Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:28

Gisteren naar de supermarkt. Ik gok 70 procent met mondkapje. Overigens geen gedoe, iedereen laat elkaar in zijn waarde, met of zonder. Wij droegen geen mondkapje, ik hou wel netjes afstand waar mogelijk.

Dit artikel is veelzeggend, mensen zijn er gewoon heel erg aan gewend én gehecht geraakt:

https://inspanje.nl/algemeen/18049/over ... n-ervaren/

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:36

Dat vind ik eigenlijk wel heel droevig dat er uit zelf-schaamte aan vastgehouden wordt.
Dat doet me denken aan een boek dat het verhaal doet van de zusjes die door hun vader ontvoerd waren naar een Islamitisch land. Toen ze na jaren eindelijk terug waren in Engeland is een van hun de sluier blijven dragen omdat ze niet meer zonder durfte (gevoel van naaktheid).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:39

In frankrijk en duitsland ook best veel mondkapjes nog steeds en mensen die netjes afstand houden. Hier verschil gezien tussen twee huisartsen praktijken. Die van mij mondkapje dringend geadviseerd, ontsmettingsmiddel bij binnenkomst en de stoelen in de wachtruimte allemaal op afstand. Andere praktijk. Geen mondkapjes, geen ontsmettingsmiddel en de stoelen pal naast elkaar in de wachtruimte.

Ik blijf ook gewoon dragen als ik al ergens kom. Houd mezelf graag zo veilig mogelijk. Ik heb er geen hinder van en meer dan genoeg mondkapjes op voorraad.

Arme man 505 dagen besmet :(:)

Er is een nieuwe variant gevonden in nederland van omicron. Nog niet bekend over hoe deze zich gedraagt. Wel weer afwijkingen in de spikes.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:44

karuna schreef:
In frankrijk en duitsland ook best veel mondkapjes nog steeds en mensen die netjes afstand houden. Hier verschil gezien tussen twee huisartsen praktijken. Die van mij mondkapje dringend geadviseerd, ontsmettingsmiddel bij binnenkomst en de stoelen in de wachtruimte allemaal op afstand. Andere praktijk. Geen mondkapjes, geen ontsmettingsmiddel en de stoelen pal naast elkaar in de wachtruimte.

Ik blijf ook gewoon dragen als ik al ergens kom. Houd mezelf graag zo veilig mogelijk. Ik heb er geen hinder van en meer dan genoeg mondkapjes op voorraad.

Arme man 505 dagen besmet :(:)

Er is een nieuwe variant gevonden in nederland van omicron. Nog niet bekend over hoe deze zich gedraagt. Wel weer afwijkingen in de spikes.

En zo wordt er ook ieder jaar een nieuwe variant van het griepvirus gevonden

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:49

karuna schreef:
In frankrijk en duitsland ook best veel mondkapjes nog steeds en mensen die netjes afstand houden. Hier verschil gezien tussen twee huisartsen praktijken. Die van mij mondkapje dringend geadviseerd, ontsmettingsmiddel bij binnenkomst en de stoelen in de wachtruimte allemaal op afstand. Andere praktijk. Geen mondkapjes, geen ontsmettingsmiddel en de stoelen pal naast elkaar in de wachtruimte.

Ik blijf ook gewoon dragen als ik al ergens kom. Houd mezelf graag zo veilig mogelijk. Ik heb er geen hinder van en meer dan genoeg mondkapjes op voorraad.

Arme man 505 dagen besmet :(:)

Er is een nieuwe variant gevonden in nederland van omicron. Nog niet bekend over hoe deze zich gedraagt. Wel weer afwijkingen in de spikes.

Ik kan "Ik hou mezelf graag zo veilig mogelijk" niet rijmen met doodleuk op vakantie gaan. Als je zo bang bent en zo afgrijselijk risicogroep dan ga je toch niet op vakantie. Ik kan er echt niet bij. Ik ben er al best ziek van geweest moet je nagaan hoe ziek een echt zwaar risicopatient wordt. Misschien dat je die logica kan uitleggen. Maar ik vat hem niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:51

Daar ben je weer met je onzinnige commentaar. 8)7 Heb je niks beters te doen dan me afkammen. :n Je weet niet hoe ik op vakantie ga danwel hoeveel mensen ik tegenkom dan. En wat ik doe om mezelf zo veilig als kan te houden maar toch nog een beetje een soort van leven te houden :n afstand houden gaat me meer dan uitstekend af dan. Samen met een ffp2 masker kom je een heel eind.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:57

Nou ja ik geef MarlindeRooz wel een beetje gelijk.
Als jij je echt zo veilig mogelijk zou willen voelen was je er ook niet op uit gegaan in het heetst van de pandemie.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:58

Het is geen onzinnig commentaar, je klaagt steen en been hoe vreselijk risico je loopt. En dat mensen rekening moeten houden met de risicogroepen. En dan ga je zelf op vakantie. Iets wat een onnodig risico is.

Ik vind dat je prima op vakantie mag, ga lekker en geniet er van! Ik wou dat ik dat kon betalen. Maar ik gun het een ander daarom alleen maar harder. :j

Maar dan moet je niet klagen dat iedereen afstand van je moet houden en dat je zo vre-se-lijk bang bent om ziek te worden. Terwijl je zelf dingen opzoekt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:59

Of het is juist veiliger omdat je mensen kunt ontlopen door uitgestorven plekken op te zoeken daar waar er toch al beter gehouden wordt aan afstand en mondkapjes. En goddank kan ik extreem goedkoop weg en nog veilig ook :j geen enkele verkoudheid of wat ook opgelopen elders. Thuis juist wel -O- conclusie elders is het voor mij veiliger dan hier. Wat mij betreft einde discussie. :)
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-04-22 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:01

karuna schreef:
Of het is juist veiliger omdat je mensen kunt ontlopen door uitgestorven plekken op te zoeken daar waar er toch al beter gehouden wordt aan afstand en mondkapjes.

Maar je komt toch onder de mensen.
En om dan te gaan lopen eisen dat de maatregelen niet worden opgeheven vind ik gewoon asociaal. De wereld draait niet alleen om karuna

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:07

Zelf wel doodleuk naar pretparken en musea gaan en dan het hebben over uitgestorven plekken. Sorry karuna maar het is niet te filmen hoe dubbel jij oordeelt. Andere mensen moeten overal rekening mee houden want je bent zo'n enorm groot risico qua gezondheid. Maar wel zelf alles opzoeken.

Misschien als je niet zo had geklaagd dat ik dan had gereageerd met "wat vreselijk leuk dat jullie na de pandemie weer lekker op pad gaan". Maar door jezelf altijd zo neer te zetten en het andere te doen dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Jarenlang hebben ik en de jongere generaties (zeg maar 50-minners) rekening gehouden met risicogroepmensen. Zodat zij niet ziek zouden worden, inkomen misgelopen etc. Maar Karuna vind dat de maatregelen nog langer moeten duren voor iedereen maar zoekt zelf wel de risico's op.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:11

Waar ga je heen dan Karuna? En hoe?

Mijn buurman is echt bang, zo zielig.
En het enige waar hij is geweest is in het ziekenhuis bij de artsen, met FFP2 masker op.
Zijn eigen kinderen en kleinkinderen mogen niet eens binnenkomen.
Iedereen buiten op 3 meter afstand.

Die gaat echt niet op vakantie. Of dagje uit. Niets al ruim 2 jaar niet.

Nu vind ik het erg hoor dat hij er zo instaat, echt verdrietig.
Maar zeggen ik ben bang en vervolgens er op uit past bij mij ook niet bij elkaar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:47

Ah marlinde ben je een berichten spitter dat je zo goed weet wat ik allemaal doe. Goed bezig. :roll: Maar de drukke pretparken en musea. Ahum waren een vooral erg leeg pretpark op een incourante dag waar ik uit de buurt ben gebleven van mensen de paar uur dat ikbinnen ben geweest wat simpel kon ivm rolstoel en hond en het gebrek aan gasten en ik nergens inkon op twee dingen na zonder wachtrij en een aparte zitplek. Musea was ik met drie mensen en een gidse. Allemaal voorzien van een medisch mondkapje en flinke afstand. Dus echt enorme mensenmassas

Dp camper en nagenoeg lege camperplaatsen gebruiken. Dan vermijd je aardig wat mensen en kun je toch wat zien. Met langs dingen rijden. Als je dan ook nog vooral de niet toeristische plekken neemt scheelt dat ook. Ik wil geen onnodig risico lopen om ziek te worden thuis niet en elders ook niet. Ik heb mezelf ermee als ik weer ziek word. Dus ga er maar van uit dat ik heel voorzichtig ben :j

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:03

Je hoeft geen berichtenspitter te zijn om jouw tegenstrijdigheden te lezen hoor.
Je weet het voor jezelf altijd goed te praten wat je doet maar owee als een ander iets doet!

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:11

Maar marlinderooz heeft wel een punt.
Ik ben echt pas net 2 keer naar een ding geweest met veel mensen en beide keren heb ik een ffp2 masker gedragen. De musical was echt leuk en het concert was fantastisch. Blijkbaar was er op hetzelfde moment ook een concert in de ziggo dome van de simple minds en daar gingen allemaal oudere mensen naar toe en in mijn rij voor de afaslive stonden allemaal jonge mensen. Dat was wel grappig en had ik nog nooit meegemaakt dat er 2 concerten tegelijkertijd waren daar bij de arena.

en misschien bij nader inzien toch handig om het volgende topic te openen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:17

DuoPenotti schreef:
Waar ga je heen dan Karuna? En hoe?

Mijn buurman is echt bang, zo zielig.
En het enige waar hij is geweest is in het ziekenhuis bij de artsen, met FFP2 masker op.
Zijn eigen kinderen en kleinkinderen mogen niet eens binnenkomen.
Iedereen buiten op 3 meter afstand.

Die gaat echt niet op vakantie. Of dagje uit. Niets al ruim 2 jaar niet.

Nu vind ik het erg hoor dat hij er zo instaat, echt verdrietig.
Maar zeggen ik ben bang en vervolgens er op uit past bij mij ook niet bij elkaar.


Dit soort situaties vind ik zo verdrietig om te lezen. Ik vraag me oprecht af wat dan je kwaliteit van leven nog is om zo geïsoleerd en in angst te leven. Is dat het wel waard? De kans is aanzienlijk dat hij het uiteindelijk een keer krijgt en dat het best meevalt en hij er gewoon bovenop komt. Ik vraag me dan af of het het waard is geweest om die voorgaande jaren zo te “leven”. En ik vraag me af of zo iemand met griep dan ook altijd zo voorzichtig is geweest?

Je hoeft het natuurlijk niet op te zoeken door naar drukke plekken te gaan, maar je kunt ook gewoon je leven blijven leiden en voorzichtig zijn. Mijn oom heeft dat gedaan. Beste verzwakt doordat hij midden in behandelingen zit tegen kanker. Uiteindelijk toch Corona opgelopen in het ziekenhuis en hij had maar één vaccinatie mogen halen. Echt wel ziek geweest, maar gewoon op eigen kracht er goed doorheen gekomen. Vorige week weer een gezellige verjaardag gehad en daar was hij ook bij. Hij kiest echt bewust voor kwaliteit. En je ziet met de huidige variant en vaccins vaak genoeg dat erg kwetsbaren er toch prima doorheen komen. Dan zou het dat kleine risico voor mij persoonlijk echt wel waard zijn om gewoon leuk mijn leven te blijven leiden.

Ik vraag me af of in dergelijke situaties een huisarts niets kan betekenen? Angst kan op een bepaald moment heel je leven overnemen en niet meer reëel zijn. Ik denk dat al dat testen, de maatregelen en dan nog een reclames over “laat je testen” voor sommigen echt angsten aanwakkert of versterkt.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 23-04-22 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:17

Gaan we nog een nieuw topic openen of laten we het hierbij?
Deel 9: ik kan er niet meer tegen
Of Deel 9: geen maatregelen meer, wat een zegen
Of Deel 9: wie heeft er nog Corona gekregen

?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:19

Haha ik ga voor de middelste!

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:28

De middelste vind ik ook mooi :j

Vayo, ja echt heeeel verdrietig.
Nu is die man ook wel een tikkeltje eigenwijs hoor, dus van een huisarts neemt hij dat zomaar niet aan hoor. >;)

Nu scheelt het gelukkig veel dat de buren niet op een flatje wonen.
En hij graag met hout knutselt en zo.

Nu zo laatste tijd word hij wat meer ontspannen en mogen er met mate weer wat mensen binnen.
Lange tafel midden door de huiskamer.
Daar zit ook een deur dus daar mag het bezoek dan naar binnen.
En hijzelf gaat dan door de keuken naar binnen.

Maar alvast een begin.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:30

:D
Ik ga voor een combinatie van de 3 !

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:37


Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:40

karuna schreef:
Ah marlinde ben je een berichten spitter dat je zo goed weet wat ik allemaal doe. Goed bezig. :roll: Maar de drukke pretparken en musea. Ahum waren een vooral erg leeg pretpark op een incourante dag waar ik uit de buurt ben gebleven van mensen de paar uur dat ikbinnen ben geweest wat simpel kon ivm rolstoel en hond en het gebrek aan gasten en ik nergens inkon op twee dingen na zonder wachtrij en een aparte zitplek. Musea was ik met drie mensen en een gidse. Allemaal voorzien van een medisch mondkapje en flinke afstand. Dus echt enorme mensenmassas

Dp camper en nagenoeg lege camperplaatsen gebruiken. Dan vermijd je aardig wat mensen en kun je toch wat zien. Met langs dingen rijden. Als je dan ook nog vooral de niet toeristische plekken neemt scheelt dat ook. Ik wil geen onnodig risico lopen om ziek te worden thuis niet en elders ook niet. Ik heb mezelf ermee als ik weer ziek word. Dus ga er maar van uit dat ik heel voorzichtig ben :j

Nagenoeg lege camper plekken klopt ook niet in deze aangezien deze overal vol waren geboekt heel jaar rond en de verkoop van campers floreert...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 12:51