Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Damespak - vooral niet zwart of blauw

 
Profiel   

Tijd voor een nieuwe uitdaging op werkgebied, dat betekent weer solliciteren. En, ik ben bijna vergeten hoe dat ook alweer werkt, op locatie en dus in het net. Ik draag graag pakken, voel me daar ook comfortabel in. Maar de pakken die ik had, heb ik afgelopen zomer weg gedaan. Want sleets, gescheurde voeringen, gewoon goed gedragen. Ik mag dus op zoek naar een nieuwe (of 2, ik heb het soort werk waarbij ik op locatie regelmatig net in het pak verschijn). Vroeger was Vanilia altijd mijn go to leverancier, maar zij hebben hun snit verandert, waardoor het niet meer voegt. Maar waar ga ik dan heen?

Nu ben ik ook nog eens niet de makkelijkste. Ik vervloek zwart, donkerblauw en grijs. Kleur mag, printjes mag, mits niet te gek, ik moet geen kermisattractie worden. Ik mag graag een strak gesneden of juist oversized pak dragen. Broeken moeten hoog in de taille, in verband met heupen + smalle taille. Cavallaro Napoli vind ik bijvoorbeeld mooi, maar is voor mij te smal.

Ik hou van kwaliteit, natuurlijke stoffen zoals wol en ben bereid daar goed geld voor te betalen. Maar geen maatpak van €1.500, dat ben ik dan weer niet waard met kids thuis en 2 linkerhanden tijdens de lunch. Ik was heel blij met Suistudio, de dames variant van Suit Supply, maar die hebben de coronacrisis niet overleefd.

Misschien heeft Bokt leuke ideeën? Online shops of fijne winkels in het oosten van het land.

Edit, voor wie mij herkent van mijn bijdragen in topics over duurzame kleding: in dit geval is dat een absolute pre. Liefst zou ik een pak tweedehands kopen en eventueel laten vermaken, maar ik kan het niet vinden en de tijd dringt. Ook bij de mij bekende duurzame merken kan ik het niet vinden, die doen meestal niet in zakelijke kleding -O- Daarom de voorkeur voor in ieder geval natuurlijke stoffen.

Edit 2: ik ben ook nog lang. Die prachtige Italiaanse en Franse merken zijn veelal te kort -O-


Laatst bijgewerkt door Kaka op 26-10-21 09:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:17 



 
Profiel   

Ik vind dit erg mooi, waarschijnlijk een te heftige print voor jou?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:21 



 
Profiel   

noviceh schreef
Ik vind dit erg mooi, waarschijnlijk een te heftige print voor jou?
[ [url=m/DyyEvw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee hoor, printje kan prima. Maar ik vind de broek wat te hip door de uitlopende pijp. En ik geloof nooit dat het hier om natuurlijke stoffen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:23 



 

Ik lees even mee, mijn zusje trouwt in het voorjaar en ik overweeg om in pak naar de bruiloft te gaan. Net als TS wil ik ook geen zwart/grijs/blauw. En bijna alles wat ik vind momenteel is zo slobberig ipv mooi aansluitend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:25 



 
Profiel   

Ik zou de ZARA eens proberen als ik jou was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:26 



 
Profiel   

Bij de Cotton Club en Costes hebben ze mooie pakken in leuke kleuren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:29 



 
Profiel   

Ik heb een petrol kleurig pak van vero Moda geloof ik. Niet duurzaam, maar ik wil maar zeggen, ze zijn er wel.
Ik zie op zalando dat mango duurzame pakken heeft met kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:32 



 
Profiel   

noviceh schreef
Ik vind dit erg mooi, waarschijnlijk een te heftige print voor jou?
[ [url=m/DyyEvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh welke app is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:39 



 
Profiel   

Ik ben onlangs bij van Tilburg geslaagd voor een prachtig lichtblauw pak.
Ben zelf super smal en echt álles was oversized waar ik het graag gewoon mooi passend heb :')
Het pak wat ik heb is van Rinascimento, ik geloof dat dat wel Italiaans is, maar hij is voor mij (170 en XS) zeker niet te kort, dus wellicht is het wat voor jou. Hij is er ook nog in het beige/bruin zie ik online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:41 



 
Profiel   

Studio Anneloes? Die hebben wel keus in dit soort kleding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:41 



 
Profiel   

Ik vind de stijl van https://www.Ladress.com erg leuk.

[ img ]

Zoiets bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:45 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik vind de stijl van https://www.Ladress.com erg leuk.

[ Afbeelding ]

Zoiets bijvoorbeeld.


+:)+ hoe kon ik deze vergeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:48 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Oh welke app is dit?
Dit heb ik uit de nieuwsbrief geknipt van Intercity boutiques.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:32 



 
Profiel   

ik lees even mee want dit zou ik ook nog heel graag willen voor mijn werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:36 



 
Profiel   

JoshV heeft mooie pakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:42 



 
Profiel   

Beaumont
Claudia Sträter
MaxMara
Phase Eight
Hugo Boss

Verder kan je op Asos helemaal los gaan, o.a. met Asos Design maar dat zal allemaal niet heel erg duurzaam zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb een fijn pak van Esqualo. Geen idee hoe dat zit qua duurzaamheid, ik vergeet daar toch vaak nog goed naar te kijken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:54 



 
Profiel   

Mssn King louis? Retro, apart, maar ook stijlvol. Heeft ook pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:05 



 
Profiel   

Kan ook v. Tilburg in Nisterlrode aanraden, daar ben ik een tijd geleden geslaagd met een prachtig bordeaux rood pak van Pom.

Studio Anneloes heb ik meerdere colbertjes van, maar ik kan ze niet mooi houden, geen idee wat ik precies verkeerd doe, maar ik heb ze uiteindelijk weg gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:10 



 
Profiel   

Summum? Heeft elke collectie wel een aantal blazers en pantalons die te combineren zijn, mooie kleuren en een duurzame serie is er ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:10 



 
Profiel   

Ik heb deze, haha, in ieder geval niet saai:
[ img ]

Evt. te koop via Vinted (https://www.vinted.nl/member/41362033-astridalidacom)

Zou het wel gedurfd vinden als je daar in gaat solliciteren :D .

Deze is overigens van Zara, hebben veel pakken in kleurtjes voor niet teveel geld! Maar verwacht geen Italiaanse pasvorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:17 



 
Profiel   

Ik zie hele fijne opties langs komen, waarvoor dank +:)+ Ik heb een hoop om door te spitten met een lijstje met mijn maten in de hand.

Idealiter zou ik ook lekker in een winkel passen, misschien dat ik dit weekend nog even naar Pauw in Zwolle rijd. Maar ik weet in mijn regio nog niet zo goed waar ik terecht kan. Onder Nijmegen is me iets te ver.

Voor de meelezers: via PB kreeg ik ook nog Perfectly Basics door.

@ Astrid: ik ben er gek genoeg voor hoor. Toekomstige werkgever moet maar weten wat hij in huis haalt :D Misschien iets gedownplayed, dat wel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:21 



 
Profiel   

Ik heb 3 pakken van Patrizia Pépé.
Lichtgrijs (ik denk acceptabel voor jou ook al vervloek je grijs)
Zwart (die vind ik zelf ook saai maar ook wel veilig afhankelijk van de bestemming van mijn afspraak)
En donkergroen, die is echt te gek <3.
De grijze en groene zijn van hetzelfde model met extreem lange mouwen, ik vind het heel gaaf staan maar je moet er wel van houden.
Kan zo gauw geen betere foto vinden, de kleur is uit de collectie.
[ img ]

Vaak zijn er meerdere modellen pantalon bij te kopen, ideaal dus. De stof is heel fijn en niet vlekgevoelig.

Jasjes zijn van dit type;
https://www.zalando.nl/patrizia-pepe-ja ... o-i11.html

Vaak zijn ze ook wel in de aanbieding zoals dit (ook heel gaaf trouwens):
https://www.zalando.nl/patrizia-pepe-gi ... c-j11.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:35 



 
Profiel   

Van Tilburg Nistelrode is inderdaad een dikke aanrader. Echt een belevenis.

Maar Van Tilburg zit ook in Ravenstein, ook de moeite waard.
Dat ligt niet ver onder Nijmegen en er is een goede snelwegverbinding. Even de Maas over wippen en je bent er.

Succes met alles :)


Edit: post aangepast

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:05 



 
Profiel   

Ik dacht meteen aan Vanilia, maar die valt af. Ik heb in Haarlem wel mooi kleding gezien van Fabienne Chabot, maar ik weet niet of die ook een vestiging in het oosten van het land hebben.

https://www.fabiennechapot.nl/kleding/jackets-blazers
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen