Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:52

Karl66 schreef:
oomens schreef:
TL,DR: HC wenst niet meer verplicht te worden om rekening te houden met anderen. Wie dat wel ooit van hem verlangt is stom en bevindt zich aan de verkeerde kant van een glijdende schaal.


Het enige probleem met die glijdende schaal is dat die in Nederland weer helemaal terug glijdt. Het parlement vindt het wel genoeg geweest en dus moet de regering de ingevoerde wetgeving steeds verder afschaffen. Het is toch godgeklaagd dat je straks zelfs daar geen angstvisioenen meer over kan hebben.


De wappies hebben het anders nog steeds druk op internet met waarschuwen of insinueren.
Ik las zelfs, dat de dood van de baby van Ronaldo komt omdat de moeder zich heeft laten vaccineren.

Gewoon triest.....

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:30

https://www.linda.nl/persoonlijk/marijk ... 3Um0q1Kpcc

Zo gaat het dus in China. Ik ken Marijke al jaren uit een Facebookgroep. Ze heeft zware quarantaines achter de rug, na een reis naar Nederland. Heel ziek, geweest ook.

Haar jongste zoon en haar moeder van 90 zitten in Nederland. Zo heftig.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 20-04-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:31

Door de :x |o verwoording van de maskerafschaffing loopt het horecapersoneel nog verplicht met masker op. Heb met hen te doen.
Wát een gepiepel weer.
Kan mijn schouders erover ophalen want heb nergens last van; ben zelf ook in de bioscoop niet verplicht bv., maar pffffff nóg weer de hele dag verplicht met masker op werken. En voor wát??!! Griep is (hier) nu een groter ´probleem´.

Het weer hier is net zo idioot en onvoorspelbaar als de covidregels. Gisteren vriendin streeploos vitamine D op de patio, vanmorgen had ik natte sneeuw in de weide.
Snotterigheid alom verzekerd en dus ccccccóvid ´bewustheid´.
Wederom ben ík er niet bevattelijk voor, heb er geen last van maar vind het gewoon zieluhg voor de samenleving die wolk van smetvrees en sociale druk er door.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:35

HC, denk om je hart :D
Laat het horeca personeel zich maar zelf druk maken, dat kunnen ze vast wel.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:39

@Karl66 wat is het probleem van zélf een masker ophouden, zelf afstand houden, zélf niet dansen zonder masker etc? als je zo bezorgd bent?!
Waarom moet de overóvergrote meerderheid die nergens last van heeft beperkt worden in leven voor een kleine groep kwestbaren/ongerusten die in het geheel de zorg ook al niet meer overbelasten?


Doe niet zo raar Sizzle. Empathie is slecht voor je hart?
Nogmaals, ik vind die smetvrees triest voor de samenleving.
Maar goed, jij je zin. Zal me niets aantrekken van anderen. Kan me dát weer verweten worden :P

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:40

Geef mij maar de schuld hoor, „scheelt me niks“ (om met de woorden van stampertje te spreken) _O-

Medeleven is prima, maar ik denk niet dat de spaanse horeca gebaad is bij woeste gebaren op een NL paardenforum.

Overigens heeft mijn werkgever ook nog steeds een maskerplicht, ik werk mede daarom grotendeels thuis en ga tijdens de lunch in mijn hangmat liggen. Het waait wel weer over.

Met pasen zijn we door 6 landen gekomen (DE, NL, BE, FR, LU, CH), behalve in Frankrijk waar iets in het Frans over covid test op de matrixborden stond wat ik niet kon lezen en dus maar genegeerd heb, is het overal weer klassiek druk. Bijna jammer, klimaat technisch wordt de winst nu knalhard weer gecompenseerd (en ja, ik was er ook).

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:05

MoniqueT schreef:
https://www.linda.nl/persoonlijk/marijk ... 3Um0q1Kpcc

Zo gaat het dus in China. Ik ken Marijke al jaren uit een Facebookgroep. Ze heeft zware quarantaines achter de rug, na een reis naar Nederland. Heel ziek, geweest ook.

Haar jongste zoon en haar moeder van 90 zitten in Nederland. Zo heftig.


Ik heb dit artikel toevallig gisteren gelezen. Ik vind het bizar. Dit gaat alle perken te buiten. Dit is geen levens redden, maar levens verwoesten.

Bij welke klachten dan ook ga je direct het ziekenhuis in als je positief bent!!?? Ook als je totaal geen medische zorg nodig hebt. Maar wel lekker daar anderen kunnen besmetten. En bij geen klachten maar wel positief, sluiten ze je hutje mutje op elkaar op. Eigenlijk een soort gevangenis. En als je dan leest hoe ze aan eten moeten komen en haar vraagtekens of anderen wel eten kunnen bestellen…..

Dit lijkt mij geen leven. Ik leef liever volop met het risico een potentieel dodelijk virus op te lopen dan deze toestand. En daarbij is het risico om aan dit virus te sterven niet enorm. De mensen die daar gestorven zijn waren achter in de 80 en 90 jaar!!!! En hadden al onderliggend lijden. Ik laat me liever verplicht vaccineren dan opsluiten onder strenge voorwaarden.

Maar ook hier in Nederland zie ik een nieuwe lockdown of nieuwe maatregelen niet meer zitten. Je kunt het mensen niet op blijven leggen. Laat ze maar eens zorgen dat werken in de zorg aantrekkelijk wordt en beloond wordt. En bouw die gezondheidszorg maar eens fatsoenlijk op zodat we het met de vaccins kunnen doen en verder gewoon kunnen leven. Maatregelen maken op den duur meer kapot dan dat het oplevert.

Spenk
Berichten: 21801
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:09

Dit is niet alleen met corona zo he! China onderdrukt de bevolking met alles. Wat te denken van de kampen die ze hebben...

En dan waren er nog mensen die durfden te zeggen dat onze maatregelen op China leken.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:26

Spenk schreef:
En dan waren er nog mensen die durfden te zeggen dat onze maatregelen op China leken.


Dan heb je niet goed gelezen ;)
Maakt niet uit, er gaat wel meer :)* als een steen in het drijfzand.


Dan wat goed nieuws; covid is geen merkbaar oponthoud meer bij verzenden.
Pakje uit Japan 5 dagen.
Pakje naar US 10 dagen.
Pakje uit US 11 dagen.
Dit incl. douanefaciliteiten, als BC en de tarieven zijn ook als BC +:)+

Zebrastreep

Berichten: 9808
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:34

Wat ik vooral schokkend vond was een filmpje van een quarantaine locatie in dacht ik China.

Hartstikke veel mensen op elkaar gepropt in een bed of op de grond.

Niks te vergelijken met Nederland.

En wat dacht je van de quarantaine hotels in bijv Spanje... waren zo te zien ook absoluut geen pretje. Als ik dat eten wel eens voorbij zag komen wat echt ook heel bizar is.

Nogmaals we mogen hier nog zeker in onze handjes wrijven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:37

Spenk schreef:
Dit is niet alleen met corona zo he! China onderdrukt de bevolking met alles. Wat te denken van de kampen die ze hebben...

En dan waren er nog mensen die durfden te zeggen dat onze maatregelen op China leken.


Dat weet ik. En de maatregelen zijn zeker niet te vergelijken, maar dat wil niet zeggen dat de maatregelen die wij hadden oké zijn als deze op structurele basis worden ingezet.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:51

In Servie mochten in het eerste jaar de 65+ ers gewoon een periode niet meer naar buiten.
Positieve mensen werden daar ook in een sportzaal gepropt tot ze weer negatief waren.
Dat heeft echter ons nieuws nooit gehaald.
Uiteindelijk is het 1 vam de hotsports van Europa geworden omdat niemand ging testen.

Zebrastreep

Berichten: 9808
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:06

Dat is dan mooi banketstaaf als je nog weken positief blijft testen. Zit je daar mooi een tijdje. Lijkt mij vreselijk om opgepropt te zitten.

In sommige landen worden mensen nog slechter behandeld dan de dieren in Nederland...

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:36

Schijnbaar is maar 20 procent van de 80-plussers gevaccineerd. Dit zegt Marijke in de discussie onder haar artikel op onze expatgroep:

Citaat:
de vaccinatiegraad onder de werkende bevolking is hoog, zo'n 90%. Maar de oudere mensen mochten eerst niet gevaccineerd worden en nu zijn ze bang. Er was ook bijna geen covid in China dus de noodzaak om te vaccineren was niet aanwezig bij de oudere mensen. Nu zouden ze in plaats van iedere keer de hele stad testen, dat per keer 200 miljoen rmb schijnt te kosten (290,000 euris) veel beter de gratis aangeboden MRNA vaccins van Europa kunnen accepteren, ruim 100 miljoen stuks, die anders over de datum raken. Maar nee het moet Chinees gefabriceerd zijn. BioNTech kan zo een fabriek hier neerzetten maar China weet het beter. Voor het eerste lokale MRNA vaccin er is, duurt nog wel een maandje of 6, 7. Tot die tijd blijft het dus hannesen want dit is vast niet de laatste golf.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:25

Huertecilla schreef:
@Karl66 wat is het probleem van zélf een masker ophouden, zelf afstand houden, zélf niet dansen zonder masker etc? als je zo bezorgd bent?!
Waarom moet de overóvergrote meerderheid die nergens last van heeft beperkt worden in leven voor een kleine groep kwestbaren/ongerusten die in het geheel de zorg ook al niet meer overbelasten?


Doe niet zo raar Sizzle. Empathie is slecht voor je hart?
Nogmaals, ik vind die smetvrees triest voor de samenleving.
Maar goed, jij je zin. Zal me niets aantrekken van anderen. Kan me dát weer verweten worden :P


Geen enkel probleem, als je dat wilt, vooral doen. Maar in Nederland is er geen enkele wettelijke verplichting meer dat het moet, dus kan je rustig ophouden met je paniekgezaai dat we in onze vrijheden beperkt worden voor een kleine groep kwetsbaren. Dat gebeurt hier al even niet meer.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:54

Wat ik veel erger vind dan hier en daar een masker is dat in Shanghai nu ook de huisdieren systematisch worden geruimd als de eigenaar positief is (ook zonder symptomen).
Katten zouden in zakken gepropt worden om levend naar verbrandingsovens afgevoerd te worden ;(

Kan iemand mij het verlossende woord geven dat het fake news is?
https://www.20min.ch/story/behoerden-st ... 6325361786

Spenk
Berichten: 21801
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:16

Sizzle schreef:
Wat ik veel erger vind dan hier en daar een masker is dat in Shanghai nu ook de huisdieren systematisch worden geruimd als de eigenaar positief is (ook zonder symptomen).
Katten zouden in zakken gepropt worden om levend naar verbrandingsovens afgevoerd te worden ;(

Kan iemand mij het verlossende woord geven dat het fake news is?
https://www.20min.ch/story/behoerden-st ... 6325361786

Volgens leveranciers van mijn man (doen zaken met china bedrijf waar die werkt dagelijks contact) is het geen fake nieuws.....

Honden worden op straat met stokken doodgeslagen.

BigOne
Berichten: 38359
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:37

Ze zijn er gek genoeg voor.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:02

Akelig land.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:24

al met al zijn de bovengenoemde voorbeelden simpelweg een.... glijdende schaal van opgelegde covid beperkingen van voorzichtigheid tot gekte.

Hier aan de kust een soort masker-burgerconflict:
Eigenaars/bediening van chiringuitos die nu geen masker meer op hebben en merken dat klanten scheef kijken terwijl die zelf al eerder geen masker op hádden :roll:
In winkels als Decathlon, Ikea en LeroyMerlin wonderlijke situaties tussen ongerusten en bevrijden: In de laatste sta ik met vriendin een lamp voor haar op te meten en komt een ouder (nog ouder dan ik), maskerdragend stel pál naast ons staan. De vrouw duidelijk gepikeerd. Ik ´pardon?´ De man; ´je draagt geen masker´. Ik; ´dat hoeft niet meer´. Hij; ´Jawel want je houdt geen 1,5 meter afstand.´
Wie treedt nu de rechten van wie?
Ik kon er alleen maar om láchen. Zij nóg kwader. Tant pis en de lamp zit inmiddels in het plafond.
Blijf erbij dat ik deze bezorgdheid/angst/(a)sociale druk een trieste grauwsluier over de samenleving vind; zielig voor de bezorgden/bangen én de bevrijden die een sociale druk ervaren.

Zebrastreep

Berichten: 9808
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:34

Bevrijden :') sorry hoor maar dit vindt ik pas een lachwekkende term :')

Ik werd gisteren doodmoe van een collega. Ik werk hier pas 3 weken en in de flex dus alles en iedereen is nog nieuw voor mij. Er is corona op deze groep wat overigens niet een heel groot probleem is aangezien ik het net heb gehad maar het is wel vervelend uiteraard. Maar daar moest een vrouwelijke collega ook ongevraagd haar mening over de vaccins en hoe onzin corona is verkondigen. En nee ik vroeg er zeker niet om dus vooral lekker dat ongevraagd haar menig erdoor duwen werd ik strontchagrijnig van. We vielen sowieso al niet erg lekker maar toen opeens de zin ja ik lees veel meer over vaccins ook andere dingen was ik toch wel blij dat ik een mondkapje op had want ik denk dat we anders ruzie hadden gekregen.

Ik heb maar gezegd ach ik begrijp wel dat je liever even langer hebt gewacht met vaccineren.

Ik kom daar verdorie om te werken niet om dat allemaal aan te horen.... denk we hebben al extra vermoeid werk nu doordat er corona is en dan ook dit nog plus alles is nog nieuw voor mij dus ik had hier helemaal geen trek in.

Doodvermoeiend die mensen die zich nu nog zo druk maken om maatregelen die er niet meer zijn. En die mensen roepen al de hele tijd ik leef lekker. Maar ik heb wel 100 opmerkingen over corona gehoord in 6 uur. Tot zover gaan ze verder met hun leven :+

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:21

Een rondje bank, politiebureau, gemeentehuis en waterleiding kantoor vanmorgen. Overal droeg het personeel een mondkapje. Hun keuze, uit respect zet ik er dan ook gewoon een op. Als de buurvrouw vraagt of ik in naar huis mijn schoenen uitdoe, doe ik dat ook. Simpel.

Ik begrijp die angst ook niet helemaal. Maar ik lach ook niemand uit.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:38

MoniqueT schreef:
Ik begrijp die angst ook niet helemaal. Maar ik lach ook niemand uit.


Het zelf pal naast ons komen staan en dan 1,5 meter roepen was/is belachelijk. Lachen is dan passend ;)

En nee ik zet niet ´uit respect´ een masker op.
Mijn keuze om de aan de wettelijke normen te houden verdient evenveel respect :)*
Dát is wederzijds rechten respecteren.
Een ander een aap op de schouder zetten over geen masker dragen waar dat niet hoeft is gewoon fout; aanmatigend. Draag het zelf en dan bén je al een stap verder beschermd dan de regels vragen.

Enneh, laten we niet vergeten dat zónder NORMAAL is :)*

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:29

Ik heb niks gezegd over dat echtpaar en wat jij daar mee moest. Maakt me ook niet uit. Jouw reactie daarop ook niet.

Ik geef alleen mijn eigen mening en gevoel weer en dat handel ik naar.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:32