Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:38

Ik zou willen dat ik het in de tuin kan vieren. Maar ik geloof niet dat iemand zaterdag daar zin in heeft. Ze gaan waarschijnlijk al moeilijk doen als ik ze verplicht afstand te houden.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:41

Jullie gaan snel, dus ik had heel wat bij te lezen na mijn post van vanochtend.

Over de geschiedenis van de pokken en het pokkenbriefje→
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/vaccin ... aar-school

Ik ben als 2 jarige ingeënt tegen de pokken en ik weet het nog goed (1ste herinnering) want ik was pittig ziek ervan.
Volgens de geschiedenis waren de briefjes in mijn tijd afgeschaft, maar zowel mijn man als ik denken dit toch heus meegemaakt nog te hebben. Wellicht zijn we abuis. Een mevrouw op TV van mijn leeftijd vertelde dit voor de camera en mijn man en ik zeiden gelijk→ zie je wel.....

Zoals ik eerder al schreef, ga er maar vanuit dat als covid niet stopt of bijna stopt de vaccinaties verplicht gaan worden. Ik ben er echt van overtuigd dat we de langste tijd zonder verplichte vaccinaties in veel landen gehad hebben. Of Nederland meegaat doen? Dat betwijfel ik, maar ik sluit het niet uit.


Geen een overheid gaat in 2022 verder met deze covid knudde show waar we van links naar rechts gaan met elke keer nieuwe varianten. Waar heel veel mensen overlijden cq ziek worden, cq rest verschijnselen houden (ook jonge mensen) en waar het (economische) leven teveel plat ligt en we iedere keer opnieuw vrijheidsbeperkende maatregelen moeten nemen en de zorg medewerk(st)ers bij bosjes omvallen.
Dat dit geen sympathieke boodschap is dat begrijp ik. Maar er is natuurlijk wel wat aan de hand en dit al 2 jaar (In China begonnen eind 2019).

We zullen zien. Ik ben helaas niet Tita tovenaar, want dan had ik de covid allang weggetoverd, maar zolang covid blijft en iedere keer weer met varianten gaat komen, dan worden de maatregelen om er iets aan te doen→ strenger en strenger en vaccineren is tot nu toe de meest afdoende middel ter voorkoming van gebleken en dan gaat verplicht stellen in steeds meer landen over de wereld gebeuren. Of mensen moeten zelf het zat zijn, wat je in Frankrijk ook wel wat ziet gebeuren en zichzelf meer en meer gaan vaccineren + 90% van de 12 ++ zijn gevaccineerd en er wordt nog steeds voor de 1ste keer geprikt. We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen, maar ik ben er van overtuigd want deze pandemie gaat echt niet nog jaren zonder ingrijpen zoveel verdriet en ellende veroorzaken.


dystopische samenleving ga ik opzoeken want die term zegt me echt helemaal niets. Google zegt:
Dystopie is een samenleving met louter akelige kenmerken waarin men beslist niet zou willen leven. Een dystopie is daarmee het tegenovergestelde van een utopie die juist een bijzonder aangename samenleving voorstelt...

Zo heftig Loretta zo'n opmerking en daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik woon in het fijne rijke westen, in een democratie en er is een pandemie aan de hand die knudde is voor iedereen en waar de overheid en wij zelf zo goed en zo kwaad mee moet dealen. GEmakkelijk is het niet, maar overdrijven is ook een kunst.
HEt is niet zo dat de bommen naar beneden fluiten en we als ratten in de val zitten, honger hebben en zelfs dorst. Het is niet zo dat onze kinderen met dikke buikjes als skeletjes rondlopen (Jemen bv). Het is niet zo dat onze meisjes ieder moment ontvoert kunnen worden om verkracht en andere ontberingen mee moeten maken waartegen de overheid te weinig doet. Het is niet zo dat onze meisjes niet meer naar school mogen, onze jongetjes als kindsoldaatjes de oorlog in moeten etc...... DAT is een dystopische samenleving.

En verder is het heel veel verwend en slap gelul van mensen die amper weten wat echte ellende is. Want wij allemaal zijn aan de goede kant geboren . .

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:52

Loretta schreef:
Trendwatcher voorziet dystopische samenleving .
https://youtu.be/TmAkXaTAOjo

.. 1 trendwatcher... :roll:
Oh hij heeft het over controle dat ze nu in Singapore, Japan en ZuidKorea geen nieuwe knie krijgen als ze te zwaar zijn, en dat NL dat ook gaat doen.

Daarna zegt hij ineens dat dat iets is wat hij wil... niet iets wat gaat gebeuren... goed verhaal, lekker kort.. :')

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:52

Needje schreef:
2G voorlopig van de baan hoor ik net op het NOS journaal op de radio.


Dat is mooi :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:53

sureido schreef:
bigone schreef:
Wij zijn ook jarig maar vieren het niet, kan alleen voor onszelf instaan en niet voor de visite.
Volgend jaar gewoon weer een groot tuinfeest net als de afgelopen twee jaren, is het ook nog lekker weer.

Dat is toch helemaal niet de vraag van friezenfan? :')
Hele rare reactie. Of is dit weer zo’n typische ik maak eigen regels reactie? Ze mag gewoon d’r verjaardag vieren en alleen maar goed dat ze een zelftest doet.


Tja ´volgend jaar weer´ zeiden wij vorig jaar toen we eind november de verjaardagen van de kinderen niet hebben gevierd. Nu stellen we het kinderfeestje toch uit, maar we hebben dit jaar de verjaardagen gewoon gevierd hoor. Best kan dat we volgend jaar weer of nog steeds in deze situatie zitten of erger. Verjaardagen, sinterklaas en kerst e.d. worden hier gewoon gevierd met de familie.

Friezenfan, jij bent sowieso heel voorzichtig en onlangs heb je een pcr test gehad toch? En je hebt toch geen klachten? Als je dan nu een negatieve zelftest hebt kort voor het bezoek komt, dan is de kans echt enorm klein dat je corona hebt.
Misschien wilt je bezoek ook een zelftest doen voor ze naar jou komen? Ik zou gewoon lekker je verjaardag vieren zoals je zelf wilt. In mijn ogen kan het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:54

friezenfan2 schreef:
Ik zou willen dat ik het in de tuin kan vieren. Maar ik geloof niet dat iemand zaterdag daar zin in heeft. Ze gaan waarschijnlijk al moeilijk doen als ik ze verplicht afstand te houden.


Maar waarom zou je het dan vieren? Als je verwacht dat mensen moeilijk gaan doen en dus niet jouw wensen respecteren?

Sureido, je mag idd je verjaardag vieren, maar met maximaal 4 bezoekers, dus het is niet 'gewoon' Mijn moeder viert daarom ook deze week niet dr verjaardag :n

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:56

Volgens mij is dat aantal een advies aantal.
Je mag gewoon met 20 man je verjaardag vieren... wat gaan ze doen dan, je huis leeghalen?
Ze vinden het alleen een slecht idee, maar je kan alsnog maatregelen nemen om dat veilig te doen.. en waarom dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:57

De man van mijn vriendin had gisteren positieve zelftest, dus GGD gebeld voor testafspraak. Vroeg hij aan de medewerker of ze nu wel op 1 kamer mochten slapen, nee had de vrouw gezegd, u kunt beter in de schuur slapen _O- :') Blij dat de mensen bij de GGD iig hun gevoel voor humor niet zijn verloren **\O/** :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:58

Cer schreef:
Volgens mij is dat aantal een advies aantal.
Je mag gewoon met 20 man je verjaardag vieren... wat gaan ze doen dan, je huis leeghalen?
Ze vinden het alleen een slecht idee, maar je kan alsnog maatregelen nemen om dat veilig te doen.. en waarom dan niet?


Ja laten we allemaal lekker de adviezen in de wind slaan, dan komen we er wel :roll: Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan ga je toch nu niet met 20 man in een woonkamer zitten.. :?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:00

Relaxed schreef:
Ja laten we allemaal lekker de adviezen in de wind slaan, dan komen we er wel :roll: Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan ga je toch nu niet met 20 man in een woonkamer zitten.. :?


Jij zegt "je mag je verjaardag met max 4 mensen vieren" en dat is technisch gezien niet juist.
Dat is het..

"laten we allemaal lekker.. " .. overdrijven is ook een vak hoor :j

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:02

sureido schreef:
bigone schreef:
Wij zijn ook jarig maar vieren het niet, kan alleen voor onszelf instaan en niet voor de visite.
Volgend jaar gewoon weer een groot tuinfeest net als de afgelopen twee jaren, is het ook nog lekker weer.

Dat is toch helemaal niet de vraag van friezenfan? :')
Hele rare reactie. Of is dit weer zo’n typische ik maak eigen regels reactie? Ze mag gewoon d’r verjaardag vieren en alleen maar goed dat ze een zelftest doet.

Hele rare reactie. Of is dit weer een typische niet goed lezen actie. Ik geef nergens een oordeel over Friezenfan, alleen dat WIJ het niet vieren, punt.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:04

Relaxed schreef:
De man van mijn vriendin had gisteren positieve zelftest, dus GGD gebeld voor testafspraak. Vroeg hij aan de medewerker of ze nu wel op 1 kamer mochten slapen, nee had de vrouw gezegd, u kunt beter in de schuur slapen _O- :') Blij dat de mensen bij de GGD iig hun gevoel voor humor niet zijn verloren **\O/** :')


Die vind ik wel grappig :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:05

imaudy schreef:
Needje schreef:
2G voorlopig van de baan hoor ik net op het NOS journaal op de radio.


Dat is mooi :D

Kunnen we nog maanden aanklungelen met halve lockdowns. Top plan :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:05

Die 4 bezoekers is inderdaad een advies. Binnen dat advies zou je dagelijks 4 mensen op bezoek mogen krijgen of bij 4 mensen op bezoek gaan. Individueel, dus je huisgenoten mogen ieder ook bij 4 personen op bezoek gaan.

Ik geef mijn eigen draai hieraan. Ik heb bijna nooit 4 personen per dag als bezoek. Vaak heb ik maar 2 keer per week dat ik bezoek ontvang of op bezoek ga en hierbij zitten we eigenlijk altijd onder de 4 personen en zijn die 3 personen ook nog eens uit 1 huishouden.

Dat we dan op de verjaardag van de kinderen 6 personen bezoek hebben, is dan gewoon zo. Sinterklaas ook bij mijn ouders. Ik met de kinderen en mijn broer, zijn vrouw en hun kindje. Dat zijn gewoon dingen waar wij veel waarde aan hechten en gewoon blijven doen. Kerst en oud en nieuw ook. Verder letten we gewoon op en hebben we sowieso weinig bezoek. Onderaan de streep vind ik dat we het prima doen zo. Het moet leefbaar blijven en ik vind regels achter de voordeur heel ver gaan als er ook nog andere maatregelen mogelijk zijn en het ook duidelijk is dat met name de mensen die niet gevaccineerd zijn teveel druk op de zorg leggen. Wij zijn allemaal gevaccineerd en daarnaast hebben we een zelftest gedaan. En nu dan verkouden en hebben we ons via de ggd laten testen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:08

Ik heb heel goed gelezen hoor :D, als je het niet oordelend bedoelt richting friezenfan vraag ik mij af waarom je dan deelt dat je het niet viert net nadat zij vraagt hoe een zelftest werkt voor een verjaardag die ze viert. Heeft vast wel een reden toch?

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:09

Vayo schreef:
Die 4 bezoekers is inderdaad een advies. Binnen dat advies zou je dagelijks 4 mensen op bezoek mogen krijgen of bij 4 mensen op bezoek gaan. Individueel, dus je huisgenoten mogen ieder ook bij 4 personen op bezoek gaan.

Ik geef mijn eigen draai hieraan. Ik heb bijna nooit 4 personen per dag als bezoek. Vaak heb ik maar 2 keer per week dat ik bezoek ontvang of op bezoek ga en hierbij zitten we eigenlijk altijd onder de 4 personen en zijn die 3 personen ook nog eens uit 1 huishouden.

Dat we dan op de verjaardag van de kinderen 6 personen bezoek hebben, is dan gewoon zo. Sinterklaas ook bij mijn ouders. Ik met de kinderen en mijn broer, zijn vrouw en hun kindje. Dat zijn gewoon dingen waar wij veel waarde aan hechten en gewoon blijven doen. Kerst en oud en nieuw ook. Verder letten we gewoon op en hebben we sowieso weinig bezoek. Onderaan de streep vind ik dat we het prima doen zo. Het moet leefbaar blijven en ik vind regels achter de voordeur heel ver gaan als er ook nog andere maatregelen mogelijk zijn en het ook duidelijk is dat met name de mensen die niet gevaccineerd zijn teveel druk op de zorg leggen. Wij zijn allemaal gevaccineerd en daarnaast hebben we een zelftest gedaan. En nu dan verkouden en hebben we ons via de ggd laten testen.


Ik ben wel benieuwd naar je uitslag. Ik denk dat je het niet hebt. Het komt meestal niet als ineens snotverkouden dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:11

Cer schreef:
Relaxed schreef:
Ja laten we allemaal lekker de adviezen in de wind slaan, dan komen we er wel :roll: Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan ga je toch nu niet met 20 man in een woonkamer zitten.. :?


Jij zegt "je mag je verjaardag met max 4 mensen vieren" en dat is technisch gezien niet juist.
Dat is het..

"laten we allemaal lekker.. " .. overdrijven is ook een vak hoor :j


Ach je gaat zitten mierenne*ken over mijn omschrijving, prima.. :roll:

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:13

Nee ja, ik heb er soms best moeite mee dat in dit topic extra regeltjes gemaakt worden dan dat er in werkelijkheid zijn vanaf het begin af aan al door sommigen. En ik vind het niet meteen mierenneuekn maar gewoon bij de feiten blijven ..

Het advies is 4 personen, je mag meer officieel, maar altijd volgens mij 1.5 meter kunnen houden.

Verstandig is een tweede, maar we moeten niet anderen veroordelen als zij zich aan de regels houden. Het advies is ook zelftest voor bezoek.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:16

sureido schreef:
Ik heb heel goed gelezen hoor :D, als je het niet oordelend bedoelt richting friezenfan vraag ik mij af waarom je dan deelt dat je het niet viert net nadat zij vraagt hoe een zelftest werkt voor een verjaardag die ze viert. Heeft vast wel een reden toch?

Omdat ik aangeef niet voor andere mensen/visite in kan staan of die de vraag om een sneltest te doen serieus nemen. Wanneer heel Nederland de neuzen dezelfde kant op stonden en iedereen z’n verantwoordelijkheid nam zaten we niet in deze oliebol, tenminste niet zo erg als nu. Gelukkig denkt onze familie en vriendenkring er ook grotendeels zo over. Met de jongste , 61 en de rest tot in de 80 gaan we gewoon feesten wanneer het kan en niet wanneer het “ moet”. We houden echt van elkaar zien en vooral als broers en zussen met z’n 16 samenkomen maar zien ook wel degelijk de risico’s die er aan kunnen kleven. Dan kun je denken, die leeftijd ? Doen zolang het kan maar doodgaan kan altijd gebeuren gezien de twee sterfgevallen in onze kennissen kring afgelopen week en wat betreft Corona vinden we het het risico niet waard. En wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:19

Relaxed schreef:
Cer schreef:
Volgens mij is dat aantal een advies aantal.
Je mag gewoon met 20 man je verjaardag vieren... wat gaan ze doen dan, je huis leeghalen?
Ze vinden het alleen een slecht idee, maar je kan alsnog maatregelen nemen om dat veilig te doen.. en waarom dan niet?


Ja laten we allemaal lekker de adviezen in de wind slaan, dan komen we er wel :roll: Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan ga je toch nu niet met 20 man in een woonkamer zitten.. :?


Er is ook een middenweg hé. Als je al weinig mensen ziet en bijna nooit aan die 4 man komt en je heel veel waarde hecht aan een verjaardag. Als de kinderen er naar uitkijken, omdat ze vorig jaar hun verjaardag ook al niet konden vieren. En je houdt het dan op 8 personen in totaal.

En het gaat om kansen he. Als je netjes met 4 personen bezoek zit kun je ook besmet raken en als er in een groep van 20 niemand besmet is komt daar ook geen besmetting uit voort. Ik vind het risico hoger wanneer je zeer regelmatig 4 personen bezoek hebt, dan wanneer je 2x in de week 3 personen uit 1 huishouden ziet en dan een keer een feestje/feestdag met 8 personen.

Ik ga ook niet sporten, dus daar begeef ik me al niet tussen andere mensen. Als je de ´blijf zoveel mogelijk thuis´ letterlijk gaat nemen kun je gaan sporten ook schalen onder ´Ja laten we allemaal lekker de adviezen in de wind slaan, dan komen we er wel :roll: ´

Naast dat gezonde en nuchtere verstand, volg ik ook deels mijn hart. Wij kiezen er bewust voor om van enkele mensen geen afstand te houden. Nu hoeven de kinderen dat sowieso niet. En andere maatregelen houd ik me weer heel strikt aan of strikter dan noodzakelijk omdat die maatregelen mij niet raken/geen moeite kosten.

En ik vind het wel prima zo. Wij zijn allemaal gevaccineerd. Een zelftest op zijn tijd. Nu dan getest bij klachten. En verder volgen wij ons gezonde en nuchtere verstand en soms ook gewoon ons hart.

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:24

Kunnen we ophouden over mijn verjaardag. Ik heb 4 mensen boven de 12 uitgenodigd. echt meer pas er niet binnen met anderhalve meter er tussen.

En ik heb mijn visite gezegd dat ik een zelftest doe en dat ik het op prijs stel als hun dat ook doen.

Ondanks dat ze moeilijk doen blijft het mijn familie. En meestal zijn verjaardagen wel gezellig of tenminste dat waren ze voor corona.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:26

imaudy schreef:
Vayo schreef:
Die 4 bezoekers is inderdaad een advies. Binnen dat advies zou je dagelijks 4 mensen op bezoek mogen krijgen of bij 4 mensen op bezoek gaan. Individueel, dus je huisgenoten mogen ieder ook bij 4 personen op bezoek gaan.

Ik geef mijn eigen draai hieraan. Ik heb bijna nooit 4 personen per dag als bezoek. Vaak heb ik maar 2 keer per week dat ik bezoek ontvang of op bezoek ga en hierbij zitten we eigenlijk altijd onder de 4 personen en zijn die 3 personen ook nog eens uit 1 huishouden.

Dat we dan op de verjaardag van de kinderen 6 personen bezoek hebben, is dan gewoon zo. Sinterklaas ook bij mijn ouders. Ik met de kinderen en mijn broer, zijn vrouw en hun kindje. Dat zijn gewoon dingen waar wij veel waarde aan hechten en gewoon blijven doen. Kerst en oud en nieuw ook. Verder letten we gewoon op en hebben we sowieso weinig bezoek. Onderaan de streep vind ik dat we het prima doen zo. Het moet leefbaar blijven en ik vind regels achter de voordeur heel ver gaan als er ook nog andere maatregelen mogelijk zijn en het ook duidelijk is dat met name de mensen die niet gevaccineerd zijn teveel druk op de zorg leggen. Wij zijn allemaal gevaccineerd en daarnaast hebben we een zelftest gedaan. En nu dan verkouden en hebben we ons via de ggd laten testen.


Ik ben wel benieuwd naar je uitslag. Ik denk dat je het niet hebt. Het komt meestal niet als ineens snotverkouden dacht ik.


Ik ben ook erg benieuwd! Mijn kriebelhoest is een kwaal die ik jaarlijks heb rond deze periode. Verder wat verkouden. Mijn oudste is wel snotverkouden, maar ook dat kan gewoon een simpele verkoudheid zijn. We houden ons gewoon netjes aan de quarantaine en moeten hierdoor helaas :+ thuisbezorgd inschakelen.

Als we het al hebben, dan komt het denk ik via school. De jongste heeft een positief klasgenootje en de oudste ook. Verder bij beide besmettingen in andere klassen. Maar vaak maar 1 kind. Mijn beide kinderen hoefden niet in quarantaine vanwege deze besmettingen.

En het testen .... ik moest uit de auto zo´n noodgebouwtje in. Er zaten nog 2 mensen. Wel allemaal handen gedesinfecteerd (maar je moest wel die knop aanraken), mondkapje op en afstand ... maar toch voelt zo´n testlocatie bij mij als een risico om juist daar besmet te raken.

Mijn kinderen zijn nu vanuit de auto getest. De vorige keer moesten we ook de auto uit en zo´n noodgebouwtje/container in waar net voor ons een gezin uitkwam. Ik heb toen en nu eigenlijk ook niet op de ventilatie gelet, maar dat voelt dan echt als een risico omdat je daar natuurlijk grote kans hebt een besmet iemand te treffen. Je houdt dan wel afstand, maar als je de ruimte inkomt waar net iemand uit heeft staan ademen .... :o


Friezenfan, je doet het prima! Alsnog of alvast gefeliciteerd en geniet er gewoon lekker van!!! Hopelijk wordt het inderdaad net zo gezellig als voorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:33

sureido schreef:
Nee ja, ik heb er soms best moeite mee dat in dit topic extra regeltjes gemaakt worden dan dat er in werkelijkheid zijn vanaf het begin af aan al door sommigen. En ik vind het niet meteen mierenneuekn maar gewoon bij de feiten blijven ..

Het advies is 4 personen, je mag meer officieel, maar altijd volgens mij 1.5 meter kunnen houden.

Verstandig is een tweede, maar we moeten niet anderen veroordelen als zij zich aan de regels houden. Het advies is ook zelftest voor bezoek.


Ik veroordeel helemaal niemand he, ik gaf alleen aan dat je nu niet echt je verjaardag 'gewoon' kunt vieren :n

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:34

bigone schreef:
sureido schreef:
Ik heb heel goed gelezen hoor :D, als je het niet oordelend bedoelt richting friezenfan vraag ik mij af waarom je dan deelt dat je het niet viert net nadat zij vraagt hoe een zelftest werkt voor een verjaardag die ze viert. Heeft vast wel een reden toch?

Omdat ik aangeef niet voor andere mensen/visite in kan staan of die de vraag om een sneltest te doen serieus nemen. Wanneer heel Nederland de neuzen dezelfde kant op stonden en iedereen z’n verantwoordelijkheid nam zaten we niet in deze oliebol, tenminste niet zo erg als nu. Gelukkig denkt onze familie en vriendenkring er ook grotendeels zo over. Met de jongste , 61 en de rest tot in de 80 gaan we gewoon feesten wanneer het kan en niet wanneer het “ moet”. We houden echt van elkaar zien en vooral als broers en zussen met z’n 16 samenkomen maar zien ook wel degelijk de risico’s die er aan kunnen kleven. Dan kun je denken, die leeftijd ? Doen zolang het kan maar doodgaan kan altijd gebeuren gezien de twee sterfgevallen in onze kennissen kring afgelopen week en wat betreft Corona vinden we het het risico niet waard. En wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten.

Oké, bedankt voor je uitleg.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:55

Ik had verwacht dat ik mijn uitslag trouwens al wel binnen zou hebben, omdat ik met prioriteit ben getest (10:30). Mijn kinderen gewoon normaal via de ggd om 12:00. Straks hebben zij nog sneller de uitslag dan ik. Edit: ik ben zoals ik eigenlijk al verwacht had negatief getest.