Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:04

rien10 schreef:
Jij zat er echt helemaal doorheen op een gegeven moment, Purny. Ik had zo met je te doen.

Dank je wel. Het was alles behalve makkelijk.
Mijn vader heeft zelfs 2 keer in het ziekenhuis gelegen. Allebei een klaplong. En mijn moeder had een infectie in haar knie.

Maar nu kijken we vooruit.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:34

Ik heb het ook moeilijk gevonden hoor Purny. Vooral toen we niet naar Nederland konden. Nieuw kleinkind, kwetsbare man. Zo eenvoudig was het allemaal niet.

Zebrastreep

Berichten: 9809
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:57

Daarom verschilt het ook per persoon hoe iemand het heeft ervaren. De een past zich gemakkelijker aan als de ander of legt zich er sneller bij neer. En de ander heeft daar meer moeite mee of veel meer tijd voor nodig.

Het was voor mij natuurlijk ook wel gemakkelijker. Stage ging gewoon door dus ik had best veel sociale contacten om het zo maar te zeggen. Ik kon nog gewoon naar stal , al moest dat wel een beetje omslachtig. Op den duur heb ik wel zo ver moeten gaan dat ik mijn paardje bij de wei opzadelde en vanuit daar naar de bak reed of op buitenrit ging. Al was het geen ramp het was wel gewoon even onhandig maar het was niet anders. Ze wouden stal graag open houden voor iedereen maar dan wel dat er niet teveel mensen op het erf waren. Dat is ook prima gelukt en was gelukkig maar tijdelijk.

School was dan wel online , maar dat vond ik oprecht heerlijk! Ik vroeg mij altijd af of een thuisstudie iets voor mij was aangezien het wel meer motivatie kost. Ik weet nu dat ik daar wel de drive voor heb daar was ik anders ook nooit achter gekomen. Ik hecht weinig waarde aan klasgenoten als ik eerlijk ben. Tijdens een opleiding vindt ik het hartstikke leuk om contact te hebben met klasgenoten. Maar na een opleiding is dat voor mij ook wel heel snel klaar en heb ik daar geen behoefte meer aan.

Avondklok had ik een vrijstelling van op werkdagen , ik ben welgeteld 0 keer gecontroleerd :+ Was dan ook toch nog best wel druk op staat alleen was het wel raar als je hier de stad in kwam rijden en alle lichten op het bedrijventerrein uit waren en de hele ringweg leeg. Dat vond ik dan wat minder prettig.

Evenementen is natuurlijk even balen dat het niet doorging maar daar heb ik mij maar snel overheen gezet. Uitgaan deed ik al sporadisch aangezien alles voor corona hier in de stad al gesloten was je kon eigenlijk nergens meer echt uitgaan hier in de stad helaas. Dus dat ook niet zo gemist. Mijn beste vriendin sprak ik wel elke week 2 tot 3 keer mee af om te gaan mountainbiken samen maar ook wel wat op afstand maar normaal zijn wij ook niet van het knuffelen ofzo dus dat voelde gewoon normaal.

Maar ik kan mij voorstellen dat het als ouder wel heel lastig is als je je kleinkind niet kunt zien. Of als dochter / zoon je vader of moeder niet omdat iedereen liever afstand houdt. Dat maakt de hele situatie al weer heel anders dan mijn situatie.

Al voelt alles nu plots wel weer heel normaal moet ik zeggen. Ik hoor niet veel corona gevallen meer in mijn omgeving. Ik heb net een nieuwe baan , maar hoe het daar gaat en wat de regels zijn is mij ook heel erg onduidelijk.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:30

MoniqueT schreef:
Ik heb het ook moeilijk gevonden hoor Purny. Vooral toen we niet naar Nederland konden. Nieuw kleinkind, kwetsbare man. Zo eenvoudig was het allemaal niet.

Ja idd...

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:35

Opgelegde beperkingen. Beetje minder, beetje meer, veel minder, veel meer; glijdende schaal. Onbegrijpelijk voor mij dat sommigen hier dit, het fundementele ervan, niet (willen?) zien.

Personeel in de horeca hier kijkt met hóóp uit naar het afschaffen van de makersplicht binnen. Laatste dag voor hen hopelijk. Onverstandig volgens sommigen, _/-\o_ volgens de rest.
Ziekenhuizen en nog wat uitzonderingen blijven wellicht. Verstandig volgens sommigen, |o voor de rest die zegt dat degenen die dat willen nog steeds zélf een masker op kunnen houden :)*

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:54

Je kunt er op wachten in het najaar begint de hele poppenkast weer opnieuw, dus geniet maar lekker van de zomer

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:15

OleJon schreef:
Je kunt er op wachten in het najaar begint de hele poppenkast weer opnieuw, dus geniet maar lekker van de zomer



Dat schreef ik al ja.
En mij wáár aan conformeren hangt volledig af van de chantage die er aan hangt.
Kan me er niet druk over maken; pas me gewoon aan bij waar ik de meeste lol door/bij kan hebben.
Dat maakt nog niet dat ik de chantage/manipulatie met ´grotere belangen´ niet zie; me daar niet veiliger door voel ;) Voor de slechte lezers; ook niet onveiliger: Binair verschil tussen je er niet druk over maken en het niet (willen) zien.
Het zal me een wórst zijn; dit als bejaarde *D

Hoop dat voorjaar/zomer inderdaad een Carpe Diem :)* gaat zijn voor veel mensen. Dat de opgelegde (a)sociale donkere wolk van ´beschermen van de zorg en kwetsbaren´ opklaart.
Morgen naar de film zonder masker *\%/* (hopelijk; hangende ministerraad vandaag)

Wat ik wel zal missen is het onsterfelijk hilarische van blote mensen met masker op het naaktstrand _O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:50

TL,DR: HC wenst niet meer verplicht te worden om rekening te houden met anderen. Wie dat wel ooit van hem verlangt is stom en bevindt zich aan de verkeerde kant van een glijdende schaal.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:58

Thanks Oomens. Weet ik dat het de moeite niet is om hem onder de foeiknop vandaan te halen :D

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:29

oomens schreef:
TL,DR: HC wenst niet meer verplicht te worden om rekening te houden met anderen. Wie dat wel ooit van hem verlangt is stom en bevindt zich aan de verkeerde kant van een glijdende schaal.


Haha bedankt voor de vertaling. Soms is het zo'n warboel van tekst dat ik er ook niet helemaal uithaal wat hij precies wil zeggen :))

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:51

In Duitsland gaf de leider van een gesundheitsamt van Frankfurt een leuk commentaar op Lauterbach:
Karl Lauterbach voor je killervarianten hebben we een killersofware nodig, zodat je de killerdata krijgt om de juiste killerbeslissingen te nemen. PS we zijn niet overbelast. Een bericht op twitter van peter Tinnemann. Vond hem wel leuk, duitsers met humor.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:16

Dat is een perfecte verwoording van de sociale aap die de ´risicobewusten´ in het vaandel hebben. Honi soit qui mal y pense Oomens.

Geweldige illustratie ook van het selectief lezen door verschillenden hier.
Zomer 2020 werd ik nota bene beschimpt en bespot omdat ik schreef dat ik hoopte dat de imo sociale gewoonte om bij snotterigheiod een masker te dragen zoals in Z.O. Azië overgenomen zou worden, zou blijven.
Ik schreef toen óók dat ik hoopte op post covid meer hygiënisch bewustzijn bij de groenteafdeling, toiletten et al. Maar ja, als je niet voor-alles bent, ben je dus wappie; tant pis.
Wát was ook alweer covid-hysterie? Collectieve famile van covid-fobie?

Een mogelijk positief puntje voor de gezonden die geen masker op doen waar dat niet verplicht is; je krijgt er wellicht meer persoonlijke ruimte door.

Ondertussen hier in Spanje de idioterie ten top.
Hoewel de maskerplicht afgeschaft is, staat het bedrijven vrij om de plicht te handhaven voor werknemers. Indien de werknemer het niet doet is ontslag mogelijk. Tja helemaal vrije keuze dus.
Ben benieuwd wat de Staat zelf als voorbeeld gaat geven bv met politie, guardia civil.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:22

Huertecilla schreef:
Dat is een perfecte verwoording van de sociale aap die de ´risicobewusten´ in het vaandel hebben. Honi soit qui mal y pense Oomens.

Geweldige illustratie ook van het selectief lezen door verschillenden hier.
Zomer 2020 werd ik nota bene beschimpt en bespot omdat ik schreef dat ik hoopte dat de imo sociale gewoonte om bij snotterigheiod een masker te dragen zoals in Z.O. Azië overgenomen zou worden, zou blijven.
Ik schreef toen óók dat ik hoopte op post covid meer hygiënisch bewustzijn bij de groenteafdeling, toiletten et al. Maar ja, als je niet voor-alles bent, ben je dus wappie; tant pis.
Wát was ook alweer covid-hysterie? Collectieve famile van covid-fobie?

Een mogelijk positief puntje voor de gezonden die geen masker op doen waar dat niet verplicht is; je krijgt er wellicht meer persoonlijke ruimte door.

Ondertussen hier in Spanje de idioterie ten top.
Hoewel de maskerplicht afgeschaft is, staat het bedrijven vrij om de plicht te handhaven voor werknemers. Indien de werknemer het niet doet is ontslag mogelijk. Tja helemaal vrije keuze dus.

Het is duidelijk dat je in principe tegen iedere vorm van verplichting overal bent, maar het lijkt op één of andere manier altijd voort te komen uit een houding van 'ik weet het zelf altijd beter dan iedereen, daarom bepaal ik graag alles lekker zelf'.

Het zou natuurlijk kunnen dat je toevallig de enige bent die ook écht alles beter weet dan iedereen, maar een zekere mate van zelfoverschatting is ook niet onwaarschijnlijk.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:53

Dat dus. Zelfoverschatting.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:07

MoniqueT schreef:
Dat dus. Zelfoverschatting.

Sst, laat hem die conclusie nou zelf trekken. Daar is hij geniaal genoeg voor :)* :)* :)*

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:09

En niet quoten aub _/-\o_

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:17

rien10 schreef:
En niet quoten aub _/-\o_

Waarom niet quoten?

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:18

Omdat ik dan alsnog onder ogen krijg wat hij schrijft, ondanks dat hij onder een foeiknop zit bij mij.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:21

Ah, de foeiknop. Die gebruik ik niet.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:54

MoniqueT hadden jullie geen auto? Ik heb gewoon visite gehad uit Spanje de afgelopen jaren.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:08

...en zo blijkt respect op deze draad weer een éénrichtingsstraat :D

Fleur op dames en heren; het vitamine-D seizoen is weer begonnen. {:} is goed voor de weerstand.
Hou gerust je masker op, maar geniet en liefst niet met mate; Carpe Diem want van het najaar :Y)

@Dinopino; allemaal een kwestie van risico-overwegingen en fluctuerende situaties. MoniqueT zal zelf wel antwoorden dat ze tijdens een lock-down hier een nieuwe auto opgehaald hebben bijvoorbeeld.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:31

Dinopino schreef:
MoniqueT hadden jullie geen auto? Ik heb gewoon visite gehad uit Spanje de afgelopen jaren.


Ik zie dat onze alwetende al antwoord voor me gaf. Natuurlijk hebben wij een auto, maar we hebben ons ook aan de gelden regels van toen gehouden als Spaans resident. Dat betekende niet je huis uit behalve voor (vul maar in), contacten vermijden, gesloten hotels en restaurants op een route van 2000 kilometer en zonder vaccinaties reizen met onderliggende aandoeningen.

Vind je je vraag niet een beetje simpel? Natuurlijk zijn wij in de afgelopen jaren ook in Nederland geweest, maar er zijn periodes geweest dat we dat niet veilig en verantwoord vonden. En op andere momenten besloten we dat de zorg al genoeg overbelast was om ons er ook nog bij te krijgen of wachten we netjes onze vaccinaties af.

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:27

Fijn toch? dan hoef jij -als vrouw- je mooie popperige hoofdje er niet over te breken.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:36

:P Ik en popperig!

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:24

oomens schreef:
TL,DR: HC wenst niet meer verplicht te worden om rekening te houden met anderen. Wie dat wel ooit van hem verlangt is stom en bevindt zich aan de verkeerde kant van een glijdende schaal.


Het enige probleem met die glijdende schaal is dat die in Nederland weer helemaal terug glijdt. Het parlement vindt het wel genoeg geweest en dus moet de regering de ingevoerde wetgeving steeds verder afschaffen. Het is toch godgeklaagd dat je straks zelfs daar geen angstvisioenen meer over kan hebben.