Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

 
Profiel   

Vandaag werd er bij ons aangebeld door een man die zei dat hij vorige maand luchtfoto's heeft gemaakt en of we interesse hadden om deze te kopen. Hij had de foto ook bij zich. Op dat moment stond ik een beetje met mijn bek vol tanden en zei dat hij het maar met mijn man moest overleggen. Mijn man werkt op het bedrijf achter ons huis dus de verkoper vroeg meteen of hij hem dan mocht spreken of hoelaat hij dan kon komen. Ik zei dat het niet uitkwam en wenste hem succes met z'n foto. Toen vroeg hij of mijn man niet binnenkort jarig is zodat ik het als kado kon geven. De man was een jaar of 50 en had een nette auto mee, hij zag er ook wel degelijk uit verder.

Ik vind het achteraf zo vreemd dat iemand ongevraagd luchtfoto's maakt van ons terrein en het vervolgens aan de deur komt verkopen. Heb het ook opgezocht op internet maar schijnbaar mogen mensen gewoon foto's maken in de lucht zolang er geen personen herkenbaar opstaan. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:08 



 
Profiel   

Dit bestaat al langer dan 50 jaar.
Bij mij vroeger thuis hing al een foto aan de muur van ons huis gemaakt uit de lucht.
En ook door een verkopen zo aan huis verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:13 



 
Profiel   

Die halen ze gewoon van het internet met googlemaps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:15 



 
Profiel   

Dat is vrij normaal, vaak mensen met een luchtballon of vliegtuigje of zoiets. Wij hadden die ook geregeld aan de deur, hebben ook verschillende luchtfoto’s van het bedrijf zo hangen in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:17 



 
Profiel   

Brainless schreef
Die halen ze gewoon van het internet met googlemaps.

zo duidelijk heb ik ze daar nog nooit zien staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:22 



 
Profiel   

Wij hebben er hier in België ook al zo eentje aan de deur gehad. We wonen hier nu ongeveer 10j en het is voorlopig wel bij die ene keer gebleven. De foto was wel echt recent gemaakt en niet van Google Maps geplukt.
Ik vond het idee op zich wel leuk, maar hij vroeg zo'n belachelijk hoge prijs voor de foto, dat we toen toch gepast hebben.
Het lijkt inderdaad wel gangbaar te zijn. Onze buren hadden hem / iemand anders ook al aan de deur gehad, enkele keren zelfs. Maar zij wonen hier ook al langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:23 



 
Profiel   

Die hadden wij vroeger ook van een huis aan huis verkoper. Ook iemand met een vliegtuig (en zeker geen google maps). Vond het toen wel leuk eigenlijk, nu zou ik het niet meer zo leuk vinden denk ik? Vooral ongevraagd voelt vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:25 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Brainless schreef
Die halen ze gewoon van het internet met googlemaps.

zo duidelijk heb ik ze daar nog nooit zien staan :)

Ik weet wel dat er ergens een site is waar je scherpere beelden kan krijgen (moet je wel lid van zijn).
Bij het taxatierapport van ons huis zat vorig jaar een mega scherpe foto van dat zelfde jaar (en die had de makelaar van 1 of andere site gehaald).


Laatst bijgewerkt door Brainless op 25-10-21 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:29 



 
Profiel   

Pfoe, oke goed om te lezen dat het vaker gebeurd. We wonen best wel landelijk dus vind het niet zo'n relaxed gevoel. De hond heeft wel goed aangeslagen dus ik dacht al dan weten ze iig dat we een hond hebben :+

@duopenotti het is inderdaad geen maps foto, was een hele duidelijke luchtfoto. Ik zag de paarden er bijna opstaan zo scherp ;).


Muiz schreef
Die hadden wij vroeger ook van een huis aan huis verkoper. Ook iemand met een vliegtuig (en zeker geen google maps). Vond het toen wel leuk eigenlijk, nu zou ik het niet meer zo leuk vinden denk ik? Vooral ongevraagd voelt vreemd.


Precies; in deze tijd vraag je gewoon een kennis met een drone en je hebt hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:31 



 
Profiel   

Hoe is de foto gemaakt, met een drone, vliegtuig of helicopter oid?

Mijn eerste reactie is dat ik het wat creepy vind, als men dat zo zonder toestemming vooraf zou doen. Voelt voor mij meer als gluren, en dan achteraf nog geld ermee willen vangen ook :o :+
Maar goed ik ben zulke dingen ook totaal niet gewend, volgens mij woon ik ook in een zone waar men ook niet zomaar mag vliegen, het enige wat je hier ziet zijn grote passagiersvliegtuigen hoog in de lucht, en dichter bij de grond helicopters van de politie en traumehelicopters. Ook drones zie je hier niet, luchtballonnen ook nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:32 



 
Profiel   

Ah oké. Ja dat zou kunnen dan.
Dan is verkoop wel voortaan erg makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:32 



 
Profiel   

Ik kan me herinneren dat ze dit 25 jaar geleden ook al deden. Toen kwamen ze ook langs met foto’s. Is gewoon een verdienmodel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:33 



 
Profiel   

Gossie, mijn aanpak is helemaal verkeerd. Ik kan rijk worden!

Ik vlieg soms rond met een drone en maak graag foto’s van zonsopkomsten en molens. De mensen van de molens krijgen de foto altijd van me…. Ik zou het niet durven het aan de bewoners te verkopen :x

Het maken van de foto’s mag (al is dat wel aan regels gebonden) in veel gevallen. Het verkopen ervan vind ik bijzonder…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:36 



 
Profiel   

Hier waren ze laatst ook, super leuk om te hebben vind ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:38 



 
Profiel   

welmoedz schreef
Precies; in deze tijd vraag je gewoon een kennis met een drone en je hebt hetzelfde.


Nooit van gehoord dat iemand dit zo aan de deur komt verkopen! En wat je zegt, mijn schoonvader heeft een drone en maakt prachtige luchtfoto's van ons perceel. Kan me voorstellen dat dit vroeger nog wel leuke business was, maar tegenwoordig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:46 



 
Profiel   

Nou, waarom niet ? Ik zou het best leuk vinden , ook betalend. Zie ook regelmatig bij mensen een luchtfoto hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:59 



 
Profiel   

Ja hoor. Vooral jaren terug kwam dit vaker voor. Haast elk jaar stond er bij ons wel een verkoper aan de deur met zo'n foto. Werden gemaakt door fotograaf met vliegtuigje. Op 20 km zit bij ons een klein vliegveldje, denk dat ze daarom geregeld kwamen. Moet zeggen de laatste jaren niet meer geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:02 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik weet wel dat er ergens een site is waar je scherpere beelden kan krijgen (moet je wel lid van zijn).
Bij het taxatierapport van ons huis zat vorig jaar een mega scherpe foto van dat zelfde jaar (en die had de makelaar van 1 of andere site gehaald).

Cyclomedia is dat.

Ik beoordeel landbouwgrond voor de subsidie mede met luchtfoto’s. Wij gebruiken daarvoor ook cyclomedia. Dat is een heel mooi programma met beelden van boven maar ook uit verschillende hoeken.

https://www.cyclomedia.com/nl/street-smart

Ohja dat verkopen aan de deur bestaat inderdaad al ontzettend lang. Bij ons ook wel eens iemand geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:16 



 
Profiel   

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden zo’n foto, volgens mij zijn ze in t verleden ook weleens bij ons aan huis geweest toen we de paarden nog aan huis hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:57 



 
Profiel   

Dit gebeurd toch al jaren, ze zijn altijd vrij vastberaden, ik zou bijna zeggen brutaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:20 



 
Profiel   

Ik heb er een aantal jaren geleden ook 1 gekocht van ons huis.Nog steeds blij mee,de paarden en geiten staan er ook op.Ook ik die in de tuin loopt en de buurman met de kruiwagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:37 



 
Profiel   

Wij hebben er wel 1 gekocht. Hartstikke leuk juist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 00:25 



 
Profiel   

Hier ook al eens meegemaakt (ook landelijk). Kreeg er ook een beetje een vreemd gevoel bij maar schijnt er bij te horen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 01:21 



 
Profiel   

Ik vond het erg mooi maar ze vroegen 50 euro. Vond ik wel beetje erg veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 13:18 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik weet wel dat er ergens een site is waar je scherpere beelden kan krijgen (moet je wel lid van zijn).
Bij het taxatierapport van ons huis zat vorig jaar een mega scherpe foto van dat zelfde jaar (en die had de makelaar van 1 of andere site gehaald).


Kadaster heeft vliegtuigen die 2x per jaar overvliegen om luchtfoto's te maken, daar kun je ze kopen en daar haalt Google Maps ze ook vandaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen