Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:25

Sheran schreef:
Ja, dat was dus sarcastisch, ik ben het heel erg met Coby eens. Ik roep dat dus zelf ook, maar je krijgt dan naar je hoofd geslingerd dat je niet om kinderen zou geven en een bangerik zou zijn. :)


OK, ik wist niet dat je dit mee hebt gemaakt en dacht dus dat dit te hypothetisch gesteld was. Zonde. Ik begreep dat je het met Coby eens bent net als ik.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:26

Ja ik ben het met Coby eens. Ik zit ook in het onderwijs, alleen niet in het basisonderwijs zoals zij, waar alles nu nog veel ingewikkelder is. Ik heb het hele jaar dat soort dingen over me heen gekregen en ik vond dat kwetsend en naar.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:47

Sorry Sheran, treurig al die bagger over je heen!

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:01


HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:31

Voor degenen die het interessant vinden, een krantenartikel over de plannen voor de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Het plan is nog niet rond voor zover ik weet, maar als het daadwerkelijk deze richting opgaat maak ik me ernstige zorgen. Een korte samenvatting van het artikel: er komt 2000,- boete voor ongevaccineerden wat net zo lang wordt herhaald totdat ze zich laten inenten. Kunnen of willen ze niet betalen, dan dreigt een gevangenisstraf van een jaar. Daarvoor willen ze speciale gevangenissen bouwen waar alleen ongevaccineerden heen gaan. Die moeten dan ook zelf voor hun verblijf in de gevangenis betalen.
Bron:
https://exxpress.at/alle-details-zum-ge ... beugehaft/

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:35

Volgens mij is dat een opruiende anti-vaccinatie krant toch?
De gewone nieuwssites hebben het over 600 euro per kwartaal:

Impf-Verweigerer zahlen alle 3 Monate 600 Euro Strafe

Jetzt ist es fix: Alle Personen, die in Österreich einen Wohnsitz haben, müssen sich impfen lassen. Wer bis Mitte März 2022 nicht geimpft ist, zahlt bis zu 600 Euro Busse. Dieser Betrag werde alle drei Monate fällig, wie «Heute.at» berichtet.

Edit: aha, 4x600=2400 per jaar inderdaad.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:45

@sizzle: we zullen het gaan zien. De Exxpress schrijft zowel artikelen die spreken vóór de maatregelen als ertegen. Bovendien kan een krant wel inpakken als ze aantoonbaar leugens verspreiden. Op opruiing heb ik ze nog niet kunnen betrappen, soortgelijk nieuwsberichten komen uiteindelijk meestal ook in de overige Media terug. Wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend, maar enkel spreken over maatregelen zoals deze gaat naar mijn mening al ver over alle grenzen.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:02

Die ruim 2000 klopt ook inderdaad met de reguliere berichten, echter is dat dus per jaar.

Wat ik daar van vind laat ik in het midden maar uiteindelijk komt het er op neer dat je gewoon kunt doen wat je wilt indien je geld hebt.
Dat past mooi in de huidige kapitalistische maatschappij.

Overigens ligt 1 van de zwitserse anti-maatregel (niet perse wappie trouwens) aanvoeders in het ziekenhuis (vrouw, 75) met ernstige klachten. Wat dan wel conseqient is, is dat ze zegt (op dit moment in iedergeval) geen IC zorg te wensen.
Zij en haar man hebben zich bij een demonstratie aangestoken.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 06-12-21 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:06

Poeh dat zijn wel flinke bedragen..

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:09

Ik vind het maar bizar hoor, maar krijg het idee dat een aantal hier in het topic het ook wel wat vinden :+
Een boete van ruim 2000 euro per jaar vind ik wel hoog, maar goed...misschien betaal ik de boete dan wel als het hier ook komt :D Moet natuurlijk niet te lang duren dan.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:11

Ik vind het een lastige.. Aan de ene kant gaat het me te ver, aan de andere kant, als ik te hard rijd weet ik ook dat ik een boete kan krijgen..

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:12

Relaxed schreef:
Ik vind het een lastige.. Aan de ene kant gaat het me te ver, aan de andere kant, als ik te hard rijd weet ik ook dat ik een boete kan krijgen..


Wat weer een vergelijking :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:12

imaudy schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het een lastige.. Aan de ene kant gaat het me te ver, aan de andere kant, als ik te hard rijd weet ik ook dat ik een boete kan krijgen..


Wat weer een vergelijking :D


Mwoah, beide een consequentie van een keuze en beide gevaar voor anderen.. Zo gek vind ik m niet.

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:14

Ik denk oprecht niet dat het hier komt! Vaccinatiegraad is hier ook veel hoger al.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:16

Ik verwacht het eigenlijk ook niet :n wel benieuwd naar Duitsland daarin..

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:18

Ik vind een boete ook te ver gaan. Aan de andere kant: er moet natuurlijk wel een stok achter de deur zijn als iets verplicht wordt. Ik pleit dan toch voor geen IC-opname ipv een boete.

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:21

Fitzroy schreef:
Ik vind een boete ook te ver gaan. Aan de andere kant: er moet natuurlijk wel een stok achter de deur zijn als iets verplicht wordt. Ik pleit dan toch voor geen IC-opname ipv een boete.


Denk dat dat wettelijk een stuk lastiger te regelen is dan een boete.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:30

Waar laten de ouders de kinderen dan die week?

Oja bij de oma's.

Ik ben gewoon door alle ellende bijna door mijn vakantiedagen heen.
Lockdown school en opvang.
Bij verkoudsheids klachten thuis en nu weer met alleen al een snot neus.
Mijn kind is 4 jaar heeft bijna altijd snot en anders wel weer een hoestje.

De meeste hebben dit weekend ook al samen sinterklaas geweest.
In december is er gewoon niks meer aan te redden.


pien_2010 schreef:
Sheran wat een onzin. Coby zit volgens mij in het onderwijs en geeft eigenlijk een knelpunt (booster niet op tijd) aan. Komt vervolgens met 2 logische mogelijkheden van oplossingen: 1. De beste nl versneld alsnog boosteren, 2. Een verdrietige..de scholen een week van te voren sluiten, zodat er minder risico is alsgrootouders met kleinkinderenkerst samen kunnen vieren.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:49

HELder schreef:
Voor degenen die het interessant vinden, een krantenartikel over de plannen voor de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Het plan is nog niet rond voor zover ik weet, maar als het daadwerkelijk deze richting opgaat maak ik me ernstige zorgen. Een korte samenvatting van het artikel: er komt 2000,- boete voor ongevaccineerden wat net zo lang wordt herhaald totdat ze zich laten inenten. Kunnen of willen ze niet betalen, dan dreigt een gevangenisstraf van een jaar. Daarvoor willen ze speciale gevangenissen bouwen waar alleen ongevaccineerden heen gaan. Die moeten dan ook zelf voor hun verblijf in de gevangenis betalen.
Bron:
https://exxpress.at/alle-details-zum-ge ... beugehaft/


Ik denk dat als zoiets daadwerkelijk gedaan wordt er best wat verzet gaat komen.
Nog even en we gaan weer eilanden maken voor de melaatse mensen (ongevaccineerden).
Dit moeten we toch niet willen mensen?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:54

Je kunt toch gewoon je prik halen ipv moeilijk doen?

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:58

Wat mij daar in stoort is dat voor iedereen hetzelfde geldt, dus een 17 jarige met een mogenlijke kneiter van een immuunreactie en sowieso al amper zorg belasting wordt net zo hard gestraft als een overgewichtige 60+er voor het niet tijdig halen van een booster. Echter is de kans groter dat die 60+er wél geld heeft om toch het ziekenhuis te mogen belasten.

Hoe vaak moeten die boosters na de eerste booster? Of mag de regering dat nog naar volledige willekeur invullen?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 06-12-21 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:00

Maar hoe kun je als 17 jarige in hemelsnaam weten of je toch niet ziek wordt en de zorg overbelast? Dat weet toch bijna niemand of je echt 100% gezond bent.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:01

Spenk schreef:
Maar hoe kun je als 17 jarige in hemelsnaam weten of je toch niet ziek wordt en de zorg overbelast? Dat weet toch bijna niemand of je echt 100% gezond bent.


Een basis inenting verplichten is 1 ding, maar iedere 7 maanden boosteren van jeugd :n
De loterij winnen is dan nog een grotere kans.

En eerlijk is eerlijk, als we alles boven de 40 wegstrepen kwa ziekenhuisopnames dan komen we echt bij verre niet aan een overbelasting van de zorg.
Die paar honderd jongeren hebben wellicht dan zelf spijt maar dat heeft die roeleloze mountenbiker wellicht ook.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 06-12-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:05

Spenk schreef:
Maar hoe kun je als 17 jarige in hemelsnaam weten of je toch niet ziek wordt en de zorg overbelast? Dat weet toch bijna niemand of je echt 100% gezond bent.


Hoe weet jij dat jij nooit ziek gaat worden en de zorg gaat overbelasten?!!
De kans dat een gezond kind in het ziekenhuis komt is gewoon zo klein dat deze groep verplicht enten gewoon nergens op slaat.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:07

Needje schreef:
Spenk schreef:
Maar hoe kun je als 17 jarige in hemelsnaam weten of je toch niet ziek wordt en de zorg overbelast? Dat weet toch bijna niemand of je echt 100% gezond bent.


Hoe weet jij dat jij nooit ziek gaat worden en de zorg gaat overbelasten?!!
De kans dat een gezond kind in het ziekenhuis komt is gewoon zo klein dat deze groep verplicht enten gewoon nergens op slaat.

Dat zeg ik toch? Dat weet je dus niet. Er belanden ook gezonde jonge mensen in het ziekenhuis.

Die groep zorgt er nu wel voor dat het maar rond blijft gaan. Elke 7 maanden verplicht boosteren is wat anders. Maar nu iedereen vaccineren om het beheersbaar te maken is niet raar. Hoe wil je het anders oplossen het is nog altijd overal drama met vooral ongevaccineerden.