Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36869
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:47

Dus weer anders dan Pfizer. Gelukkig. Al weet ik nog niet of ik nu zo blij ben met de Pfizer boosterprik, maar dan had ik t/m april moeten wachten.

Zit nu met een schouder/arm waar ik weinig mee kan. En andere schouder slijmbeursvlies ontsteking.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:52

Sizzle schreef:
Een hele omslag: de Bundesrat vraagt zich inmiddels af of testen nog wel zin heeft.
Nieuw voorstel: je kunt er beter vanuit gaan dat mogenlijk iedereen besmet kan zijn en hygiene regelen hanteren. Met testen genees je niemand.


Als het niet zo tragisch zo zijn, zou je niet meer bíj komen van het lachen.

Kafka, puur Kafka. Sinds voorjaar 2020 Kafaesque schouwspel.

Nu die zinloze QR code, het afdwingen van vaccineren nog als de meerderheid tóch al (natuurlijke) superresitentie heeft.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:10

Wat is superresistentie precies? Bestaat zoiets überhaupt of is het je eigen verzinsel :')

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:13

Relaxed schreef:
Wat is superresistentie precies? Bestaat zoiets überhaupt of is het je eigen verzinsel :')


Ook bij de les blijven mbt de dingen die goéd nieuws zijn ja.


Wat dat betreft; Maserati heeft ook een historisch goed jaar gedraaid in 2021. Zelfs in Italië 3% groei.

BigOne
Berichten: 38515
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:14

Ik hoop dat enkelen die zo graag de super resistentie krijgen waar ze zo hard naar op zoek zijn , zijn we ook van dat geneuzel af.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:15

enzino schreef:
Miran schreef:
Los van de wel of niet ernstigheid van Omicron, de bovenste kun je niet 1 op 1 vergelijken met wat de huidige stand. Die lijn geeft aan wat er gebeurt zou kunnen zijn als we pas na de kerstvakantie, is dus vorige week, in lockdown zouden zijn gegaan. Juist die lijn hebben ze dus voorkomen door de maatregelen.

Doet me denken aan Ernie met een banaan in zijn oor: "dat is om de olifanten weg te houden". Maar er zijn hier toch helemaal geen olifanten, zegt Bert. Waarop Ernie aangeeft: "dan werkt die banaan heel goed".


Krokodillen _O- geen olifanten.

Maar inderdaad geweldige redenatie.

Ik kan er nooit zo bij dat er gezegd wordt dat iets helpt zonder exact gelijke controle groep zonder vaccinaties/maatregelen en een placebo groep, dubbelblind enzo, dat schijnt voor wetenschappelijk onderzoek zo belangrijk te zijn...

Nu wordt er gewoon gezegd het werkt want kijk maar naar de berekeningen. Wiskunde vs. een onvoorspelbaar virus 8-)

Miran

Berichten: 4468
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:15

Needje schreef:
[ [url=m/JDHm5V.png]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor. blauw: vanaf kerstvakantie is dus vanaf dat de scholen dicht gingen.
Groen is als we ná kerstvakantie lockdown hadden gedaan.


Scheef gelezen, je hebt gelijk! Ik las het als na de kerstvakantie, worst case zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:17

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Wat is superresistentie precies? Bestaat zoiets überhaupt of is het je eigen verzinsel :')


Ook bij de les blijven mbt de dingen die goéd nieuws zijn ja.



Heb je enige onderbouwing van die term?

nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:18

HC heeft het recht om er van alles uit te gooien. En van dat recht ( vrijheid van meningsuiting), maakt hij dankbaar gebruik. Zie het forum maar als een uitlaatklep voor zijn frustaties. IMHO.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:18

Weet iemand dit trouwens?

Niet gevaccineerd met herstelbewijs. Moet je dan straks eerst 2 prikken + booster voor je QR of is ergens Omikron oppikken minder gedoe?

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:19

Relaxed schreef:
Relaxed schreef:
Wat is superresistentie precies? Bestaat zoiets überhaupt of is het je eigen verzinsel :')


Heb je enige onderbouwing van die term?


Dat stond in een artikel van een week of 3 geleden.
Staat ook ergens in dit topic.

Op dit moment kun je eigenlijk gewoon niets geloven.
Vorige week nog een uitleg waarom je Oostenrijk niet in mag binnen 2 weken na de booster (zou nog niet werken)
Vandaag: de booster is ook werkzaam als je de volgende dag besmet wordt.

Sure babe, alsof voorschrijdende gereviewde wetenschap een doorlooptijd van 7 dagen heeft :') _O-
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 15-01-22 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:21

Duidelijk :')

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:22

Relaxed schreef:
Heb je enige onderbouwing van die term?


Die is hier meermaals voorbij gekomen in wetenschappelijke onderbouwde links die door ánderen gegeven zijn.

Ik heb geen énkele behoefte om wat jij/jullie zelf gemist hebben door selectief lezen. Dat is als een steen in drijfzand gooien want ´dat geloof ik niet´ of ´ja maar ik vind die bron een wappie´. Waar gen wil is, is toch geen weg.

Ík ga ervoor.
Vriendin heeft me net opgehaald voor koffieronde en ja, ze gaat mee vanavond *\%/*

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:22

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Wat is superresistentie precies? Bestaat zoiets überhaupt of is het je eigen verzinsel :')


Ook bij de les blijven mbt de dingen die goéd nieuws zijn ja.


Wat dat betreft; Maserati heeft ook een historisch goed jaar gedraaid in 2021. Zelfs in Italië 3% groei.


Stel ik de vraag ook nog een keer: wat is superresistentie? Heb al gezocht, maar helaas, nog geen uitleg gevonden.
Gezocht op het hele forum en alleen in jouw berichten komt de term naar voren. Via google krijg ik ook geen antwoord,
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 15-01-22 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:23

nikkel schreef:
HC heeft het recht om er van alles uit te gooien. En van dat recht ( vrijheid van meningsuiting), maakt hij dankbaar gebruik. Zie het forum maar als een uitlaatklep voor zijn frustaties. IMHO.



en hoppa ~~}>

Fijn dat je het weer van je af hebt kunnen schrijven :(:)

Heb toch wel een _/-\o_ functie hier *D

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:27

Ach ja, nu lezen we weer selectief. Wat moet het heerlijk zijn om jezelf zo geweldig te vinden :') terwijl er vooral veel poep uit je mond komt.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:28

CharleyT schreef:
Stel ik de vraag ook nog een keer: wat is superresistentie? Heb al gezocht, maar helaas, nog geen uitleg gevonden.
Gezocht op het hele forum en alleen in jouw berichten komt de term naar voren.


Gewoon even terug lezen in dit topic. Dat was wel zo‘n typische „ja wij publiceren als eerste study“ maar wel een die goede moed geeft in donkere dagen.

Mini-Studie aus Österreich
Nicht nur der Booster wirkt: Zwei Faktoren erzeugen "Super-Immunität" gegen Omikron

https://m.focus.de/gesundheit/news/nich ... 28287.html

Suzanne F.

Berichten: 49474
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:31

corinep schreef:
Weet iemand dit trouwens?

Niet gevaccineerd met herstelbewijs. Moet je dan straks eerst 2 prikken + booster voor je QR of is ergens Omikron oppikken minder gedoe?


Volgens mij ben je er met 1 vaccinatie al dan.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:32

Sizzle schreef:
CharleyT schreef:
Stel ik de vraag ook nog een keer: wat is superresistentie? Heb al gezocht, maar helaas, nog geen uitleg gevonden.
Gezocht op het hele forum en alleen in jouw berichten komt de term naar voren.


Gewoon even terug lezen in dit topic. Dat was wel zo‘n typische „ja wij publiceren als eerste study“ maar wel een die goede moed geeft in donkere dagen.

Mini-Studie aus Österreich
Nicht nur der Booster wirkt: Zwei Faktoren erzeugen "Super-Immunität" gegen Omikron

https://m.focus.de/gesundheit/news/nich ... 28287.html


Misschien spraak verwarring , super resistent en super immuniteit ?

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:35

Zoek even in het woordenboek en kom dan weer hier terug...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:38

Suzanne F. schreef:
corinep schreef:
Weet iemand dit trouwens?

Niet gevaccineerd met herstelbewijs. Moet je dan straks eerst 2 prikken + booster voor je QR of is ergens Omikron oppikken minder gedoe?


Volgens mij ben je er met 1 vaccinatie al dan.


Dat was al een hele tijd zo maar daar moet nu dan sowieso ook een booster bij dan lijkt mij?

Suzanne F.

Berichten: 49474
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:38

Binnen 9 maanden na je vaccinatie denk ik.

Staat het nergens op Rijksoverheid.nl?
Anders bel je de GGD en dan weet je het. Ik denk dat je met 1 vaccin al je QR hebt.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 15-01-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:39

Is er eigenlijk ook al iets bekend over omikron en long covid? Waarschijnlijk niet he, het is nog te nieuw...

Thioro

Berichten: 4004
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:43

Nee denk het niet, omicron is nog maar net ontstaan.

Berichtgeving gaat inderdaad beetje alle kanten uit maar je hoort toch meer en meer positieve (in de goede zin van het woord) berichten. Zouden we aan het einde van de tunnel komen? Ik hoop het.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:48

Suzanne F. schreef:
Binnen 9 maanden na je vaccinatie denk ik.

Staat het nergens op Rijksoverheid.nl?
Anders bel je de GGD en dan weet je het. Ik denk dat je met 1 vaccin al je QR hebt.


Ik kan het niet vinden. Ook niet wat het voor het buitenland betekent.

Ik heb sowieso nu al een geldige QR door herstel. Nog 3 mnd voor buitenland en nog 9 mnd voor nederland.

Eigenlijk hoop ik dat tegen die tijd niets meer nodig is...