Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:50

Sorry DP maar ik weet echt wat medicijnen doen slik al heel wat jaar prednison in hoge dosis
En pas werkelijk heel veel daarop aan...

Ben de laatste 5 jaar 60kg afgevallen en werk er echt keihard aan.ondanks medicijnen

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:53

Het aanbod doet absoluut veel.
Ik heb normaal gesproken licht ondergewicht maar met 1 jaar Australie met grotere porties eten en veel „Engelse“ zoetigheid ben ik toen enorm aangekomen. Eenmaal terug was het er ook zo weer af.
Een Thaise collega idem. Zij kwam super slank aan en was binnen 6 maanden gewoon pofferig te noemen.
Omgekeerd heb ik meerdere Amerikaanse collega‘s gehad die in Europa in no-time stapels kilo‘s verloren.

Ofwel, als je het aanbod veranderd heeft dat een direct effect op je bevolking.

Ik ben heel trots op mijn broer. Die was het zat om gevaarlijk obees te zijn. Hij is welliswaar niet gezonder gaan eten maar eet nu gewoon minder, dus een bakje chips ipv een zak of een halve pizza ipv een hele.
Hij is nu nog geen jaar later gewoon een goed uitziende man, ook zijn hele gezicht is positief veranderd.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 09-12-21 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:56

Dat geloof ik direct Sizzle
Als ik op vakantie in Frankrijk ben al die chocolade en taartjes oei

Maar het is gewoon niet goed...heb het ook echt moeten.leren om nee te zeggen
Man wat moeilijk was dat..

BigOne
Berichten: 38437
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:12

Wanneer ik op de ic zou belanden met covid heb ik veel minder kans om het te overleven dan iemand met wat overgewicht.
Een bmi van tegen de 30 geeft meer kans om er ongeschonden vanaf te komen dan een bmi van 17. Ik kan alles eten wat los en vast zit maar groei geen gram. Mijn hele leven al een strijd om er niet als een persoon met een eetstoornis uit te zien. Dus heeft iemand hier vijf of tien kilo over, graag.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:14

imaudy schreef:
Ik eet al heel lang geen vlees meer (wel vis). Het is beter voor de beestjes en voor mijzelf :)



Dat is goed dat je wel vis eet, want is goed voor je vitamine AD en dat heb je nodig voor een goed imuunsysteem.

HC alle beetjes helpen zowel integrate gezonde levensstijl als vaccineren
Citaat:
Erg jammer dat door dit na te laten sinds vorig voorjaar (en dat geldt imo meer voor het individu dan voor de overheid) is er nu het huidige drama mbt vaccinaties.
Dat is te kort door de bocht want daardoor is niet het huidige drama met vaccinaties.
Daarvoor is covid te virulent en dat wordt het meeste onderschat.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:15

bigone schreef:
Wanneer ik op de ic zou belanden met covid heb ik veel minder kans om het te overleven dan iemand met wat overgewicht.
Een bmi van tegen de 30 geeft meer kans om er ongeschonden vanaf te komen dan een bmi van 17. Ik kan alles eten wat los en vast zit maar groei geen gram. Mijn hele leven al een strijd om er niet als een persoon met een eetstoornis uit te zien. Dus heeft iemand hier vijf of tien kilo over, graag.

Lintworm, je weet dat ivermectine helpt he :D

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:18

Het loont ook zeker de moeite je te verdiepen in de GI ( glycemische index ) van groenten en fruit.
Vaak denken mensen dat ze gezond eten maar zeggen dat afvallen toch niet lukt.
Als je regelmatig groenten en fruit eet met een hoge GI, moet je lichaam te vaak insuline aanmaken waardoor er dus inderdaad maar heel moeilijk iets afgaat.
Wortelen, pastinaak, aardappelen, pompoen, banaan, rozijnen,... zijn bijv dingen met een hoge GI.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:20

Wat ik me dan weer afvraag, hoe zorgt een verlaging van de BMI ook voor de verlaging van het R-getal?

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:23

Karl66 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag, hoe zorgt een verlaging van de BMI ook voor de verlaging van het R-getal?


Alles is met elkaar verbonden, toch... :D

Verlaging van het R-getal kan door een lockdown. Of door vaccins uit te vinden die ook de besmettelijkheid verhinderen.
Het R-getal mag hoog blijven als het de zorg niet overbelast ofzo. Zou dit kunnen kloppen ? :P

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:25


Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:28

Ik vind hier ook iets van, maar ga zwijgen :')
Wel bijzonder dat ze voor zwangere vrouwen een uitzondering willen maken. Of interpreteer ik dit nu verkeerd ? :?

3600 euro boete en de kous is af dan ? Als je betaalt, ben je alsnog niet gevaccineerd maar is het geen probleem meer ofzo :+

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:31

Gaat overal komen want dit gaat echt niet nog eens 2,5 jaar duren. Leuk....nee, vreselijk zelfs maar we zullen er aan moeten wennen en daar ben ik echt van overtuigd.
Deze pandemie kost veel en veels te veel (hele waslijst) en dat gaan regeringen echt niet verder laten gaan.
Enfin Oostenrijk zal zeker goed in de gaten worden gehouden wat dit doet.

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:32

Karl66 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag, hoe zorgt een verlaging van de BMI ook voor de verlaging van het R-getal?


Het gaat dan toch niet om het R-getal, maar om een lager risico op ernstige klachten.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:33

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste landen met deze omikron variant die nu in opmars is, nog eens 2 keer zullen nadenken over een verplichting.
Wie weet wat brengt de volgende variant...
De vorige epidemie / pandemie zijn ze 8 jaar mee bezig geweest voor alles terug min of meer normaal was hoorde ik van de week nog Herman Goossens zeggen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:36

Pandora2 schreef:
Ik vind hier ook iets van, maar ga zwijgen :')
Wel bijzonder dat ze voor zwangere vrouwen een uitzondering willen maken. Of interpreteer ik dit nu verkeerd ? :?

3600 euro boete en de kous is af dan ? Als je betaalt, ben je alsnog niet gevaccineerd maar is het geen probleem meer ofzo :+


Ja dat klopt, ik zei inderdaad eerder al dat ik benieuwd ben hoeveel anti-vaccinatie babies verwekt gaan worden.

Die 3600 is voor 1 jaar (600 per kwartaal was het minimum), de wet is minstens tot 2024.
De anti-vaccinrisicopatienten met geld lachen zich dadelijk in hun vuistje terwijl de student op kamers geen keus zal hebben.
De rijke regeren weer de wereld (en bezetten de ic).

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:36

Pandora2 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste landen met deze omikron variant die nu in opmars is, nog eens 2 keer zullen nadenken over een verplichting.
Wie weet wat brengt de volgende variant...
De vorige epidemie / pandemie zijn ze 8 jaar mee bezig geweest voor alles terug min of meer normaal was hoorde ik van de week nog Herman Goossens zeggen.


Weet je ook welke ziekte dat was?
Ik ben niet bang voor een vaccinatieplicht, daar zijn we (gelukkig) het land niet voor.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:37

Het gaat toch niet perse om t R getal maar om de belasting van de zorg?

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:41

imaudy schreef:
Pandora2 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste landen met deze omikron variant die nu in opmars is, nog eens 2 keer zullen nadenken over een verplichting.
Wie weet wat brengt de volgende variant...
De vorige epidemie / pandemie zijn ze 8 jaar mee bezig geweest voor alles terug min of meer normaal was hoorde ik van de week nog Herman Goossens zeggen.


Weet je ook welke ziekte dat was?
Ik ben niet bang voor een vaccinatieplicht, daar zijn we (gelukkig) het land niet voor.


Volgens mij had hij het over de varkensgriep in 2009, maar heel zeker ben ik daar niet van.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:45

Sizzle schreef:
Ja dat klopt, ik zei inderdaad eerder al dat ik benieuwd ben hoeveel anti-vaccinatie babies verwekt gaan worden.

Die 3600 is voor 1 jaar (600 per kwartaal was het minimum), de wet is minstens tot 2024.
De anti-vaccinrisicopatienten met geld lachen zich dadelijk in hun vuistje terwijl de student op kamers geen keus zal hebben.
De rijke regeren weer de wereld (en bezetten de ic).


Helemaal juist. Money rules the world.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit willen gaan controleren en hoe de boetes dan geïnd worden.
Geen idee hoe het in Oostenrijk werkt hoor, maar hier in BE zou dit dus al een klucht van formaat zijn.
Beetje zoals onze kiesplicht. Maar als je niet gaat stemmen, is het ook ok en komt er toch geen sanctie want niemand houdt zich ermee bezig :+

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:49

Ik ben ook benieuwd hoe ze met gewetensbezwaren om gaan (gelovigen). Geen idee of ze (de rechtbanken) daar in Oostenrijk gevoelig voor zijn.

Die zwangeren uitsluiten vind ik zo krom als een hoepel. Zet dan een termijn dat je uitsluitsel krijgt als je al zwanger bent (ookal loop je dan meer risico) maar alles dat na startdatum zwanger wordt had daarvoor al tijd genoeg toch?

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:55


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:56

Breek desnoods vensters uit? In welke staat woont die gast? Florida?

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:56

Echwel schreef:
bigone schreef:
Wanneer ik op de ic zou belanden met covid heb ik veel minder kans om het te overleven dan iemand met wat overgewicht.
Een bmi van tegen de 30 geeft meer kans om er ongeschonden vanaf te komen dan een bmi van 17. Ik kan alles eten wat los en vast zit maar groei geen gram. Mijn hele leven al een strijd om er niet als een persoon met een eetstoornis uit te zien. Dus heeft iemand hier vijf of tien kilo over, graag.

Lintworm, je weet dat ivermectine helpt he :D


Ivermectine helpt niet tegen lintworm. Bij paarden gebruiken we praziquantel, bij mensen heb je 4 opties: niclosamid, mebendazol, albendazol of (net als bij paarden) praziquantel.

Albendazol is voor de meeste wormen in Nederland geschikt. Voor sommige wormen heb je een eenmalige behandeling nodig, sommige wormsoorten 3 dagen achter elkaar en sommige wormsoorten na 3 weken nogmaals behandelen.

Ivermectine werkt tegen mijnworm, filaria en spoelworm.

Praziquantel is het enige middel dat tegen schistosoma werkt.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:57

CER, Hij heeft kritiek op het beleid waar niet geventileerd wordt en het in zijn ogen achterhaalde handen wassen beleid.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:59

Mizora het was een grapje....