Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 21:49

Ja ja, ik heb de lol dat ik vrij kort op kerst jarig ben (4 november), en ieder jaar weer denk ik wel 100 keer "oh, leuk voor op mijn verlanglijstje, want ze vragen toch altijd wat ik hebben wil!" :list:

Totdat het moment dan komt, en ik óf spontaan geen flauw idee meer heb wat die dingen waren, óf de goedkopere dingen al zelf gekocht heb, en dus aan zou moeten komen zetten met iets van 50+ of 100+...

Dus vandaar dacht ik, ik gooi hier eens een balletje op, we hebben toch allemaal dezelfde hobby :Y)

Wat staat er dit jaar bij jullie op je verlanglijstje? Of waarmee verraste iemand je, waarvan je zegt: goh, daar had ik nooit zelf aan gedacht, maar het was wel heel leuk!

Ik vind het ook zo knullig om dan met "doe maar geld" of "ik wil precies product x" aan te komen zetten :')

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:08

Vrij kort op kerst...
Ik 22.12 :|

Op mijn lijstje vorig jaar vooral lush en spellen zoals 30 seconds.
Allemaal gekregen ook :)
En boeken, kookboeken van Disney bijvoorbeeld. Dat zijn zaken die ik leuk vind maar niet voor mezelf koop.
Dit jaar staat er parfum op, die is wat duurder. Een nieuwe keukenmachine. En verder lush, kleine zaken als kadobonnen maar ook een mand voor op mijn fiets..

Nagellak staat er ook vaak op hier :j

Qua paarden eigenlijk niets.. dat heb ik allemaal al :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:12

Ik probeer het altijd bij te houden in notities op mijn telefoon o.i.d.

Dit jaar had ik het volgende op mijn lijstje:
- Wijnglazenrek
- Scrapbookset (gekregen)
- Fotoalbum met leren cover (om te scrapbooken) (gekregen)
- Olijfolie en azijn dispensers (gekregen)
- Fluitketel (gekregen)
- Zadeldekje
- Luxe/sterke halsterset
- Bordenrek
- Notenkraker (gekregen)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:13

Lieffiefi schreef:
Vrij kort op kerst...
Ik 22.12 :|

Op mijn lijstje vorig jaar vooral lush en spellen zoals 30 seconds.
Allemaal gekregen ook :)
En boeken, kookboeken van Disney bijvoorbeeld. Dat zijn zaken die ik leuk vind maar niet voor mezelf koop.
Dit jaar staat er parfum op, die is wat duurder. Een nieuwe keukenmachine. En verder lush, kleine zaken als kadobonnen maar ook een mand voor op mijn fiets..

Nagellak staat er ook vaak op hier :j

Qua paarden eigenlijk niets.. dat heb ik allemaal al :)


Bestaan er Disney kookboeken???!!! :wow:

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:15

Ik spaar wel het hele jaar een verlanglijstje in mijn notities!

Dit jaar staat er op:

Rijstkoker
Kristallen wijnglazen
Wafel machine
Lampe Berger
JBL oordopjes
JBL koptelefoon
Woodwick kaarsen

Genoeg om heel erg blij van te worden. <3 De rest koop ik in januari waarschijnlijk zelf _O-

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 22:16

Lieffiefi schreef:
Vrij kort op kerst...
Ik 22.12 :|

Op mijn lijstje vorig jaar vooral lush en spellen zoals 30 seconds.
Allemaal gekregen ook :)
En boeken, kookboeken van Disney bijvoorbeeld. Dat zijn zaken die ik leuk vind maar niet voor mezelf koop.
Dit jaar staat er parfum op, die is wat duurder. Een nieuwe keukenmachine. En verder lush, kleine zaken als kadobonnen maar ook een mand voor op mijn fiets..

Nagellak staat er ook vaak op hier :j

Qua paarden eigenlijk niets.. dat heb ik allemaal al :)


Oof, sorry :') Zó kort is het inderdaad dan weer net niet.

Giolli schreef:
Ik spaar wel het hele jaar een verlanglijstje in mijn notities!

Dit jaar staat er op:

Rijstkoker
Kristallen wijnglazen
Wafel machine
Lampe Berger
JBL oordopjes
JBL koptelefoon
Woodwick kaarsen

Genoeg om heel erg blij van te worden. <3 De rest koop ik in januari waarschijnlijk zelf _O-


Leuke dingen inderdaad! In die prijsklasse zitten mijn cadeaus wel vaak ook. Alleen als dan een neefje/nichtje vraagt wat ze zouden kunnen geven, vind ik het moeilijk om in te schatten welk budget dat dan is en ga dus niet boven de 20 euro.

Myfairytale
Berichten: 5386
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:19

Haha, ik ben op Eerste Kerstdag jarig. :') {:)

Maar voor nu op mijn lijstje:

Woodwick kaarsen
Diverse boeken
Spulletjes voor mijn honden
Cadeaubonnen
Een fotolijst, bestaand uit diverse lijstjes samengevoegd (sorry voor de lastige omschrijving)
Puzzelmat
Luxe halsters (padded en gespen aan beide zijden)

En eigenlijk koop ik zelf altijd al wel wat ik hebben wil of ik krijg het al van mijn partner. :o

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:40

Mijn nadeel is altijd een beetje dat mijn hobby's een beetje niche zijn. Niemand durft voor mij cd's, dvd's of boeken te kopen zonder via via te raadplegen of ik het al heb. :') Dus meestal krijg ik dingen met katten er op. :D Wat me wel heel erg verraste waren een oude super-8 camera en een oude radio uit de jaren 70. Die krijgen een mooi plekje later. <3

En poeh, wat ik nu op mijn lijstje heb staan...
- Een voetbalshirt van Simon Kjær
- Warme sokken ( :') )
- Een antislipmatje voor in de auto
- David Byrne - How Music Works

En verder weet ik eigenlijk niet wat ik wil. _O-

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:56

Ik houd ook een verlanglijstje bij in mijn notities op de telefoon. Daar zet ik echt alles op: dingen die ik alleen wil, maar ook dingen die ik echt nodig heb (onderbroeken bv. :D).
Het probleem van niche-hobby's los ik op door zeer specifiek te zijn wanneer ik echt iets specifieks wil. Zoals nu: ik wil springschoenen voor mijn paard, maar niet zomaar eender welk paar. Dan schrijf ik echt in detail op welk merk, welke kleur, welke maat, hoe ze eruitzien.

Dat lijstje bijhouden op je telefoon is echt key. Zelfs dingen waar je in januari aan denkt, kan je er dan meteen opzetten en moet je niet "onthouden" tot als het eindelijk weer eens je verjaardag is.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 16:38

Gini schreef:
Ik houd ook een verlanglijstje bij in mijn notities op de telefoon. Daar zet ik echt alles op: dingen die ik alleen wil, maar ook dingen die ik echt nodig heb (onderbroeken bv. :D).
Het probleem van niche-hobby's los ik op door zeer specifiek te zijn wanneer ik echt iets specifieks wil. Zoals nu: ik wil springschoenen voor mijn paard, maar niet zomaar eender welk paar. Dan schrijf ik echt in detail op welk merk, welke kleur, welke maat, hoe ze eruitzien.

Dat lijstje bijhouden op je telefoon is echt key. Zelfs dingen waar je in januari aan denkt, kan je er dan meteen opzetten en moet je niet "onthouden" tot als het eindelijk weer eens je verjaardag is.


Zo’n lijstje heb ik ook wel, maar het vult zich niet echt :')

Dat super specifiek zijn vind ik dan weer moeilijk, het moet ook geen boodschappenlijstje worden, vind ik. Toch altijd leuk als er iets van vrijheid bij zit.

san4nie
Berichten: 3564
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:06

Op mijn lijstje staan nu een theepot, warme sokken en pantoffels. En verder standaard dingen die altijd leuk zijn; luxe verzorgingsproducten, planten/ bloemen, of bedels voor Pandora armband.
Meest gebruikte en minst verwachtte cadeau: een TomTom! Perfect.

Heel specifiek vind ik altijd wel fijn als iemand echt datgene wil. Dan weet ik zeker dat diegene er echt blij mee is. En niet dat het bijna goed is.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:29

Briljant idee, lijstje in telefoon. Ga ik ook doen. Ik wil altijd allerlei dingen en net als jij, Nala, sta ik steeds tóch met de mond vol tanden als men me vraagt wat ik zou willen voor mijn verjaardag. Vorig jaar wist ik het toevallig: een leadrope. Ik heb toen een goedkope opgezocht met het linkje erbij, maar erbij vermeld dat het ook ander merk, andere kleur, andere prijs, andere winkel mocht zijn.

Mijn vriendinnen vonden het overigens hilarisch dat ik "touw" voor mijn verjaardag wilde. Het is nog steeds mijn favoriete touw!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:37

Ik weet nooit wat ik wil. Ik vind het dus knap dat mensen echt zo'n lijstje kunnen maken. Ik heb ook slechte ervaringen met lijstjes. Vroeger kreeg ik nooit precies datgene wat ik op mijn lijstje had staan. Of ik was zo slim om aan al mijn vriendinnen een pennenbakje te vragen. Kreeg ik 4 keer een pennenbakje :')

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:38

Lieffiefi schreef:
Vrij kort op kerst...
Ik 22.12 :|

Mijn gedachte. Ik 21-12 :D

Meestal heb ik geen idee. Dit jaar heb ik aan man en kinders een wens doorgegeven, ik wil nu eindelijk weleens een fijne werktas waar ik mijn boeken en laptop in mee kan slepen.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:50

Ik houd ook een verlanglijstje bij door het jaar heen, bij Bol.com bv ook en ook wel los op mijn telefoon.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:28

Nala schreef:
Gini schreef:
Ik houd ook een verlanglijstje bij in mijn notities op de telefoon. Daar zet ik echt alles op: dingen die ik alleen wil, maar ook dingen die ik echt nodig heb (onderbroeken bv. :D).
Het probleem van niche-hobby's los ik op door zeer specifiek te zijn wanneer ik echt iets specifieks wil. Zoals nu: ik wil springschoenen voor mijn paard, maar niet zomaar eender welk paar. Dan schrijf ik echt in detail op welk merk, welke kleur, welke maat, hoe ze eruitzien.

Dat lijstje bijhouden op je telefoon is echt key. Zelfs dingen waar je in januari aan denkt, kan je er dan meteen opzetten en moet je niet "onthouden" tot als het eindelijk weer eens je verjaardag is.


Zo’n lijstje heb ik ook wel, maar het vult zich niet echt :')

Dat super specifiek zijn vind ik dan weer moeilijk, het moet ook geen boodschappenlijstje worden, vind ik. Toch altijd leuk als er iets van vrijheid bij zit.


Ik doe het zeker ook niet bij alles hoor. Er staat bv. ook een draadloze computermuis op en daar maakt het me echt niet van uit hoe, wat, waar. Maar wanneer ik weet van 'mensen gaan dit waarschijnlijk niet geneigd zijn te kopen, want ze weten begot niet wat het is' :D daar probeer ik wel specifieker te omschrijven. Meestal dus als het met paarden te maken heeft. :+

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:55

Marjo schreef:
Ik houd ook een verlanglijstje bij door het jaar heen, bij Bol.com bv ook en ook wel los op mijn telefoon.

Dat was mijn idee ook, maar ik heb er nu alleen een stuk of 100 boeken op geparkeerd die ik later ergens tweedehands vandaan wil plukken. :')

Ik had me ook voorgenomen een lijstje bij te houden door het jaar heen. Niet echt goed gelukt. Volgende maand jarig, maar ben so far een beetje inspiratieloos. Ik heb niet echt van die kleine hebbedingetjes op m'n lijstje staan eigenlijk. Zoiets wat je makkelijk meeneemt op verjaardagsvisite. :') Ik heb wel een aantal dingen, waaronder waardebonnen voor mijn schoonheidssalon en Topvintage, geld voor een massage voor mijn vakantie -die hopelijk vrij vlot daarna zal plaatsvinden- en ik wil eigenlijk ook graag een koraalroze, stevige koffer. En voor mijn vent hint ik al eeuwen dat ik heel graag naar Alladin wil. :')

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 19:40

Dit is wat ik op mijn lijstje zet dit jaar:

Bij mijn partner thuis (Lootjestrekken tot €15,-)
- Lemieux footsie sokken
- Cadeaubon Epplejack, Equidrome of Hypostore
- Hands on poetshandschoenen
- Vitalbix koekjes
- Woodwick kaarsen

Bij ons thuis (Kerstcadeau’s tot €100)
- Bijdrage aan een nieuw hoofdstel
- Lemieux Loire Roja dekje
- Lemieux spectrum browband Mullberry
- Zadelcover
- Barebackpad
- Lemieux poetsborstels
- Winter rijhandschoenen
- Regen rijbroek
- Samshield winter inlegger
- Lemieux Verona jacket roja

Ik probeer altijd om zo veel mogelijk er op te zetten zodat de gene die voor mij cadeautjes haalt kan kiezen wat die het leukst vind om te geven. Wel zet ik er heel specifiek de merken bij met websites (liefst als ze daar in de aanbieding zijn) zodat ik zeker weet dat ik het ook ga gebruiken.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:21

Oeh ik lees mee! Altijd vreselijk lastig om weer te bedenken wat ik wil voor kerst..

Mijn verlanglijstje:
- mooi servies
- rabarber gin
- leuk kookboek
- vertellis vraagkaarten
- autogeurtje Rituals
- tuinbon / kledingbon / bioscoopbon / dinerbon
- dagje weg (kasteel bezoeken, sauna)
- mooie koffer of handbagage koffer

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:40

Ik doe het via lijstje.nl. ook voor de kinderen, echt ideaal.
Op dit moment staat er op een barista melkkannetje, hobbyspullen (ik naai graag), enkele boeken en een harde schijf.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:11

Ik schrijf gedurende het jaar op wat ik wil. :D Ik moet wel zeggen dat het voornamelijk boeken zijn.

Dit keer staat op mijn verlanglijst
- boeken (veel van Lucinda Riley)
- heel saai, heel simpel zwart dekje voor onder mijn barebackpad (ik heb een boomloos zadel dus nauwelijks normale dekjes nodig)
- Wasverzachter :+
- Woodwick kaars
- planten
- kunstkerstboom

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verlanglijstjes, altijd leuk... Wat verraste jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:15

Ik probeer minder te kopen maar er zijn een paar dingen die ik mezelf “gun”. Zoals een bepaalde bodymist van de rituals na het douchen. En ik vraag ook graag spelletjes. Maar mijn vriend wil niet echt meer spelletjes met me doen, ik win blijkbaar te vaak. Hij is echt wel slimmer dan ik maar ik ben valser. :=

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:38

Ik geef het topic even een schop in de hoop dat er een hoop mensen reageren en ik misschien wat inspiratie krijg voor mijn verjaardag. :')
Ik weet normaal echt zoveel maar nu haast niets..

Ik wilde kaartjes voor Aladdin vragen om samen ernaar toe te gaan maar met die coronamaatregelen vertrouw ik het allemaal niet zo en is het niet zo praktisch.
Verder ben ik echt inspiratieloos en heb wat bonnen voor TopVintage en de schoonheidsmevrouw gevraagd, maar zou jammer zijn om dat straks 6 keer te krijgen. :')

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:23

Roosch schreef:
Ik geef het topic even een schop in de hoop dat er een hoop mensen reageren en ik misschien wat inspiratie krijg voor mijn verjaardag. :')
Ik weet normaal echt zoveel maar nu haast niets..

Ik wilde kaartjes voor Aladdin vragen om samen ernaar toe te gaan maar met die coronamaatregelen vertrouw ik het allemaal niet zo en is het niet zo praktisch.
Verder ben ik echt inspiratieloos en heb wat bonnen voor TopVintage en de schoonheidsmevrouw gevraagd, maar zou jammer zijn om dat straks 6 keer te krijgen. :')


Aladdin is echt fantastisch, dus dat zou een super tof cadeau zijn *D

Ik vraag vaak dingen voor in huis, dan wel aankleding. Praktische zaken zijn niet leuk om te geven denk ik zo.

Zo had ik dit jaar een bijdrage gevraagd bij een groot plexi glas wanddecoratie, was ik super blij mee!
En dat cadeau hangt nu de heel groot in de woonkamer voor iedereen om te zien.
Dus de gevers van het cadeau ziet dit dan ook wel steeds terug als ze bij ons zijn.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:00

Via lootjestrekken.nl krijg je veel cadeau suggesties, daardoor heb ik mijn lijstje nu al kunnen vullen met 10 cadeautjes terwijl ik daarvoor niks wist :')
Oa woodwick kaarsen, siliconen wafelvorm, Rituals douchegel, nette handschoenen.