Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:16

Ania schreef:
Brainless schreef:
Ik weet wel dat er ergens een site is waar je scherpere beelden kan krijgen (moet je wel lid van zijn).
Bij het taxatierapport van ons huis zat vorig jaar een mega scherpe foto van dat zelfde jaar (en die had de makelaar van 1 of andere site gehaald).


Kadaster heeft vliegtuigen die 2x per jaar overvliegen om luchtfoto's te maken, daar kun je ze kopen en daar haalt Google Maps ze ook vandaan.

Yep. Die kopen wij ook op. Maar die zijn wel anders dan die van google maps geloof ik.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:34

Heb een aantal luchtfoto's van verschillende jaartallen van onze boerderij. Heel leuk om te zien want er is behoorlijk veel veranderd door de jaren, veel verbouwd. Ik woon hier pas 9 jaar, schijnt dat dit vroeger veel vaker aangeboden werd aan de deur door bepaalde bedrijven.
Paar keer per jaar maakt een helicopterbedrijf gebruik van een stuk land van ons om vluchten te organiseren, als landplaats om passagiers in en uit te laten stappen. Als dank mogen we ook een stuk vliegen, ben nu al 2 keer meegeweest om zelf luchtfoto's van onze boerderij en dorp te maken, geweldig leuk. Aangezien we weer behoorlijk in de weer zijn geweest met de boel opknappen binnenkort weer eens tijd nieuwe foto's te maken ;)

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:42

Een jaar of wat terug heeft mijn schoonvader ook zo´n foto gekocht bij iemand die ermee aan de deur kwam.
Maar toen waren er nog geen drones (oke misschien wel, maar je zag ze nooit) en is echt een super mooie heldere foto

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:43

Ja wij hebben op onze stal ook meerdere luchtfoto's hangen... echt heel mooi om te zien hoe iets veranderd.
Van ons bouwbedrijf hebben we er ook een.

Ik denk ook dat het bij bedrijven vaker aangeboden wordt.
Het is ook best 'normaal' dat dit gebeurt, denk al een jaar of 20... eerst vanuit vliegtuigjes, nu vanuit drones of satelieten.

Ze vonden jouw huis dus blijkbaar bijzonder of indrukwekkend genoeg om er een foto van te maken :D

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:48

Bij mij hebben ze eerst aangebeld om te vragen of ze luchtfoto mogen maken die ze een week later dan doen.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:50

Wij hadden een aantal jaar terug ook zo’n man aan de deur. Heel dwingend en vervelend. De foto was niet scherp en niet recent.
En ontzettend duur.

Daarbij had hij ook niet ons hele terrein erop, maar dat was allemaal maar onzin zei hij en nou ik moest het maar met mijn man bespreken. Nee hoor, u hoeft niet nog eens te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:52

Brainless schreef:
Die halen ze gewoon van het internet met googlemaps.


Nee joh, zijn gewoon commerciële vluchten waarbij ze een reeks foto's schieten om vervolgens te verkopen. Een jaar of 25 geleden, nog ver vóór Google Maps hadden mijn ouders ook zo'n luchtfoto van hun huis :j Kwam ook iemand mee aan de deur destijds.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:26

Relaxed schreef:
Brainless schreef:
Die halen ze gewoon van het internet met googlemaps.


Nee joh, zijn gewoon commerciële vluchten waarbij ze een reeks foto's schieten om vervolgens te verkopen. Een jaar of 25 geleden, nog ver vóór Google Maps hadden mijn ouders ook zo'n luchtfoto van hun huis :j Kwam ook iemand mee aan de deur destijds.

Ja "vroeger", maar tegenwoordig zullen ze makkelijk en goedkoper online kopen.
Hier mag niet gevlogen worden met drones en vliegtuigen zie je hier niet.
Ook hier wel eens iemand gehad met foto's die zei: vorige week/maand zelf geschoten.. maar je zag duidelijk mijn oude auto, die ik al zeker een jaar niet meer had, op de foto staan.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:43

Ik ken het inderdaad ook van vroeger, toen er nog met vliegtuigjes een reeks analoge foto's werd gemaakt. Dat was toen een tijdje helemaal hip, iedereen had zo'n foto van hun eigen boerderij of clubgebouw aan de muur hangen :))
Ik wist niet dat het nog steeds gebeurt, je zou zeggen dat er inderdaad weinig vraag naar is nu dat iedereen zijn eigen huis gewoon via google earth kan bekijken en iedereen wel iemand met een drone kent.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:48

Bij ons was hij zeker wel recent. Het gras lag plat, dus wist meteen in welke week de foto gemaakt was.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:51

@relaxed
Je ziet ze niet.
Maar 100% zeker dat er 2 x per jaar over je huis gevlogen wordt tenzij je in België woont. Er is geen stukje Nederland wat niet 2 x per jaar gevlogen wordt voor kadaster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:53

daantjuhhh schreef:
@relaxed
Je ziet ze niet.
Maar 100% zeker dat er 2 x per jaar over je huis gevlogen wordt tenzij je in België woont. Er is geen stukje Nederland wat niet 2 x per jaar gevlogen wordt voor kadaster.


Brainless bedoel je denk ik?

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:39

Ik had 10 jaar geleden een collega waar haar vriend dat ging doen als baan. Blijkbaar deed zijn oom dat vliegen en hij zou dan huis-aan-huis verkopen. Dacht toen echt... oké is dat nog.
Maar ik kan mij voorstellen dat je het leuk vindt. Bij een cafetaria in de buurt hangen ook meerdere foto's, je ziet de hele wijk veranderen. Best geinig.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:54

Relaxed schreef:
daantjuhhh schreef:
@relaxed
Je ziet ze niet.
Maar 100% zeker dat er 2 x per jaar over je huis gevlogen wordt tenzij je in België woont. Er is geen stukje Nederland wat niet 2 x per jaar gevlogen wordt voor kadaster.


Brainless bedoel je denk ik?

Ah ja! :o? <- ik!!

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 17:15

Er worden amper meer luchtfoto's gemaakt. Google maakt al jaren gebruik van een satellieten die continu hele scherpe foto's maakt.
Luchtfoto's worden nog wel eens aangeleverd, maar daar wilde de commerciële partijen natuurlijk voor betaald worden, maar nu met hun eigen verbeterde satellietbeelden die heel scherp zijn worden luchtfoto's maar zelden aangekocht.

https://www.cnet.com/news/satellite-pho ... avigation/

Amber_anne

Berichten: 6904
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 17:24

Ik vind het altijd ontzettend leuk staan als bedrijven of woningen in de hal meerdere luchtfoto's hebben van verschillende jaren

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:29

Hier vlogen ze ik denk +/- 15 jaar geleden jaarlijks over met een vliegtuig om foto's te maken. Nu gebeurt dat minder.
Maar ik ben niet anders gewend dan dat dat normaal is :=

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:30

Ja ik heb er ook eentje hangen... ook aan de deur verkocht! Denk dat die markt er tegenwoordig minder is met drones is het wel heel veel goedkoper en eenvoudiger om het te doen...

Eilinora

Berichten: 11912
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Deurverkoop van luchtfoto's van eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 22:28

Die komen hier elk jaar wel aan de deur.
Hij vroeg dit jaar alleen bijna 300 euro dus dat doen we maar niet

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 05:46

Eilinora schreef:
Die komen hier elk jaar wel aan de deur.
Hij vroeg dit jaar alleen bijna 300 euro dus dat doen we maar niet


:wow: Dat is een behoorlijke mep geld, kan me voorstellen dat de koop niet doorging.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:21

Ipsilonka schreef:
Wij hebben er wel 1 gekocht. Hartstikke leuk juist!


Wij ook

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:41

Eilinora schreef:
Die komen hier elk jaar wel aan de deur.
Hij vroeg dit jaar alleen bijna 300 euro dus dat doen we maar niet


Terwijl als het een schappelijkere prijs was geweest, je het misschien wel had gedaan. Denk dat zijn kosten er nu in één foto uit moeten of zo. :D