Vraag jij zelf of je voor mag...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:43

furious schreef:
Ik let er niet echt op of iemand achter mij 1 artikel heeft. Zelf neem ik nooit meer dan een een mandje aan spullen. Vragen of ik voor mag doe ik ook niet.

1 keer ook een bejaarde achter mij die voor wilde want ze had maar 1 artikel. Had er zelf ook maar 1 :=. Nee dus.


Misschien had die bejaarde een ongelukje gehad of stond op het punt om er 1 te begaan. Of een andere goede reden.

Ik ben dan meer geneigd om zo iemand met een glimlach en een ja natuurlijk voor te laten gaan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:48

ligt aan de situatie hebben ze maar 1 ding en ik een hele kar mogen ze best voor.

Of als ik het zelf zie, zeg ik gerust ga maar voor.

maar heb ook keer gehad bij een broodjes zaak dat ik al even stond. Iemand komt binnen en ging gelijk bestelling opnemen. Toen ik zei ik was voor zei ze niks en ging stug door.. Diegene aan de toonbank zei ook niks en ging vrolijk door met de bestelling..

heb ook eens gehad dat diegene achter de toonbank gewoon zei mvr u moet op uw beurt wachten zei daar was voor.

soms als ik een broodzaak binnen loopt vraag ik wie als laatst binnen was gekomen en dan weet ik wie ik in gaten moet houden.

mocht ik perongelijk zelf voordringen en diegene meld dat bied ik mijn excuus aan en ga laat ik diegene voor.

zelf vragen doe ik niet of ik moet haast hebben maar dan hebben we tegenwoordig zelf scan voor ideaal.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:52

Ik doe uberhaubt nog amper boodschappen in een supermarkt. Lang leve Picnic.

Ik heb het ooit vast wel eens gevraagd, als ik oprecht haast had. Maar nee. Normaal gesproken wacht ik netjes af. Het is me zelden niet aangeboden om voor te mogen. Dus helemaal niet nodig om te vragen. Heb eigenlijk ook nog nooit gehad dat iemand voor drong. Maar ik heb zelf eigenlijk ook nog nooit een grote volle kar gehad. Meestal een half vol mandje hoogstens. Dus dan gebeurd het niet zo snel. Zelf voorlaten komt daardoor ook niet zo vaak voor, maar doe het wel als ik eens wat meer heb en achter mij staat er iemand met maar 1 ding.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:59

Ik vind dat zo A-sociaal he, om te vragen of je voor mag. Ik heb altijd weinig boodschappen, en nog vragen mensen aan mij of ze voor mogen terwijl ze vaak meer dingen hebben. ( Ik bijv 3 dingen, de vrager vijf) zie ik eruit of ik alle tijd van de wereld heb?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:59

Nee ik vraag het nooit en mensen die op zo'n agressieve manier willen voordringen knijp ik af. Opbokken.

Anoniem

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:05

Ik vraag het nooit en wacht netjes mijn beurt af. Vind het ook niet netjes als iemand anders het vraagt. Weet die veel hoe gehaast ik ben. Het is niet omdat ik met een volle kar sta ik daarom niet op tijd ergens moet zijn. Als ik het zie laat ik ze zelf voor. Maar als ik het niet zie hebben ze pech.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:07

Nee nooit. Ik wacht gewoon. Soms wordt het aangeboden om voor te gaan.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:09

Ik vraag het nooit. Heb er overigens ook geen probleem mee als iemand vraagt of hij/zij voor mag. Als ik tijd heb is dat prima (nog nooit voor gekomen overigens). Mensen die ongevraagd voordringen heb ik meer moeite mee en daar zeg ik ook wat van.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:10

Eigenlijk zelden, omdat ik eigenlijk nooit haast heb, maar ik ben niet te verlegen ervoor ofzo, als het zou moeten, doe ik het zo. Ik laat mensen ook makkelijk voor.

Over niet netjes, Moestuin, ik vind vragen keurig netjes. Je hebt gewoon een keuze om nee te zeggen. Voordringen is wat anders.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:13

Dagahra schreef:
Nee. Heb ook bloedjehekel aan mensen die het vragen.

Als ik het zie laat ik mensen met paar producten altijd voor. Maar vragen ze erom, dan is het antwoord standaard nee. En mensen die voordringen met een paar producten, krijgen het ook te horen

Dus als jij een volle boodschappen kar nog aan het uitladen bent op de band en iemand heeft 1 ding en degene vraag netjes: mag ik deze eerst afrekenen aub.. zeg jij gelijk nee omdat degene het netjes vraagt?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:16

Sinds je hier zelf kan scannen doe ik dat. Maar zelfs daarbij moet je op drukke momenten nog opletten dat er niet iemand voorpiept. Sta je al even te wachten op een leeg afrekenstation en komt er iemand aanlopen die je zo voorbij marcheert. Ik kan dat altijd zo slecht hebben. Je ziet toch dat mensen staan te wachten?

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:23

Brainless schreef:
Dagahra schreef:
Nee. Heb ook bloedjehekel aan mensen die het vragen.

Als ik het zie laat ik mensen met paar producten altijd voor. Maar vragen ze erom, dan is het antwoord standaard nee. En mensen die voordringen met een paar producten, krijgen het ook te horen

Dus als jij een volle boodschappen kar nog aan het uitladen bent op de band en iemand heeft 1 ding en degene vraag netjes: mag ik deze eerst afrekenen aub.. zeg jij gelijk nee omdat degene het netjes vraagt?

Ja dat zeg ik :+ Alleen zie ik nergens staan dat ik altijd een volle boodschappenkar heb. Dat gebeurt zelden ivm dat we nooit veel hoeven te halen uit de winkel.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:23

Nee, want ik vind dat mega onbeleefd. Zelf zal ik wel iemand uit mezelf uitnodigen om voor te gaan als die maar één ding heeft en ik een volle kar, maar iemand die voordringt kan opzouten en weer achter mij gaan staan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vraag jij zelf of je voor mag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:33

Nee, En zodra iemand vraagt of ie voor mag, is die kans ook meteen verkeken. Terwijl ik normaal als ik zie dat iemand maar 1 artikel heeft en ik meer ik altijd die persoon voor laat. Tegen de tijd dat ik goed en wel alles op de band heb, heeft die persoon toch betaald. Iemand die zou voor kruipen zoals in jouw omschrijving zou bij mij puur uit principe terug geroepen worden. :o Ga maar weer achteraan staan met je gebrek aan manieren.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:34

Ik heb dit 1 x gehad inderdaad.
Een dame met een pak melk. "Ik mag wel even voor toch!" En daar stond ze.
"Eh NEE, niet op deze manier."
Toen is ze weer achter me gaan staan :|

Ik wacht zelf ook altijd. Heb nooit haast, dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:42

Ik vraag het nooit en vind het eigenlijk best brutaal als iemand anders dat wel doet.. Vaak zijn dat idd ouderen, terwijl die imo de hele dag de tijd hebben dus waarom zo'n haast.. Daarbij heb ik ook nooit veel, dus nee, wacht maar lekker :+

Ik doe trouwens altijd zelfscan, dus heb ik dus punt eigenlijk nooit echt meer..

Ik vind dat ook altijd zoiets als er een kassa bij wordt geopend, dat ze dan van achteruit de rij naar die nieuwe kassa sprinten.. Heb daarbij ook eens iemand teruggefloten, want ik was toch echt 'de eerste wachtende' die naar de nieuwe kassa mocht :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-21 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:42

Ik zou er niet per definitie problemen mee hebben als iemand het vraagt en vind het ook niet per definitie brutaal. De toon, de intonatie, de omstandigheden maken al het verschil.

Zijn ze beleefd, niet arrogant, hoeveel heb ik, hoeveel hebben zij.

“Ik kan wel even voor toch?” (En gewoon gaan) vs. “Sorry mevrouw, ik heb alleen een pak melk, vind u het erg als ik even tussendoor ga?” vind ik al totaal een ander verhaal.

Zeker als ik nog sta uit te pakken op de band en ze zijn beleefd zeg ik echt geen nee. Met 1 item duurt die hele transactie nog geen 10 seconden. Daar ben ik écht niet door vertraagd hoor!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 13-10-21 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:44

Als iemand een plek op eist.. dan snap ik dat je zegt: nope.
Maar als iemand het netjes vraagt (en niet gelijk hun spullen voor die van jouw op de band "gooien") vind ik dat heel anders.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:45

Ik vraag nooit.

Ik had laatst bij de Lidl dat ik stond te wachten en 2 oudjes stonden voor mij. 1 met koffie een ander moet koekjes. Komen er nog 2 oude dametjes aan die blijkbaar bij die andere 2 horen. Gaan ze zo voor. Leggen hun dingetjes op de band met stokjes ertussen. Daar heb ik wel wat van gezegd.

Ik hield het netjes bij: als u het gewoon even vraagt dan mag u best voor, maar op deze manier vind ik het niet heel netjes.
Ze gaven mij daar wel gelijk in en boden hun excuses aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:48

daantjuhhh schreef:
Ik vraag nooit.

Ik had laatst bij de Lidl dat ik stond te wachten en 2 oudjes stonden voor mij. 1 met koffie een ander moet koekjes. Komen er nog 2 oude dametjes aan die blijkbaar bij die andere 2 horen. Gaan ze zo voor. Leggen hun dingetjes op de band met stokjes ertussen. Daar heb ik wel wat van gezegd.

Ik hield het netjes bij: als u het gewoon even vraagt dan mag u best voor, maar op deze manier vind ik het niet heel netjes.
Ze gaven mij daar wel gelijk in en boden hun excuses aan.


Haha die hadden het waarschijnlijk oprecht niet door idd :')

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:52

Fitzroy schreef:
Heb ik gelukkig geen last van met zelf scannen. :D Altijd plek.


Dit! :D

Maar ik ben er dus eentje die wat zegt van voorpiepen. En dat zeg ik op vol volume.

Een opmerking als:

"Ja, tuurlijk mag je even voor"
"Joh ga even voor, ik heb de hele dag de tijd!"
"Dat kan natuurlijk ook!" ~~}>

Ik ben wat dat betreft bijzonder assertief. }:)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:53

Ik vraag het zelf ook nooit.
Vorige week nog dom geweest om mijn beurs thuis te laten.
Dus mijn bon was in de wacht gezet zodat ik die thuis op kon halen.
Toen ik 5 minuten later weer terug was ben ik netjes achteraan gesloten terwijl ik alleen maar af hoefde te rekenen. :)

Laat vaak wel mensen voor gaan als ik zie dat ze maar weinig hebben.
Zeker momenteel heb ik toch tijd zat, en mensen worden er vaak blij van. :)

Voordringen heb ik nog nooit mee gemaakt, maar die mensen zou ik toch ook vriendelijk doch dringend laten weten dat dat niet de bedoeling is. :=

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:58

Brainless schreef:
Als iemand een plek op eist.. dan snap ik dat je zegt: nope.
Maar als iemand het netjes vraagt (en niet gelijk hun spullen voor die van jouw op de band "gooien") vind ik dat heel anders.

Waarom? Ik vind dat gewoon brutaal. Als je boodschappen gaat doen moet je er rekening mee houden dat je soms even moet wachten, wat maakt dat jij vindt dat je minder lang heeft(en de ander daardoor langer)?
Nee hoor, je wacht maar even, net als iedereen.
Ik bied het wel regelmatig aan als ik zelf veel heb, maar mensen die erom vragen krijgen terug dat ze maar gewoon even moeten wachten.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:02

Ik heb het ook een keer op Schiphol gehad toen ik terug kwam uit UK. Moest mijn paspoort laten scannen want geen Schengen, 300 man voor die poortjes, ben ik aan de beurt, vliegt er gauw een vent het poortje in, voor mijn neus.

Dus ik tetter keihard: "Joh gaat ie?"

Vent schrok zich de tandjes :)) Murmelde nog iets dat zijn dochter er al door was en hij snel naar de andere kant moest.

Goed verhaal, nog steeds aso. Er stonden wel mensen te lachen dat hij zo schrok van mijn opmerking. :))

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:04

Ik vraag er nooit om. En sta je achter mij te zuchten en te kreunen en te doen, dan laat ik je ook niet voor. Ben je een oudere meneer of mevrouw, of jonger iemand, of gewoon iemand die fijn rustig staat te wachten, dan laat ik je zeker voor.

Als andersom iemand mij voorlaat krijg je in elk geval een bedankt en een glimlach.

Ik ga nooit boodschappen doen met haast, dus eigenlijk altijd alle tijd :)