Wat je verwachte vs wat je kreeg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pytje

Berichten: 4358
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:10

Ik bestelde eens een rolbanner voor mijn bedrijfje. Was iets aan de late kant met bestellen, want had hem zondag nodig. Op vrijdag werd mijn banner bezorgd, helemaal blij dat het op tijd was.
Dusss toen ik hem openrolde stond er een foto op van een man met baard en kaboutermuts :') . Heel lied eronder. Bedrijf stuurde me meteen een nieuwe banner op en werd op tijd bezorgd.

Maar geen idee wie die kabouter was en ze konden ook niet terugvinden voor wie die was bedoeld. Dus er zat niks anders op dan rustig afwachten.

Tot ik vrijdagavond werd gebeld. Of ik toevallig hun banner had gekregen. Zij hadden nl die van mij. Mijn bedrijfsnaam stond erop dus even googlen en ze belden. Lang verhaal kort, zij waren helaas niet op tijd voor hun nieuwe banner en zo heeft mijn banner een hele avond op het verjaardagsfeest gestaan van de man met de muts :') (heeft geen nieuwe klanten opgeleverd trouwens haha)

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:43

Jintexx schreef:
Je besteld een vliegenlamp en krijgt een doos met huggies (luiers)

Klantenservice gebeld, aangegeven dat ik met luiers geen vliegen kon vangen :)) die kon er wel me lachen :D


Ze lokken ging toch al? Als je ze gevuld kreeg tenminste. :+

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:42

Nog niet erger gehad dat bij de bol mijn DVD-hoesje of gamehoesje gebruiken was.

En via Ali heb ik een paar bestellingen niet binnen gehad, hadden ze het verkeerde adres voor gebruikt, dus bij de verkeerde mensen afgegeven... wel geld terug gekregen.

Voor degenen die bij Ali bestellen en geen geld terug hebben gekregen (na het aanmaken van een refund). Betaal met creditcard als je die hebt (misschien is paypal net zo goed). Een pakket was kwijt volgens DHL en Ali beweerde dat ik het gekregen had. Dus geen geld terug. Overal een screenshot van gemaakt, mail getikt en verstuurd aan CC maatschappij. Heb mijn geld teruggekregen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:05

Ik bestelde een nieuwe Samsung telefoon, geen idee welk model bij coolblue.

Een dag later, pakje aan de deur: een IPhone...
Coolblue gecontacteerd en I Phone terug gestuurd, er werd een nieuwe opgestuurd.
Een dag later: de juiste Samsung.
Nog een dag later: nog eens de Samsung
Nog een dag later: Nog eens de Samsung

Coolblue heeft mij dus 4 telefoons gestuurd voor de prijs van 1. Netjes dat ik ben heb ik er 3 terug gestuurd, of waren het er nu 2???

Anoniem

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:15

Ik heb één keer iets besteld wat met de hand gemaakt was, een touwhalster en 2 leadropes. De foto op de site zag er goed uit.
Het pakje kwam binnen en de leertjes aan het uiteinde zaten er niet aan. Bij de haak zat een gigantische metalen klem die bij kleine bewegingen al tegen de kin aan ramde. Niet geschikt voor grondwerk dus, en nooit opgelost. Ik kon het wel terugsturen maar dan kreeg ik maar een tientje terug, op een bestelling van €50.
Jammer, maar nu bestel ik geen zelfgemaakt spul meer. Doe mij maar massaproductie en grote webshops, die lossen problemen tenminste op.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 12:52

Ik had eens in de winkel een teken tablet gekocht. Helemaal blij mee naar huis genomen, doe ik de doos open... geen tablet.
Had de verkoper me de showcase doos meegegeven ipv één met het daadwerkelijke product. :')

Gelukkig kon ik diezelfde dag nog de dozen omwisselen in het filiaal.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:35

Ik heb eens een prijzige set studio lampen gekocht voor de fotografie.
Pakket komt binnen, pak het aan en het voelt al te licht...
Nadat ik de doos had geopend was ook al snel duidelijk waarom. De verpakking was leeg en gevuld met 2 pakken a4. De spullen waren er dus duidelijk uit gestolen!

Afgelopen week nog een tv meubel besteld. Op de foto zag het er mooi en robuust uit.
Na het openen van het pakket zag het eruit om te huilen. Het leek niet eens op de verkoop foto :')
Kan zo de vuurkorf in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:39

Ik heb wel eens de verkeerde gympen toegestuurd gekregen via de webwinkel. Heb het artikelnummer nog gecheckt, en idd de webwinkel zat fout. Niet retour gestuurd, maar ze zaten uiteindelijk toch niet lekker. Nu iemand anders mee blij gemaakt.

En ooit via bol.com een capo toegestuurd gekregen (https://www.bol.com/nl/nl/p/capo-capo-g ... WcQAvD_BwE), in plaats van mijn bestelde telefoonhoesje. Dan sta je ook wel even raar te kijken. Maar na retour sturen was het snel opgelost.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:41

Oh ja!!! Mijn stalventilator op zonne-energie!!! Kwam al een verdacht klein doosje binnen. Ding had een diameter van nog geen 10 cm. En dan een kabel van 20 meter er aan. Nee, daar ga je een stap niet mee ventileren ;)

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:53

Ik bestelde een superlollige koffiemok voor mijn hubby bij Favourite Stuff en dat duurde maar en duurde maar, dus ik mailtje gestuurd. Keurige reactie terug dat ie al bezorgd zou zijn :?
Maar al wat er was, zowel in de post.nl app als in de mail, als bij de buren geen melding van een levering :? Ik dacht nou ik heb me weer mooi bij de neus laten nemen. |o

Na wat heen en weer mailen zouden ze dan een nieuwe sturen. Die ontvangen, leuke mok, mannie blij, nou klaar toch?

Nope!

Wij ruimen twee weken geleden de onze tuinmeubelen op waaronder rieten stoelen, til de laatste stoel in de hoek op….. Ja hoor, ligt die mok eronder! 8)7
Wat bezielt post.nl nou om het daar neer te leggen, dat vind je toch van ze lang zal ze leven niet. De stoelen zijn helemaal van riet dus je kan er niet doorheen kijken en waarom dan niet óp de stoel, onder de tafel.
We wonen best wel achteraf, komt niemand op ons erf, dus de logica van deze verstop actie ontgaat me helemaal.

Dus ik maar Favourite Stuff gemaild (enigszins gegeneerd) dat de mok boven water was en of ze me een betaal-linkje konden sturen zodat ik de tweede mok ook netjes kon betalen.

Kreeg ik het volgende mailtje :
‘Bedankt voor je bericht en wat fijn dat de vermiste mok terecht is. Dan is bij deze het mysterie opgelost!

We hoeven hiervoor absoluut geen nieuwe betaling te hebben, zie het als een cadeautje of maak er iemand anders blij mee!’

Hoe aardig is dat! :o Dus ik ben voor de verandering eens blij verrast. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 21-10-21 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:55

Dat is idd netjes. Dat heb ik met mondkapjes ook ooit gehad, niks ontvangen. Gemaild, kreeg ik 2 pakketjes, waarvan 1 gratis. En gek genoeg paar maanden later weer 2 setjes....nooit een factuur van gehad.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:57

Ik denk dat veel bedrijven het ook waarderen dat je het alsnog even laat weten. Ik kan me ook voorstellen dat er het één en ander aan fraude wordt gepleegd door mensen die zeggen dat iets niet is geleverd.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik een schrift/collegeblok heb besteld, maar de verkeerde (en veel duurdere) versie opgestuurd kreeg. Toen heb ik gevraagd hoe ik het weer retour kon sturen, maar ik mocht hem houden en het juiste product werd gratis nagestuurd.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:00

Susanne schreef:
Dat oog :')

Ik heb ooit eens last minute iets besteld voor de verjaardag van iemand. Die persoon wilde graag een mooie grote etagère (zo’n ding voor hapjes). Je raad het al, wat bezorgd werd was formaat voor in een poppenhuis _O- Ik heb er denk ik geen foto meer van maar we moesten zo hard lachen.

Ik dacht een keer etageres besteld te hebben, kreeg ik alleen de stokjes. Bleek er later bij te staan "without Plates"

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:02

Nou bedenk ik me dat ik bij bol een keer een kleurboek voor volwassenen besteld had.

Deze kwam binnen en er zat een ander boek bij. Van Marvel, een soort van speciale editie collectors item, was volgens mij iets van 45 euro ofzo.

Heb hem terug gestuurd. Ook al zei iemand: Joh, marktplaats, doorverkopen. :')

Ja, doei, is diefstal!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:22

Netjes, als er iets fout gaat meld ik het ook netjes.

Hier vorig jaar. Ik had afdekzeil besteld. Bezorger aan de deur met een lichte koker. Open gemaakt zat er 3 bij 2 heel erg mooie zijden gordijnstof in. :oo afkomstig uit frankrijk gezien de poststempel. :o? Geen verzender geen ontvanger behalve mijn adres. Ik heb de verzender gebeld en nee die hadden zij niet in het assortiment. Ze zouden wel een nieuwe sturen vanuit hun magazijn gewoon in nederland.

Deze kwam twee dagen later netjes aan. Vervolgens een dag later een mailtje vanuit engeland. Van een interieur designer. Dat zij een dekzeil hadden ontvangen :)) _O- en ze met mijn contact gegevens maar een mail gestuurd hadden.

Na een lang en leuk telefoontje kunnen uitpuzzelen dat de gordijnstof vermoedelijk een sample isgeweest. Zij hadden er 5 besteld, drie ontvangen en een dekzeil. Een is bij mij terecht gekomen, nummer 5 nooit opgedoken. Terwijl ze alle 5 tegelijk waren opgestuurd vanuit frankrijk.

Ik heb het mijn verzender gemeld en zij mochten het zeil houden. En ik kon de gordijnstof houden van hun verzender. <3

Alleen nog steeds een raadsel hoe mijn nederlandse dekzeil via frankrijk in engeland is terecht gekomen in een verzending gordijnstof en hoe de gordijnstof hier kon komen zonder de rest netjes verpakt met mijn naam .

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:50

Ik heb ook een keer bij de wehkamp 2 pakjes haarfverf besteld. Maakte in de doos open zat er 1 pakje verf in en een blousje met luipaard printje. Dame bij de klantenservice moest toen ook wel even lachen. Maar gelukkig maakte ze het snel in orde en kreeg ik alsnog mijn haarverf na retour van het blousje.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:57

Ook leuk zijn supermarkt vervangende producten als je een thuisbezorging boekt.
Mijn vriendin had netjes alle kerstboodschappen online gedaan inclusief kalkoen. Schijnbaar hadden ze die niet meer op voorraad, en t vervangende produkt was een blik hondenvoer met kalkoen smaak..

Fijne kerst!

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:16

_Nadia_ schreef:
Ook leuk zijn supermarkt vervangende producten als je een thuisbezorging boekt.
Mijn vriendin had netjes alle kerstboodschappen online gedaan inclusief kalkoen. Schijnbaar hadden ze die niet meer op voorraad, en t vervangende produkt was een blik hondenvoer met kalkoen smaak..

Fijne kerst!


Deze is wel heel erg zeg. :')

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:19

_Nadia_ schreef:
Ook leuk zijn supermarkt vervangende producten als je een thuisbezorging boekt.
Mijn vriendin had netjes alle kerstboodschappen online gedaan inclusief kalkoen. Schijnbaar hadden ze die niet meer op voorraad, en t vervangende produkt was een blik hondenvoer met kalkoen smaak..

Fijne kerst!


_O- _O- _O-
deze is te mooi
_O- _O- _O-

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:31

_Nadia_ schreef:
Ook leuk zijn supermarkt vervangende producten als je een thuisbezorging boekt.
Mijn vriendin had netjes alle kerstboodschappen online gedaan inclusief kalkoen. Schijnbaar hadden ze die niet meer op voorraad, en t vervangende produkt was een blik hondenvoer met kalkoen smaak..

Fijne kerst!

Briljant _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:40

O echt erg :') getver %)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:30

_Nadia_ schreef:
Ook leuk zijn supermarkt vervangende producten als je een thuisbezorging boekt.
Mijn vriendin had netjes alle kerstboodschappen online gedaan inclusief kalkoen. Schijnbaar hadden ze die niet meer op voorraad, en t vervangende produkt was een blik hondenvoer met kalkoen smaak..

Fijne kerst!

:')
Heerlijk topic

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:36

Ik kwam afgelopen week dit topic tegen en toen ik zojuist een vergelijkbaar item op de radio hoorde, moest meteen weer aan dit topic denken.
Domien van Q-music opent het miskooploket: “Meld jouw miskoop en krijg je geld terug!”

Het gaat dan specifiek op aankopen van buiten Europa.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:15

Volgens mij had ik een dvd besteld bij bol.com en ik kreeg 3 drugstesten thuis gestuurd _O-

Na een leuk telefoongesprek mocht ik de testen houden en kreeg ik alsnog de dvd opgestuurd.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat je verwachte vs wat je kreeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 19:30

Niet Bol, Ali of internet maar een fysieke winkel met magazijn : trampoline.

Ik had me georiënteerd en kon helaas geen grote betalen voor de kinderen, dus dan maar een klein model. Aan de kassa formulier ingevuld, betaald, met bon naar magazijn. Kreeg ik het grootste model mee met net en toebehoren. Paar keer geprobeerd om in het magazijn iemand uit te leggen dat ik een kleintje had besteld, maar ze wilden niet luisteren of verstonden geen Nederlands, dus na drie kwartier uiteindelijk toch maar gewoon ingeladen en een grote dure trampoline in de tuin gehad. Winkel leed meer dan 500 euro verlies maar goed.