Vraag jij zelf of je voor mag...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 12:28

... in de supermarkt?

Nu ben ik zo'n meut die vroeger 'netjes op je beurt wachten' mee kreeg van haar ouders. Of ik heb hier in de buurt een memo gemist, dat kan ook. Maar ik kan geen supermarkt in of achter me begint er iemand te kuchen en te zuchten om uiteindelijk te vragen of ze voor kan met haar enkele artikel.
Of zoals een oude meneer van de week, ik was bezig mijn spullen (5 artikelen ofzo) op de band te leggen toen een oudere man me voorbij glipte met iets in zijn handen en 'ik kan wel even voor he, bedankt!' >;)

Nu laat ik als ik veel heb en iemand met 1 ding zie staan vaak uit mezelf al voor maar goed, ik zie niet altijd wat er achter me gebeurd/wie daar staat/hoeveel ze hebben. Maar uit mezelf zo brutaal zijn om voor te mogen piepen, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit gedaan heb. Is dat iets van tegenwoordig?

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:32

Nou ja, oudere mensen kunnen knap brutaal zijn daarin ja. Vind het trouwens wel humor hoor. Zo'n fragiel uitziend persoon die even aan het commanderen slaat (vrees dat ik over 40 jaar ook zo'n monster ben hahah). Verder ervaar ik het hier nauwelijks eigenlijk

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:36

Als ik 1 dingetje heb en diegene voor mij een hele kar vol dan wil ik het nog wel eens vragen.
Andersom laat ik anderen altijd voor als ze weinig hebben.

Een situatie gehad in de Ikea waarbij iemand gewoon de kar half voor ons parkeerde en begon te klagen tegenover iedereen dat de jeugd zo onbeleefd was en hem niet voor liet. Ik kookte toen echt van die persoon zijn gedrag.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:38

Poeh, goeie vraag. Ik vraag zelf nooit of ik voor mag. Moet zeggen dat ik meestal de zelfscan kies als ik weinig spulletjes heb. Maar als iemand aardig aan me vraagt of ze voor mogen dan mag dat altijd.

Laatst was er wel iemand die letterlijk voordrong, en toen mijn vriend er wat van zei was het ‘ja maar ik heb maar één ding!’. Ja, maar... fatsoen bestaat toch ook? Mijn vriend heeft hem toen niet voor gelaten en daar was ik het in principe mee eens. Zelf zou ik die assertiviteit niet hebben, maar ik ben het er wel mee eens.

Edit: typfout.
Laatst bijgewerkt door Eapy op 13-10-21 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:39

Uh nee, eigenlijk nog nooit gedaan. Ik wacht gewoon netjes op mn beurt, en dat mag de rest achter mij ook :).

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:40

Heb ik gelukkig geen last van met zelf scannen. :D Altijd plek.

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:42

Nog nooit gedaan, maar ook nog nooit meegemaakt dat iemand bij mij 'voordrong'.

Ik heb wel meermaals gehad dat de klant voor mij aangaf: 'ga maar voor'.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:44

Oh dat doe ik echt nooit, ik wacht altijd gewoon. Andersom bied ik het weleens aan, maar ik ben ook zo'n dromer die dat ook niet altijd ziet.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:47

Ik vraag het nooit, accepteer het wel als het me wordt aangeboden en bied het ook anderen aan als ik degene ben met veel en iemand achter mij met heel weinig.

Ben zo blij met de AH zelfscan wat dat betreft, dan is dat gedoe over.

Als er overigens mensen uit zichzelf voordringen zonder vragen, dan zeg ik daar dus gelijk wat van. Dan heb je aan mij net een verkeerde, achteraan aansluiten en wachten. Als je beleeft had gewacht had het wel gemogen, die credits heb je nu verspeelt.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:14

Ik vraag het alleen als ik echt haast heb en er inderdaad een flinke kar voor mij is en ik maar 1 of 2 artikelen heb. Ik laat anderen met weinig artikelen ook gewoon voor als ik flink uit sta te pakken op de band.

Als iemand voordringt, dan heb je aan mij echt de verkeerde. Dat laat ik je gerust weten en ik help je dan zelfs nog met het vakkundig verwijderen van jouw artikelen op mijn plek.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:15

Ik vraag nooit of ik voor mag.
Accepteer wel dat ik voor wordt gelaten.
En ik bied het zelf ook vaak aan om mensen voor te laten.

Iemand die voordringt, stuur ik terug.
Ook als het niet mij betreft.

Bij visboer waren 2 ki deren aan de beurt en een bejaarde wilde voorgaan.
Toen heb ik er wat van gezegd. Ook als mensen mijn plek inpikken dan zeg ik er ook wat van.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:16

MarliesV schreef:
Ik vraag het nooit, accepteer het wel als het me wordt aangeboden en bied het ook anderen aan als ik degene ben met veel en iemand achter mij met heel weinig.

Ben zo blij met de AH zelfscan wat dat betreft, dan is dat gedoe over.

Als er overigens mensen uit zichzelf voordringen zonder vragen, dan zeg ik daar dus gelijk wat van. Dan heb je aan mij net een verkeerde, achteraan aansluiten en wachten. Als je beleeft had gewacht had het wel gemogen, die credits heb je nu verspeelt.

Dank, dat scheelt mij weer typewerk. Zo doe ik het ook. :D

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:21

Ik bied het zelf wel eens aan als ik zelf heel veel heb en degene achter me 1 of 2 producten. Zelf er om vragen doe ik nooit.
En bij ouderen die zomaar voorkruipen flapt er altijd een 'ach ja, zoveel tijd heb je niet meer he' uit, en dan krabbelen ze 9 van de 10 keer wel terug :')

Dagahra

Berichten: 880
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:22

Nee. Heb ook bloedjehekel aan mensen die het vragen.

Als ik het zie laat ik mensen met paar producten altijd voor. Maar vragen ze erom, dan is het antwoord standaard nee. En mensen die voordringen met een paar producten, krijgen het ook te horen

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:22

Tja, ik wacht zelf altijd netjes mijn beurt af, tenzij iemand het aanbiedt en dan zeg ik tenminste nog 'dank je wel'. Zo ben ik opgevoed. Maar sommige mensen, jong én oud, vaak niet....

Tegenwoordig gebruik ik de zelfscan in de supermarkt.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:22

Ik vraag het zelf niet, als ik die paar paar minuten niet kan wachten, heb ik zelf wat verkeerd gedaan in het managen van mijn tijd, en als mensen het aanbieden ben ik gewoon dankbaar. Iemand die zo voor mij langs glipt, zeg ik wat van, zo'n hekel aan... Iemand die het vraagt, ligt er heel erg aan aan de manier en hoelang ik al zelf in de rij sta.

Op mijn werk heb ik al twee keer iemand gehad die voordrong (Op een hele aso manier klaar gaan staan, zodat het lijkt alsof ze niet voor dringt. Ik zeg daar dan wat van en dan is het: Ja maar, ik moet de trein halen. Mevrouw, u bent op een station, de meesten moeten hier een trein halen :roll:

En inderdaad, beide gevallen waren het ook oudere mensen.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 13-10-21 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:23

Karin schreef:
MarliesV schreef:
Ik vraag het nooit, accepteer het wel als het me wordt aangeboden en bied het ook anderen aan als ik degene ben met veel en iemand achter mij met heel weinig.

Ben zo blij met de AH zelfscan wat dat betreft, dan is dat gedoe over.

Als er overigens mensen uit zichzelf voordringen zonder vragen, dan zeg ik daar dus gelijk wat van. Dan heb je aan mij net een verkeerde, achteraan aansluiten en wachten. Als je beleeft had gewacht had het wel gemogen, die credits heb je nu verspeelt.

Dank, dat scheelt mij weer typewerk. Zo doe ik het ook. :D

Yep hier net zo.
Als ik een kar vol heb en de ander 1 of dingetjes, die zijn weg voordat ik alles op de band heb, dus laat ik al voor.
Maar voorschieten, nope. Dan wacht je maar.

Zelf vragen doe ik niet, maar meestal mag je wel voor.

Maar doe nu ook altijd zelf scannen, heerlijk.
Mijd zelfs winkels die het niet hebben.

sas66
Berichten: 631
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:24

Ik vraag het zelf nooit, maar als het aangeboden wordt en ik heb echt weinig dan accepteer ik wel het aanbod. Het is een beetje afhankelijk in wat voor bui ik ben, maar als ik heel veel heb en iemand achter mij weinig, bied ik vaak wel aan dat diegene voor mag. Als daarachter nog iemand staat met weinig, heeft die pech. Laatst had ik een redelijk volle kar en toen werd er omgeroepen dat de eerstvolgende naar kassa 2 mocht, dat was ik dus, maar er schoot een man uit de rij naar voren en die zou zijn spullen op de band gaan leggen en die had niet heel weinig. Daar zeg ik dan wel wat van en dat ik het wel zo beleefd vond als dan ook daadwerkelijk de eerstvolgende mocht. Vond ie niet zo leuk (was een Duitser) en ik kreeg de volle laag. Er werd zo'n beetje van alles bijgehaald. Toen ik de boodschappen in mijn auto ging zetten was hij bezig met zijn fiets en toen begon hij weer. Ik heb maar even vriendelijk naar hem gelachen en hem een fijne vakantie gewenst. Dit gedoe heb je dan gelukkig niet met een zelfscanner.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:24

DuoPenotti schreef:
Yep hier net zo.
Als ik een kar vol heb en de ander 1 of dingetjes, die zijn weg voordat ik alles op de band heb, dus laat ik al voor.
Maar voorschieten, nope. Dan wacht je maar.

Zelf vragen doe ik niet, maar meestal mag je wel voor.

Maar doe nu ook altijd zelf scannen, heerlijk.
Mijd zelfs winkels die het niet hebben.


Mijn woonplaats is helaas nog niet zo hip, maar anders zou ik dat ook doen. Toen ik even in Apeldoorn woonde was dat wel in de Albert Heijn, echt i-de-aal.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:29

Niobe schreef:
DuoPenotti schreef:
Yep hier net zo.
Als ik een kar vol heb en de ander 1 of dingetjes, die zijn weg voordat ik alles op de band heb, dus laat ik al voor.
Maar voorschieten, nope. Dan wacht je maar.

Zelf vragen doe ik niet, maar meestal mag je wel voor.

Maar doe nu ook altijd zelf scannen, heerlijk.
Mijd zelfs winkels die het niet hebben.


Mijn woonplaats is helaas nog niet zo hip, maar anders zou ik dat ook doen. Toen ik even in Apeldoorn woonde was dat wel in de Albert Heijn, echt i-de-aal.

mijn woonplaats ook niet, kom ik dus alleen maar als ik 1 ding bij moet halen. En dat is niet zo vaak.
Wij gaan dus ook altijd dorp verderop. 1 keer in de week met de auto.
Die dorpswinkel is ook veel te duur.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:34

Nou had ik laatst ook zo'n situatie in de supermarkt.

Ik sta in de rij met 7 boodschappen op de band, meneer voor mij rekend af loopt weg en mijn eerste boodschappen worden gescand. Het meisje wat achter mij staat met 5 boodschappen vraagt aan mij of ze voor mocht. Uh sorry nee... en nog voor ik mn zin kon af maken begon de mevrouw achter het meisje zich er mee te bemoeien. En dan op zo'n toon en hardheid dat de hele winkel het mee kreeg. Want ik kon dat meisje best wel voor laten want het meisje had haast. Nou toen was ik het helemaal zat en vroeg ik luidkeels aan de mevrouw of ze mij nou een schuldgevoel zit aan te praten? Serieus? Toen was de mevrouw eindelijk stil... ik reken af en terwijl ik de winkel uit loop begint die mevrouw weer. _-:( Ik had echt medelijden met het meisje maar ja met haast boodschappen doen is nooit een goed plan. En mijn boodschappen waren al grotendeels gescand dus het ging alleen maar meer tijd kosten om dat allemaal te annuleren.

Als de situatie er naar is laat ik altijd mensen voor gaan maar heel soms kan dat niet en daar voel ik me dan nog schuldig over ook. :')

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:35

Ik vraag het nooit, als mensen het aanbieden doe ik het meestal wel. Ik bied het soms ook zelf wel aan. Maar dat ligt wel ook aan hoe mensen achter me staan. Ooit eens een voorkruipende bejaarde gehad die helemaal losging over mijn jonge benen toen ik er wat van zei. Ik stond er nota bene met een rollator. Heb toen gevraagd of ze dacht dat ik dat ding voor de grap gebruikte.. Maar als het even kan gebruik ik ook de zelfscan, niemand die in mijn nek hijgt, tegen mijn rolstoel (rollator ingeruild voor rolstoel) schopt of over mijn hoofd zijn boodschappen vast op de band begint te laden, en bijna nooit gedoe.
Vanmorgen vroeg ik wel voor het eerst of ik de gratis zegeltjes van de mevrouw voor mij mocht toen ik haar 'nee dankje' hoorde zeggen.. ze had er best veel en toen kreeg ik ze ook nog van de mevrouw achter me, omdat ze het me hoorde vragen. Vond mezelf best brutaal, maar de actie is bijna voorbij en wil zo graag nog 1 setje mooie glazen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:37

Ik vraag het soms, als ik in paniek begin te raken. Het alternatief is dan mandje met spullen laten staan en naar buiten zien te komen.

Als dat niet het geval is vraag ik het echt niet, ook niet als ik haast heb. Dan had ik zelf maar wat eerder moeten komen.

furious

Berichten: 7108
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:37

Ik let er niet echt op of iemand achter mij 1 artikel heeft. Zelf neem ik nooit meer dan een een mandje aan spullen. Vragen of ik voor mag doe ik ook niet.

1 keer ook een bejaarde achter mij die voor wilde want ze had maar 1 artikel. Had er zelf ook maar 1 :=. Nee dus.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:42

Ik geef regelmatig voorrang aan anderen wanneer ik veel boodschappen en de tijd heb en degene achter mij maar een paar dingen. Ik heb daar totaal geen moeite mee.

Ik zal er zelf nooit om vragen. Zoiets moet spontaan aangeboden worden. banketstaaf als men nee zegt :D
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-10-21 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt