Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:32

Je hebt vast wel een link naar wat wetenschappelijke onderzoeken over het in de war brengen van het immuunsysteem door inentingen BeFunny?

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:38


BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:40

Kinke schreef:
Je hebt vast wel een link naar wat wetenschappelijke onderzoeken over het in de war brengen van het immuunsysteem door inentingen BeFunny?


Er is heel veel over te vinden

https://www.ronhenfling.nl/nl/nieuws/ri ... verstoren/

Veel meer maar ik ga dat allemaal niet weerleggen omdat mijn denkwijze en handelswijze niet dat van anderen hoeft te zijn. Ik hoef en wil niemand overtuigen om niet te enten.

Ik heb simpelweg niks met anderen te maken ;)

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:44

BeFunny schreef:
Dat wil niet zeggen dat je er niet ziek van kunt worden sterker nog er gaan mensen dood. Echter brengen inentingen het immuunsysteem ook in de war en kunnen mensen meer kwalen krijgen. We weten niet hoe alles loopt. Voor mij is Iig aangetoond dat de inenting nog niet genoeg doet om voor zogenaamde immuniteit te zorgen daarvoor komen te veel mensen die volledig zijn gevaccineerd nog op de ic.


Net een post geleden uitgelegd hoe dat komt. Volgens mij is ook al een paar x uitgelegd dat van de gevaccineerden die nu wel op IC komen, de imuuntrespons op het vaccin te laag is om allerlei redenen (ouderdom, onderliggende ziekten) waardoor het vaccin bij die groepen wat minder goed werkt.
Je bent wel erg selectief in wat je leest hoor.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:46

Jouw bron is een 'OERmoeder'?
Dat artikel is overigens niet in lijn met de wetenschappelijke feiten. Mochten mensen daar nog over twijfelen.

Ontopic: Als mensen met dit soort bronnen komen dan heeft dat ook invloed op hoe ik ze zie... want blijkbaar geloof je liever een of andere roeptoeter zonder opleiding in plaats van de artsen en experts die al jarenlang geleerd hebben voor en ervaring hebben in het vak. Blijft apart.

kuch

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:52

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
Je hebt vast wel een link naar wat wetenschappelijke onderzoeken over het in de war brengen van het immuunsysteem door inentingen BeFunny?


Er is heel veel over te vinden

https://www.ronhenfling.nl/nl/nieuws/ri ... verstoren/

Veel meer maar ik ga dat allemaal niet weerleggen omdat mijn denkwijze en handelswijze niet dat van anderen hoeft te zijn. Ik hoef en wil niemand overtuigen om niet te enten.

Ik heb simpelweg niks met anderen te maken ;)


We bedoelen wetenschappelijk onderzoek. Geen wappiebron.
Zeker als je dit soort kreten op zn website ziet. "Behandeling voor vaccinatieschade, waaronder autisme", terwijl toch al heel lang al wetenschappelijk is aangetoond dat er geen enkele relatie is tussen autisme en vaccinatie. Heel gevaarlijk dit soort mensen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:55

BeFunny schreef:
Ik heb simpelweg niks met anderen te maken ;)


Het probleem is dat dat dus wel zo is, tenzij je als kluizenaar leeft.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:57


Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:00

Niets over het in de war brengen van de afweer in ieder geval.
Daar staat gewoon luid en duidelijk in hoe het met de response in de UK is gesteld.

Oa dat 2x zoveel 80+ gevaccineerden per 100.000 positief testen, maar 2x zoveel ongevaccineerde 80 plussers in het ziekenhuis belanden en 3x zoveel 80+ ongevaccineerden overlijden (even grofweg en om er 1 leeftijdsgroep uit te tillen)

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:10

Sunnda schreef:
imaudy schreef:

Wat staat hier nu in het (heel) kort? Ik mis even de clue van het verhaal.


Er is wel duidelijk verschil in antilichamen tegen het nucleocapsideproteïne bij mensen die een infectie doormaken nadat ze twee keer gevaccineerd zijn en bij mensen die niet gevaccineerd zijn. Die antistoffen zijn wel handig voor voldoende afweer.

BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:12

Babootje schreef:
BeFunny schreef:
Dat wil niet zeggen dat je er niet ziek van kunt worden sterker nog er gaan mensen dood. Echter brengen inentingen het immuunsysteem ook in de war en kunnen mensen meer kwalen krijgen. We weten niet hoe alles loopt. Voor mij is Iig aangetoond dat de inenting nog niet genoeg doet om voor zogenaamde immuniteit te zorgen daarvoor komen te veel mensen die volledig zijn gevaccineerd nog op de ic.


Net een post geleden uitgelegd hoe dat komt. Volgens mij is ook al een paar x uitgelegd dat van de gevaccineerden die nu wel op IC komen, de imuuntrespons op het vaccin te laag is om allerlei redenen (ouderdom, onderliggende ziekten) waardoor het vaccin bij die groepen wat minder goed werkt.
Je bent wel erg selectief in wat je leest hoor.


Het punt is dat je kunt uitleggen tot je een ons weegt ;)
Ik ben niet deel gaan nemen aan dit toppic om letterlijk te discussiëren. Maar om aan te geven dat er ook gevaccineerden zijn die wel testen en het virus serieus nemen. En toch niet enten.
Hoe iemand anders dingen ziet daar bemoei ik mij niet mee.

Ik wordt alleen wel moe van teksten die ik ook tv persoonlijkheden heb horen zeggen "ongevaccineerden willen het hoogste woord, die schreeuwen het hardst en bla bla" terwijl ik het andersom zie. De ongevaccineerden worden de mond gesnoerd. En als schuldige aangewezen (als je dat vind ik één ding maar dat is geen feit). Ik vind dat onjuist en zonde. Uiteindelijk leven we verder en komt er een punt dat leven met Corona normaal is. En dan ga je alsnog met elkaar om. En leef je verder. Een tweedeling is onnodig en gevaarlijk. Je kunt het oneens zijn. Dat hou je toch. Maar je kunt iemands denkwijze niet veranderen. Wat er dan gaat gebeuren is dat er meer en meer mensen gaan frauderen en fratsen uithalen met de QR code om zo toch te kunnen leven.

Corona houd trouwens ook niet op bij de grens ;) je zal dan moeten inzetten op wereldgroepsimmuniteit. Om het te kunnen laten slagen.

Het lijkt mij veel en veel beter om veel in te zetten op zorg opschalen en mensen bewuster te maken van hun gezondheid. Mijn denkwijze dus.

Ik geloof niet. Woon niet in de bible belt en toch hou ik er een andere denkwijze op na dan de grote menigte. Als ik overtuigd zou zijn van de werking zoals het kabinet het voor ogen heeft van de vaccins dan zou ik zo gaan laten prikken ondanks wat het mogelijk voor bijwerkingen kan hebben. Echter ben ik niet overtuigd. En daarmee mag je het verder gewoon doen hoor.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:38

Ik ben wel heel gelovig. Volgens mij heeft corona en de vaccins niets met God te maken maar zijn het puur wereldse profane zaken.Zolang we in de wereld leven zullen we met wereldse problemen te maken krijgen die dus ook op een wereldse manier opgelost kunnen worden.Door de eveneens wereldse vaccins hopenlijk.Die ook de Heilige Graal niet zijn en ik zal ook niet beweren dat ze geen bijwerkingen kunnen hebben.Maar je moet iets om uit de huidige impasse te komen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:00

Ik vind het triest dat in mijn omgeving de ongevaccineerden niet eens hun mond meer open durven te doen omdat de 'coronapolitie' dan meteen in hun nek springen.
En dat terwijl die mensen keuren testen, zich aan de maatregelen houden en er de leeftijd niet voor hebben om uberhaupt op de zorg te drukken.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:09

Sunnda schreef:
Ik vind het triest dat in mijn omgeving de ongevaccineerden niet eens hun mond meer open durven te doen omdat de 'coronapolitie' dan meteen in hun nek springen.
En dat terwijl die mensen keuren testen, zich aan de maatregelen houden en er de leeftijd niet voor hebben om uberhaupt op de zorg te drukken.

Dat komt omdat de gevaccineerden de ongevaccineerden soms zien als potentiele virusbommetjes.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:10

anjali schreef:
Sunnda schreef:
Ik vind het triest dat in mijn omgeving de ongevaccineerden niet eens hun mond meer open durven te doen omdat de 'coronapolitie' dan meteen in hun nek springen.
En dat terwijl die mensen keuren testen, zich aan de maatregelen houden en er de leeftijd niet voor hebben om uberhaupt op de zorg te drukken.

Dat komt omdat de gevaccineerden de ongevaccineerden soms zien als potentiele virusbommetjes.

Ja omdat de overheid ze van de zomer sprookjes heeft verteld. :x

BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:22

Sunnda schreef:
Ik vind het triest dat in mijn omgeving de ongevaccineerden niet eens hun mond meer open durven te doen omdat de 'coronapolitie' dan meteen in hun nek springen.
En dat terwijl die mensen keuren testen, zich aan de maatregelen houden en er de leeftijd niet voor hebben om uberhaupt op de zorg te drukken.


Hier nog wel gelukkig maar ik hoor het en der idd ook dit soort geluiden.

Kijk eerst had je van die lui die van alles liepen roeptoeteren over 5G en over vergelijking met de tweedewereldoorlog, over complot theorieën en daar worden mensen ook moe van ;) maarja dat is een groep die vooral zichzelf graag hoort praten en dat staat niet voor alle ongevaccineerden die eigenlijk heel lang niks hebben gezegd maar nu zich wel in een hoek gedrukt voelen.

Mijn mening is dat het goed is dat er entingen zijn en dat iedereen die wil er gebruik van kan maken dat is echt fijn.

Alleen jammer dat die tweedeling is ontstaan en de cultuur waarbij haat en afgunst aan het ontstaan is wel op de loer ligt.

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:29

Terug on topic?
Hebben jullie ook al eens nagedacht over de toekomst, maar wellicht ook al voor nu, over hoe je ermee om gaat of om wilt gaan, met de mensen die voor je gevoel nu echt 'af' zijn door hun standpunten zeg maar. Misschien kunnen we hier ook eens samen bomen over hoe we toch in contact kunnen blijven met zulke mensen, of over hoe je misschien later (als je dat al wilt natuurlijk) het contact weer zou kunnen herstellen. Want hoe herstel je zoiets, hoe denk je over de toekomst? Ga je elkaar na corona toch weer opzoeken, of is de vriendschap misschien echt blijvend kapot?

Om het op mijzelf te betrekken, ik heb een vriendin die ik al meer als 20 jaar ken, het begon als schoolvriendinnen en we hebben altijd contact gehouden. Maar zij denkt zo anders als ik, en ze doet nu ook dingen waar ik echt met walging tegenaan kijk zeg maar (lees, met klachten niet testen of thuis blijven, maar toch de deur uit gaan om te feesten, gewoon blijven afspreken met anderen enz.). Momenteel ga ik niet met haar om, maar ze is tot corona wel altijd een heel lieve vriendin geweest. Toch vind ik haar nu gevaarlijk en egoistisch bezig, kan ik haar dat gedrag vergeven? Zal ik ooit nog hetzelfde naar haar kunnen kijken, wetende dat ze in mijn ogen gewoon schijt heeft aan het wel of niet overleven van anderen, als ze zelf maar lol kan hebben in het leven?

Ik weet het gewoon echt nog niet, ik vind het moeilijk. Momenteel ben ik vooral teleurgesteld en boos, maar ja misschien is zij dat andersom ook wel omdat ik alles wat zij wil doen en laten afwijs. Hoe herstel je zoiets, wil ik het herstellen... Zou het blijvend kapot zijn

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:37

Telpeva schreef:
Terug on topic?
Hebben jullie ook al eens nagedacht over de toekomst, maar wellicht ook al voor nu, over hoe je ermee om gaat of om wilt gaan, met de mensen die voor je gevoel nu echt 'af' zijn door hun standpunten zeg maar. Misschien kunnen we hier ook eens samen bomen over hoe we toch in contact kunnen blijven met zulke mensen, of over hoe je misschien later (als je dat al wilt natuurlijk) het contact weer zou kunnen herstellen. Want hoe herstel je zoiets, hoe denk je over de toekomst? Ga je elkaar na corona toch weer opzoeken, of is de vriendschap misschien echt blijvend kapot?

Om het op mijzelf te betrekken, ik heb een vriendin die ik al meer als 20 jaar ken, het begon als schoolvriendinnen en we hebben altijd contact gehouden. Maar zij denkt zo anders als ik, en ze doet nu ook dingen waar ik echt met walging tegenaan kijk zeg maar (lees, met klachten niet testen of thuis blijven, maar toch de deur uit gaan om te feesten, gewoon blijven afspreken met anderen enz.). Momenteel ga ik niet met haar om, maar ze is tot corona wel altijd een heel lieve vriendin geweest. Toch vind ik haar nu gevaarlijk en egoistisch bezig, kan ik haar dat gedrag vergeven? Zal ik ooit nog hetzelfde naar haar kunnen kijken, wetende dat ze in mijn ogen gewoon schijt heeft aan het wel of niet overleven van anderen, als ze zelf maar lol kan hebben in het leven?

Ik weet het gewoon echt nog niet, ik vind het moeilijk. Momenteel ben ik vooral teleurgesteld en boos, maar ja misschien is zij dat andersom ook wel omdat ik alles wat zij wil doen en laten afwijs. Hoe herstel je zoiets, wil ik het herstellen... Zou het blijvend kapot zijn

Niet elke vriendschap is voor eeuwig. Vriendschap kan uitgaan .Je kunt uitelkaargroeien.Deze coronatijd is wel een test of je ook onder moeilijke omstandigheden nog op dezelfde golflengte zit.Als dat blijkt niet zo te zijn is dat jammer maar je krijgt dan ruimte voor andere vrienden die beter bij je passen.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:41

Ik denk dat je in zware of aparte omstandigheden je echte vrienden leert kennen. Indien ik een vriend of vriendin zou hebben die op deze manier zich manifesteert zou ik daarmee geen vriendschappelijke toekomst meer mee kunnen hebben. Want dat is wel heel extreem, het gedrag wat jij beschrijft.
Ik heb, weliswaar totaal andere situatie, ook een vriendschap van 25 jaar afgekapt. Wanneer een van je ouders met een zeer ernstig iets met de ambulance naar het ziekenhuis gaat en je belt je beste vriendin om je kinderen op te vangen en die vervolgens nee zegt want ze haar eigen kids net weggebracht naar haar ex en ze wilde relaxen in bad? Dan denk ik, stik er maar in. Mijn schoonzus die 50 kilometer verderop woont is meteen in de auto gesprongen.
De vriendin kwamen half jaar later met de vraag waarom ze niets meer van me hoorde ( nadat ze dus ook na het overlijden totaal niets had laten horen) M. Ik heb haar fijntjes uitgelegd waar voor mij vriendschap uit bestaat en zij daar niet aan voldeed. Huilen en was niet zo bedoeld. Tja geen boodschap meer aan.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-12-21 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:41

Ja als de vriendschap er niet tegen bestand is dan is dat niet anders.

Ik heb wat familie banden verbroken afgelopen tijd. Om hele andere redenen. Maar soms zit het er gewoon allemaal niet meer in.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 01-12-21 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:44

Het zou zo veel schelen als we hier in NL ons eindelijk eens zouden realiseren dat we een gemeenschappelijk vijand hebben. En dat is NIET de overheid (hoewel die haar best doet) maar dat f&cking virus.
Wat dat betreft heeft Portugal het echt geweldig goed gedaan. Legerofficier aan de leiding, en de boodschap is: het is oorlog.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:52

BeFunny schreef:
Dat wil niet zeggen dat je er niet ziek van kunt worden sterker nog er gaan mensen dood. Echter brengen inentingen het immuunsysteem ook in de war en kunnen mensen meer kwalen krijgen. We weten niet hoe alles loopt. Voor mij is Iig aangetoond dat de inenting nog niet genoeg doet om voor zogenaamde immuniteit te zorgen daarvoor komen te veel mensen die volledig zijn gevaccineerd nog op de ic.


Babootje schreef:
Net een post geleden uitgelegd hoe dat komt. Volgens mij is ook al een paar x uitgelegd dat van de gevaccineerden die nu wel op IC komen, de imuuntrespons op het vaccin te laag is om allerlei redenen (ouderdom, onderliggende ziekten) waardoor het vaccin bij die groepen wat minder goed werkt.
Je bent wel erg selectief in wat je leest hoor.


BeFunny schreef:
Het punt is dat je kunt uitleggen tot je een ons weegt ;)
Ik ben niet deel gaan nemen aan dit toppic om letterlijk te discussiëren. Maar om aan te geven dat er ook gevaccineerden zijn die wel testen en het virus serieus nemen. En toch niet enten.
Hoe iemand anders dingen ziet daar bemoei ik mij niet mee.


Die snap ik niet helemaal :D

BeFunny schreef:
Ik wordt alleen wel moe van teksten die ik ook tv persoonlijkheden heb horen zeggen "ongevaccineerden willen het hoogste woord, die schreeuwen het hardst en bla bla" terwijl ik het andersom zie. De ongevaccineerden worden de mond gesnoerd. En als schuldige aangewezen (als je dat vind ik één ding maar dat is geen feit). Ik vind dat onjuist en zonde. Uiteindelijk leven we verder en komt er een punt dat leven met Corona normaal is. En dan ga je alsnog met elkaar om. En leef je verder. Een tweedeling is onnodig en gevaarlijk. Je kunt het oneens zijn. Dat hou je toch. Maar je kunt iemands denkwijze niet veranderen. Wat er dan gaat gebeuren is dat er meer en meer mensen gaan frauderen en fratsen uithalen met de QR code om zo toch te kunnen leven.


Die tweedeling zou er veel minder zijn als het kabinet een duidelijke keuze maakt en koers houdt.
Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

BeFunny schreef:
Corona houd trouwens ook niet op bij de grens ;) je zal dan moeten inzetten op wereldgroepsimmuniteit. Om het te kunnen laten slagen.
Het lijkt mij veel en veel beter om veel in te zetten op zorg opschalen en mensen bewuster te maken van hun gezondheid. Mijn denkwijze dus.


Wereldgroepsimmuniteit zul je niet bereiken. Maar een rem zetten op het virus en ervoor te zorgen dat minder mensen eraan zullen overlijden, door de vaccinatiegraad te verhogen kan wel. Uiteindelijk zal het virus zichzelf vernietigen / doodlopen, maar hopelijk met zo min mogelijk slachtoffers als resultaat.
Als we het in NL goed onder controle houden, kunnen we er de komende jaren "redelijk normaal" mee leven, door vaccineren en tijdig. extra maatregelen nemen.

Ongevaccineerden zorgen ervoor dat dat juist niet kan. Dat moeten ze zich wel beseffen. Zij, zetten een rem op de maatschappij op dit moment. Dat is eigen keuze en dat mag, maar neem dan ook de consequenties daarvoor. Die consequenties zijn maar tijdelijk, dat wordt voor het gemak dan ook nog even vergeten.

Hopelijk muteert het virus zich niet in een variant die vooral kinderen en jong volwassenen treft. Dan is een vaccinatieplicht snel geregeld denk ik.

Zorg opschalen gaat ons op de korte termijn niet helpen.

BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:57

De consequenties nemen de groep ongevaccineerden wel. Ook toen de gevaccineerden lekker konden feesten := dat konden wij ook maar wel met meer rompslomp. Terwijl de gevaccineerden dus konden blijven verspreiden ;)

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:06

BeFunny schreef:
De consequenties nemen de groep ongevaccineerden wel. Ook toen de gevaccineerden lekker konden feesten := dat konden wij ook maar wel met meer rompslomp. Terwijl de gevaccineerden dus konden blijven verspreiden ;)


Snap nu even dat het niet om de verspreiding gaat maar om het ziek worden, zodanig dat je naar het ziekenhuis moet. Uitgangspunt is de houdbaarheid van de zorg. Als ongevaccineerde loop je een groter risico om juist daar te belanden. In het ziekenhuis of op de IC. Prima als je dit risico voor jezelf neemt.
Maar daarmee neem je ook de kans op zorg af van iemand die dat nodig heeft. Niet alleen van iemand die ziek is a.g.v. Corona, maar ook van iemand die kanker heeft en geopereerd moet worden. Of een hartpatient die met alle risico's van dien op een wachtlijst staat. DAT is er aan de hand.
Plus zet je een rem op de maatschappij, want de zorgcapaciteit bepaalt de maatregelen.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:15

Dat mensen hier serieus nog het geduld kunnen opbrengen om dit steeds en steeds maar weer uit te leggen….
Ik kan t niet meer opbrengen.