Niche Parfums

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:17

Ik zal morgenochtend even checken. Ik dacht ‘onbekend merk’ en ik vond het luchtje ook niet zo, dus toen maar op het toilet gezet :+

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:21

ik heb de Zarkoperfume pink molecule 09009

die blijf ik het lekkerst vinden

wc spray kan ik me bij sommigen wel iets bij voorstellen :j

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 00:36

Fitzroy schreef:
Ik zal morgenochtend even checken. Ik dacht ‘onbekend merk’ en ik vond het luchtje ook niet zo, dus toen maar op het toilet gezet :+

Hahahaha zo mooi dit :D
Maar wel logisch ook hoor... zeker als je 'normale' geuren gewend bent, kan je best schrikken van niche het is zo intens dat het vaak even duurt voordat je het gaat waarderen.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:49

Ik heb een tijd Juliette has a Gun gebruikt en vond die heerlijk. De Citizen Queen, die was toch nog lekker fris.
Nu helaas op en ik wil eigenlijk nog eens een sample kit bestellen ervan.

De Not a Perfume vind ik echt niks aan

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:13

Eleeke schreef:
Siersma schreef:
Als je dat doet, gebruik mijn code dan. Krijg je 50% korting op de 1e mee. Ik vind het echt leuk. Wist ook helemaal niet dat er zoveel bijzonders bestond. Ben je al lid van Parumista's op fb? Hele leuke groep waar je ook decant kan vinden en ruilen

Ik heb je code gebruikt :o

Nice!
Ik krijg vandaag mijn Parfumado van deze maand binnen. Iets van JHAG maar weet niet meer welke :o . Ben benieuwd, nog nooit wat van geroken

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:42

Voor wie ook/nog een kortingscode wil van Parfumado: 7Zz2zv7Rd


Ik heb tot nu toe de niche parfums niet aangedurfd. Mijn favorieten zijn Good Girl van Caroline Herrera en Narciso Rodriguez for her, maar heb op basis van de quiz destijds Sexy Amber van Michael Kors een keer gekozen en echt %)

Iemand een tip voor een niche parfum?
Warm kruidig, musk, zoet, witte bloemen.
Ik doe het beter op redelijk zware, rijke parfums. Lichte gaan ruiken naar citroen of juist heel zepig op mijn huid.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:46

Als je de Narciso even op zoekt op Parfumado, dan kun je onderaan vergelijkbare parfums vinden. Zo maak ik meestal mijn lijstje namelijk. Ik heb trouwens ook soms dat ik het niet lekker vind. Deze ruil ik dan weer via fb

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:52

Yes, ik weet het, maar ik hoor ook altijd graag persoonlijke aanraders. Soms kom je daardoor op parfums die je zelf niet zou kiezen maar echt heel lekker blijken te zijn.

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:27

c_alsemgeest schreef:
Fitzroy schreef:
Valt le Galion daar ook onder? Ik zat net even te googlen en zie dat ik een gekregen parfum van € 140,- als toiletverfrisser gebruik := :oo

Op de wc :oo
Welke?
Kan me 'Snob' er wel voorstellen... die doet mij denken aan toiletruimten van luxe automerken :+


Le Galion 222 is het. 100 ml dus ‘slechts’ een toiletverfrisser van 116,- _O-

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:52

Oh, dat Parfumado lijkt me leuk! Ik kocht vroeger vooral lichte, frisse 'meisjes' parfums. Dat past nu niet meer bij me, maar ik heb geen idee wat dan wel. :+ Dus elke maand iets nieuws proberen lijkt me wel wat. :j

Ik hou niet van zwaar bloemig of wierook, wel van vanille/hout/citrus/licht kruidig. Hebben jullie misschien wat suggesties voor me?

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:56

Parfumado is ook weinig niche als ik het zo zie? Voornamelijk designer?

Siersma schreef:
Als je de Narciso even op zoekt op Parfumado, dan kun je onderaan vergelijkbare parfums vinden. Zo maak ik meestal mijn lijstje namelijk. Ik heb trouwens ook soms dat ik het niet lekker vind. Deze ruil ik dan weer via fb

N
Mwah zo vind ik het bij niche niet helemaal werken.
Zeker narciso is heel chemisch, (met de poudree als kleine uitzondering, qua ruiken, niet qua ingrediënten) dus dat komt niet overeen met hoe het echte werk ruikt.
Sowieso kunnen 2 parfums met exact dezelfde ingrediënten totaal verschillend ruiken door de manier van verkrijgen en mengen.

Synthetische amber ruikt namelijk heel anders dan echte amber, dat is veel dieper, hout achtiger. Het kan zijn dat je die dan misschien helemaal niet lekker vind.

Je kan bij veel echte niche zaken testers bestellen. Dus bv een samenstelling van 4 verschillende amber geuren. Oproeverijen of privat schopping doen voor rond de 20euro die je dan weer terug als je een hele fles koopt. (En je krijgt sowieso een paar testers mee). Dan kan je zo een perfecte match vinden. En het is nog super leuk om te doen ook. Ik ben toen bij Parfumaria geweest.

Met die korting codes die jullie geven, zijn dat affiliate codes oid? Want als er een eigen voordeel in zit moet je dat officieel wel even er bij melden, volgens de digitale regelerij :D
Voor ons is de korting natuurlijk sowieso helemaal top...
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 17-11-21 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:59

kekaro schreef:
ik heb de Zarkoperfume pink molecule 09009

die blijf ik het lekkerst vinden

wc spray kan ik me bij sommigen wel iets bij voorstellen :j


Oh ja... dat is inderdaad een hele fijne, lekker licht ook.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:12

Wat leuk, dit topic! Er zijn niet veel dingen waarbij ik iets om luxe geef, maar ik ben dol op parfumeurskunst. Ik houd wel van geuren die draagbaar zijn, wil niemand met mijn luchtje overwalsen. Naar werk draag ik bijvoorbeeld vaak Nothing but Sea and Sky van Une Nuit Nomade, en ik heb ook een tijd Bal d'Afrique van Byredo als kantoorluchtje gehad, maar die is nu op en daar ben ik wel wat op uitgekeken. In mijn vrije tijd mag het dan wel wat meer zijn, maar van de echt zware parfums blijf ik weg, dat past ook niet zo bij mij.

Wat er in ieder geval nog bij komt de komende weken is Jardins de Misfah van Une Nuit Nomade, die heb ik vorig jaar aan een collega gegeven omdat mijn vriend hem niet lekker vond, maar ik mis hem. Zeker nu met de winter op komst maakte die me altijd vrolijk. En verder eens kijken of de parfumerie hier een leuke Black Friday actie heeft.

Urielle, bij jouw omschrijving denk ik meteen aan Rouge Malachite of Vert Malachite van Armani Privé. Voor mij wat te zwaar maar super lekker en helaas ook pokkeduur :=.

Ik moet wel lachen om de le Galion toiletverfrisser :+ .

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 10:18

Ja ik ga daar graag naar het toilet denk ik :')
Maar begrijp het wel... sommige zijn echt heftig en passen daar wellicht beter dan op een lijf _O-

@prulletje
Je zou kunnen kijken bij Goldfield & Banks
Die hebben hele mooie, zachte draagbare geuren waarbij je andere mensen niet meteen vloert wanneer je binnen komt lopen :D

Voor mij zelf heeft etat libre d'orange dat ook, maar die zijn wel allemaal "vreemd".
Maar ik hou echt van die samenstellingen en dan de namen/verhalen er achter.
Zelf is het geen geur voor mij, maar de "fat electrician" hoe verzinnen ze het :')
En het ruikt ook echt naar een hele knappe sportieve jongen die nu ouder geworden is en vast zit in zijn saaie baan als elektricien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:54

Urielle schreef:
Voor wie ook/nog een kortingscode wil van Parfumado: 7Zz2zv7Rd


Ik heb tot nu toe de niche parfums niet aangedurfd. Mijn favorieten zijn Good Girl van Caroline Herrera en Narciso Rodriguez for her, maar heb op basis van de quiz destijds Sexy Amber van Michael Kors een keer gekozen en echt %)

Iemand een tip voor een niche parfum?
Warm kruidig, musk, zoet, witte bloemen.
Ik doe het beter op redelijk zware, rijke parfums. Lichte gaan ruiken naar citroen of juist heel zepig op mijn huid.

Ik vind Good Girl ook echt heel lekker, maar mijn favoriet is Josune van Daniel Josier.
Denk dat jij die ook wel kunt waarderen!

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:04

c_alsemgeest er zit voor mij ook voordeel aan. Sorry dat ik dat niet gezegd heb. Ik kan dan kiezen uit 3 dingen, een gratis travelcase, korting of een verrassingsparfum :o

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 12:35

Nee maakt voor mij niet uit hoor weet hoe zulke dingen werken met een man in de youtube en financiële wereld.
Maar soms kan je er gezeur door krijgen als je het niet meld en ze zien je als "influencer".
Zal dit forum te klein zijn... maar je weet maar nooit :D

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 12:44

Urielle schreef:
Yes, ik weet het, maar ik hoor ook altijd graag persoonlijke aanraders. Soms kom je daardoor op parfums die je zelf niet zou kiezen maar echt heel lekker blijken te zijn.


Voor jouw amber zoektocht en omschrijving;


02 L'Air du Desert Marocain Tauer Perfumes

Is een hele zachte en warme amber. Wel sterk en diep, maar niet hoofdpijn achtig sterk :D
Die heeft parfumaria volgens mij wel staan, zou je een test van kunnen vragen in een amber-test setje.
Kan je ook kijken wat hij doet bij dragen gedurende de dag.
Sommige kunnen namelijk erg veranderen na draagtijd.

Dat is met mijn Gold 2 ook.
Die begint heel zoet, bijna suikerspinnerig met poeder. Dan meer richting baby poeder. En daarna, na een paar uur wordt hij bloemig, juist die veranderingen tussen de tonen maken niche parfums bijzonder vind ik.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:44

c_alsemgeest schreef:
@prulletje
Je zou kunnen kijken bij Goldfield & Banks
Die hebben hele mooie, zachte draagbare geuren waarbij je andere mensen niet meteen vloert wanneer je binnen komt lopen :D

Voor mij zelf heeft etat libre d'orange dat ook, maar die zijn wel allemaal "vreemd".
Maar ik hou echt van die samenstellingen en dan de namen/verhalen er achter.
Zelf is het geen geur voor mij, maar de "fat electrician" hoe verzinnen ze het :')
En het ruikt ook echt naar een hele knappe sportieve jongen die nu ouder geworden is en vast zit in zijn saaie baan als elektricien :+


Dat is een goede tip, dankjewel! Zag dat Goldfield & Banks een discovery set heeft, die maar eens bestellen.
Fat Electrician klinkt fantastisch, al geloof ik niet dat ik zo zou willen ruiken :')

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:02

Wat een leuk topic .

Ik zag dat Baccarat Rouge nog niet genoemd is . Heerlijke geur en unisex al vind ik h’m echt (te) mannelijk .

Poederachtige ben ik ook fan van. Zoek nog steeds een goede vervanger van See by Chloe ( geen niche overigens )

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 15:48

Attitude schreef:
Wat een leuk topic .

Ik zag dat Baccarat Rouge nog niet genoemd is . Heerlijke geur en unisex al vind ik h’m echt (te) mannelijk .

Poederachtige ben ik ook fan van. Zoek nog steeds een goede vervanger van See by Chloe ( geen niche overigens )


Ik ben door een zoektocht naar een vervanger van love, Chloë bij Niche terecht gekomen :P
Dus begrijp het wel.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 17:05

prulletje schreef:
c_alsemgeest schreef:
@prulletje
Je zou kunnen kijken bij Goldfield & Banks
Die hebben hele mooie, zachte draagbare geuren waarbij je andere mensen niet meteen vloert wanneer je binnen komt lopen :D

Voor mij zelf heeft etat libre d'orange dat ook, maar die zijn wel allemaal "vreemd".
Maar ik hou echt van die samenstellingen en dan de namen/verhalen er achter.
Zelf is het geen geur voor mij, maar de "fat electrician" hoe verzinnen ze het :')
En het ruikt ook echt naar een hele knappe sportieve jongen die nu ouder geworden is en vast zit in zijn saaie baan als elektricien :+


Dat is een goede tip, dankjewel! Zag dat Goldfield & Banks een discovery set heeft, die maar eens bestellen.
Fat Electrician klinkt fantastisch, al geloof ik niet dat ik zo zou willen ruiken :')


Nee precies...
Maar mijn lievelings parfummetje vinden veel mensen ook raar klinken.

Putain des palaces :')

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:43

Ik ga jullie tips in mijn parfumkalender zetten! Thanks!

Vandaag Pure Gold van Montale binnen gekregen (niet niche). Volgens mijn dochter ruikt het naar het appartement van oude mensen. Ook richting toilet dus. :o

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 21:09

Officieel was Montale tot verkort nog Niche :D
Tot het ook bij de bijenkorf in de schappen kwam.
Maar qua ingrediënten en visie van het bedrijf passen de (nu nog) in die categorie.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:01

O serieus? Ik kende de naam toch al wel even. Ben ik iets meer thuis in parfums dan ik dacht =:)