Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:29

De gezondheidsminister in Duitsland zei meer dan een jaar geleden al dat vrijheden op basis van vaccinatie een onrealistisch beeld is omdat het de verspreiding niet stopt. Dat was al vóór de vaccins.
Wat doet de wereld? Men gooit alles open op basis van vaccinatie en verbaast zich dat het beleid niet gewerkt heeft :')

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:33

Zolang 90% opnames ih ziekenhuis en IC ongevaccineerden zijn, werkt het vaccin doordat het ernstig ziek zijn voorkomt mist erop tijd geboosterd wordt. Dit ontkennen heeft tot gevolg dat de fabel in stand blijft dat vaccineren niet helpt. Geen wonder dat zoveel mensen zich niet laten vaccineren, want worden volkomen bevestigd in hun keuze.
In Frankrijk gaat het ook niet goed en vooral de niet gevaccineerden doen een erg groot appel op de gezondheidszorg en de leeftijdvd IC - ers wordt jonger en jonger en zijn 80++ nog niet geboosterd.

Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:38

Maar is 90% van de opnames en IC ongevaccineerd? Ik dacht het niet.

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:45

Nee in Nederland zijn die cijfers ook achterhaald.

Zwaar achterhaald zelfs zie ik, 5 dagen geleden heeft RTL nieuws een nieuw artikel geplaatst:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ziekenhuis

51% op de verpleegafdelingen, 66/68% op de IC.

@Pien_2010 je zult mij ook niet horen zeggen dat vaccinaties niet werken, maar wél dat ze niet werken tegen besmetting. Risicovolle situaties opzoeken 'want ik ben toch gevaccineerd en kan dus niet besmettelijk zijn' is dus gewoon gevaarlijk.

Tweede edit: hun bronvermelding is erg interessant en toont imo aan dat vaccineren wel werkt maar dan wel als je als de wiederweerga die boosterprikken gaat zetten:
[quote='kamerbrief']In de periode tussen 1 en 23 november was 47% van de op de IC
opgenomen patiënten van 70 jaar of ouder volledig gevaccineerd, en van
de opgenomen patiënten tussen de 12 en 69 jaar oud was 24% volledig
gevaccineerd (Tabel 1).[/quote]

Als oudere ben je gedeeltelijk weer vogelvrij in Nederland. -O-
Laatst bijgewerkt door Douce op 07-12-21 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:48

Suzanne F. schreef:
Maar is 90% van de opnames en IC ongevaccineerd? Ik dacht het niet.


JA als je kijkt naar de grote bult gevaccineerde mensen (in Frankrijk 90 % ++) dan ligt daar een even groot aantal van in het ziekenhuis als van de kleine bult niet gevaccineerde mensen (10 % van de 12++) Dat betekent dus als je uitgaat van 60 miljoen mensen (gevaccineerd in Frankrijk) en bv 16 miljoen mensen (ongevaccineerd) en er liggen evenveel mensen in het ziekenhuis dat dit een ongekend succes is voor het vaccinatie programma. Van deze groep gaat ook nog eens een zeer laag aantal naar de IC, of bijna geen. Wederom een ongekend succes voor de vaccinatie.

De fout die gemaakt wordt Suzanne is dat mensen zeggen, ja maar als er 1000 mensen in de ziekenhuizen liggen met covid en 500 zijn niet gevaccineerd en 500 zijn wel gevaccineerd waarom zou ik me dan laten vaccineren want is fifty - fifty. Daarmee wordt een zeer grote rekenfout gemaakt want 500 van de 14 (gevaccineerden)miljoen en 500 van de 3 miljoen (ongevaccineerden) in Nederland (en daar zitten dan ook nog eens de 0-12 jarigen bij die al zo'n laag risico hebben om in het ziekenhuis te komen) dan is dus de vaccinatie heel goed om te laten doen . Als dan ook nog eens gevaccineerden bijna niet op de IC terecht komen, dan doe je het dus goed. 90% van de mensen op de IC betreffen ongevaccineerden (vaak jonge) mensen.

Douce dat zie ik anders. Niet gevaccineerd zijn en op stap gaan dat is extra riskant. Gewoon normaal leven met vaccinaties (dat is iets anders als risico volle situaties opzoeken iets dat wij ook niet doen) dat is goed te doen.

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:50

@Pien_2010, nog steeds niet eens. Als niet gevaccineerde moet je in Nederland testen om ergens binnen te komen. Ik zou persoonlijk als risicogroep veel liever naast iemand zitten die getest is, als een snotterende gevaccineerde die niet test want ik ben toch gevaccineerd.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:53

Zelfs al is 100% gevaccineerd gaat de zorg voorlopig nog overbelast zijn.
Stel dat het inderdaad 95% helpt tegen ziekenhuisopnames, dan komt in een land als NL alsnog een groep van ruim een half miljoen tot een miljoen mensen in het ziekenhuis terecht.

De QR code geeft prachtig weer wat men altijd al wist: de gevoelsveiligheid staat losgekoppeld van de daadwerkelijke veiligheid.
Dat werkt ook zo in steden. Steden die als onveilig te boek staan zijn dit niet altijd en omgekeerd ook.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 07-12-21 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:57

Sizzle schreef:
Zelfs al is 100% gevaccineerd gaat de zorg voorlopig nog overbelast zijn.
Stel dat het inderdaad 95% helpt tegen ziekenhuisopnames, dan komt in een land als NL alsnog een groep van zo‘n 70.000 mensen in het ziekenhuis terecht.


Dat betekent dat zonder vaccinatie 1,4 miljoen mensen in het ziekenhuis zouden komen?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:59

Miran schreef:
Sizzle schreef:
Zelfs al is 100% gevaccineerd gaat de zorg voorlopig nog overbelast zijn.
Stel dat het inderdaad 95% helpt tegen ziekenhuisopnames, dan komt in een land als NL alsnog een groep van zo‘n 70.000 mensen in het ziekenhuis terecht.


Dat is alleen als je rekent met 14 miljoen mensen die anders in het ziekenhuis zouden komen….


Ok, dan doen we 10% daarvan aangezien de grootste groep waarbij de vaccinatie nalaat in de risicogroep valt. Dan zijn het er nog steeds 50-100.000.
De zorg is feitelijk overbelast met 300 tegelijk.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:00

Waarom vind ik altijd zo lastig wanneer de volgende persconferentie is :')? Ik krijg steeds de datum van de vorige

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:01

Mijn berekening in jouw quote klopte niet, heb ik aangepast.
De zorg kan toch wel meer dan 300 opnames aan? Ik dacht dat de grens voor de IC op 200 ligt.

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:04

Douce schreef:
@Pien_2010, nog steeds niet eens. Als niet gevaccineerde moet je in Nederland testen om ergens binnen te komen. Ik zou persoonlijk als risicogroep veel liever naast iemand zitten die getest is, als een snotterende gevaccineerde die niet test want ik ben toch gevaccineerd.


Iedereen die snottert hoort thuis te blijven want een test zegt ook niet alles. Dus ik ga zeker niet zitten naast iemand die snottert ongeacht wel of niet gevaccineerd.

Miran lezen, je bent geen kleuter die én niet kan lezen én niet kan rekenen. De berekening is duidelijk genoeg. En dat is niet 1 op 1 vd ongevaccineerden die in het ziekenhuis belandt.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:09

Sorry hoor Pien, ik probeer gewoon die berekening te snappen, hoef je niet zo op te reageren -O-

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:11

Ik had ergens een 0 verkeerd inderdaad.
Als 10% van 5% van 18 miljoen in het ziekenhuis komt dan zijn dat nog altijd 90.000 mensen.
Ik weet niet hoeveel er gemiddeld naar de IC doorgaan van de opnames.

De mortaliteit ligt ergens bij 1% toch?
1% van 900.000 besmettingen zijn minimaal 9000 gevaccineerde doden.

Bij 200 IC opnames tegelijk is de zorg al zeer zwaar overbelast en wordt er al afgeschaald.
De hoeveelheid covid op de IC moet zo rond de 50-100 blijven als je 1000 bedden hebt voor normale werkdruk.

Oh en Pien, het zegt niet dat de vaccinatie niet werkt. De vaccinatie wetkt absoluut fantastisch, beter zelfs dan gehoopt. Enkel lof daarvoor.

Maar de 2G regel is een schijnveiligheid. Dat staat voor mij totaal los van de genialiteit van het vaccin.
Vorige week was in Noorwegen nog 50% van een kleine 2G bijeenkomst positief getest.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:12

Douce schreef:
@Pien_2010, nog steeds niet eens. Als niet gevaccineerde moet je in Nederland testen om ergens binnen te komen. Ik zou persoonlijk als risicogroep veel liever naast iemand zitten die getest is, als een snotterende gevaccineerde die niet test want ik ben toch gevaccineerd.


Nu is er natuurlijk ook nog een groep die gevaccineerd is én test bij klachten en tot de uitslag in quarantaine blijft.
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Ondanks dat de kans kleiner is dat een gevaccineerde besmet raakt en anderen besmet, is die kans er helaas wel. Maar ook ongevaccineerden zonder klachten en met een negatieve test kunnen toch besmet zijn. Het kan zijn dat zij pas een paar dagen later positief testen of de test kan onterecht de uitslag negatief geven. Nu zal ook die kans klein zijn, maar hoe dan ook is het nooit 100% zeker.

Als ik mag kiezen tussen het zitten naast een ongevaccineerde zonder klachten en met negatieve test of een gevaccineerde met klachten die niet getest is, dan kies ik ook voor de eerste. Maar uiteindelijk heb ik me laten vaccineren en bescherm ik mijzelf daar ook goed mee tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Ik denk dat dat vooral het belangrijkste is. Dat je jezelf beschermd tegen een ernstig verloop van dit virus d.m.v. vaccineren. We hebben inmiddels wel gezien wat het virus aan kan richten en wat er dan in de zorg gebeurd. De snelste manier om jezelf te beschermen en de zorg te ontlasten is toch vaccineren. Dat is inmiddels wel bewezen.

En ook blijven ze in ziekenhuizen zien dat de grootste groep patiënten die opgenomen zijn vanwege corona ongevaccineerden zijn. Daarbij geven artsen ook aan dat vaccineren dit vaak minder ernstig had kunnen maken of zelfs had kunnen voorkomen.


Inmiddels begint het bij ons in de thuiszorg ook enorm te nijpen. Ik ben dan wel negatief, maar ik hoest veel en ben erg neusverkouden. Toch moet ik gewoon gaan werken. Wel mag de cliënt hierin bepalen natuurlijk. Ik bel ze namelijk om ze op de hoogte te stellen. Ook dat de kinderen enorm verkouden zijn. Ik vind dat wel zo netjes, juist omdat het kwetsbaren betreft. Echter is het wel zo dat wanneer een cliënt niet wil dat ik kom, er geen vervanging komt.

Het is zelfs zo dat wanneer mijn kind(eren) thuis zit(ten) met corona, ik gewoon moet gaan werken met PBM. Ik heb daar wel moeite mee. Het geeft druk, want je kind ziek thuis laten en gaan werken voelt niet oké. Helemaal niet omdat ook corona bij kinderen erg vervelend kan doen en je geen oppas kan/mag regelen. En daarnaast vind ik het achter de feiten aanlopen. Want ondanks PBM ben je toch tot soms wel 3,5 uur bij iemand binnen en kan het zo zijn dat je zelf ook corona hebt via de kinderen.
En dan is mijn huis nog eens zo ingericht dat wij ons niet echt kunnen isoleren (ik moet door de slaapkamer van dochter om in mijn eigen slaapkamer te komen, wc en badkamer zitten beneden in een hal tussen de woonkamer en keuken). Ik ga toch eens even uitzoeken hoe het wettelijk geregeld is met zorgverlof opnemen. Want dat is een beetje mijn angst, dat één van de kinderen of beide thuis komen te zitten met corona.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:16

Douce schreef:
IMANDRA schreef:

Het maakt vooralsnog wel degelijk verschil vergeleken met ongevaccineerden. Als dat verschil te klein wordt dan iedereen testen.

Ik neem aan dat je doelt op Gommers' mening over 2G? Ik denk dat die namelijk heel erg gericht is op de huidige situatie met ontzettend veel besmettingen omdat we gewoon veel te laat zijn geweest met ingrijpen. Als in: gevaccineerden hebben –dacht ik– een hogere virusload 'nodig' om besmet te raken. Als het virus flink om ons heen slaat lijkt me dat je een hogere kans hebt om als gevaccineerde besmet te raken (stel die kans is 30%: 1 aanraking met 30% kans versus 5 aanrakingen met elk 30% kans. Bij veel mogelijke aanrakingen is het dus waarschijnlijker dat je besmet raakt).
Als het aantal besmettingen minder is dan maakt gevaccineerd/ongevaccineerd wel degelijk uit, is mijn aanname. Maar die beslissing laat ik liever over aan de experts, wij kunnen veel opgooien maar ik hoop dat ze het uiteindelijk op concrete cijfers en onderzoeken baseren.

Als je het over toekomstige maatregelen/draaiboek hebt, waarbij je dit niveau van besmettingen kan voorkomen, dan kan 2G/3G nog wel prima lijkt me. Dus ja. Mits vaccinatie nog bewezen tegen besmettingen werkt. En vooralsnog doet dat het wel. Als blijkt dat het verschil door Omikron minimaal is, dan niet.

Overigens bedoel ik de app als aanvulling op andere maatregelen, onderdeel van het pakket vanaf een bepaald besmettingsniveau / R-waarde. Niet als op zichzelf staande maatregel of een altijd-blijvend-ongeacht-niveau-iets natuurlijk.


Ik bedoel onderstaande quote

Gommers schreef:
Het 2G-beleid houdt in dat je alleen nog een coronatoegangsbewijs krijgt als je gevaccineerd bent of hersteld van corona. „Als dokter voelt dit niet goed. De politiek heeft blijkbaar in zijn hoofd zitten dat je mensen die zijn gevaccineerd een beetje meer moet belonen. Het probleem is dat de gevaccineerden ook besmettelijk zijn en dat is de oorzaak van de stijging van het aantal besmettingen”, zegt Gommers in een gesprek met Sven Kockelmann in het programma 1 op 1 (NPO Radio 1).

Bron: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... en-testen/

Alle maatregelen gebaseerd op het idee dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn, het virus minder verspreiden gaan imo gewoon niet werken. Simpelweg omdat, als er al nog steeds een verschil is, het verschil gewoon echt te klein is. Anders zaten we al niet in deze winter, notabene >80% is gevaccineerd. Die 22k besmettingen per dag komen echt niet door die <20% die ongevaccineerd is. Gevaccineerden kunnen besmettelijk zijn, klaar.

Als iedereen zich daar bewust van zou zijn en dus zijn eigen klachten en de maatregelen serieus zou nemen, dán pas zaten we niet in de oliebol. Dat geldt voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden.


Die las ik ook ja, maar ik zie daar geen statement dat gevaccineerden net zo besmettelijk zijn, dus het punt wat ik maakte in mijn post, daar blijf ik bij. Het kan dus goed zo zijn dat Gommers het nu op dit moment, met de huidige besmettingen, geen goed beleid vindt. Overigens gaat dit om 2G, terwijl ik het over 3G of 1G heb.

Ik zeg overigens ook nergens dat gevaccineerden niet besmettelijk kunnen zijn. Maar ze zijn het -bewezen- een stuk minder. Ze worden minder snel besmet en zijn vervolgens minder besmettelijk. Met de huidige besmettingscijfers zijn er gewoonweg veel meer kansen om het op te lopen. Zeker als bijv. je kinderen hebt en je die -besmettelijke, ongevaccineerde- kinderen dag in dag uit ziet en om je heen hebt, dan kan je er wel op rekenen dat je zo vaak in aanraking komt met corona dat je het waarschijnlijk wel oploopt. Dan maakt het weinig uit of de kans op besmetting nu bijv. 30% bij een ongevaccineerde is of 70% bij een ongevaccineerde: bij elk contact ga je dat risico opnieuw aan en dan zal het snel een keer 'raak' zijn.

Er zit dus wel degelijk flink verschil in, maar dat flinke verschil is niet meer goed merkbaar als je zo vaak in aanraking komt met het virus, zoals nu.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-12-21 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:18

Ik snap je nu Sizzle, thanks! Kwam voor het vaccineren 10% in het ziekenhuis? Zijn de kinderen in die berekening mee genomen?
Overigens denk ik niet dat alle 18 miljoen mensen het zouden krijgen, je hoort toch ook vaak van partners die niet in isolatie gaan en waarvan eentje negatief blijft.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:20

Interessant stukje over Afrika. De vaccinleveringen zijn eindelijk aangekomen.
Met filmpje. Mensen zijn soms een dag te voet onderweg om dan te horen dat de vaccins al 5 dagen op zijn...
Van de al geleverde vaccins is een groot deel vernietigd omdat ze niet tijdig konden toegediend worden en dus over datum waren.
Volgende probleem is de logistiek, de koudeketen en het wantrouwen van de bevolking.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/06 ... oeg-armen/

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:22

Sizzle schreef:
Ok, dan doen we 10% daarvan aangezien de grootste groep waarbij de vaccinatie nalaat in de risicogroep valt. Dan zijn het er nog steeds 50-100.000.
De zorg is feitelijk overbelast met 300 tegelijk.



enneh er zijn heel wat meer te rook, te drink, te dik dan niet gevaccineerd, maar ja dát telt niet; dát is het brood&boter van de gezondheidszorg en fikse kassa voor de staatskas.

Momenteel een manipulatieve campagne op de tv zenders hier. Betreft kerst/einde jaar. Verschillende actualiteitenrubrieken de straat op om daar mensen te vragen of ze voor de familievieringen ongevaccineerde gasten toelaten. Uiteraard in een suggestieve vraag van meer risico verpakt.
Aan de ene kant houdt die vraag in dat gevaccineerden nog steeds besmet kunnen worden enneh.... was een vaccin geen bescherming? Maar goed.
Verschillende mensen antwoordden dat als het niet verplicht is, zij dat niet gingen opleggen aan familie. Uiteraard een selectie op de antwoorden die uitgezonden werden. Zo werkt dat.
Conclusie; de overheid moet het maar snel verplichten voor de kerst...
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 07-12-21 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:23

Sizzle schreef:
Ik had ergens een 0 verkeerd inderdaad.
Als 10% van 5% van 18 miljoen in het ziekenhuis komt dan zijn dat nog altijd 90.000 mensen.
Ik weet niet hoeveel er gemiddeld naar de IC doorgaan van de opnames.

De mortaliteit ligt ergens bij 1% toch?
1% van 900.000 besmettingen zijn minimaal 9000 gevaccineerde doden.

Bij 200 IC opnames tegelijk is de zorg al zeer zwaar overbelast en wordt er al afgeschaald.
De hoeveelheid covid op de IC moet zo rond de 50-100 blijven als je 1000 bedden hebt voor normale werkdruk.

Oh en Pien, het zegt niet dat de vaccinatie niet werkt. De vaccinatie wetkt absoluut fantastisch, beter zelfs dan gehoopt. Enkel lof daarvoor.

Maar de 2G regel is een schijnveiligheid. Dat staat voor mij totaal los van de genialiteit van het vaccin.
Vorige week was in Noorwegen nog 50% van een kleine 2G bijeenkomst positief getest.


Is die 1% hetzelfde bij gevaccineerden? Als het vaccin goed beschermd tegen ziekenhuisopname dan neem ik toch aan dat dat percentage lager ligt toch?

@Douce: je vergeet ook dat onder gevaccineerden voornamelijk ouderen in het ziekenhuis liggen –waarbij bescherming sowieso al sneller afneemt. Er zit niet voor niks een flink verschil in gemiddelde leeftijd tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Het vaccin helpt wel degelijk.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:24

Ah ja daar gaat het inderdaad alsnog mank.
Ik ben met de 10% uitgegaan van risicogroepen maar die zijn natuurlijk ook nog maar een bepaald percentage van de totaal populatie.
Bij bepaalde risicogroepen werkt het vaccin soms maar 70-80% tegen zwaar verloop terwijl het bij jongeren de 100% nadert.

Dan moet ik inderdaad eerst uitrekenen hoeveel % van de populatie risicogroep is op basis van leeftijd, ziekte of medicijngenruik, maar die heb ik zo even niet.

Dan wordt het inderdaad weer minder, maar hoe dan ook nog steeds te veel voor 1 winter zonder maatregelen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:28

@Pien,
Ik ben het met je eens !

Dit plaatje nog maar eens delen ;)


Afbeelding

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:32

IMANDRA schreef:
Sizzle schreef:
Ik had ergens een 0 verkeerd inderdaad.
Als 10% van 5% van 18 miljoen in het ziekenhuis komt dan zijn dat nog altijd 90.000 mensen.
Ik weet niet hoeveel er gemiddeld naar de IC doorgaan van de opnames.

De mortaliteit ligt ergens bij 1% toch?
1% van 900.000 besmettingen zijn minimaal 9000 gevaccineerde doden.

Bij 200 IC opnames tegelijk is de zorg al zeer zwaar overbelast en wordt er al afgeschaald.
De hoeveelheid covid op de IC moet zo rond de 50-100 blijven als je 1000 bedden hebt voor normale werkdruk.

Oh en Pien, het zegt niet dat de vaccinatie niet werkt. De vaccinatie wetkt absoluut fantastisch, beter zelfs dan gehoopt. Enkel lof daarvoor.

Maar de 2G regel is een schijnveiligheid. Dat staat voor mij totaal los van de genialiteit van het vaccin.
Vorige week was in Noorwegen nog 50% van een kleine 2G bijeenkomst positief getest.


Is die 1% hetzelfde bij gevaccineerden? Als het vaccin goed beschermd tegen ziekenhuisopname dan neem ik toch aan dat dat percentage lager ligt toch?

@Douce: je vergeet ook dat onder gevaccineerden voornamelijk ouderen in het ziekenhuis liggen –waarbij bescherming sowieso al sneller afneemt. Er zit niet voor niks een flink verschil in gemiddelde leeftijd tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Het vaccin helpt wel degelijk.

Als je op mijn naam klikt kun je zien dat ik dat zelf vandaag nog, met bronvermelding zelfs, heb gepost :+

Het is niet dat iedereen die kritisch is over diverse aspecten niet gelooft dat vaccinaties werken.

Vaccinaties werken, maar ze zijn gewoon geen heilige graal tegen besmetting.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:36

Ik vroeg het ook aan Sizzle, dan lijkt het me logisch dat ik jouw post niet heb gezien.
Edit: ik zie ook zo snel die bron/post niet?

En niemand zegt dat ze de heilige graal zijn tegen besmetting. Ik ook niet. Ik zeg alleen dat het wel helpt, tezamen met andere maatregelen. En hoe minder besmettingsdruk, hoe minder andere maatregelen nodig zijn om het beheersbaar te houden.

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:38

Electra63 schreef:
@Pien,
Ik ben het met je eens !

Dit plaatje nog maar eens delen ;)


[ [url=m/KiFpIF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je voor plaatsen, dat maakt het heel beeldend en duidelijk voor iedereen.

Douce ik dacht dat jouw opmerking op mijn post sloeg die ik juist helemaal had uitgeschreven, dus dacht ik "dan moet je wel lezen, want het rekenwerk is gedaan" . Later begreep ik dat het anders lag en niet op mijn post sloeg, dus sorry voor mijn opmerking.