Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:54

BeFunny schreef:
Ik knip mezelf. Ben in mijn leven 2x naar de kapper geweest die het beide keren hebben verprutst. Dat kan ik zelf ook wel.

Ik snap die rijen ook niet.

Het knippen of het verprutsen :D

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:56

BeFunny schreef:
Daar heb ik dus nog geen officiële cijfers van gezien. En het lijkt erop dat ze die bewust achterhouden op momenten dat die cijfers Iig anders liggen. Ik zeg lijkt. Waarom die cijfers niet net als de andere cijfers consequent erin houden?

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... accinaties

Hou je deze pagina ook in de gaten? Daar staan de officiële cijfers. Die worden ook regelmatig bijgewerkt.

Maar ik denk dat personeel op de IC het drukker heeft met patiënten verzorgen dan gegevens invoeren en opsturen naar RIVM, omdat mensen anders twijfelen aan de cijfers :-)

Edit. Hier, bijgewerkt tot 2 december: https://www.rivm.nl/nieuws/bescherming- ... oronavirus

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:58

bigone schreef:
BeFunny schreef:
Ik knip mezelf. Ben in mijn leven 2x naar de kapper geweest die het beide keren hebben verprutst. Dat kan ik zelf ook wel.

Ik snap die rijen ook niet.

Het knippen of het verprutsen :D


Allebei haha.
Maar het is mij nog nooit gelukt het zo erg te verprutsen als die kappers.

Laatst had ik mijn haar zelfs mooi in laagjes geknipt voor het eerst dankzij een leuke tutorial die ik gezien had. Heb lang haar dus dacht als ik het niks wordt knip ik het korter. Maar het was mooi gelukt.
Ik heb alleen nooit een echte korte Ponie want dat durf ik niet. Maar ik weet niet beter of ik doe het zelf.

BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:03

beert schreef:
BeFunny schreef:
Daar heb ik dus nog geen officiële cijfers van gezien. En het lijkt erop dat ze die bewust achterhouden op momenten dat die cijfers Iig anders liggen. Ik zeg lijkt. Waarom die cijfers niet net als de andere cijfers consequent erin houden?

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... accinaties

Hou je deze pagina ook in de gaten? Daar staan de officiële cijfers. Die worden ook regelmatig bijgewerkt.

Maar ik denk dat personeel op de IC het drukker heeft met patiënten verzorgen dan gegevens invoeren en opsturen naar RIVM, omdat mensen anders twijfelen aan de cijfers :-)

Edit. Hier, bijgewerkt tot 2 december: https://www.rivm.nl/nieuws/bescherming- ... oronavirus


Ik zie nergens

Hoeveel procent van de IC opnames zijn daadwerkelijk ongevaccineerd?
Of misschien kijk ik er overheen hoor B-)

Brainless

Berichten: 29745
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:10


BeFunny

Berichten: 10608
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:17

Dank je wel voor de link.

Even ervan uitgaan dat de cijfers van RTL kloppen. Dan is 32 procent volledig gevaccineerd. Die op de IC liggen.

Hoe komen ze dan op 90+ procent minder kans om erg ziek te worden na de vaccinaties? Hoe berekenen ze dat?

Gewoon interesse hoor.

Deze kwam van de RIVM heb ik even geknipt vanuit een hele lap tekst. Maar daar gaat het dus over niet volledig gevaccineerd en volledig gevaccineerd. Is ook over dezelfde periode.ik vind dat dus erg verwarrend en geeft geen duidelijk beeld. En wijken al af van de cijfers van RTL.
Afbeelding

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:28

BeFunny schreef:
beert schreef:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... accinaties

Hou je deze pagina ook in de gaten? Daar staan de officiële cijfers. Die worden ook regelmatig bijgewerkt.

Maar ik denk dat personeel op de IC het drukker heeft met patiënten verzorgen dan gegevens invoeren en opsturen naar RIVM, omdat mensen anders twijfelen aan de cijfers :-)

Edit. Hier, bijgewerkt tot 2 december: https://www.rivm.nl/nieuws/bescherming- ... oronavirus


Ik zie nergens

Hoeveel procent van de IC opnames zijn daadwerkelijk ongevaccineerd?
Of misschien kijk ik er overheen hoor B-)

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... e-covid-19

Kijk even of dit het is. De site van RIVM staat vol met cijfers en rapporten.

Edit. Dit rapport bedoel je. Daarin zie je dat in december het percentage gevaccineerden in ziekenhuis en IC van 70+ hoger is dan ongevaccineerd voor het eerst. Bij 12 tot 69 is dat anders.

Dus dan snap ik ook wel de haast met de booster.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:06

en hebben jullie dat dan ook berekend naar het aantal gevaccineerden/ongevaccineerden in Nederland?

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:23

Kinke schreef:
en hebben jullie dat dan ook berekend naar het aantal gevaccineerden/ongevaccineerden in Nederland?

Wij niet, het RIVM ongetwijfeld wel.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:30

Regelmatig vriendelijk vragen of men on topic wil blijven haalt niks uit, minder vriendelijk vragen haalt ook niks uit.

Ik ben weg :evaw:

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 20:52

Telpeva schreef:
Regelmatig vriendelijk vragen of men on topic wil blijven haalt niks uit, minder vriendelijk vragen haalt ook niks uit.

Ik ben weg :evaw:


Blijf alsjeblieft!

Het is zo jammer dat dit topic elke keer weer verzand in de cijfers en wel/niet vaccineren. Ik snap het aan de ene kant wel waarom het gebeurd, maar het is wel jammer dat mensen zich wat lastig laten beperken in het zendingsgedrag om de ander te corrigeren op onjuiste “feiten”.
Ook jammer dat mensen hun eigen mening of (beperkte) ervaring met een bepaalde groep als feit brengen en/of hele groepen gevaccineerd/ongevaccineerd over één kam scheren. Ook dat zorgt weer voor de wisselwerking: onjuistheid => correctie => discussie => welles/nietes.

Dus blijf alsjeblieft, dan ben ik niet alleen in de vraag om on topic te blijven.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:56

Nou ja, de mensen die groepen over 1 kam scheren of met onjuiste informatie komen zijn wel ook de mensen waar je anders naar gaat kijken, toch? :D

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:57

Het is een mooie reflectie/representatie.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 21:04

Om terug on topic te gaan…

Mijn nicht heeft gevraagd of ik a.u.b. weer in de familie-app wil komen. Ze geeft dagelijks daar updates over hoe het met haar ouders gaat en krijgt daarna natuurlijk een boel “medische” adviezen van de wappie familieleden, vinden ze bij haar geen gehoor, gaan ze appen naar oom en tante die doodziek in het ziekenhuis liggen, tante heeft niet eens de kracht meer om haar mobiel vast te houden en mijn oom is nog steeds erg verward in zijn spraak en geheugen.

Vandaag is ze wat uit haar slof geschoten en heeft de familieleden ter verantwoording geroepen, want haar ouders geloofde ook heilig in alle zelfmedicatie om COVID te voorkomen, hebben dat anderhalf jaar geslikt en liggen nu te vechten voor hun leven in het ziekenhuis.

Maar ze heeft het gevoel dat ze er alleen voor staat, ze wil echt de familie wel op de hoogte houden, maar ze loopt telkens tegen de misinformatie en meningen van familieleden aan.

Ik wil eigenlijk niet terug in de familie app, omdat ik weet dat het mij super zal frustreren, als er misinformatie wordt gedeeld, aan de andere kant wil ik nichtje er ook niet alleen voor laten staan, vooral niet nu haar moeder letterlijk nog maar 1 stap van de IC verwijderd is, de optieflow staat nu maximaal, als saturate nu nog verder achteruit gaat moet ze naar de IC.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 21:07

Ibbel schreef:
Nou ja, de mensen die groepen over 1 kam scheren of met onjuiste informatie komen zijn wel ook de mensen waar je anders naar gaat kijken, toch? :D


O:)

Haha, je weet het off topic gaan leuk te brengen!

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:09

Misschien kan je nicht uit de app stappen en jij er in. Voor haar beter en ook de groepsapp op telefoons ouders eraf gooien.
Kun jij de bliksemafleider spelen en heeft zij rust.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:11

Je hoeft toch niet in een groepsapp om op de hoogte te blijven enzo, je kunt toch gewoon persoonlijk naar iemand appen waar je wel goed mee bent?
Ik zou zeker niets doen dat frustratie oplevert, het is allemaal erg genoeg.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 21:27

Lusitana schreef:
Je hoeft toch niet in een groepsapp om op de hoogte te blijven enzo, je kunt toch gewoon persoonlijk naar iemand appen waar je wel goed mee bent?
Ik zou zeker niets doen dat frustratie oplevert, het is allemaal erg genoeg.


Mijn moeder heeft 6 broers, die zijn allemaal getrouwd en samen hebben ze 18 kinderen, die hebben ook (bijna) allemaal weer een partner en sommigen een gezin. Samen zijn dat inmiddels ruim meer dan 40 volwassenen in de app. Die mensen allemaal apart op de hoogte houden is niet te doen. Daarom is met de komst van de mogelijkheid tot groepschats ook meteen een familie-app opgericht voor die tak van de familie.

Ik ben er begin dit jaar uit gestapt, omdat ik geen zin meer had in wappie linkjes en dergelijke. Dat waren er maar een paar, maar ik had toch moeite om bij onjuistheden op mijn handen te gaan zitten en anderen hadden moeite om hun zendingsdrang onder controle te houden, want we hebben meerdere keren de afspraak gemaakt het niet over Corona of politiek te hebben.

Inmiddels lukt het mij prima om discussies over Corona te vermijden. Ik merk dat ook wel in dit topic, als ik al de neiging heb om ergens off topic op te reageren, dan bedenk ik mij doorgaans tijdig.
Maar net als hier in dit topic, zal het in een familie app met ruim 40 personen moeilijk zijn om niet in een welles/nietes discussie te komen, vooral omdat nichtje om steun vraagt.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:31

Je kunt 1 van die personen op de hoogte brengen, die de rest op de hoogte brengt in de groepsapp...

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:26

Daphara denk dat het niet welwillend off-topic is! Ik heb soms ook niet goed door in welk topic ik zit (veel COVID topics hebben een stipje namelijk). Maar goed om soms een reminder te geven hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:24

Dezelfde familieleden die het geen probleem vinden met kerst met teveel bij elkaar te zitten vinden een boosterprik halen ineens wel een heel groot ding, omdat ze twijfels hebben over de werking. Maar wel schermen dat je prima met meer kunt samenkomen want we zijn gevaccineerd. Uhm, dat is nu net het ding waarom we die boosters nodig hebben. Omdat de vaccinaties die eerder genomen zijn nu min of meer zijn uitgewerkt. Daar hebben we nu net die booster voor nodig.

Daphara, anders zelf een lijntje met haar houden? Heeft ze iig jou om haar verhaal mee te delen. Maar dat doe je wellicht al.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:34

Daphara schreef:
Om terug on topic te gaan…

Mijn nicht heeft gevraagd of ik a.u.b. weer in de familie-app wil komen. Ze geeft dagelijks daar updates over hoe het met haar ouders gaat en krijgt daarna natuurlijk een boel “medische” adviezen van de wappie familieleden, vinden ze bij haar geen gehoor, gaan ze appen naar oom en tante die doodziek in het ziekenhuis liggen, tante heeft niet eens de kracht meer om haar mobiel vast te houden en mijn oom is nog steeds erg verward in zijn spraak en geheugen.

Vandaag is ze wat uit haar slof geschoten en heeft de familieleden ter verantwoording geroepen, want haar ouders geloofde ook heilig in alle zelfmedicatie om COVID te voorkomen, hebben dat anderhalf jaar geslikt en liggen nu te vechten voor hun leven in het ziekenhuis.

Maar ze heeft het gevoel dat ze er alleen voor staat, ze wil echt de familie wel op de hoogte houden, maar ze loopt telkens tegen de misinformatie en meningen van familieleden aan.

Ik wil eigenlijk niet terug in de familie app, omdat ik weet dat het mij super zal frustreren, als er misinformatie wordt gedeeld, aan de andere kant wil ik nichtje er ook niet alleen voor laten staan, vooral niet nu haar moeder letterlijk nog maar 1 stap van de IC verwijderd is, de optieflow staat nu maximaal, als saturate nu nog verder achteruit gaat moet ze naar de IC.


Wat heftig! Maar wat bezielt die familieleden, hoe kan je nou zo dom zijn? Ik heb er even geen ander woord voor dan dom, sorry.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 18:05

Tante is vanmorgen naar de IC gebracht en ligt nu aan de beademing.

IMANDRA schreef:
Daphara denk dat het niet welwillend off-topic is! Ik heb soms ook niet goed door in welk topic ik zit (veel COVID topics hebben een stipje namelijk). Maar goed om soms een reminder te geven hoor!



Denk het van de meeste mensen hier ook niet dat ze welwillend off topic gaan hoor.

Het is imo een beetje een herhalend patroon waar we in zitten. Doordat iemand een persoonlijke mening als feit brengt, voelt iemand anders zich weer genoodzaakt dat te corrigeren, dan ontstaat er discussie, worden nog meer feiten en meningen (vermomd als feiten) op tafel gegooid en belanden we weer in een welles nietes discussie. Je ziet het in bijna elk (corona gerelateerd) topic gebeuren.

Dat brengt imo ook de tweedeling, zoveel persoonlijke meningen die als feit gepresenteerd worden en zoveel mensen die het niet kunnen nalaten om anderen te corrigeren. Ik snap de frustratie, het gevoel van oneerlijkheid, of dat nou is dat een ander “alles mag” omdat die een QR code heeft of omdat het is dat er weer nieuwe maatregelen zijn “omdat een groep zich niet wil laten vaccineren”. Beiden is een mening en geen feit, maar wordt vaak wel als feit gebracht en dat resulteert dus weer in een welles nietes enz.

Bijvoorbeeld het zeggen dat mensen die zich niet willen laten vaccineren ook zorg zouden moeten weigeren ofwel geen zorg zouden moeten krijgen bij covid (of het normaal vinden dat een ander dat zegt) vind ik persoonlijk ook echt not done en heb ik mij al maanden geleden tegen uitgesproken, maar nu we weer met nieuwe maatregelen zitten lees je die mening veel vaker.

Hoe erg de wappie mening van mijn ooms en andere familie leden mij tegen de haren streken, hoe jammer ik het ook vond dat zij zich niet lieten vaccineren, zo dankbaar ben ik dat oom en tante in het ziekenhuis liggen en zorg ontvangen, omdat ze letterlijk doodziek van COVID zijn en ik ze niet kwijt wil raken. Ondanks dat ik het niet eens ben met een mening van een ander, kan ik nog steeds houden van de persoon. Mijn “gelijk” is het ook niet waard om hun kwijt te raken.

Elk extremisme is mij teveel, dan maakt het mij ook niet uit of die extremen uit de pro of anti hoek komen. Ik vind dat het lijkt alsof veel mensen een deel van hun menselijkheid kwijt te raken, gelijk hebben lijkt belangrijker dan compassie hebben voor een ander.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:19

Sterkte met je oom en tante :(:) Ik vind dat je een mooi stuk geschreven hebt.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:20

Ik hoop voor je tante dat het goed gaat aflopen. En ik vind het knap dat jij nog zo kunt denken. Imo is het geen extremisme maar onmacht en boosheid van beide kanten.