.
Nu is dat ook al misgegaan. Ik bleef bellen waar blijft de hulp??? Uiteindelijk werd een dag voor de datum dat ik mijn huis uit moest ik gebeld of ik onmiddellijk naar mijn huis kon komen. Men had een batterij aan mensen bijeengeraapt, zelfs kantoorpersoneel, en met 6 man is alles toen snel in het plastic gezet. Daardoor weet ik dus echt niet waar wat is neergezet!
Het is echt een grote stofbende binnen en daar kun je niet gaan kijken wat precies mist. Wel wist ik waar mijn kast met tassen stond en zag dat mijn leren tas weg was. Zo ook een schilderij die in een box lag, deze deksel lag eraf.

Er is mij verteld om niet meer in de woning te komen want er zouden teveel giftige stoffen hangen.
Asbest zat op diverse plaatsen.
Inboedel moest goed worden afgedekt tegen deze bouwstoffen.

Ik wil het liefst hier blijven. Een ander huis geeft weer een nieuwe terugslag. En er is vast iemand te vinden die niet is afgekeurd en misschien naar de wisselwoning op 3 hoog kan. Het is ook om de hoek van mijn oude woning. Dus ik denk dat er echt wel graag mensen heen zouden willen.
Mijn punt is dat ik op mijn oude adres Picnic de zware boodschappen kon laten bezorgen. Picnic heeft voor een ander adres een wachtlijst. Bovendien, ik heb echt een traumatisch verleden(daarvoor krijg ik hulp van een begeleider en psychiater). Ik ben zelfs een keer uit buitenland gerepatrailleerd vanwege een psychose omdat ik de wisseling van woonomgeving niet aankon.
Ik praat echt geen onzin en ik zou liefst ook terug mijn woning in gaan alleen niet als de inboedel nog vol met deze 'giftige' bouwstoffen staat. Zo ook mijn vloerbedekking/gordijnen/matrassen etc.
Het heeft immers anderhalf week onafgedekt gestaan. En men is doorgegaan met hakken etc. Heeft ook mijn eigen schoonmaakpullen gepakt waaronder mijn goednieuwe Vloerwisser.
Er is niet een keer een sorry ofzo gezegd. Dat vind ik nog het meest pijnlijk. Ook had ik graag gehoord toen het plastic van de inboedel afwas, zodat ik anderen had kunnen vragen het af te dekken.

Ja gelukkig helpt een vriend mij. Alleen had ik er denk ik helemaal doorheen gezeten.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:05


Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:10

Probeer iets meer afstand te nemen TS. Al je gezondheidsproblemen zijn naar, maar heel hard gezegd: dat is niet het probleem van de woningbouw. De advocaat heeft veel vaker met dit bijltje gehakt en kan er zonder emotie naar kijken, dus wacht eerst het gesprek met hem of haar af voor je je over allerlei dingen druk gaat maken.

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:14

Als er een andere persoon in jouw wisselwoning moet zetten ze die toch 3 hoog zonder lift ? Komt op hetzelfde neer lijkt mij.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:33

Tiggs schreef:
Probeer iets meer afstand te nemen TS. Al je gezondheidsproblemen zijn naar, maar heel hard gezegd: dat is niet het probleem van de woningbouw. De advocaat heeft veel vaker met dit bijltje gehakt en kan er zonder emotie naar kijken, dus wacht eerst het gesprek met hem of haar af voor je je over allerlei dingen druk gaat maken.



Het is wel een stukje het probleem van de woningbouw, zij moeten namelijk een acceptabele wisselwoning ter beschikking stellen en 3 hoog zonder lift is dat niet.

Verder hebben ze toegezegd rekening te houden met het feit dat TS niet zelfstandig kan verhuizen en hulp toegezegd over meerdere dagen, ook daar hebben ze zich niet aan gehouden.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:36

Als je eerder is toegezegd dat je in deze wisselwoning kon blijven totdat je weer terug naar je eigen woning kon? Dan zou ik met jouw achtergrondverhaal toch ernstig overwegen om mijn poot een heel klein beetje stijf te houden en te melden dat je niet weer naar een andere woning vertrekt. Dan zoeken ze maar een andere manier om dit op te vangen hoor....

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:37

Maar staat het op schrift of zeggen ze van alles mondeling toe?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:38

Ik ben ook benieuwd of alle gemaakte afspraken op schrift staan.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 16:20

Tiggs schreef:
Probeer iets meer afstand te nemen TS. Al je gezondheidsproblemen zijn naar, maar heel hard gezegd: dat is niet het probleem van de woningbouw. De advocaat heeft veel vaker met dit bijltje gehakt en kan er zonder emotie naar kijken, dus wacht eerst het gesprek met hem of haar af voor je je over allerlei dingen druk gaat maken.


Ja ik ga het zeker proberen. Dank, het is vreselijk moeilijk en zie ook ik moet proberen het zo zakelijk mogelijk te houden en je hebt gelijk, het moet nu bij de advocaat duidelijk verteld worden. Ik probeer afstand te nemen en o wat is dat lastig, zie steeds weer die ravage voor me etc. Ja ik moet daarop vertrouwen dat de advocaat het voor me overneemt!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 18-10-21 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 16:27

DuoPenotti schreef:
Maar staat het op schrift of zeggen ze van alles mondeling toe?


Ik heb van vrijwel alle gesprekken mijn voicerecorder aangezet. De advocaat wilde dat ik dat wat op de recorder staat en van belang kan zijn uitschrijf.

In de mail dat ik ze vraag om hun aansprakelijk te erkennen door de nalatigheid en stofschade en verdwijning van deel van mijn inboedel is niet schriftelijk op gereageerd.

Eerst zei de woningbouw dat ze het op papier gingen zetten(mondeling zei men dat ik als huurder niet de dupe mocht worden van hun nalatigheid). Dat zou de volgende dag ook zwart op wit gemaild worden. Aan het eind van die week was er nog steeds niks op papier gezet. Na nog weer een telefoon is er enkel een mail gestuurd dat men dan samen met mij zal gaan kijken naar waar de stofschade zou liggen. Ik heb gisteren zitten lezen op internet over stof en nu blijkt dat het schadelijkste stof, kwarts, niet zichtbaar is maar wel schadelijk. Wordt ook wel het nieuwe asbest genoemd.

Net hoorde ik van de buurvrouw dat meer buren ook kapot plastic hebben aangetroffen. En ook huizen en inboedel vol stof staan. Ik ben dus niet de enige. De oplossing is zelf even stofzuigen werd tegen deze mensen gezegd. Het gaat hier om een man van in de 90 en heeft COPD.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:39

Sabri schreef:
Tiggs schreef:
Probeer iets meer afstand te nemen TS. Al je gezondheidsproblemen zijn naar, maar heel hard gezegd: dat is niet het probleem van de woningbouw. De advocaat heeft veel vaker met dit bijltje gehakt en kan er zonder emotie naar kijken, dus wacht eerst het gesprek met hem of haar af voor je je over allerlei dingen druk gaat maken.


Ja ik ga het zeker proberen. Dank, het is vreselijk moeilijk en zie ook ik moet proberen het zo zakelijk mogelijk te houden en je hebt gelijk, het moet nu bij de advocaat duidelijk verteld worden. Ik probeer afstand te nemen en o wat is dat lastig, zie steeds weer die ravage voor me etc. Ja ik moet daarop vertrouwen dat de advocaat het voor me overneemt!


Zet ‘m op! Ik ben zelf ook een piekeraar dus ik weet hoe moeilijk dat is ;)

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 16:46


Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 16:54

pmarena schreef:
Als je eerder is toegezegd dat je in deze wisselwoning kon blijven totdat je weer terug naar je eigen woning kon? Dan zou ik met jouw achtergrondverhaal toch ernstig overwegen om mijn poot een heel klein beetje stijf te houden en te melden dat je niet weer naar een andere woning vertrekt. Dan zoeken ze maar een andere manier om dit op te vangen hoor....


Ja er is afgesproken dat ik een begane grond wisselwoning zou krijgen totdat ik terug kon keren naar mijn eigen huis. Alleen zal mijn huis niet klaar en bewoonbaar zijn met de oplevering. Dus zegt men dan moet u maar 2x verhuizen, en ook nog naar 3 hoog zonder lift. Anders zou hun planning in de war komen.
Er zouden zelfs vrijwel geen wisselwoningen op etage zijn. Men heeft mij ook beloofd dat ik een begane grond woning zou krijgen omdat ik anders niet in staat ben mijn spullen zelf naar boven en beneden te sjouwen, dit is voor mij te zwaar. Er loopt ook al een procedure voor een benedenhuis en verhuiskostensubsidie is al toegekend dat mijn gezondheid het niet meer toelaat om op etage te wonen. Echter is het aanbod zeer beperkt, en ik heb helaas ook een rustige woning nodig anders heb ik kans dat ik overprikkeld raak. Van dit probleem is de woningbouw ook op de hoogte.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:14

Ik zou toch eens uit (laten) zoeken wat ze je kunnen maken als je weigert om wéér voor een paar weken te verkassen. Normaal zou ik zeggen heb begrip voor hun situatie maar ik vind dit wel heel erg 1-richtingsverkeer zo hoor -O-
Je nu weer te laten verkassen kunnen ze toch gewoon niet maken?! Al helemaal niet met jouw achtergrond....

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 20:28

Inderdaad. En dan vooral ook hun toon vind ik nu zo erg. Geen enkele sorry of excuse
Wel dreigen dat ik hun mail met hun voorstel om opnieuw te moeten verkassen en ook nog naar 3 hoog zonder lift, moet ik binnen een paar dagen beantwoorden, terwijl ze al mijn email aan hun nog steeds niet beantwoorden.
Ik ga het zeker aan de advocaat voorleggen. Ik probeer een puntenlijst te maken van wat beloofd is en niet is nagekomen. En op chronologische volgorde. Misschien kort een soort samenvatting te maken. Dan heb ik veel foto's en moet daar ook nog een selectie uit maken.
Ik vind het best spannend. Ben echt nog nooit naar een advocaat hoeven stappen. Hoop dat de man mij kan helpen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:33

Is er een plaatsbeschrijving gebeurd voor je eruit ging?

Zonder zou ik zelf nooit vertrekken en spullen achterlaten want dit voorkomt zoveel ellende.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:35

Is het nog goed gekomen, TS?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:34

TS: hoe gaat het nu?

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Mijn huis en inboedel zit vol stof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:34

Hoe staat het er voor TS?