Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:49

Fitzroy schreef:
Hoe dan ook, het is nooit goed. Nu zit iedereen al weer te zeuren dat ze na vijven niet hun hobby uit kunnen oefenen. Je kunt misschien ook zelf gaan wandelen/hardlopen whatever?
Het wordt tijd dat er eens in oplossingen gedacht wordt ipv in problemen.

Ik baal er ook van, maar het is even niet anders. *komt wel goed, schatje :knuffel: *


Dat dus..

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:49

Neonlight schreef:
Ook geen scooters Cer of ramen ingooien. :))

…oké…
(Gaat weer terug naar binnen… -O- )

:))

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:55

Ik ben zo klaar met de niet-vaxxers... Echt, als je denkt dat je immuunsysteem zo goed werkt, geef dan ook bij voorbaat vast je IC-plek op. 70% procent niet-gevaccineerden op de IC, terwijl 88,5% van de Nederlanders gevaccineerd is, lijkt me toch wel duidelijk.

En maar zeuren over een tweedeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:01

Tiggs schreef:
Ik ben zo klaar met de niet-vaxxers... Echt, als je denkt dat je immuunsysteem zo goed werkt, geef dan ook bij voorbaat vast je IC-plek op. 70% procent niet-gevaccineerden op de IC, terwijl 88,5% van de Nederlanders gevaccineerd is, lijkt me toch wel duidelijk.

En maar zeuren over een tweedeling.


Hier in Hoogeveen ligt de zoon van die sportschool eigenaar al 2 maanden ic bed bezet te houden.. Als ie het al overleefd is ie hierna nog maanden aan het revalideren.. Man het mag wat kosten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:01

Tiggs schreef:
Ik ben zo klaar met de niet-vaxxers... Echt, als je denkt dat je immuunsysteem zo goed werkt, geef dan ook bij voorbaat vast je IC-plek op. 70% procent niet-gevaccineerden op de IC, terwijl 88,5% van de Nederlanders gevaccineerd is, lijkt me toch wel duidelijk.

En maar zeuren over een tweedeling.


Hier in Hoogeveen ligt de zoon van die sportschool eigenaar al 2 maanden ic bed bezet te houden.. Als ie het al overleefd is ie hierna nog maanden aan het revalideren.. Man het mag wat kosten :n

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:01

Cer schreef:
Neon; dat is best een banketstaaf opmerking “hoe belangrijk je het zelf vindt” .. :n
(Even 2 uurtjes vrij nemen ook echt :') )


Klinkt misschien banketstaaf want voor sommigen kan het echt niet, maar voor een grote groep gewoon wel. We hadden het er vandaag nog over op de cursus, want eentje in mijn groep zit met haar andere hond in een avondgroep, werkt vanuit huis en is niet direct gebonden aan specifieke uren. Haar reactie: Maar ik ga toch niet in de avond werken om overdag 2 uurtjes weg te zijn. Nou, dat is dan gewoon hoe belangrijk je het zelf vindt.
Een andere van deze groep neemt al 2,5 jaar iedere vrijdag 2 uur vrij voor de cursus, en zelf heb ik het ook gedaan (werk in ploegen dus vaste werktijden).

Je bent toch wel naar binnen gegaan voor je de scooters in de hens hebt gestoken en de ramen hebt ingegooid? :))

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:01

Cer schreef:
Maar goed t is wat t is, dus we houden ons eraan… zo is t dan ook weer ..

Van mij mogen ze nog meer richting vaccinatie dwang gaan, maar dat mag je ook niet zeggen :+
Je zal potver op een transplantatie aan t wachten zijn..

Zo denk ik ook, maatregelen zijn waarschijnlijk niet genoeg of het kwartje moet nu eindelijk vallen bij individuen en werkgevers ( mbt thuiswerken) en ergens hoop ik dat dit gebeurd zodat we niet alsnog in een totale lockdown belanden.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:02


DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:02

Mijn vriend zal de vrachtwagen wel ff aan de kant gooien... Ooh verrek de instructeurs zijn er dan ook niet.


Niet iedereen werkt thuis.
En hier ook weinig hondenschool gehad door de corona.
Dus ja zou nu eindelijk weer door gaan.

En je hoort mij zelden mopperen over regels. Want het boeit me niet dat we niet kunnen uiteten, of niet op vakantie kunnen of dat alle winkels compleet dicht gaan.
Maar in de buitenlucht sport is en blijft kolder.
Pak dan de rellers harder aan. Die staan dichter op elkaar.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:04

Dat ruilen van uren wil ik ook gaan proberen maar ik heb ook nog een baas die daar wat van gaat vinden vermoed ik. Als t mag ga ik dat zeker doen, maar dat is niet alleen aan mij

Qua scooter, ja ervoor, t is best fris buiten #snelweerterug… :+

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:07

Wat ik echt niet snap is dat er niet gewoon een verlenging aan de kerstvakantie is geplakt. Ik denk als je alle scholen dan 29 november tot 3 januari dicht had gegooid je, je R getal weer ruim onder de 1 had gehad. Effectief is dat 2 weken extra vrij voor de kids. Economie kon doorgaan, geen extra overheidssteun nodig, 2g invoeren en handhaven, niet vaccineren=geen ic recht. Als we dat doen is het in januari voor 75% opgelost. Maargoed.

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:07

Hier ook iemand die het niet zo leuk vindt dat mijn al hypere pony nu weer stil komt te staan. Ik heb thuis namelijk geen bak en op de weg met hem= ziekenhuisbed bezet houden in het beste geval. En dan is het wachten op over 2 weken alsnog een complete lockdown. Ik ga ervan uit dat die er gewoon komt, huidige regels zijn te soft en ik heb nog nooit gehoord van een virus dat zich alleen s avonds verspreid. :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:08

Hier is de hondencursus altijd doorgegaan, ooit aangepast met halve tijd en 1 instructeur op 2 cursisten, waardoor de instructeurs veel meer uren draaiden, maar ze hebben altijd de zaak draaiende kunnen houden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:10

Tiggs schreef:
Ik ben zo klaar met de niet-vaxxers... Echt, als je denkt dat je immuunsysteem zo goed werkt, geef dan ook bij voorbaat vast je IC-plek op. 70% procent niet-gevaccineerden op de IC, terwijl 88,5% van de Nederlanders gevaccineerd is, lijkt me toch wel duidelijk.

En maar zeuren over een tweedeling.


Zo mee eens! Nu nog steeds niet willen vaccineren, maar als ze op de IC (dreigen) te belanden dan willen velen ineens wel dat alles uit de kast gehaald wordt en accepteren ze ieder geneesmiddel, prikje enz.

De cijfers geven in mijn ogen zeer duidelijk aan waar het probleem ligt. En nu met uitgestelde operaties, chemo, behandelingen en diagnoses zullen er echt een hoop mensen onherstelbare schade oplopen en wellicht zelfs (eerder) overlijden.
En dan nog kan een vaccinatieplicht echt niet!? Is een kleine groep verplicht 2 prikjes laten halen dan echt zoveel erger dan mensen moeten weigeren voor hun belangrijke operatie of chemo?

Ik snap niet dat er hierop niet wordt ingegrepen. 2G is wel het minste wat ze kunnen doen. Maar ik ben in dit stadium van code zwart echt voor vaccinatie een vaccinatieplicht, tenzij ze idd afstand doen van een plek in een ziekenhuisbed vanwege corona.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:12

Wildgirl schreef:
Wat ik echt niet snap is dat er niet gewoon een verlenging aan de kerstvakantie is geplakt. Ik denk als je alle scholen dan 29 november tot 3 januari dicht had gegooid je, je R getal weer ruim onder de 1 had gehad. Effectief is dat 2 weken extra vrij voor de kids. Economie kon doorgaan, geen extra overheidssteun nodig, 2g invoeren en handhaven, niet vaccineren=geen ic recht. Als we dat doen is het in januari voor 75% opgelost. Maargoed.


Dat is 4 weken extra vrij :+ de kerstvakantie duurt maar twee weken.
Van 27 dec tot 7 jan.

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:15

Neonlight schreef:
Hier is de hondencursus altijd doorgegaan, ooit aangepast met halve tijd en 1 instructeur op 2 cursisten, waardoor de instructeurs veel meer uren draaiden, maar ze hebben altijd de zaak draaiende kunnen houden.

Hier dus niet.
Op zondagochtend en donderdagavond is er les.
Hele tijd helemaal dicht.
Een tijd zonder bezoekers.
Kleinere en minder groepen.
Toen is er een tijd alleen puppy en gedragen gehoorzaamheid 1 geweest om de corona honden op te vangen.
En geen vervolglessen.
En nu gaat voor ons G&G 4 weer van start. Hond is ondertussen 2,5
Lessen plus examen duren 10 weken.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:16

verootjoo schreef:
Wildgirl schreef:
Wat ik echt niet snap is dat er niet gewoon een verlenging aan de kerstvakantie is geplakt. Ik denk als je alle scholen dan 29 november tot 3 januari dicht had gegooid je, je R getal weer ruim onder de 1 had gehad. Effectief is dat 2 weken extra vrij voor de kids. Economie kon doorgaan, geen extra overheidssteun nodig, 2g invoeren en handhaven, niet vaccineren=geen ic recht. Als we dat doen is het in januari voor 75% opgelost. Maargoed.


Dat is 4 weken extra vrij :+ de kerstvakantie duurt maar twee weken.
Van 27 dec tot 7 jan.

Dus? De kinderen zorgen nu voor de meeste besmettingen. Dan maar 4 weken extra vrij.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:16

14 dec weer persconferentie toch? Dan kunnen ze alsnog de scholen dichtgooien tm de kerstvakantie.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:20

Spenk schreef:
verootjoo schreef:
Wildgirl:
Wat ik echt niet snap is dat er niet gewoon een verlenging aan de kerstvakantie is geplakt. Ik denk als je alle scholen dan 29 november tot 3 januari dicht had gegooid je, je R getal weer ruim onder de 1 had gehad. Effectief is dat 2 weken extra vrij voor de kids.

Dat is 4 weken extra vrij :+ de kerstvakantie duurt maar twee weken.
Van 27 dec tot 7 jan.

Dus? De kinderen zorgen nu voor de meeste besmettingen. Dan maar 4 weken extra vrij.


Omdat er gezegd werd dat het 2 weken extra is. Ik vind dat een groot verschil.

Buiten dat ik het krom vind om de kids te laten opdraaien voor de matige bescherming van de volwassenen.

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:23

Niet elk kind vind meer thuis verschrikkelijk. Die van een kennis van me vinden dat fijn want in de klas zijn er een paar kinderen met teveel lawaai en kun je niet opletten. Is hun mening.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:26

Ik kan gewoon ook echt geen fatsoenlijk thuisonderwijs aan een basisschool kind geven, daar ligt gewoon heeeeeeeel erg niet mijn talent zullen we maar zeggen. Dat geeft hooguit ruzie. Ik heb echt respect voor ouders die dat wel kunnen.
Ik geef op zich heel graag les, maar wel aan volwassenen.

Maar ik ga er maar even vanuit dat als het vorig jaar niet dicht hoefde, dat het dit jaar ook niet hoeft.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-11-21 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:27

We draaien allemaal op voor de gebrekkige voorbereiding. Er zijn ook een heleboel volwassenen die allerlei dingen niet kunnen terwijl de scholen een belangrijke bron van besmettingen zijn. Je kunt dat niet los van elkaar koppelen. We zijn uiteindelijk 1 maatschappij, en we zouden na moeten denken hoe we zorgen dat er niet heel veel mensen ziek worden en dood gaan. (Dat betekent dus dat we corona NIET moeten laten doorgaan tot de uiterste max.) En hoe we alle mensen, kinderen en volwassenen, in de tussentijd toch zo goed mogelijk een leven kunnen geven.

Dat doe je niet door de hele tijd chaotisch en haastig halve maatregelen te nemen, steeds te veranderen en groepen tegen elkaar op te zetten. Uiteindelijk verdient niemand het om ziek te worden, kan iedereen anderen aansteken, en hebben we allemaal behoefte aan sociaal contact, beweging, invulling. Je kunt nergens zomaar schrappen zonder dat het gevolgen heeft, en je kunt ook niet hele groepen totaal buiten alle regels en voorzorgen houden terwijl het een belangrijk deel van de verspreiding is.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:29

Zo te horen zit jij bij een hondenvereniging, ik zit niet bij een vereniging maar bij een bedrijf waar 6 dagen per week les gegeven wordt.

Kinderen niet naar school heb ik gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant zeg ik ja, aan de andere kant snap ik ook wel dat het niet gewenst is. Ik had liever toch meer maatregelen voor kinderen gezien, dus meer mondkapjes en ook 1,5 meter in openbare ruimtes. Die kinderen lopen geen schade op als ze 1,5 meter afstand van mij als onbekende moeten houden. En nee, het is niet makkelijk maar daar zijn ouders voor om dat in de gaten te houden, snap wel dat het voor een kind moeilijk is.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:30

Ik heb gelukkig weer een nagatieve pool-test-sms gehad van school. Blijft toch een soort lotto iedere week _O-

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:32

Oh nee hier gewoon een club voor de fun. Geen politiehonden training oid.
Hondjes sociaal en gehoorzaam houden.

Ja de samenleving zijn we allemaal dus ook de kinderen.
Ook ik begrijp dat die weer thuis houden niet ideaal is. Maar de cijfers vragen er wel om.
Die horeca dicht veel minder. Die buitensport nog minder.