Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn huis en inboedel zit vol stof!

 
Profiel   

[code][/code]Hallo,

Hopelijk weet iemand hier raad. Ik ben verplicht mijn huurwoning uitgezet en moest in een gemeubileerde wisselwoning gaan wonen, mijn huurhuis die ik via de woningcorporatie huur, wordt in de tussentijd gerenoveerd en er vind groot onderhoud plaats.

Nu is het zo dat de woningbouw mee heeft geholpen met het afdekken van mijn inboedel. Aangezien we maar 375 euro aan onkostenvergoeding kregen, heb ik niet de hele inboedel kunnen verhuizen. Deze moest in het woning achterblijven en is ingepakt met plastic.

Van de week ging ik eens kijken en zag dat om grote delen van mijn inboedel het plastic verwijderd was. Mijn spullen leken doorzocht. Ik heb de politie gewaarschuwd en aangifte gedaan van braak en diefstal uit mijn woning.

Ook heb ik direct de verantwoordelijke van de woningbouw opgebeld en verteld dat een groot deel mijn goed afgedekte inboedel het plastic vanaf was en er ingebroken was. Tevens het ik de aannemer gebeld. De woningbouw zou contact opzoeken met de aannemer en men zou kijken wat men ging doen. Ik zou nog horen maar heb niks meer gehoord. Vrijdagavond, de dag na de inbraak ben ik weer in mijn woning gaan kijken. Wat bleek, mijn inboedel was nog steeds niet afgedekt en een grote ventilator stond nog eens al het stof op mijn stroom door mijn woning te blazen vanwege het nieuwe stucwerk terwijl de inboedel waaronder dure meubels, matrassen, geluidsboxen en electronica, een koeldiepvriescombinatie en grote pluche krabpalen nog steeds niet waren afgedekt!

Tevens zag ik dat mijn vloerbedekking op delen open lag en de vloerafdekking verdwenen was, ook zijn de zijkanten van de vloerbe dekking waaronder soms een halve meter ook niet afgedekt

Werklui hadden ook mijn eigen net nieuwe Leifheit vloerwisser onder het eerder afgedekte plastic gehaald om bouwstoffen mee op te vegen. De hele muur in de keuken, wc en badkamer en kozijnen liggen eruit. Het is vreselijk stoffig en na 10 minuten moet ik echt weg want ondanks een masker krijg ik prikkende ogen en last met hoesten etc.

De werkzaamheden van de uitvoerder zijn gewoon voorgezet ondanks mijn waarschuwingen dat de inboedel niet meer onder het plastic stond afgedekt. De inboedel is ook niet opnieuw afgedekt en staat nu al dagenlang in het stof en mogelijk eerder ook in de regen.

Ik heb nu een brief gestuurd naar de woningbouw om ze aansprakelijk te stellen voor diefstal en voor schade aan mijn meubilair etc.

Mijn huis staat nu vreselijk in stof en de stof is dus overal ingetrokken.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt? Kunnen de matrassen en het tapijt nog gered worden? Zou professionele schoonmaak voldoende zijn om al de stofschade weg te krijgen?

Tevens zijn er 2 zware deuren tegen mijn behang gezet met als gevolg een deuk in mijn behang.

Ik heb veel foto's als bewijs.

Ik ben bang dat de woningbouw gaat zeggen dat ik bij de uitvoerder moet zijn. Deze man heeft echter gezegd dat de wind dit gedaan heeft en ik het zogenaamd zelf niet goed genoeg heb afgedekt!

Hopelijk weet iemand hier raad mee. Hoe krijg ik ooit al dat stof weer uit mijn huis, de gordijnen, het behang etc?? Alles ligt immers nu bloot in het stof al dagenlang!

Alvast bedankt voor het lezen, alle tips zijn zeer welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:19 



 
Profiel   

Luchten, wassen, stofzuigen x100…
Sterkte TS! Hopelijk helpt de woningbouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:31 



 
Profiel   

Wat een nare situatie.
Vraag advies bij je verzekering of het juridisch loket.
Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:38 



 
Profiel   

Je geeft aan dat je aangifte hebt gedaan van braak en diefstal? Maar als ik het verhaal zo lees is er blijkbaar alleen plastic van de inboedel af?

Verder heb je het over regen. Hoe kan je inboedel nat worden als het binnen staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:49 



 
Profiel   

Diefstal? Er is niks gestolen toch?
Als ik je verhaal zo lees lijkt het allemaal nogal aangedikt door jou

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 00:02 



 
Profiel   

Klinkt ook alsof alleen het zeil omhoog gegaan is?
Hoe weet je dat er een inbraak is gepleegd? Wat mis je qua spullen?

En verder: heel vervelend maar er zal niets anders opzitten als schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken.
Ik proef uit je beginpost dat je niet blij bent dat er uberhaupt renovatie werd gedaan, maar je woning gaat er hopelijk wel op vooruit.
Voor de echte schade kun je eventueel rechtsbijstand raadplegen wanneer je dat hebt? Maar ik zou het eerst idd voorleggen aan de uitvoerders.
Wie weet hebben zij daar zelf een oplossing cq potje voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 01:17 



 
Profiel   

Vervelend voor je maar beter had je zoveel mogelijk uit de woning kunnen halen. Was er niemand die je daarmee kon helpen? Waarom heb je het plastic na het maken van de foto’s niet meteen weer vastgeplakt?
Als je echt schade hebt dan kan je je verzekering raadplegen, je hebt een inboedelverzekering neem ik aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 07:09 



 
Profiel   

Ik snap wat dingetjes niet. Waarom heb je na constatering het plastic niet terug om je spullen gedaan? Waarom heb je je spullen überhaupt in huis laten staan? Opnieuw stuccen geeft zo'n paasei... En waarom heb je aangifte gedaan van diefstal? Zijn er dingen weg?

Dit klinkt mij meer als logische gevolgen van zwaardere renovatiewerken (waar stuccen imo onder valt) in een huis, tbh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 07:20 



 
Profiel   

Nou, ik snap wel dat het niet bepaald de bedoeling is dat er allereerst al plastic van de spullen is afgehaald en je vervolgens ook kunt zien dat er in je spullen is gerommeld.

Ik zou de verhuurder aansprakelijk stellen voor de schade. Je gaat een stevige kluif hebben om het weer netjes te krijgen. Als je het al netjes krijgt. En neem ook even contact op met je inboedel verzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:39 



 
Profiel   

Wat vervelend!
Wat mis je door de inbraak?
Heb je zelf de spullen ingepakt met plastic of werd dit voor je gedaan?
Wat heb je zelf van de 375,- onkostenvergoeding aangeschaft/gedaan?
Welke spullen heb je wel zelf verhuist/opgeslagen?
Heb je een inboedelverzekering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:48 



 
Profiel   

Wat een rotsituatie.
Ik neem aan dat er voor de renovatie een vorm van overeenkomst getekend is?
Adgezien van de spullen is uiteraard te verwachten dat er na zo‘n grote renovatie nieuw behang/verf/vloerbedekking nodig is. Dat moet vooraf toch hopelijk wel besproken zijn?
Kun je daar wellicht uithalen hoe de verantwoordelijkheid geregeld is?
Ik hoop dat je rechtsbijstand hebt want dit gaat iets zijn met een lange adem ben ik bang.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 11-10-21 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:51 



 
Profiel   

Zet je vraag ook eens neer op het Vara forum, daar zit een juriste en die weet hier wel wat adviezen op te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:52 



 
Profiel   

Je had natuurlijk alle spullen uit je woning moeten halen, je weet ruim van tevoren dat je tijdelijk uit je woning moet en je een tijdelijke wisselwoning krijgt.
Je zegt dat je verplicht je huurwoning bent uitgezet…Dat klinkt anders dan meewerken met de verhuurder en tijdelijke woonruimte accepteren, omdat je woning gerenoveerd wordt.
Afspraken die je met de verhuurder hebt gemaakt over het achterlaten en inpakken van huisraad, zijn echter wel belangrijk. Staan die op papier? Is daar een regeling getroffen/contract voor opgemaakt?
Is het verstandig om elektronica in een verbouwing te laten staan? Daar had ik toch wel tijdelijk onderdak elders voor gezocht, bij familie, vrienden, opslagbox.
Kortom: heb je de juiste beslissingen genomen en de juiste keuzes gemaakt en de boel op papier vastgelegd met de verhuurder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:05 



 
Profiel   

Oh jakkes dat stof van stucwerk is vies...
Mijn woning is gerenoveerd toen ik er net in kwam, mijn spullen stonden dus gelukkig niet in huis. Om het stof weg te krijgen ben ik flink wezen stofzuigen, gelukkig was het een oude stofzuiger want ik heb die stofzuiger ook nooit meer helemaal schoon gekregen. Wanneer ik hem aan zette kwam er eerst een pluim witte stof uit, en ik heb daarna meteen een nieuwe stofzuiger geregeld. Mijn tip is dus om geen mooie of dure stofzuiger te gebruiken als je het gaat schoonmaken.

Apparaten zou ik sowieso hebben weggehaald, hebben ze je niet van tevoren geinformeerd of tips gegeven? Kan je je spullen niet alsnog weghalen en beter afdekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:34 



 
Profiel   

robert45 schreef
Je geeft aan dat je aangifte hebt gedaan van braak en diefstal? Maar als ik het verhaal zo lees is er blijkbaar alleen plastic van de inboedel af?

Verder heb je het over regen. Hoe kan je inboedel nat worden als het binnen staat?


Nee er is ook het nodige weg. De spullen zijn ook doorzicht, bv ritssluitingen open en spullen op andere plaats. Uit dozen lag de deksel los etc. OA een lederen tas en schilderij is wat ik gezien heb maar het was zo stoffig en alle inboedel is verplaatst dat ik het nog niet heb kunnen zien. Alles was door medewerkers van de woningbouw verplaatst en ingepakt samen met mij. De ramen en kozijnen hebben er dagenlang uitgelegen. Van de woningbouw begreep ik dat de plastic al weg was toen het zo hard regende en waaide. Ook plastic wat om mijn koelvriescombinatie zat en waar de poten van deze koelkast op het plastic stondenis het plastic ervan af gerukt. Zo ook een kast met tassen etc.
Ik mag mijn woning wat nu bouwplaats is enkel in uitzonderingsgevallen betreden. Ik kan nu dus ook niet de ramen open gaan openzetten. Er zitten ook nog geen ramen in, er zit hout in de kozijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:18 



 
Profiel   

tokedri schreef
Diefstal? Er is niks gestolen toch?
Als ik je verhaal zo lees lijkt het allemaal nogal aangedikt door jou


Huh hoezo? Ben jij daar wezen kijken? Politie is een uur lang geweest en spullen zijn weg en doorzocht. Misschien ben ik niet duidelijk in mijn eerste post geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:20 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Klinkt ook alsof alleen het zeil omhoog gegaan is?
Hoe weet je dat er een inbraak is gepleegd? Wat mis je qua spullen?

En verder: heel vervelend maar er zal niets anders opzitten als schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken.
Ik proef uit je beginpost dat je niet blij bent dat er uberhaupt renovatie werd gedaan, maar je woning gaat er hopelijk wel op vooruit.
Voor de echte schade kun je eventueel rechtsbijstand raadplegen wanneer je dat hebt? Maar ik zou het eerst idd voorleggen aan de uitvoerders.
Wie weet hebben zij daar zelf een oplossing cq potje voor.


Heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering. Al mijn spullen zijn door 6 man in en op elkaar gezet en afgedekt. Hierdoor weet ik niet direct wat er allemaal weg is. Wat wel weg is gehaald is een schilderij wat in een doos zat, en een leren schoudertas. Verder een beeldscherm en wat electronica. Alleen het is erg lastig want alles is op andere plaatsen gezet. In ieder geval staat er een groot deel van mijn inboedel nu in het bouwstof, waaronder ook 2 dure matrassen, en een grote ventilator heeft het hele weekend smhet bouwstof nog eens door mijn woning geblazen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:25 



 
Profiel   

senna21 schreef
Wat een nare situatie.
Vraag advies bij je verzekering of het juridisch loket.
Sterkte.


Dankje. Ja ik ga ook nog contact opnemen met het juridisch loket.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:26 



 
Profiel   

Het is wel heel serieus erg dat mensen hier zitten te "victim blamen" en het gevoel van TS eigenlijk zitten te bagatelliseren. Niet echt chique dames.

TS heeft geconstateerd dat er zaken ontbreken, al haar dure spullen zijn uitgepakt en er constant stof door het huis wordt geblazen. Dat kan nooit de bedoeling van afspraken met de huisbaas maken zijn.

En voor 375 verhuis je nooit je hele inboedel. Ik ga in januari verhuizen en mijn hele inboedel gaat mee. Kost mij 1200 euro. En ja, ook ik woon in een appartement. Nee ik heb niet extreem veel spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:29 



 
Profiel   

Stonden er wel bouwhekken om het geheel heen? En was er misschien (camera)bewaking op het project? Dan is de bouwer wellicht verzekerd, alhoewel dat een lastig verhaal gaat worden als er op voorhand geen boedelbeschrijving is gemaakt.

Spullen achterlaten zonder bewaking in een huis waar geen ramen inzitten lijkt wat bijzonder. Tegenwoordig worden op nieuwbouwprojecten zelfs cv-ketels pas laat ingehangen omdat ze anders 'verdwijnen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:30 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Klinkt ook alsof alleen het zeil omhoog gegaan is?
Hoe weet je dat er een inbraak is gepleegd? Wat mis je qua spullen?

En verder: heel vervelend maar er zal niets anders opzitten als schoonmaken, schoonmaken en schoonmaken.
Ik proef uit je beginpost dat je niet blij bent dat er uberhaupt renovatie werd gedaan, maar je woning gaat er hopelijk wel op vooruit.
Voor de echte schade kun je eventueel rechtsbijstand raadplegen wanneer je dat hebt? Maar ik zou het eerst idd voorleggen aan de uitvoerders.
Wie weet hebben zij daar zelf een oplossing cq potje voor.


Mocht het de wind zijn, dan heeft deze alleen daar het plastic vanaf getrokken waar er mogelijk waarde lag. Zo zijn twee grote kattenkrabpalen die dichtbij het open kozijn stonden niet verwaaid. Verder zat alles afgeplakt met zwaar tape en is er duidelijk met geweld aan getrokken. De vloeren waren met dik materiaal afgeplakt en dit is zwaar, kan onmogelijk de wind omhoog gewaaid hebben. Dan zou je eerder scheuren ofzo erin verwachten. Politie zei ook dat dit vaak gebeurd dat men zo te werk gaat. Het waren de meestvoorkomende inbraken, bij renovatieprojecten waar bewoners hun inboedel achter moesten laten en er geen bewoner meer is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:30 



 
Profiel   

Maar als er geen kozijnen/deuren in de woning zaten (en nog steeds geen glas lees ik) dan is het toch erg onverstandig om er waardevolle spullen te laten liggen? Diefstal hoort natuurlijk niet, maar kun je best verwachten als alles zo open is dat het doorwaait en kan regenen. Wat heb je voor de 375 euro kunnen doen? Daarvoor kun je neem ik aan wel een bus huren, en familie/vrienden vragen te helpen tillen om alles weg te halen?

Verder heel vervelende situatie, en hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:30 



 
Profiel   

turtlelito schreef
Stonden er wel bouwhekken om het geheel heen? En was er misschien (camera)bewaking op het project? Dan is de bouwer wellicht verzekerd, alhoewel dat een lastig verhaal gaat worden als er op voorhand geen boedelbeschrijving is gemaakt.

Spullen achterlaten zonder bewaking in een huis waar geen ramen inzitten lijkt wat bijzonder. Tegenwoordig worden op nieuwbouwprojecten zelfs cv-ketels pas laat ingehangen omdat ze anders 'verdwijnen'.


Klopt helemaal wat je zegt. Er stonden geen hekken om de steiger heen en de trap op deze steiger was vanaf de grond zo bereikbaar om naar boven te klimmen. Kwam uit voor het kozijn waarvan het hout los in het kozijn zat en aan de kant was geduwd. Het hout in mijn kozijn was vermoedelijk door de inbreker opzij geschoven en was niet eens vastgezet. De politie zei dit had minstens vastgetimmerd moeten zitten. De politie is een uur geweest. Zij waren stomverbaasd dat de hele flat ontruimd was en er geen enkele vorm van bewaking was! Ook de tegenoverliggende flat zijn alle bewoners vertrokken en was er dus geen zicht van andere bewoners op mijn flat.

Ik heb de woningbouw en uitvoerder meteen ingelicht en men zou het onderzoeken. In plaats van opnieuw mijn spullen af te dekken is er gewoon doorgewerkt en heeft men een grote ventilator het hele weekend aangezet wat nog verder het stof door mijn woning verspreid heeft. Er staan ook grote geluidsboxen, matrassen etc nu al dagen onder bouwstof..Ik heb geen idee in hoeverre bouwstof schadelijk kan zijn als dit op je matras en geluidsboxen trekt. Het hele huis is echt heel erg stoffig. Alles zit onder de zwarte bouwstof. De wc en muren van de keuken en badkamer zijn gesloopt etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:35 



 
Profiel   

Vind het een beetje dubbel, dure spullen achterlaten op een bouwwerf is bijna vragen om zo’n situaties… en ook al is iets afgedekt, dat geeft zo’n fijn en vies stof dat alles alsnog vies wordt….. vooral dingen als elektronica en lederen tassen enzo konden toch makkelijk meegenomen worden, die laat je toch niet achter op een bouwwerf?

Daarnaast zeg je ook moeilijk zicht te hebben over wat er wel en niet meer is, dus mss eerst echt even in een weekend inventariseren zodat je echt heel zeker weet wat weg is, ipv nu vooral te gissen? Want als dingen verplaatst zijn kunnen dingen die je nu denkt te missen dus ook nog ergens anders opduiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:41 



 
Profiel   

Maar waarom haal je niet per direct de dure en kwetsbare spullen weg? Kwestie van geen verdere schade op te lopen.
Ik vind het een verkeerde besparing om dure spullen onder een stuk plastic in een bouwwerf te laten. Je weet namelijk dat dat niet voldoende is. Voor de bouwvakkers is het ook lastig werken als niet het hele huis leeg is. Voor hele grote stukken zoals kleerkast of eettafel kan ik het begrijpen, die zijn lastig te verhuizen en relatief makkelijk terug schoon te krijgen. Maar elektronica, een leren tas en schilderijen die haal je toch weg? Verder lijkt het me moeilijk te bewijzen dat bepaalde spullen daar lagen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen