Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:28

996981 schreef:
En terecht dat we open gaan (al ben ik echt teleurgesteld dat wederom de horeca aan het kortste eind trekt. Waarom in godsnaam?)


[ [url=m/Et63Or.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2413138-nederlan ... -wel-nodig

Hoe omikron zich gedraagt lijkt in de verste verte niet op de modellen waarop het beleid gebaseerd is. Als je er in het bedrijfsleven zo naast zit met je voorspellingen kun je een andere baan zoeken :+


[ [url=m/lPx9y8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omikron lijkt de uitgelezen kans om immuniteit op de bouwen.


Dank voor deze cijfers/grafieken, mooi om naast elkaar te zien. Ik denk ook dat omikron dé uitgelezen kans is om Covid te normaliseren en daarmee de wereld uit te helpen qua maatregelen. Ik draag mn steentje bij, ik snotter mee :+ (positief getest, volledig gevaccineerd alleen een loopneus so far ondanks zwangerschap). Als je de verwachtte 80.000 besmettingen op 18 miljoen mensen gooit (zal minder zijn ivm kinderen) duurt het 225 dagen totdat iedereen een rondje heeft gehad :+ , ook de niet gevaccineerden. Krijgt uiteindelijk ook iedereen immuniteit :P

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:36

Zebrastreep schreef:
Spenk schreef:
Nee het zal niet hetzelfde zijn in heel Europa sinds omikron. Landen mogen gewoon die booster eisen. Waarschijnlijk zal hier de booster verplichting ook nog wel komen.


Staat gewoon op de website van de overheid dus 9 maanden in europa

[ [url=m/cmeQw7.jpg]Afbeelding[/url] ]


MAXiMAAL 9 maanden.
In Duitsland mag je zonder test of booster met je 2G al na 3 maanden (!) geen restaurant meer in.
JJ is in Oostenrijk niet meer geldig zonder booster.
Frankrijk 7 maanden.

Ieder land is anders helaas, echt heerlijk overzichtelijk

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:37

Spenk schreef:
En er staat verder op dat landen zelfs aanvullende dingen kunnen eisen. Jij komt Oostenrijk echt niet in zonder je booster hoor bijvoorbeeld ook na 1 februari niet :D


Dat is dus in de praktijk niet waar, en ook de en entingsplicht is van tafel. 1 februari is er geen entingsplicht in Oostenrijk!!!
Ze krijgen het gerechtelijk niet rond en het is nu verplaatst naar 1 april. Maar ook dan zal het van tafel gaan. Zeker omdat dan de 'nood' niet meer hard te maken is. Er zijn hier wekelijks demonstraties en momenteel splijt het de regering totaal.

Gek dat jullie dat weer niet in het nieuws hebben.... maar verbazen doet het me niet :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:41

996981 schreef:
En terecht dat we open gaan (al ben ik echt teleurgesteld dat wederom de horeca aan het kortste eind trekt. Waarom in godsnaam?)


[ [url=m/Et63Or.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2413138-nederlan ... -wel-nodig

Hoe omikron zich gedraagt lijkt in de verste verte niet op de modellen waarop het beleid gebaseerd is. Als je er in het bedrijfsleven zo naast zit met je voorspellingen kun je een andere baan zoeken :+


[ [url=m/lPx9y8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omikron lijkt de uitgelezen kans om immuniteit op de bouwen.


Goed dat de NOS hier ook mee komt.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:43

Esperanza schreef:
Spenk schreef:
En er staat verder op dat landen zelfs aanvullende dingen kunnen eisen. Jij komt Oostenrijk echt niet in zonder je booster hoor bijvoorbeeld ook na 1 februari niet :D


Dat is dus in de praktijk niet waar, en ook de en entingsplicht is van tafel. 1 februari is er geen entingsplicht in Oostenrijk!!!
Ze krijgen het gerechtelijk niet rond en het is nu verplaatst naar 1 april. Maar ook dan zal het van tafel gaan. Zeker omdat dan de 'nood' niet meer hard te maken is. Er zijn hier wekelijks demonstraties en momenteel splijt het de regering totaal.

Gek dat jullie dat weer niet in het nieuws hebben.... maar verbazen doet het me niet :')

Je leest iets dat er niet staat.

Dan moet je in quarantaine in oostenrijk eerst als je geen booster of genezen bewijs hebt ;) en dat is waar de meesten voor vakantie natuurlijk geen zin in hebben.

Je komt nu alleen met booster genezen en test zo binnen . Of wil je beweren dat dat niet waar is en een ieder zonder quarantaine lekker naar Oostenrijk kan of je nu wel of niet gevaccineerd bent? Dan moet buitenlandse zaken het reisadvies even aanpassen ;)
Laatst bijgewerkt door Spenk op 15-01-22 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:46

Esperanza schreef:
Spenk schreef:
En er staat verder op dat landen zelfs aanvullende dingen kunnen eisen. Jij komt Oostenrijk echt niet in zonder je booster hoor bijvoorbeeld ook na 1 februari niet :D


Dat is dus in de praktijk niet waar, en ook de en entingsplicht is van tafel. 1 februari is er geen entingsplicht in Oostenrijk!!!
Ze krijgen het gerechtelijk niet rond en het is nu verplaatst naar 1 april. Maar ook dan zal het van tafel gaan. Zeker omdat dan de 'nood' niet meer hard te maken is. Er zijn hier wekelijks demonstraties en momenteel splijt het de regering totaal.

Gek dat jullie dat weer niet in het nieuws hebben.... maar verbazen doet het me niet :')


Fijn deze informatieve post Esperanza. Nederland is zeker niet goed geïnformeerd, bv gisteren werden de hoge cijfers in Frankrijk verklaard vanwege een veel lagere vaccinatie graad vergeleken met Nederland Op 1. Terwijl hier 90% van de 12++ volledig geënt is, bijna 50% de booster heeft gehad.
De enige verklaring die ik daarvoor heb is dat kinderen vanaf 5 jaar nu gevaccineerd worden, en in de app het percentage 75% is vanaf 5 jaar ipv 90% vanaf 12 jaar. De leeftijd is dus onlangs veranderd.

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:47

Sizzle schreef:
Staat gewoon op de website van de overheid dus 9 maanden in europa

[ [url=m/cmeQw7.jpg]Afbeelding[/url] ]


MAXiMAAL 9 maanden.
In Duitsland mag je zonder test of booster met je 2G al na 3 maanden (!) geen restaurant meer in.
JJ is in Oostenrijk niet meer geldig zonder booster.
Frankrijk 7 maanden.

Ieder land is anders helaas, echt heerlijk overzichtelijk[/quote]


Wel vreemd mijn zusje is in Berlijn en hoefde nog geen test voor een restaurant of ze staat nu voor een leuke verrassing :') Nou ja dan kon ze daar wel testen maar aangezien ze alleen is denk ik niet dat ze uit eten gaat.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:48

De plaats waar ze je een quarantaine kunnen opleggen is bij de grens. Geen grenscontrole is geen opgelegde quarantaine. Voor het kopen van skipas of betreden van een restaurant is de normale 2G voldoende.

Ik weet hoe het naar buiten gebracht wordt. Helaas. Ik heb een huis met appartementen voor de verhuur. Mijn hele januari is gecanceld. Wordt weer een winter weinig geld verdienen. Vorig jaar verplicht dicht met 0 hulp van de staat.

De regels die ze verzinnen zijn 1, maar het uitvoeren is een heel ander ding ze hebben er simpelweg de mankracht niet voor. Het schrikt wel veel mensen af, maar er zijn gelukkig ook zeer gemotiveerde gasten.

@ Spenk, ik probeer je niet te sarren. :o Het is in de praktijk anders als dat er voorgespiegeld wordt. Mijn broer en schoonzus zijn niet geënt en gewoon met de kerst bij ons op bezoek geweest. We zijn uit eten geweest, hebben gerodeld enz. Zij zouden geen skipas kunnen kopen, maar daar kwamen ze ook niet voor.

Onze gasten voor oud en nieuw hebben voor een vermogen aan PCR testen laten doen, maar dus niemand naar kijkt. -O- Wat ik wil zeggen is dat ze hun eigen regels gewoon niet eens kunnen handhaven.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:55

Dat snap ik maar de regels zijn er dus wél en ook zat mensen die het risico niet lopen willen want je zou maar wel aangehouden worden.

Ik bedoel in de praktijk kwamen wij Frankrijk ook overal binnen zonder controle... maar de regels zijn er wel

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:59

Ja, dat is zeker zo. En dat merk ik in mijn boekingen zeker. Ik ben alleen blij dat niet iedereen zich tegen laat houden. Anders is het winter 2 zonder inkomen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:59

Loretta schreef:
De burgers de schuld geven voor het falen van een incompetente overheid. Met logische regels luistert men ook vanzelfsprekend beter.


Zoals ik al tíg keer op deze draden hier heb geschreven heeft de meerderheid die van besmetting met dit virus niet meer last heeft dan van griep door gedrág de tamp van feb/maart 2020 afgewend-
We verdienen met zijn allen een vette pluim en geen getrap van de kwetsbaren bijvoorbeel. Of van de zorg.
We hebben door ons collectieve gedrág VOOR vaccinaties de curve omlaag gebracht.

Hulde aan VOOR- en BOVENAL aan de meerderheid.Laten de klagers over de bleastig van de zorge, het enge, de kwetsbaren dáár eens aan denken.
De meerderheid is wel met van alles opgezadeld terwijl die van dit virus alleen maar een extra weerstand opgelopen zou hebben.
_/-\o_ aan die meerderheid.

Nog een stapje verder, die meerderheid heeft dezelfde rechten als degenen met risicos. Laten die laatsten maar een solidair zijn :)* en vooral eens dankbaar vanwege het bovenstaande; dat de samenleving collectief de ramp vóór vaccins door gedrág afgewend heeft. Heeft afgezien voor de zorg en de kwestbaren zonder zélf veel last van het virus te hebben. Denk daar eens aan; dat de overóvergrote meerderheid ook vóór vaccins niet/nauwelijks last had van covid.
Nogmaals hulde *\%/* aan de samenleving.

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:04

Blijkbaar is er nog een mogelijke ( zeldzame ) bijwerking van AZ en Janssen aan het licht gekomen

Citaat:
Volgens het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) is myelitis transversa, een zeldzame ontsteking in de ruggengraat, een mogelijke bijwerking van de vaccins van AstraZeneca en Janssen. Dat heeft de gezondheidsinstantie gemeld.

Myelitis transversa is een acute ontsteking van een deel van het ruggenmerg. De zeldzame aandoening kan onder meer slapheid in de armen of benen veroorzaken, tintelingen, gevoelloosheid, pijn of problemen met de blaas- of darmfunctie.

Volgens PRAC, het veiligheidscomité van de EMA, zou het causaal verband tussen de coronavaccins en de aandoening "minstens een redelijke mogelijkheid" zijn. Het EMA adviseert daarom iedereen die een van de twee vaccins kreeg en dergelijke symptomen herkent, om medische hulp te zoeken.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:09

SusanH schreef:
996981 schreef:
En terecht dat we open gaan (al ben ik echt teleurgesteld dat wederom de horeca aan het kortste eind trekt. Waarom in godsnaam?)


[ [url=m/Et63Or.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2413138-nederlan ... -wel-nodig

Hoe omikron zich gedraagt lijkt in de verste verte niet op de modellen waarop het beleid gebaseerd is. Als je er in het bedrijfsleven zo naast zit met je voorspellingen kun je een andere baan zoeken :+


[ [url=m/lPx9y8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gossie *D




Omikron lijkt de uitgelezen kans om immuniteit op de bouwen.


Goed dat de NOS hier ook mee komt.




Dank je voor het :)*

Serieus, denk dat ik vanavond naar twee discos in Málaga stad ga. Had nog geen concrete plannen , maar wil echt graag van het geneuzel af; een groene vink van natuurlijke superweerstand!
Was van de week al alleen en uitsluitend om deze reden naar een bijeenkomst van Britse huisvrouwen geweest en uit in Málaga is een goed Plan B.


@Pandora2; dat is geen schade ;)

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:11

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
De burgers de schuld geven voor het falen van een incompetente overheid. Met logische regels luistert men ook vanzelfsprekend beter.


Zoals ik al tíg keer op deze draden hier heb geschreven heeft de meerderheid die van besmetting met dit virus niet meer last heeft dan van griep door gedrág de tamp van feb/maart 2020 afgewend-
We verdienen met zijn allen een vette pluim en geen getrap van de kwetsbaren bijvoorbeel. Of van de zorg.
We hebben door ons collectieve gedrág VOOR vaccinaties de curve omlaag gebracht.

Hulde aan VOOR- en BOVENAL aan de meerderheid.Laten de klagers over de bleastig van de zorge, het enge, de kwetsbaren dáár eens aan denken.
De meerderheid is wel met van alles opgezadeld terwijl die van dit virus alleen maar een extra weerstand opgelopen zou hebben.
_/-\o_ aan die meerderheid.

Nog een stapje verder, die meerderheid heeft dezelfde rechten als degenen met risicos. Laten die laatsten maar een solidair zijn :)* en vooral eens dankbaar vanwege het bovenstaande; dat de samenleving collectief de ramp vóór vaccins door gedrág afgewend heeft. Heeft afgezien voor de zorg en de kwestbaren zonder zélf veel last van het virus te hebben. Denk daar eens aan; dat de overóvergrote meerderheid ook vóór vaccins niet/nauwelijks last had van covid.
Nogmaals hulde *\%/* aan de samenleving.


Geloof me, de echt kwetsbaren of mensen die al jaren chronisch ziek zijn die hoor jij niet hoor. Die zijn ook blij als ze weer terug naar normaal kunnen.
Mensen die constant lopen te zeiken en te klagen mankeren meestal niks tot niet noemenswaardig is mijn ervaring.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:13

Die 2G+ puinhoop is gewoon echt uit de hand aan het lopen. Ik zat te kijken voor rozen bij een kwekerij en binnen dat bedrijf hebben ze 3!!!! Verschillende G toegangen. Om een kopje thee te drinken 2G+ (Test if booster), voor de tuin 3G, voor de kwekerij 2G.
Wat de regels zijn voor kinderen was niet helder op de site.
En screw it, ik bestel wel online.

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:13

996981 schreef:
En terecht dat we open gaan (al ben ik echt teleurgesteld dat wederom de horeca aan het kortste eind trekt. Waarom in godsnaam?)


[ [url=m/Et63Or.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2413138-nederlan ... -wel-nodig

Hoe omikron zich gedraagt lijkt in de verste verte niet op de modellen waarop het beleid gebaseerd is. Als je er in het bedrijfsleven zo naast zit met je voorspellingen kun je een andere baan zoeken :+


[ [url=m/lPx9y8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omikron lijkt de uitgelezen kans om immuniteit op de bouwen.


Los van de wel of niet ernstigheid van Omicron, de bovenste kun je niet 1 op 1 vergelijken met wat de huidige stand. Die lijn geeft aan wat er gebeurt zou kunnen zijn als we pas na de kerstvakantie, is dus vorige week, in lockdown zouden zijn gegaan. Juist die lijn hebben ze dus voorkomen door de maatregelen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:16

Pandora2 schreef:
Blijkbaar is er nog een mogelijke ( zeldzame ) bijwerking van AZ en Janssen aan het licht gekomen

Citaat:
Volgens het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) is myelitis transversa, een zeldzame ontsteking in de ruggengraat, een mogelijke bijwerking van de vaccins van AstraZeneca en Janssen. Dat heeft de gezondheidsinstantie gemeld.

Myelitis transversa is een acute ontsteking van een deel van het ruggenmerg. De zeldzame aandoening kan onder meer slapheid in de armen of benen veroorzaken, tintelingen, gevoelloosheid, pijn of problemen met de blaas- of darmfunctie.

Volgens PRAC, het veiligheidscomité van de EMA, zou het causaal verband tussen de coronavaccins en de aandoening "minstens een redelijke mogelijkheid" zijn. Het EMA adviseert daarom iedereen die een van de twee vaccins kreeg en dergelijke symptomen herkent, om medische hulp te zoeken.


Dat was in Fase 2 van de AZ studie al gezien maar omdat ze 1 geval te weinig hadden statistisch gezien was het niet een officiele bijwerking, ze hebben wel een waarschuwing geschreven in het fase 3 protokol.
FDA heeft toen nog een extra studie verlangt voor goedkeuring, geen idee of ze die toen gedaan hebben. Zwitserland heeft ook extra data gevraagt maar die kregen ze niet (niet goedgekeurd).
Ik ben heel benieuwd of het nu net wel/net niet is.
Het is hoe dan ook verrekte zeldzaam dus geen reden tot paniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:20

Miran schreef:
Los van de wel of niet ernstigheid van Omicron, de bovenste kun je niet 1 op 1 vergelijken met wat de huidige stand. Die lijn geeft aan wat er gebeurt zou kunnen zijn als we pas na de kerstvakantie, is dus vorige week, in lockdown zouden zijn gegaan. Juist die lijn hebben ze dus voorkomen door de maatregelen.

Doet me denken aan Ernie met een banaan in zijn oor: "dat is om de olifanten weg te houden". Maar er zijn hier toch helemaal geen olifanten, zegt Bert. Waarop Ernie aangeeft: "dan werkt die banaan heel goed".

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:22

Pandora2 schreef:
Citaat:
Biostatisticus Geert Molenberghs vindt van wel. “Het zou goed zijn de studie te ‘omikroniseren’, maar ik ben er zeker van dat de uitkomst in hoofdlijnen dezelfde zal zijn. We zien eigenlijk al heel de coronacrisis lang dat die acht factoren bepalend zijn of je al dan niet ziek of ernstig ziek wordt. Per variant zit er wel verschil op. Bijvoorbeeld bij de eerste variant , de Wuhan-variant, werden vooral mensen met obesitas ziek. Van de alfa- en deltavariant werden zelfs al mensen met gewoon overgewicht ernstig ziek. Ik verwacht dat later onderzoek ook zo’n nuances, zo’n verschuivingen, zullen tonen voor de omikronvariant.”



Geeft helder aan wát het probleem nu eigenlijk is toch?!
NIET corona.
Ook maakt het helder hoé _/-\o_ we met zijn allen geweest zijn met het risicoverlagende gedrag vóór de vaccins.
Tot slot dat we niet horen door te gaan met de meerderheid te belasten.
Laat de ´kwestbaren´ dáár maar eens een keer solidair mee zijn.

En ja, dat schrijf ik vanaf de berg. Ik ben officieel bejaard. Ja, ik heb me primair laten vaccineren voor mijn omgeving. Heb de booster uitsluitend gehaald opdat is geen deel ben van het imo ónzin argument dat kinderen gevaccineerd moeten worden om de ouderen te beschermen -:(-

Bén nu beschermd en wil omicron; van het geneuzel af }:) :j

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:27

enzino schreef:
Miran schreef:
Los van de wel of niet ernstigheid van Omicron, de bovenste kun je niet 1 op 1 vergelijken met wat de huidige stand. Die lijn geeft aan wat er gebeurt zou kunnen zijn als we pas na de kerstvakantie, is dus vorige week, in lockdown zouden zijn gegaan. Juist die lijn hebben ze dus voorkomen door de maatregelen.

Doet me denken aan Ernie met een banaan in zijn oor: "dat is om de olifanten weg te houden". Maar er zijn hier toch helemaal geen olifanten, zegt Bert. Waarop Ernie aangeeft: "dan werkt die banaan heel goed".



Dat heb ik járen als grap opgemerkt toe ik bij de Proteccion Civil was. In uniform op straat iets te regelen/beschermen. ´Wat doe jij hier?´ Dit is tegen de ijsberen. ´IJsberen?!´etcetera..... ;)

Hier op deze draad kom je dergelijke drogredenering keer op keer tegen.
Bv dat iets zin heeft want anders niet ingevoerd zou zijn.
Dat iets niet werkt want anders wel ingevoerd zou zijn.
Dat vaccins niet schadelijk zijn want anders niet gegeven zouden worden.
´Ik heb geen covid gehad dus werkt het vaccin.´
Etcetera.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:31

Een hele omslag: de Bundesrat vraagt zich inmiddels af of testen nog wel zin heeft.
Nieuw voorstel: je kunt er beter vanuit gaan dat mogenlijk iedereen besmet kan zijn en hygiene regelen hanteren. Met testen genees je niemand.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:42

Miran schreef:
996981 schreef:
En terecht dat we open gaan (al ben ik echt teleurgesteld dat wederom de horeca aan het kortste eind trekt. Waarom in godsnaam?)


[ [url=m/Et63Or.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2413138-nederlan ... -wel-nodig

Hoe omikron zich gedraagt lijkt in de verste verte niet op de modellen waarop het beleid gebaseerd is. Als je er in het bedrijfsleven zo naast zit met je voorspellingen kun je een andere baan zoeken :+


[ [url=m/lPx9y8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omikron lijkt de uitgelezen kans om immuniteit op de bouwen.


Los van de wel of niet ernstigheid van Omicron, de bovenste kun je niet 1 op 1 vergelijken met wat de huidige stand. Die lijn geeft aan wat er gebeurt zou kunnen zijn als we pas na de kerstvakantie, is dus vorige week, in lockdown zouden zijn gegaan. Juist die lijn hebben ze dus voorkomen door de maatregelen.



Afbeelding

Nee hoor. blauw: vanaf kerstvakantie is dus vanaf dat de scholen dicht gingen.
Groen is als we ná kerstvakantie lockdown hadden gedaan.

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:44

Pandora2 schreef:
Blijkbaar is er nog een mogelijke ( zeldzame ) bijwerking van AZ en Janssen aan het licht gekomen

Citaat:
Volgens het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) is myelitis transversa, een zeldzame ontsteking in de ruggengraat, een mogelijke bijwerking van de vaccins van AstraZeneca en Janssen. Dat heeft de gezondheidsinstantie gemeld.

Myelitis transversa is een acute ontsteking van een deel van het ruggenmerg. De zeldzame aandoening kan onder meer slapheid in de armen of benen veroorzaken, tintelingen, gevoelloosheid, pijn of problemen met de blaas- of darmfunctie.

Volgens PRAC, het veiligheidscomité van de EMA, zou het causaal verband tussen de coronavaccins en de aandoening "minstens een redelijke mogelijkheid" zijn. Het EMA adviseert daarom iedereen die een van de twee vaccins kreeg en dergelijke symptomen herkent, om medische hulp te zoeken.

AZ is dat Pfizer.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:44

Astra Zenica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:45

AZ is AstraZeneca