Vraag jij zelf of je voor mag...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:58

Typisch dat je de vraag negeert, vind je het in die situatie nou echt zo brutaal? Je hebt diegene simpelweg niet gezien en je wordt er letterlijk niks door vertraagd door ja te antwoorden (de cassiere zit immers te wachten) en diegene vraagt het beleefd en wacht netjes het antwoord af? Is het echt zo onbegrijpelijk dat iemand het dan vraagt?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:06

Shiloh schreef:
corinep schreef:
Maar waarom zou je niet gewoon op je beurt wachten? Is toch gewoon normaal dat degene die er het eerst is het eerst geholpen wordt?

Waarom zou een supermarkt anders zijn dan de bakker/snackbar/attractie of noem maar op waar er een rij kan ontstaan.

Mensen die voor willen dringen vind ik ongeduldig en asociaal.


Over 30 minuten komt de visite en je staat al te koken en je bent dat 1 ding vergeten. Je zet het fornuis uit, vliegt naar de supermarkt. Jeetje wat is het druk. Je haast je naar de kassa en daar schuift net voor jou iemand een over volle kar voor je en met de rug naar je toe staat die op zijn dopje gemakje uit te pakken en diegene ziet je niet.

De cassiere zit niks te doen want die zit te wachten tot ze kan starten met scannen, want de band achter haar ligt nog vol met de spullen van de vorige klant die nog staat in te pakken.

Op dat moment vraag je beleefd “sorry mevrouw, ik hoef alleen dit ene dingetje af te rekening, zou ik wellicht even voor mogen?”

Nou, is dat dan nou echt zo honds brutaal?

:n

Het leven is nou eenmaal niet zwart wit en simpel en ideaal dat alles gaat volgens het boekje.

Nogmaals, lijkt me erg vermoeiend om het leven zo negatief en zwart gallig te zien dat je altijd van het negatieve uitgaat in de mens.


Ja ik vind de vraag dan nog steeds brutaal ja, het hele verhaal krijg je natuurlijk niet mee maar heel eerlijk is dat toch niet mijn probleem?

Wat lijkt het mij vermoeiend om zo'n haast te hebben dan je die extra 2 minuten niet gewoon even op je beurt kan wachten.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:08

Roodvos schreef:
Ik wacht altijd netjes op mijn beurt. Tegenwoordig altijd zelfscan in de supermarkt, maar stond daar laatst ook in de rij :+ .

Vorig jaar een keer een oudere mevrouw met maar 2 artikelen die vroeg of ze voor mocht. Gezien de omstandigheden mocht dat wel van mij. Mevrouw legt haar spullen op de band en komt 3 tellen later haar man aanzetten met een halve kar vol boodschappen die er dus ook nog "even" bij moesten. Klaar, ik laat niemand meer voor. Ze wachten maar even, moet ik ook.

Ik had hier de man er niet voorbij gelaten. Laat ze maar mooi die 2 boodschapjes afrekenen en dan wachten totdat manlief klaar is. ~~}>


Verder zijn alle supermarkten hier bij de kassa's eigenlijk zo ingericht dat je niet voorbij iemand kan als deze al bij de band staat. En de Dirk heeft een mandjeskassa voor iedereen met minder dan 10 spullen.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:09

Ayasha schreef:
Het is geen kwestie van iemand de schuld geven maar een kwestie van zelf een beetje empathie te tonen naar zulke mensen. Daar gaat de maatschappij echt niet slechter of "overgevoeliger" van worden. Integendeel. En ja, ik snap ook de 3000 prikkels en de wanhoop die dat met zich mee kan brengen. Maar ik weet niet wat voor dag de persoon voor mij heeft of hoe klote die zich voelt en hoe blij die is dat ie bijna aan de beurt is. Dus ik ga er van uit dat als die persoon het niet aan biedt, dat ie daarvoor de mentale ruimte op dat moment niet heeft en respecteer dat.

Het is mij overigens ook nog nooit netjes gevraagd, dus of de mensen die het vragen doen dat beduidend minder beleefd dan ze zelf denken. Of de enige mensen die daar toe in staat zijn zitten in dit topic.


Misschien heeft die persoon wel moeite met vreemde mensen aan te spreken en durft die niet te vragen of degene achter hem/haar voor wil. Is ie heel blij dat het gevraagd wordt, zodat ie alleen maar ja hoeft te zeggen. ;)

Ik heb het ook wel eens gevraagd toen ik haast had, 1 boodschap en 2 volle karren voor me. Beide dames zeiden lachend: ja tuurlijk, geen probleem.
Heb ook hetzelfde als wat Shiloh zegt, als je heel veel boodschappen hebt is het soms prettig als degene die achter je staat even voor gaat. Heb je iets meer tijd om zelf uit te pakken. Bovendien geeft het mij een opgelaten gevoel als ik een volle kar moet afrekenen als er achter mij iemand staat te wachten met 1 product. Dus nee, ik zou geen moeite hebben met de vraag, mits het uiteraard vriendelijk gevraagd wordt.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:10

corinep schreef:
Ja ik vind de vraag dan nog steeds brutaal ja, het hele verhaal krijg je natuurlijk niet mee maar heel eerlijk is dat toch niet mijn probleem?

Wat lijkt het mij vermoeiend om zo'n haast te hebben dan je die extra 2 minuten niet gewoon even op je beurt kan wachten.



Een over volle kar is al gauw 10 minuten. Laten we eerlijk zijn.

En. Eerlijk, als je er zo in staat getuigd mij dat van een behoorlijk negatieve kijk op de medemens ja. Kan er niks anders van maken.

Maar heel fijn voor jou dat jou leven blijkbaar altijd op rolletjes loopt dat om een hele redelijke gunst vragen al zo onbegrijpelijk is dat je je er onmogelijk in kunt verplaatsen.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:13

Nee ik zal nooit vragen of ik voor mag, scheelt heel weinig in tijd. Komt ook eigenlijk niet in me op om het te vragen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:15

Dus dat anderen zich mogelijk ongemakkelijk voelen door jouw vraag is jouw probleem niet. Maar dat jij nog moet koken moet de ander wel maar kunnen bedenken? :+
Het wordt mooier en mooier.

En je zegt dan maar in een adem dat iedereen die het niet met jou eens is negatief en zwartgallig is... :?
Ik vindt het haast knap hoe hypocriet en ironisch dit is.
Shiloh schreef:
corinep schreef:
Maar waarom zou je niet gewoon op je beurt wachten? Is toch gewoon normaal dat degene die er het eerst is het eerst geholpen wordt?

Waarom zou een supermarkt anders zijn dan de bakker/snackbar/attractie of noem maar op waar er een rij kan ontstaan.

Mensen die voor willen dringen vind ik ongeduldig en asociaal.


Over 30 minuten komt de visite en je staat al te koken en je bent dat 1 ding vergeten. Je zet het fornuis uit, vliegt naar de supermarkt. Jeetje wat is het druk. Je haast je naar de kassa en daar schuift net voor jou iemand een over volle kar voor je en met de rug naar je toe staat die op zijn dopje gemakje uit te pakken en diegene ziet je niet.

De cassiere zit niks te doen want die zit te wachten tot ze kan starten met scannen, want de band achter haar ligt nog vol met de spullen van de vorige klant die nog staat in te pakken.

Op dat moment vraag je beleefd “sorry mevrouw, ik hoef alleen dit ene dingetje af te rekening, zou ik wellicht even voor mogen?”

Nou, is dat dan nou echt zo honds brutaal?

:n

Het leven is nou eenmaal niet zwart wit en simpel en ideaal dat alles gaat volgens het boekje.

Nogmaals, lijkt me erg vermoeiend om het leven zo negatief en zwart gallig te zien dat je altijd van het negatieve uitgaat in de mens.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:17

Shiloh schreef:
corinep schreef:
Ja ik vind de vraag dan nog steeds brutaal ja, het hele verhaal krijg je natuurlijk niet mee maar heel eerlijk is dat toch niet mijn probleem?

Wat lijkt het mij vermoeiend om zo'n haast te hebben dan je die extra 2 minuten niet gewoon even op je beurt kan wachten.



Een over volle kar is al gauw 10 minuten. Laten we eerlijk zijn.

En. Eerlijk, als je er zo in staat getuigd mij dat van een behoorlijk negatieve kijk op de medemens ja. Kan er niks anders van maken.

Maar heel fijn voor jou dat jou leven blijkbaar altijd op rolletjes loopt dat om een hele redelijke gunst vragen al zo onbegrijpelijk is dat je je er onmogelijk in kunt verplaatsen.


Bij de lidl bij de pinkassa? Nee hoor, als je de spullen een beetje strategisch op de band legt en beetje snel inpakt ben je zo weer weg, ook met een volle kar.

Haast en stress komt niks goeds van dus kan je beter proberen daar wat aan te doen dan het op proberen te lossen met voordringen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:19

Waar zeg ik dat de ander dat moet bedenken? Ik gaf antwoord op waarom je het uberhaubt zou vragen en schets een scenario.

Je wordt er letterlijk niks door vertraagd, je hebt die persoon totaal niet gezien en de cassiere zit uit der neus te vreten omdat ze moet wachten…, en toch is de vraag onredelijk….

:n sorry hoor maar vind dat echt heel erg sneu.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:22

corinep schreef:
Shiloh schreef:

Bij de lidl bij de pinkassa? Nee hoor, als je de spullen een beetje strategisch op de band legt en beetje snel inpakt ben je zo weer weg, ook met een volle kar.

Haast en stress komt niks goeds van dus kan je beter proberen daar wat aan te doen dan het op proberen te lossen met voordringen.



Dan weet je ook dat bij de Lidl de cassiere niet begint met scannen tot je kar helemaal uitgepakt is en je letterlijk nog geen seconde wordt vertraagd als je iemand met 1 artikel voor laat als je pas halverwege de kar bent.

Maar nogmaals, fijn dat jou leven altijd op rolletjes loopt dat je nooit eens haast hebt. Helaas doet het weinig voor het inlevingsvermogen.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:25

Volle kar is zeker geen 10 minuten werk voor de kassamedewerker.
Minuut of 4/5 en de producten zijn gescand.
Althans dat redde ik prima jaren terug toen ik cassierre was.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:26

Jezus mensen, gaan we nu ruziën over wel of niet vragen of je voor mag? Lekker boeiend toch?

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:28

Shiloh schreef:
Typisch dat je de vraag negeert, vind je het in die situatie nou echt zo brutaal? Je hebt diegene simpelweg niet gezien en je wordt er letterlijk niks door vertraagd door ja te antwoorden (de cassiere zit immers te wachten) en diegene vraagt het beleefd en wacht netjes het antwoord af? Is het echt zo onbegrijpelijk dat iemand het dan vraagt?



Diegene vraagt niet, maar deelt mede dat deze voor mij wenst te gaan. Waarom moet ik rekening houden met iemand die voor wenst te gaan en waarom hoeft diegene geen rekening met mij te houden? Ik vind dat dus heel erg brutaal. Vragen mag, maar ga er dan niet vanuit dat het ook goed is.
Ook ik kan midden in een kooksessie zitten en net even snel nog iets moeten halen.

Ik heb vaak maar 5 - 6 artikelen, dat afrekenen kost vaak net zoveel tijd als iemand die een ding heeft en dan loopt te grutten in de portemonnee omdat ze niet pinnen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:32

ingvdh schreef:
Shiloh schreef:
Typisch dat je de vraag negeert, vind je het in die situatie nou echt zo brutaal? Je hebt diegene simpelweg niet gezien en je wordt er letterlijk niks door vertraagd door ja te antwoorden (de cassiere zit immers te wachten) en diegene vraagt het beleefd en wacht netjes het antwoord af? Is het echt zo onbegrijpelijk dat iemand het dan vraagt?



Diegene vraagt niet, maar deelt mede dat deze voor mij wenst te gaan. Waarom moet ik rekening houden met iemand die voor wenst te gaan en waarom hoeft diegene geen rekening met mij te houden? Ik vind dat dus heel erg brutaal. Vragen mag, maar ga er dan niet vanuit dat het ook goed is.
Ook ik kan midden in een kooksessie zitten en net even snel nog iets moeten halen.

Ik heb vaak maar 5 - 6 artikelen, dat afrekenen kost vaak net zoveel tijd als iemand die een ding heeft en dan loopt te grutten in de portemonnee omdat ze niet pinnen.


Het is mijn geschetste scenario? Daarin wacht die persoon netjes af. Dus hoezo, diegene vraagt niet. Je wilt de vraag alleen beantwoorden als je het scenario zo kan veranderen en verdraaien dat het naar je zin is zodat je kunt antwoorden wat je wilt antwoorden. Typisch. Blijkbaar zie je zelf de redelijkheid van het geschetste scenario ook wel in, anders zou je niet de behoefte hebben deze te veranderen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:36

Shiloh schreef:
Dan weet je ook dat bij de Lidl de cassiere niet begint met scannen tot je kar helemaal uitgepakt is en je letterlijk nog geen seconde wordt vertraagd als je iemand met 1 artikel voor laat als je pas halverwege de kar bent.

Maar nogmaals, fijn dat jou leven altijd op rolletjes loopt dat je nooit eens haast hebt. Helaas doet het weinig voor het inlevingsvermogen.

De caissière van de Lidls waar in kom hebben nog nooit gewacht met scannen. Kan maken dat mijn kar klaar staat of ze flikkeren het nog net niet op de grond.

Die opmerking over dat het leven op rolletjes lopen is zo prachtig... Je wil geen rekening houden met anderen hun onzekerheden want dat is hun probleem en dan moeten ze maar assertief worden. Maarr je wil wel dat men rekening met jou houdt. Zie je dat nu echt niet? Volgens jouw eerdere visie is jouw haast niet het probleem van de klant voor je en moet jij maar beter leren plannen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:43

Ayasha schreef:
Shiloh schreef:
Dan weet je ook dat bij de Lidl de cassiere niet begint met scannen tot je kar helemaal uitgepakt is en je letterlijk nog geen seconde wordt vertraagd als je iemand met 1 artikel voor laat als je pas halverwege de kar bent.

Maar nogmaals, fijn dat jou leven altijd op rolletjes loopt dat je nooit eens haast hebt. Helaas doet het weinig voor het inlevingsvermogen.

De caissière van de Lidls waar in kom hebben nog nooit gewacht met scannen. Kan maken dat mijn kar klaar staat of ze flikkeren het nog net niet op de grond.

Die opmerking over dat het leven op rolletjes lopen is zo prachtig... Je wil geen rekening houden met anderen hun onzekerheden want dat is hun probleem en dan moeten ze maar assertief worden. Maarr je wil wel dat men rekening met jou houdt. Zie je dat nu echt niet? Volgens jouw eerdere visie is jouw haast niet het probleem van de klant voor je.


Dat is diegene zijn probleem ook niet. Daarom kan diegene nee zeggen :)* (al zou ik totaal niet snappen waarom in het door mijn geschetste scenario, want het levert je letterlijk 0 nadeel op. Maar goed. Blijkbaar vinden mensen principieel op strepen staan belangrijker…)

En lekker makkelijk om mijn woorden ergens anders op te laten staan en ze te verdraaien. Ik reageerde op de onzinnige opmerkingen over “haastige spoed”, lijkt me heerlijk als alles zo perfect loopt dat er nooit eens iets mis gaat en je nooit haast hebt en ook geen begrip kan opbrengen dat het bij een ander wel eens minder loopt.

Ik heb geloof ik al wel duidelijk gemaakt wat ik van zo’n houding vind. Denk niet dat het nog zin heeft daar iets aan toe te voegen want geloof niet dat zo’n negatieve houding ook maar enigszins te veranderen is.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:47

Shiloh schreef:
Dan weet je ook dat bij de Lidl de cassiere niet begint met scannen tot je kar helemaal uitgepakt is en je letterlijk nog geen seconde wordt vertraagd als je iemand met 1 artikel voor laat als je pas halverwege de kar bent.

Maar nogmaals, fijn dat jou leven altijd op rolletjes loopt dat je nooit eens haast hebt. Helaas doet het weinig voor het inlevingsvermogen.


Ja en als ik dan zie dat er iemand met 1 dingetje achter mij staat bied ik het meestal zelf aan.

Ik heb heus ook wel eens haast maar gewoon netjes op je beurt wachten is niet zo moeilijk toch? Is niks negatiefs aan gewoon fatsoen...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:51

Shiloh schreef:
Ayasha schreef:

De caissière van de Lidls waar in kom hebben nog nooit gewacht met scannen. Kan maken dat mijn kar klaar staat of ze flikkeren het nog net niet op de grond.

Die opmerking over dat het leven op rolletjes lopen is zo prachtig... Je wil geen rekening houden met anderen hun onzekerheden want dat is hun probleem en dan moeten ze maar assertief worden. Maarr je wil wel dat men rekening met jou houdt. Zie je dat nu echt niet? Volgens jouw eerdere visie is jouw haast niet het probleem van de klant voor je.


Dat is diegene zijn probleem ook niet. Daarom kan diegene nee zeggen :)* (al zou ik totaal niet snappen waarom in het door mijn geschetste scenario, want het levert je letterlijk 0 nadeel op. Maar goed. Blijkbaar vinden mensen principieel op strepen staan belangrijker…)

En lekker makkelijk om mijn woorden ergens anders op te laten staan en ze te verdraaien. Ik reageerde op de onzinnige opmerkingen over “haastige spoed”, lijkt me heerlijk als alles zo perfect loopt dat er nooit eens iets mis gaat en je nooit haast hebt en ook geen begrip kan opbrengen dat het bij een ander wel eens minder loopt.

Ik heb geloof ik al wel duidelijk gemaakt wat ik van zo’n houding vind. Denk niet dat het nog zin heeft daar iets aan toe te voegen want geloof niet dat zo’n negatieve houding ook maar enigszins te veranderen is.

Ik verdraai niks. Ik quote letterlijk wat je zegt. :) Maar ik lig er niet wakker van als jij denkt dat dat een negatieve houding in houdt dus ga je gang als je daar gelukkig van wordt en kijk vooral niet naar jezelf in deze. De rest van de wereld is stom. :j

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:17

Ik ben (gelukkig) nog nooit een cassiere tegengekomen die er 10 min over doet om een volle kar te scannen en af te rekenen. Ook zitten ze bij ons nooit uit hun neus te vreten terwijl je uitpakt, ze gaan gewoon al scannen.

Maar goed, de hele situatie die geschetst wordt heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt (overvolle kar, cassiere die zit te nietsen en iemand die het vriendelijk vraagt). De enkele keer dat t bij mij gebeurt is als ik zelf ook niet veel heb en ik een grote bek krijg, tsja, word ik niet echt behulpzaam van :+

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:58

Ayasha schreef:
Shiloh schreef:
Dan weet je ook dat bij de Lidl de cassiere niet begint met scannen tot je kar helemaal uitgepakt is en je letterlijk nog geen seconde wordt vertraagd als je iemand met 1 artikel voor laat als je pas halverwege de kar bent.

Maar nogmaals, fijn dat jou leven altijd op rolletjes loopt dat je nooit eens haast hebt. Helaas doet het weinig voor het inlevingsvermogen.

De caissière van de Lidls waar in kom hebben nog nooit gewacht met scannen. Kan maken dat mijn kar klaar staat of ze flikkeren het nog net niet op de grond.

Die opmerking over dat het leven op rolletjes lopen is zo prachtig... Je wil geen rekening houden met anderen hun onzekerheden want dat is hun probleem en dan moeten ze maar assertief worden. Maarr je wil wel dat men rekening met jou houdt. Zie je dat nu echt niet? Volgens jouw eerdere visie is jouw haast niet het probleem van de klant voor je en moet jij maar beter leren plannen.


@ ayasha: Ik heb je eerder reacties op mij gelezen maar het gaat nogal hard hier!
We verschillen duidelijk van mening, niets mee maar heb dan nog 1 vraag voor je :o :
Dit stuk heb ik gequote omdat ik me wel degelijk afvraag (en ook eerder aanhaalde maar wat blijkbaar gebrek aan empathie en asociaal is :? )
Hoe kan ik dan volgens jou “ rekening houden met anderen hun onzekerheden ?”
Ben geen waarzegster / heb geen glazen bol dus kan echt niet inschatten als ik iemand een simpele beleefde vraag stel dat ik dan hun problemen blijk te triggeren ?
En dat dus een gewone simpele beleefde vraag stellen niet mag / als asociaal / gebrek aan empathie wordt ervaren. Ik zou echt niet weten hoe dat in dit voorbeeld te kunnen inschatten (zoals jij dat wel blijkt te kunnen +:)+ ) ?

Heb aardig veel in mijn leven geleerd maar hoe dat aan te pakken
(Voor opgesteld dat ik dat zou willen want imo zou ikzelf geen eigen leven meer hebben als ik continue bezig zou zijn met de vraag “hoe voelt de ander zich?” . Imo ben je dan meer bezig met anderen ipv jezelf en je eigen leven leiden zoals jij zou willen)
Dus ik heb werkelijk Geen idee :n

(Want zoals jij het stelt, zou het dus in mijn belevingswereld niet meer mogen - onwenselijk zijn om iemand een vraag te stellen (omdat ik dus niet kan inschatten of dat iemand dat als onprettig ervaar (door hun eigen onzekerheden)? Da’s toch onmogelijk? Nooit meer vragen stellen want oei, stel dat ik dan iemand in z’n onzekerheid - slechte bui oid tref / raak? )

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:31

Weet je, die mensen die bij de kassa voor willen zijn ook vaak de mensen die als jij in de koeling staat te kijken je opzij duwen om zelf wat te pakken. Die staan te zuchten bij de kaasafdeling omdat jij daar voor hen kaas staat uit te zoeken, enz. Laatst werd de broodjestang haast uit mijn handen gegrist door iemand die hupsend achter me stond.

Mijn noisecancelling koptelefoon is zo'n verademing met boodschappen doen. Waar ik voorheen compleet overprikkeld terugkwam ben ik nu één en al rust. Ik hoor niemand meer. Zie soms iemand kwaad kijken terwijl zijn mond beweegt en dan hoor ik enkel heerlijk relaxte muziek en raken al die woorden me totaal niet meer. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen!

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:51

corinep schreef:
Als mensen vragen of ze voor mogen is het antwoord standaard nee. Als je naar de supermarkt gaat weet je toch dat je soms even moet wachten, als je haast hebt moet je beter plannen. ’’Kindjes die vragen worden overgeslagen".

Als ik mn boodschappen nog op de band moet leggen en de caissière zit daarop te wachten laat ik meestal wel even iemand voor maar dan bied ik t zelf aan. Als dat niet het geval is laat ik er eigenlijk nooit iemand tussen. Zo lang hoef je nooit te wachten bij de lidl vind ik.

Wat ben ik blij dat ik mijn zoontje dit nooit zou leren. Zou wat zijn dat je leert dat je nooit wat zou mogen vragen… iets beleefd vragen staat je ten alle tijden vrij, wat de andere daar beleefd op antwoord staat die persoon natuurlijk ook vrij :j

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:59

Ik vraag nooit of ik voor mag, vind het ook helemaal prima als ik met 1 ding sta te wachten achter een volle kar. Diegene was eerder, had ik maar harder moeten lopen of niet moeten gaan winkelen met haast.


Voor laat ik eigenlijk nooit iemand.. Ik doe de wekelijkse boodschappen niet, dus haal 1 of 2 dingetjes en gebeurd dus eigenlijk nooit dat er iemand achter me staat met nog minder.

Wel eens gehad dat er 2 van de ambulance achter me stonden, die laat ik wel voor. Als kind gezien dat ze opgeroepen werden in de rij, alles lieten liggen (drinken en broodjes, dus voor snel tussendoor eten) en er meteen vandoor gingen. Dat vond ik zo banketstaaf :\ Maargoed, dat is in m'n hele leven 2 keer gebeurd, dat ik ze in herkenbare kleding in de winkel zag.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:59

Ceffyl; als ik voor mezelf spreek, herken ik het beeld dat je schetst (dat mensen, die vragen of ze voor mogen in de rij bij de kassa) vaak ook voordringen / wegduwen bij kaasafdeling / diepvries ed niet.
Iets met beleefdheid (imo dan). Vragen mag altijd maar voordringen niet; zijn ook 2 heel verschillende handelingen.

Het lijkt ook dat erin dit topic verschillende dingen geschreven worden maar anders gelezen worden.
Het woord Vragen wordt verward met zeggen bijv
In de rij voor de kassa wordt verward met (door mijn eigen voorbeeld vd bakker vermoedelijk letterlijk te nemen …sorry Y;( ) met een volle bakkerij binnenkomen en voordringen (terwijl je daar dus niet eens weet wat iemand - hoeveel besteld)

Imo letterlijk genomen 2 heel verschillende situaties vandaar dat voorbeeld van bakkerij figuurlijk / fictief genomen was.
De vraag vam ts gaat immers om de rij in de kassa …

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:50

Evelienepien schreef:
Ceffyl; als ik voor mezelf spreek, herken ik het beeld dat je schetst (dat mensen, die vragen of ze voor mogen in de rij bij de kassa) vaak ook voordringen / wegduwen bij kaasafdeling / diepvries ed niet.
Iets met beleefdheid (imo dan). Vragen mag altijd maar voordringen niet; zijn ook 2 heel verschillende handelingen.

Het zullen ook niet altijd dezelfde mensen zijn, maar dat gedram achter je, mensen die voor willen, vanaf het mandje pakken bij de ingang tot aan het afrekenen. Ik ben dat gejaag zat.

Afgelopen zaterdag een vrouw die tegen haar man liep te mopperen dat het zo druk was. Ik denk dan, je bent hier nu zelf ook hoor. Jij draagt ook bij aan die drukte. Ik vind al die mensen die altijd maar haast hebben gewoon bloed irritant.