Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:04

Ik had net het (vervroegd) pensioen geregeld met de betreffende instanties, toen 2 weken later de hel van corona losbarstte. Het pensioen is niet terug te draaien helaas. Ik had best thuis door kunnen blijven werken, dat had me ook een hoop inkomen gescheeld. Maar goed, oliebol happens. Als ik met mijn slechte longen corona oploop, zou het zomaar afgelopen kunnen zijn, dus ik ben uiterst voorzichtig, achter die geranium dus. Toen ik die kocht, maakten we nog het grapje dat we achter de geranium gingen zitten……

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:06

Morrie schreef:
wij zitten ook (letterlijk) achter de geraniums, ik had me mijn pensioen ook wel anders voorgesteld -O-
wij zijn het soort mensen dat risico's neemt en al helemaal niet met gezondheid.

ah, ik mag nu even de geranium op de galerij water geven, met masker op, hoewel ik mijn buren ook al in geen maanden gezien heb, maar je weet nooit..... :roll:
`

Over vier weken begint mijn 50% deeltijd pensioen, no way dat ik die dagen ''achter de geraniums'' ga plaats nemen hoor. Maar goed, da's dan mijn kijk op het leven. :o

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:06

Ik zou al zeker geen geraniums kopen :o
En al helemaal geen sanseveria :')

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:07

Pandora2 schreef:
:D Ik dacht waar heb ik dat nog gelezen, maar het is ook je onderschrift :)*

:D

Ja precies, voor mij echt wel een lijfspreuk. :j
Overigens denk ik wel voor veel chronisch zieken die graag zouden kunnen doen wat voor gezonde mensen als zo normaal word gezien.

En dan moet je er toch maar het beste van maken, wetende dat het zelfs niet over gaat maar altijd zo zal zijn.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:11

Pandora2 schreef:
Ik zou al zeker geen geraniums kopen :o
En al helemaal geen sanseveria :')

Laten sanseveria’s nu net zeer luchtzuiverende planten zijn die zeer gemakkelijk in onderhoud zijn.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:11

DubbelFun schreef:
@996981: Minder 'gedoe' (mondkapjes, afstand houden, lockdowns) dus meer vrijheid, minder ziekenhuisopnames en minder kans op een grote nieuwe uitbraak want meer 'herd immunity'.
Wat er aan zieken overblijft zijn de niet-gevaccineerden en die mogen wat mij betreft daar ook een flinke rekening voor krijgen.
996981 schreef:
Je hele post mist nuance als je het mij vraagt. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Wanneer val je onder niet gevaccineerd? Als je de twee basis vaccinaties niet hebt gehad? Als je niet ieder half jaar je boosterprik neemt? Heb je het bericht gemist dat in verpleeghuizen evenveel mensen doodgaan dan voor we vaccineerden? Wat voor “rekening” moeten niet gevaccineerden krijgen?

Je valt onder niet-gevaccineerd als je geen injectie/injecties gehad hebt omdat je dat niet wilt (anti-vaxxers). Dat lijkt me vrij simpel.

Het feit dat er nu in verzorgingshuizen veel mensen helaas overlijden aan corona komt omdat er niet op tijd begonnen is met boosters.

De rekening voor anti-vaxxers is minimaal hun eigen risiko inleveren, maar ik kan me indenken dat er hogere rekening komt.

@sunnda: een deel van het probleem is niet dat we de 3e wereldlanden niet wíllen helpen, maar dat een groot deel van de bevolking daar niet geholpen wil wórden !!
Verder; als we hier minder dure maatregelen hoeven te nemen met het risiko dat de hele economie op zijn gat gaat houden we ook meer geld over om de 3e wereldlanden te helpen.

Staat iemand er wel eens bij stil waar al die miljarden die we nu in Corona pompen straks vandaan gaan komen....

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:12

Marigold schreef:
Duur he die testjes.
Kon ze laatst halen op kantoor. Wel twee! :')
Werk 2 vd 5 dagen op zorglokaties, dus wel van belang clean te zijn.

Tehuis waar mijn zoon woont vandaag voor de tweede x deze maand in quarantaine. De GGD test daar op lokatie zelf. Ik vind die testen heel invasief voor verstandelijk gehandicapten en vraag me af of dat niet anders kan.


Triest dat daar zo’n winst op gemaakt wordt. En het klinkt leuk om je kinderen zelf 2 keer per week te laten testen voor school en om allemaal een zelftest te doen voor je ergens op bezoek gaat. Als de kinderen 2x testen en we testen nog eens 2x in de week voor bezoek, dan kost me dat 36,- Ik kan dat gewoonweg niet betalen.

Ik hoop dat de scholen van mijn kinderen snel testen gaan vertrekken en ergens vind ik het ook vreemd dat bijv. mijn werk (thuiszorgorganisatie) er niet 2 per week vertrekt voor personeel.

Die invasieve testen vind ik vreselijk! Terwijl er door het rivm gevalideerde speekseltesten zijn voor wanneer je op vakantie wilt. Deze zijn alleen heel duur. Ik vind zelf het testen vreselijk en dat zorgt voor een flinke drempel. Laat staan dat je mensen met een beperking deze test laat ondergaan.
Ik vind het belachelijk dat er na bijna 2 jaar nog steeds geen minder vervelende testmethode beschikbaar is bij de ggd.

Als je wil dat mensen vaak en makkelijk testen zouden zelftesten gratis beschikbaar moeten zijn en zou er bij de ggd een keuze moeten komen voor een speekseltest oid.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:13

Citaat:
Staat iemand er wel eens bij stil waar al die miljarden die we nu in Corona pompen straks vandaan gaan komen....

Ja iets te vaak...

we hoorden jaren we halen de broekriem aan jaar na jaar.
En nu kan het geld niet op....dat kan nie, ech nie....

Daar gaan we nog héél lang last van hebben.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:18

Ik vrees het ook en dan hebben we nog niet eens een regering die zich daar nu al mee bezig wil houden...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:23

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
Je hele post mist nuance als je het mij vraagt. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Wanneer val je onder niet gevaccineerd? Als je de twee basis vaccinaties niet hebt gehad? Als je niet ieder half jaar je boosterprik neemt? Heb je het bericht gemist dat in verpleeghuizen evenveel mensen doodgaan dan voor we vaccineerden? Wat voor “rekening” moeten niet gevaccineerden krijgen?

Je valt onder niet-gevaccineerd als je geen injectie/injecties gehad hebt omdat je dat niet wilt (anti-vaxxers). Dat lijkt me vrij simpel.

Het feit dat er nu in verzorgingshuizen veel mensen helaas overlijden aan corona komt omdat er niet op tijd begonnen is met boosters.

De rekening voor anti-vaxxers is minimaal hun eigen risiko inleveren, maar ik kan me indenken dat er hogere rekening komt.

@sunnda: een deel van het probleem is niet dat we de 3e wereldlanden niet wíllen helpen, maar dat een groot deel van de bevolking daar niet geholpen wil wórden !!
Verder; als we hier minder dure maatregelen hoeven te nemen met het risiko dat de hele economie op zijn gat gaat houden we ook meer geld over om de 3e wereldlanden te helpen.

Staat iemand er wel eens bij stil waar al die miljarden die we nu in Corona pompen straks vandaan gaan komen....

Schaam je, echt waar.
Ze mogen onze AZ hebben bedoel je, want die hoeven wij niet meer door de bijwerkingen.

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:26

DubbelFun schreef:
DubbelFun schreef:
@996981: Minder 'gedoe' (mondkapjes, afstand houden, lockdowns) dus meer vrijheid, minder ziekenhuisopnames en minder kans op een grote nieuwe uitbraak want meer 'herd immunity'.
Wat er aan zieken overblijft zijn de niet-gevaccineerden en die mogen wat mij betreft daar ook een flinke rekening voor krijgen.
996981 schreef:
Je hele post mist nuance als je het mij vraagt. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Wanneer val je onder niet gevaccineerd? Als je de twee basis vaccinaties niet hebt gehad? Als je niet ieder half jaar je boosterprik neemt? Heb je het bericht gemist dat in verpleeghuizen evenveel mensen doodgaan dan voor we vaccineerden? Wat voor “rekening” moeten niet gevaccineerden krijgen?

Je valt onder niet-gevaccineerd als je geen injectie/injecties gehad hebt omdat je dat niet wilt (anti-vaxxers). Dat lijkt me vrij simpel.

Het feit dat er nu in verzorgingshuizen veel mensen helaas overlijden aan corona komt omdat er niet op tijd begonnen is met boosters.

De rekening voor anti-vaxxers is minimaal hun eigen risiko inleveren, maar ik kan me indenken dat er hogere rekening komt.

@sunnda: een deel van het probleem is niet dat we de 3e wereldlanden niet wíllen helpen, maar dat een groot deel van de bevolking daar niet geholpen wil wórden !!
Verder; als we hier minder dure maatregelen hoeven te nemen met het risiko dat de hele economie op zijn gat gaat houden we ook meer geld over om de 3e wereldlanden te helpen.

Staat iemand er wel eens bij stil waar al die miljarden die we nu in Corona pompen straks vandaan gaan komen....

O, is dat zo? Daar wordt door anderen anders tegenaan gekeken. Ze zijn immers bezig te kijken naar de duur van de geldigheid van QR-codes omdat de antilichamen heel snel afnemen. Juist daarom gaan we boosteren. Jouw definitie van ongevaccineerd is dus niet zo strak omlijnd. Iemand die weigert te boosteren geldt wel als gevaccineerd in jouw ogen? Terwijl deze persoon wellicht minder antilichamen heeft dan iemand die helemaal niet gevaccineerd is, maar antilichamen heeft opgebouwd door het doormaken van een infectie?

Lekker zwart-wit denken. Kom je ver mee…

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:28

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Staat iemand er wel eens bij stil waar al die miljarden die we nu in Corona pompen straks vandaan gaan komen....

Ja iets te vaak...

we hoorden jaren we halen de broekriem aan jaar na jaar.
En nu kan het geld niet op....dat kan nie, ech nie....

Daar gaan we nog héél lang last van hebben.


Dat valt wel mee.
Economie is rónd gaan van o.a. geld.
Het geld wat de overheden uitgeven verdwíjnt niet.
Ook zijn er aspecten waar er méér geld de staatskas binnen komt. Neem prijsstijgingen; dat is meer btw et al.
Er is wel een ´lek´ de multinationals van groot farma bv. Daarvan komt maar weinig terug naar de nationale economieën. Dat is totaal anders dan uitgaves in de zorgsector aan vastgoed, apparatuur, salaris e.d.; dat gaat direct weer terug in de economie.

Dat vaccineren, vaccineren en nóg eens vaccineren is een (tijdelijke) opluchting voor de kwetsbaarsten én een extra economische last op degenen die het met arbeid op moeten brengen.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:36

996981 schreef:
O, is dat zo? Daar wordt door anderen anders tegenaan gekeken. Ze zijn immers bezig te kijken naar de duur van de geldigheid van QR-codes omdat de antilichamen heel snel afnemen.


Ik ben gevaccineerd met Jansen.
Na 3 maanden zou een ik booster hebben kunnen/moeten krijgen. Dat was méér dan 3 maanden geleden.
Mijn QR code is nú nog bijna een half jaar geldig. Tot dat ´bijgesteld´ wordt :roll:

Het meest heldere voortschrijdend inzicht is dat we, om wat voor reden ook, continue niet geheel volledig voorgelicht worden; dat we onze beslissingen nemen op basis van informatie die telkens op zijn best onvolledig blijkt; op onformatie.
Of dat uit te leggen is, of dat ´logisch´is, maakt voor het maken van een vólgende beslissing niet anders. De herhaalde ervaring is dat de basis als drijfzand is.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:36

Sunnda schreef:
Schaam je, echt waar.
Ze mogen onze AZ hebben bedoel je, want die hoeven wij niet meer door de bijwerkingen.


Die bijwerkingen vielen qua hoeveelheid en risico best mee en de enige reden dat we ze in NL niet mee gebruiken is omdat we een goed alternatief hebben (en er flink wat ophef over is gemaakt).

AZ kan prima in 3de wereld landen ingezet worden, als het de keuze is “AZ of niks”.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:38

De Griekse autoriteiten gaan 60-plussers verplichten om zich te laten inenten tegen het coronavirus. Vaccinweigeraars kunnen straks iedere maand een boete krijgen, maakte premier Kyriakos Mitsotakis bekend. Duitsland denkt zelfs na over een prikplicht.
Bron: de Telegraaf

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:41

Huertecilla schreef:
996981 schreef:
O, is dat zo? Daar wordt door anderen anders tegenaan gekeken. Ze zijn immers bezig te kijken naar de duur van de geldigheid van QR-codes omdat de antilichamen heel snel afnemen.


Ik ben gevaccineerd met Jansen.
Na 3 maanden zou een ik booster hebben kunnen/moeten krijgen. Dat was méér dan 3 maanden geleden.
Mijn QR code is nú nog bijna een half jaar geldig. Tot dat ´bijgesteld´ wordt :roll:

Het meest heldere voortschrijdend inzicht is dat we, om wat voor reden ook, continue niet geheel volledig voorgelicht worden; dat we onze beslissingen nemen op basis van informatie die telkens op zijn best onvolledig blijkt; op onformatie.
Of dat uit te leggen is, of dat ´logisch´is, maakt voor het maken van een vólgende beslissing niet anders. De herhaalde ervaring is dat de basis als drijfzand is.


Het is maar wat je "niet geheel volledig voorgelicht" noemt. Het is de voorlichting van dat moment en dan is er soms inderdaad "voortschrijdend inzicht". De voorlichting is niet geheel foutloos; ook waar. Maar wel afhankelijk van de informatie die er op dat moment is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:41

Babootje schreef:
De Griekse autoriteiten gaan 60-plussers verplichten om zich te laten inenten tegen het coronavirus. Vaccinweigeraars kunnen straks iedere maand een boete krijgen, maakte premier Kyriakos Mitsotakis bekend. Duitsland denkt zelfs na over een prikplicht.
Bron: de Telegraaf


Oei dat gaat mijn zusje niet leuk vinden, Duitse prikplicht :+

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:43

quote="DuoPenotti"]
Citaat:
Staat iemand er wel eens bij stil waar al die miljarden die we nu in Corona pompen straks vandaan gaan komen....

Ja iets te vaak...

we hoorden jaren we halen de broekriem aan jaar na jaar.
En nu kan het geld niet op....dat kan nie, ech nie....

Daar gaan we nog héél lang last van hebben.[/quote]

Huertecilla schreef:
[
Dat valt wel mee.
Economie is rónd gaan van o.a. geld.
Het geld wat de overheden uitgeven verdwíjnt niet.
Ook zijn er aspecten waar er méér geld de staatskas binnen komt. Neem prijsstijgingen; dat is meer btw et al.
Er is wel een ´lek´ de multinationals van groot farma bv. Daarvan komt maar weinig terug naar de nationale economieën. Dat is totaal anders dan uitgaves in de zorgsector aan vastgoed, apparatuur, salaris e.d.; dat gaat direct weer terug in de economie.

Dat vaccineren, vaccineren en nóg eens vaccineren is een (tijdelijke) opluchting voor de kwetsbaarsten én een extra economische last op degenen die het met arbeid op moeten brengen.


Ik snap het commentaar van DP wel. De boodschap is natuurlijk jarenlang geweest "bezuinigen" terwijl er eigenlijk best genoeg geld was. Maar dankzij die spaarzucht van de overheid, kan er natuurlijk nu wel in grote mate ondersteund worden.
Belangrijk daarbij is ook dat het geen structurele uitgaven zijn, maar incidentele. Als we die niet zouden doen zou de economische schade vele malen groter zijn.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:45

Relaxed schreef:
Oei dat gaat mijn zusje niet leuk vinden, Duitse prikplicht :+


Ze "denken na over", maar dat zullen ze hier ongetwijfeld ook doen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:46

Babootje schreef:
Relaxed schreef:
Oei dat gaat mijn zusje niet leuk vinden, Duitse prikplicht :+


Ze "denken na over", maar dat zullen ze hier ongetwijfeld ook doen. :+


Ze zijn daar ook al zover dat de mazelen verplicht wordt, dus verwacht dit ook wel.. Maar hoe? Ze kunnen moeilijk onder dwang een spuit erin jassen..

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:54

Sunnda schreef:
Ze mogen onze AZ hebben bedoel je, want die hoeven wij niet meer door de bijwerkingen.

Dat is onzin. In de UK zijn er miljoenen mee geprikt zonder problemen.

996981 schreef:
Iemand die weigert te boosteren geldt wel als gevaccineerd in jouw ogen?
Nee, die geld in mijn ogen als een 'weigeraar' (zolang er geen zwaarder wegende medische redenen voor zijn).

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:55

Relaxed schreef:
.... Maar hoe? Ze kunnen moeilijk onder dwang een spuit erin jassen..

Waarom niet?? Hier kunnen ook mensen onder dwang worden opgenomen in een PI.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:05

DubbelFun schreef:
Relaxed schreef:
.... Maar hoe? Ze kunnen moeilijk onder dwang een spuit erin jassen..

Waarom niet?? Hier kunnen ook mensen onder dwang worden opgenomen in een PI.


Ja, die mensen hebben vaak wel iets ernstigers op hun kerfstok dan een prikje weigeren :')

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:06

bigone schreef:
Pandora2 schreef:
Ik zou al zeker geen geraniums kopen :o
En al helemaal geen sanseveria :')

Laten sanseveria’s nu net zeer luchtzuiverende planten zijn die zeer gemakkelijk in onderhoud zijn.


Maar ze zijn zo lelijk :')

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:12