Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:19

Ik ging voor Charly, een hele grote zwarte kat. Wel wat angstig maar dat kreeg ik er wel uit!

Ik had immers Mia, Mia was ook zo, maar miste een maatje.

Wat nam ik mee?

Alien.
Letterlijk! Zo heette hij.
Een enorm bange kater, met een chromosoom teveel.
Hij was misvorm, maar enorm lief.

Twee weken onder het bed geleefd, voor hij wat durfde.
Na enkele maanden kon ik hem aaien...

Helaas is hij overleden aan een hartkwaal...
Moet er nog om huilen als ik er aan denk.
Want wat was hij fantastisch!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:44

Oh haha zo heb ik mijn ouders al vaak verrast :')

Naar de dierenwinkel gaan eventjes rondkijken en zeker niets kopen... En dan thuiskomen met goudvissen, guppies of gerbils is allemaal al voorgevallen :+

In de winkel...
Ebkel dierenvoeding kopen, thuiskomen met dierenvoeding maar ook werkhandschoenen, onkruidsteker etc. :')

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:49

Wij hebben een zwartwitte kater (gecastreerd) en zochten een maatje voor hem.

We zagen op de herplaatslijst van "Kat in Nood" een zwart wit katertje (kitten) waar we graag bij wilden kijken.

Let wel: ik wilde ABSOLUUT géén poes, het moest een kater worden.

Nu bleek dat katertje geen goede match en ze wilden deze ook liever plaatsen met zijn zusje. Begrijpelijk natuurlijk, maar wij wilden geen 3 :+

Ze hadden nog wel een andere kitten, welke niet op de site stond.

En zo kwamen we toch thuis met een nieuw maatje... een POES :')

Afbeelding

Nu kunnen we onze Emori alleen niet meer missen en onze Texel is helemaal gek op haar. Die twee hebben elkaar helemaal gevonden <3

Afbeelding
Afbeelding

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:57

Ik in onze tuin:
'Schat, we moeten een nieuwe pergola, deze valt bijna uit elkaar'.
'Is goed schat, laten we even op internet kijken wat we kunnen vinden.'
...
'Een houten overkapping is ook mooi.'
'Ja je hebt gelijk, dan meteen hele tuin breed?'
'Ja is goed, en die hoek er ook bij trekken?'
"Ja en dan ook helemaal dicht maken?'
Ja, en dan met een glazen wand voor de winter?'

Nou ja, lang verhaal kort, we begonnen met een nieuwe pergola, en zijn nu bezig met een complete tuinkamer te realiseren _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 15:12

Earth schreef:
Ik in onze tuin:
'Schat, we moeten een nieuwe pergola, deze valt bijna uit elkaar'.
'Is goed schat, laten we even op internet kijken wat we kunnen vinden.'
...
'Een houten overkapping is ook mooi.'
'Ja je hebt gelijk, dan meteen hele tuin breed?'
'Ja is goed, en die hoek er ook bij trekken?'
"Ja en dan ook helemaal dicht maken?'
Ja, en dan met een glazen wand voor de winter?'

Nou ja, lang verhaal kort, we begonnen met een nieuwe pergola, en zijn nu bezig met een complete tuinkamer te realiseren _O-

Onder het mom: als we t doen, doen we t goed _O-.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 15:54

Ik ben eens voor boodschappen naar de Aldi gegaan, en met een scooter terug gekomen want die was in de aanbieding. Fun fact, ik had niet eens een rijbewijs _O-

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 15:58

Ik hou van dit topic zo leuk !

Ik was opzoek naar een welsh A fok merrie voor erbij.
Bij de stal verschillende merries gezien maar ja, waar kwamen we mee thuis. Een welsh cob C :o

Laten we zeggen een A in een grote verpakking :D

Wel enorm blij mee ! En ook drachtig voor volgend jaar

Afbeelding
Afbeelding

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 16:09

NorwayFjord schreef:
Ik weet niet wat er in zit want ze was in Bulgarije toen het nest ongeveer 4 weken oud was gedumpt voor de deur van het asiel, maar ik vermoed zeker wel dat die kruising erin zit ja :)


Meestal zit er wel iets van een Bulgaarse herder in. Ik heb jaren voor een Nederlandse stichting die samenwerkte met Bulgarije hun pups opgevangen.
Ik ben wel benieuwd van welke stichting deze is :-)

Ik ging ooit spullen weg brengen voor een roemense asiel en ik kwam thuis met een spaanse hond die ik geadopteerd had.
Een dag later ben ik ook zijn zus gaan ophalen omdat ze al 10 maanden samen leefde en ik het zielig vond voor haar.

Inmiddels zijn ze al 7 jaar hier ;-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 16:13

Telpeva schreef:
Ik ben eens voor boodschappen naar de Aldi gegaan, en met een scooter terug gekomen want die was in de aanbieding. Fun fact, ik had niet eens een rijbewijs _O-

Whaha, wat _O-!

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 16:20

Ik wilde graag weer een hondje erbij en begon mijn zoektocht naar een bruine poedel.. via via een ander adresje gekregen met een hele andere kleur en nu dol verliefd op mijn nieuwe aanwinst die over paar weekjes hier komt wonen ... black and tan hihi wel ras en grootte die ik wilde dus valt nog mee hihi

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 16:45

Ik had net een jaar een relatie, woonde nog thuis en studeerde nog. Stond wel ingeschreven op woningnet, Maarja de wachttijd voor woningen was 12-15 jaar en ik had net 2 jaar inschrijfduur. Dus reageerde ik voor de lol op lotingwoningen, ook in het dorp naast mijn woonplaats (waar ik helemaal niet wilde wonen). Vervolgens kregen we de woning toegewezen, zijn gaan kijken en ik wilde graag een ‘makkelijk’ huis, maar hier moest bijna alles gedaan worden aan de binnenkant (verven, vloeren, stucen, elektra). Toch was ik meteen de eerste keer helemaal verliefd, op de tuin, op de open haard, op de mogelijkheden die het huis bood. Nu woon ik er 1,5 jaar :D

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 16:55

_San87_ schreef:
Telpeva schreef:
Ik ben eens voor boodschappen naar de Aldi gegaan, en met een scooter terug gekomen want die was in de aanbieding. Fun fact, ik had niet eens een rijbewijs _O-

Whaha, wat _O-!

Het was echt liefde op het eerste gezicht :') Daarna ben ik voor mijn rijbewijs gegaan, het is nu 13 jaar later en ik rij er nog steeds mee rond :D <3

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 17:21

Ik zou nooit maar dan ook nooit een husky nemen.....
Na het werken bij een sledehonden kennel:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb met haar ouders en haar oudere broers en zussen gewerkt...en ik ken haar vanaf dag 0 <3 mijn kleine power muis 8-)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 17:37

Ik wilde een hond van 2+ jaar en had een behoorlijk eisenpakket (oa gezond in de basis) en zou voorjaar 2018 pas echt gaan zoeken.
Wat liep er eind oktober 2017 hier in huis?
Een Shih Tzu van bijna 10 maanden oud. :')
Op leeftijd en gezondheid na was hij overigens precies wat ik zocht. :D

Ik zou in 2022 rustig aan op zoek gaan naar een tweede hond, met ietwat aangepast eisenpakket.
Wat kwam er in zomer 2019 hier wonen?
Een hypernerveuze ADHD middenslag Keeshond. :+
Qua karakter en timing alles wat ik niet zocht maar ik kende haar, zag een hoop potentie en besloot ervoor te gaan.
Absoluut geen spijt van, we hebben keihard moeten werken maar ze is echt mijn meisje nu en gaat voor me door het vuur. <3

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 17:42

Mijn vriend was gewoon aan het werk toen ik een foto kreeg van twee hele jonge kittens.
Ik vroeg van wie ze waren en kreeg toen te horen dat ze gevonden waren midden op de tuin (3 km van andere woningen af).
Gezegd dat hij ze maar mee moest nemen en dat we thuis de dierenambulance wel even zouden bellen. Drie keer raden wat we nu hebben rondlopen (uiteraard in overleg met de dierenambulance en amivedi) :+
Denk niet dat ze nog weg gaan :')

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:43

Telpeva schreef:
Ik ben eens voor boodschappen naar de Aldi gegaan, en met een scooter terug gekomen want die was in de aanbieding. Fun fact, ik had niet eens een rijbewijs _O-


Hoe is dat eigenlijk afgelopen? :')

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:46

Isabel_k schreef:
Grappig! Ik heb ook zo'n verhaal. :+ Ik wilde 1 kat (klein huis) en geen kittens want mijn eerste eigen huisje en ik was zuinig op mijn spullen. Oh en liever geen cyper. Ik wilde ook een kat voor mijn verjaardag - in februari - en het was op dat moment begin augustus. Belangrijk detail: ik wilde een kat die niemand anders wilde en het hoefde ook geen knuffel te zijn.

Ik volgde een asiel op Facebook en ik scrolde langs een foto van een cyper

kitten die een beetje bozig / eigenwijs keek. Ik weet nog dat ik de telefoon aan mijn zusje liet zien en zij: deze wil ik. :+ Ze keek zo boos, zo schattig. :') Kittens gaan natuurlijk per 2 en de duo's waren al gemaakt maar ik wist niet precies wat haar buddy was. Toen ik ging kijken in het asiel liep de 'boze' kitten voor mij weg en viel er een random kitten bij mij op schoot in slaap. Terwijl de cyper de stofzuiger aanviel vertelde de mevrouw van het asiel dat de slapende kitten bij haar hoorde. _/-\o_ Je kan je wel voorstellen wie nu bij mij wonen natuurlijk. *\o/* Met de cyper heb ik best wat te stellen gehad maar nu slapen ze allebei heerlijk op schoot. Ook dat nog :+

[ [url=m/azXPUR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gQBHLG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[spoiler]
[ [url=m/MCZpEb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/spoiler (de foto waardoor ik verliefd was haha)


Ooh, jouw ene kat lijkt wel wat op 1 van mijn 2 zusjes :D

Afbeelding


Zelf kom ik vaak thuis met alles behalve wat ik echt nodig heb van de winkel. Zo zijn hier nu de mayonaise en suiker op - ik ben vandaag naar de winkel geweest en kwam thuis met runderhart voor mijn katten en 10 verpakking diepvriesvlees, maar mayonaise en suiker heb ik niet bij :')

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:55

Zoolgangster schreef:
Telpeva schreef:
Ik ben eens voor boodschappen naar de Aldi gegaan, en met een scooter terug gekomen want die was in de aanbieding. Fun fact, ik had niet eens een rijbewijs _O-


Hoe is dat eigenlijk afgelopen? :')

Lopend, en met veel vraagtekens bij het winkelpersoneel en mijn persoonlijke omgeving :') het enige wat ik toen dacht was: f*ck it, ik heb een scooter :') MIJN

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:58

Tja hoef maar 1 winkel te noemen, daar komt letterlijk niemand weg zonder een aankoop.
ACTION _O-

Ging heen voor wat kwasten, kom terug met woonaccessoires en je raad het al, zonder de kwasten. Dus dag erna er weer heen. Gelukkig mij toen wel kunnen bedwingen _O- _O- _O-

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:01

De Action is voor mij ook een ramp. := Dan ga ik voor afvalzakken en kom ik met allemaal kerstspullen terug. Of ik mag alleen kijken of die plaid er nu is in een bepaalde kleur en kom met allemaal zakken choconoten terug. Te erg die winkel ..

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:07

@Telpeva: _O-

Heb je inmiddels een rijbewijs? :D
Ik zocht een nieuwe lamp voor mijn scooter, en kocht een hele scooter in plaats daarvan. :')

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:30

Zoolgangster schreef:
@Telpeva: _O-

Heb je inmiddels een rijbewijs? :D

Jazeker!
Tot die tijd ging ik gewoon af en toe de tuin in, kijken naar de aanwinst, erop zitten, bewonderen. Ik had geen idee hoe ik hem aan kon krijgen of kon starten, maar dat deed de pret niet drukken :')
Het is 13 jaar geleden, ik heb hem nog steeds :+:

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:54

Ik wilde heeel graag een rode kater kitten. Was al uitgezocht en betaald. En absoluut geen zwart witte kat.
Het nestje van de rode kater heeft het helaas allemaal niet gehaald.

En 3x raden wie er nu naast me me op de bank zit:
Afbeelding

Zij had mij al uitgezocht toen ze me voor het eerst langs haar hok zag lopen. Stond tegen de tralies op naar me te kijken als pluis van 5 weken oud. Maar ik zei tegen haar dat ze niet mee mocht.
Toen we opnieuw gingen kijken trok ze opnieuw mijn aandacht. Nu is ze echt mijn lievelings

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:06

We gingen voor kuikentjes en we kwamen terug met kuikens en..
Afbeelding
Afbeelding
Winston de eend.
Inmiddels lopen er 5 eenden bij de kippen ;).
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:10

Ik ging voor een broodrooster.. Kwam thuis met een nieuwe spiegelreflexcamera. _O-