Vraag jij zelf of je voor mag...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:35

LoveGlove, ik heb een eeuw geleden bij het Kruidvat gewerkt als bijbaan. En het is ook gewoon knetterhard werken. Een van de collega's die het als gewone baan had, was overstapt naar de Etos (of die drogist van de Dirk). Dat was volgens haar zooooveel eenvoudiger, want bij het Kruidvat had je als filiaalmanager veel meer verantwoordelijkheden dan daar.

corinep schreef:
Als mensen vragen of ze voor mogen is het antwoord standaard nee. Als je naar de supermarkt gaat weet je toch dat je soms even moet wachten, als je haast hebt moet je beter plannen. "Kindjes die vragen worden overgeslagen".

Als ik mn boodschappen nog op de band moet leggen en de caissière zit daarop te wachten laat ik meestal wel even iemand voor maar dan bied ik t zelf aan. Als dat niet het geval is laat ik er eigenlijk nooit iemand tussen. Zo lang hoef je nooit te wachten bij de lidl vind ik.


Nee hoor, kinderen die vragen, krijgen gewoon een net antwoord. Want met iets vragen an sich is niets verkeerd. Ze moeten ook leren wat wel en niet oké leert. En als je ze leert dat als je iets vraagt, je niet aan de beurt komt, leer je ze aan dat assertiviteit niet oké is of dan een ander maar moet aanvoelen wat jij wilt. Veel te onduidelijk.

Ik laat eigenlijk nooit iemand voor, maar ik heb ook nooit een hele kar of zo. De enige keren dat iemand aan mij vraagt om voor te gaan, is bij de Aldi en dan heb ik vaak 8 artikelen of zo. En nee, dan laat ik ze niet voor.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:03

KarenQ schreef:
LoveGlove, ik heb een eeuw geleden bij het Kruidvat gewerkt als bijbaan. En het is ook gewoon knetterhard werken. Een van de collega's die het als gewone baan had, was overstapt naar de Etos (of die drogist van de Dirk). Dat was volgens haar zooooveel eenvoudiger, want bij het Kruidvat had je als filiaalmanager veel meer verantwoordelijkheden dan daar.

corinep schreef:
Als mensen vragen of ze voor mogen is het antwoord standaard nee. Als je naar de supermarkt gaat weet je toch dat je soms even moet wachten, als je haast hebt moet je beter plannen. "Kindjes die vragen worden overgeslagen".

Als ik mn boodschappen nog op de band moet leggen en de caissière zit daarop te wachten laat ik meestal wel even iemand voor maar dan bied ik t zelf aan. Als dat niet het geval is laat ik er eigenlijk nooit iemand tussen. Zo lang hoef je nooit te wachten bij de lidl vind ik.


Nee hoor, kinderen die vragen, krijgen gewoon een net antwoord. Want met iets vragen an sich is niets verkeerd. Ze moeten ook leren wat wel en niet oké leert. En als je ze leert dat als je iets vraagt, je niet aan de beurt komt, leer je ze aan dat assertiviteit niet oké is of dan een ander maar moet aanvoelen wat jij wilt. Veel te onduidelijk.

Ik laat eigenlijk nooit iemand voor, maar ik heb ook nooit een hele kar of zo. De enige keren dat iemand aan mij vraagt om voor te gaan, is bij de Aldi en dan heb ik vaak 8 artikelen of zo. En nee, dan laat ik ze niet voor.

Ja dat geloof ik ook wel. Ik ben best wel blij dat ik weg ben bij de kruidvat. Maar mijn ervaring daar was, buiten de werkdruk van kruidvat etc, ook gewoon vreselijk. Maar dat ga ik niet hier in het openbaar bespreken want ik wil hier geen mensen zwart maken.

Ik ben het nooit eens met dat "kindjes die vragen worden overgeslagen". Dat leert dat je nooit vragen mag stellen. Ik vind nieuwsgierig zijn en vragen stellen juist goed. Het is dan aan degene waar je het aan vraagt de zaak om antwoord te geven. Als ze dan nee zeggen moet je dat respecteren. Zo ben ik weer opgegroeid. Als je nooit vraagt om een snoepje krijg je er helemaal geen. Als je wel vraagt is er altijd de kans dat je er wel eentje krijgt. Netjes vragen kan altijd. Daar heb ik geen moeite mee.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:16

Toevallig was mijn man zaterdag mee naar de Lidl. Normaal gaat 1 van beiden. Ga naar verschillende winkels, maar het is hier overal wel normaal dat er vrij snel een nieuwe kasse open gaat als de rij te lang wordt en dat is echt bij 3 al.

Achter me stond zaterdag wel iemand en dat is prima. We hadden alles al op de band gelegd en hier moet alles bij de kassa gepakt worden, er is geen achter/inpak band. Mijn man was mee, dus ging best snel.

Maar ik heb de app en die vergat ik weer, dus snel openen. Ik hou hem voor de scanner en de kassiere zegt; u heeft recht op korting. Moest ik dat activeren, maar moest zij het eruit halen. Was 2 sec werk. Maar ik had geen bril bij me, dus kon het zo snel niet vinden. Mijn man pakte door en zij keek even. Dat is hier echt normaal dat een ouder iemand geholpen wordt, de kassiere vriendelijk is etc.

Maar diegene achter me begon wat te zuchten en te steunen. 1 blik was niet genoeg, dus toch eruit gegooid; geduld is een schone zaak.

Kassiere netjes bedankt en fijn weekend gewenst.

Zaterdags is wel druk en ga ik normaal niet, maar kwam zo uit. Je weet het van tevoren en snap dat ongeduldige gedrag niet. Er zijn hier best ruime openingstijden, dus je kan ook de rust opzoeken.

In een pauze ofzo snap ik op zich. Hoewel wij de boodschappen voor overdag/lunch etc ook gewoon meenemen bij de boodschappen en niet per dag. Zou ook teveel tijd van pauze kosten.