Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thioro

Berichten: 4004
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:55

corinep schreef:
Eigenlijk hoop ik dat tegen die tijd niets meer nodig is...


Dit. Mijn qr code is nog tot april geldig en ik hoop dat het tegen dan eigenlijk gewoon wel klaar is.
Al vrees ik dat april nog wat kort dag is en ik nog door moet voor de booster.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:58

Thioro schreef:
corinep schreef:
Eigenlijk hoop ik dat tegen die tijd niets meer nodig is...


Dit. Mijn qr code is nog tot april geldig en ik hoop dat het tegen dan eigenlijk gewoon wel klaar is.
Al vrees ik dat april nog wat kort dag is en ik nog door moet voor de booster.



Alternatief is omicron :)*

Vínd ik.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:04

nikkel schreef:
Als deze veranderingen ( onder druk van delen van de maatschappij) gierend uit de hand lopen, dan is dat een reden om het beleid weer te wijzigen in 2G. Elke rechter zal dan daar in mee gaan.


Er loopt helemaal niets gierend uit de hand. Ga gewoon genieten van wat er al kan en maak er wat leuks van. Laat je nirt langer in die angst greep houden. We zitten in de staart van de pandemie.

Pandora2
Berichten: 19878
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:08

Sizzle schreef:
Een hele omslag: de Bundesrat vraagt zich inmiddels af of testen nog wel zin heeft.
Nieuw voorstel: je kunt er beter vanuit gaan dat mogenlijk iedereen besmet kan zijn en hygiene regelen hanteren. Met testen genees je niemand.


Ik krijg het gevoel dat ze overal het massaal testen niet meer rondkrijgen.
Hier is die regel van testen na hoogrisico contact er ook al af. De labo's kunnen niet meer volgen en het administratieve gedoe loopt helemaal uit de hand.

En inderdaad, met testen genees je niemand. Wordt misschien tijd dat ze het geld van dat hele testverhaal gaan gebruiken voor eerstelijnszorg / geneesmiddelen voor mensen die ziek zijn van corona.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:14

CharleyT schreef:
Stel ik de vraag ook nog een keer: wat is superresistentie? Heb al gezocht, maar helaas, nog geen uitleg gevonden.

Mensen die dubbel gevaccineerd zijn, en daarna toch besmet raken, maken extra veel antistoffen aan. Dat wordt superimmuniteit genoemd. Superresistentie is een term van HC, maar hij bedoelt hetzelfde. Superimmuniteit werd vastgesteld in een kleine studie (26 deelnemers) na besmettingen met delta of eerdere varianten.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:16

Thioro schreef:
corinep schreef:
Eigenlijk hoop ik dat tegen die tijd niets meer nodig is...


Dit. Mijn qr code is nog tot april geldig en ik hoop dat het tegen dan eigenlijk gewoon wel klaar is.
Al vrees ik dat april nog wat kort dag is en ik nog door moet voor de booster.


Dat hoop ik eigenlijk ook. Ik heb weinig trek in die booster.

nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:19

Loretta, er staat een woordje aan het begin van de aangehaalde opmerking door mij: Als

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:26

nikkel schreef:
Loretta, er staat een woordje aan het begin van de aangehaalde opmerking door mij: Als


Het woordje als ja.

Ik reageerde alleen maar dat ik totaal niet geloof dat het uit de hand loop. Gewoon genieten.

Thioro

Berichten: 4004
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:29

Huertecilla schreef:
Alternatief is omicron :)*

Vínd ik.


Ik sluit niet uit dat ik omicron zal krijgen of misschien zelfs al gehad heb. Het regent positieve testresultaten rondomrond.
Maar ik ga niet testen zonder symptomen. Er hangt voorlopig nog een quarantaine aan vast en testen om te testen vind ik ook maar wat.

Weet niet hoe het in andere landen is maar voor de kinderen is het helemaal verschrikkelijk. Die moeten 3x per week testen indien contactpersoon of zelf besmet. Dat moesten zelfs de volwassenen niet toen we een jaar geleden volop in crisis zaten. Niet leuk voor hen en geeft ook gewoon logistieke problemen. Niet voor niets dat de scholen staken, het is gewoon niet werkbaar.

Labo's en apothekers zeggen hier ook dat ze zoveel testen niet of amper rondkrijgen.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:36

Thioro schreef:
Huertecilla schreef:
Alternatief is omicron :)*

Vínd ik.


Ik sluit niet uit dat ik omicron zal krijgen of misschien zelfs al gehad heb. Het regent positieve testresultaten rondomrond.
Maar ik ga niet testen zonder symptomen. Er hangt voorlopig nog een quarantaine aan vast en testen om te testen vind ik ook maar wat.


Dat houd mij ook uit de teststraat. Ik wil wel gewoon naar paardlief kunnen.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:36

Loretta schreef:
nikkel schreef:
Als deze veranderingen ( onder druk van delen van de maatschappij) gierend uit de hand lopen, dan is dat een reden om het beleid weer te wijzigen in 2G. Elke rechter zal dan daar in mee gaan.


Er loopt helemaal niets gierend uit de hand. Ga gewoon genieten van wat er al kan en maak er wat leuks van. Laat je niet langer in die angst greep houden. We zitten in de staart van de pandemie.


Nikkel, BigBen, Relaxed, Elektra, Bigone, Shadow, noem maar op; zegt ´heb je daar bewijs van?!´ en op beargumentering ´geloof daar niets van´.

En angst??? ´Jij bent zélf bang´ ;)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:38

Huertecilla schreef:
Thioro schreef:
[]

Dit. Mijn qr code is nog tot april geldig en ik hoop dat het tegen dan eigenlijk gewoon wel klaar is.
Al vrees ik dat april nog wat kort dag is en ik nog door moet voor de booster.



Alternatief is omicron :)*

Vínd ik.


Ja ik denk dat ik liever Omikron dan een prik krijg als ik de verhalen mag lezen over zowel bijwerkingen als heftigheid van Omikron. Delta hebben we prima doorstaan dus moet Omikron geen probleem zijn.

Alleen vind ik die test bij de GGD ook wel rottig hoor, was toch een beetje 1 keer liever nooit meer ervaring.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:43

Huertecilla schreef:
Nikkel, BigBen, Relaxed, Elektra, Bigone, Shadow, noem maar op; zegt ´heb je daar bewijs van?!´ en op beargumentering ´geloof daar niets van´.

En angst??? ´Jij bent zélf bang´ ;)


Ik zou niet weten waarom ik nog bang moet zijn sinds Omikron. Vanmorgen wat nodige dingen gehaald en vanmiddag nog even naar de kledingwinkel. Ik heb geen angst meer.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:44

Loretta schreef:
Thioro schreef:
[]

Ik sluit niet uit dat ik omicron zal krijgen of misschien zelfs al gehad heb. Het regent positieve testresultaten rondomrond.
Maar ik ga niet testen zonder symptomen. Er hangt voorlopig nog een quarantaine aan vast en testen om te testen vind ik ook maar wat.


Dat houd mij ook uit de teststraat. Ik wil wel gewoon naar paardlief kunnen.


Je wil denk ik niet weten hoeveel mensen er de afgelopen tijd positief getest zijn voor de QR code die vervolgens niet in quarantaine gaan...

Zeg niet dat je dat moet doen of dat ik het een goed idee vind maar als je besmet bent ben je besmet. Als je het dan niet weet en gewoon overal rondloopt is dat niet perce een betere optie :+

Hoorde van de week buiten een winkel nog een vrouw tegen een kennis vertellen dat ze ziekjes waren, toen hij vroeg wat ze hadden keek ze eerst mij aan en fluisterde ze vervolgens iets in zn oor. Daarna zei ze dat ze dus eigenlijk wel een beetje illegaal bezig waren. Kan weinig anders wezen dan Corona dan denk ik zo.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:47

Thioro schreef:
Huertecilla schreef:
Alternatief is omicron :)*

Vínd ik.


Ik sluit niet uit dat ik omicron zal krijgen of misschien zelfs al gehad heb. Het regent positieve testresultaten rondomrond.
Maar ik ga niet testen zonder symptomen. Er hangt voorlopig nog een quarantaine aan vast en testen om te testen vind ik ook maar wat.

Weet niet hoe het in andere landen is maar voor de kinderen is het helemaal verschrikkelijk. Die moeten 3x per week testen indien contactpersoon of zelf besmet. Dat moesten zelfs de volwassenen niet toen we een jaar geleden volop in crisis zaten. Niet leuk voor hen en geeft ook gewoon logistieke problemen. Niet voor niets dat de scholen staken, het is gewoon niet werkbaar.

Labo's en apothekers zeggen hier ook dat ze zoveel testen niet of amper rondkrijgen.


Oh wow 3x moeten laten testen. Ik zou daar niet aan moeten denken, laat staan dat ik dit bij mijn kinderen zou moeten laten doen.
Buiten de logistieke problemen vind ik dit echt overdreven en te belastend voor kinderen en ouders. Het heeft niks met de gezondheid van kinderen te maken, dus voor het kind totaal onnodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:50

Loretta schreef:
Huertecilla schreef:
Nikkel, BigBen, Relaxed, Elektra, Bigone, Shadow, noem maar op; zegt ´heb je daar bewijs van?!´ en op beargumentering ´geloof daar niets van´.

En angst??? ´Jij bent zélf bang´ ;)


Ik zou niet weten waarom ik nog bang moet zijn sinds Omikron. Vanmorgen wat nodige dingen gehaald en vanmiddag nog even naar de kledingwinkel. Ik heb geen angst meer.


Ik heb doodsangsten uitgestaan toen ik vorige week omicron had :')

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:50

corinep schreef:
Ja ik denk dat ik liever Omikron dan een prik krijg als ik de verhalen mag lezen over zowel bijwerkingen als heftigheid van Omikron. Delta hebben we prima doorstaan dus moet Omikron geen probleem zijn.

Alleen vind ik die test bij de GGD ook wel rottig hoor, was toch een beetje 1 keer liever nooit meer ervaring.


Wat een beetje vervelend in van de superresistentie-strategie is dat je gevaccineerd hóógstwaarschijnlijk in het gehéél niet merkt of je een besmetting opgelopen hebt. Je moet dus een beetje op goed geluk testen. Zelfs de zelftest kan heel makkelijk de besmetting missen, dus he zal voor een groen herstelvinkje toch echt een officiële test moeten laten doen.
Kijk en dat is ook gelijk een argument TEGEN het hele QR gedoe want om je vinkje van natuurlijk herstel te krijgen moet je het systeem belasten terwijl je effing nergens last van hebt en ook niet gaat krijgen.
Ik heb ook dáár over nagedacht, over het belasten van de zorg, maar in dit geval kies ik voor mijn eígen belang bij een groen vinkje wat me ontheffing van wéér een booster over twee maanden geeft.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33872
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:51

Ja mijn moeder is ook zieker geweest van de stress dan van corona. _O-

Maar zij is risicogroep, werkt in de zorg en in dus in januari al gevaccineerd.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:51

Relaxed schreef:
Loretta schreef:


Ik zou niet weten waarom ik nog bang moet zijn sinds Omikron. Vanmorgen wat nodige dingen gehaald en vanmiddag nog even naar de kledingwinkel. Ik heb geen angst meer.


Ik heb doodsangsten uitgestaan toen ik vorige week omicron had :')


En nu ben je weer beter. Niks aan de hand.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:52

Heb er gelukkig geen nachtmerries aan over gehouden :+

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:54

Relaxed schreef:
Loretta schreef:

Ik zou niet weten waarom ik nog bang moet zijn sinds Omikron. Vanmorgen wat nodige dingen gehaald en vanmiddag nog even naar de kledingwinkel. Ik heb geen angst meer.


Ik heb doodsangsten uitgestaan toen ik vorige week omicron had :')


Wat is jouw boodschap hiermee? Wat wil je hiermee zeggen?

Dat je nodeloos angst had? dat je juist geen angst had? dat angst voor omicron inderdaad onzin is of wat????

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:55

Relaxed schreef:
Heb er gelukkig geen nachtmerries aan over gehouden :+


Nogmaals; dus?

Dat angst voor omicron niet nodig is of???

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:56

Suzanne F. schreef:
Binnen 9 maanden na je vaccinatie denk ik.

Staat het nergens op Rijksoverheid.nl?
Anders bel je de GGD en dan weet je het. Ik denk dat je met 1 vaccin al je QR hebt.

1 vaccin is genoeg maar je herstelbewijs mag niet verlopen zijn voor reizen. Dus dat is een beetje een addertje onder het gras. Ga je naar het buitenland met 1 vaccin + herstelbewijs moet dat herstelbewijs nog wel geldig zijn.

En nu inderdaad je booster.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:57

corinep schreef:
Hoorde van de week buiten een winkel nog een vrouw tegen een kennis vertellen dat ze ziekjes waren, toen hij vroeg wat ze hadden keek ze eerst mij aan en fluisterde ze vervolgens iets in zn oor. Daarna zei ze dat ze dus eigenlijk wel een beetje illegaal bezig waren. Kan weinig anders wezen dan Corona dan denk ik zo.


Tja, het is nog maar een hele kleine minderheid die zich aan de regels houdt. Maar ik meende dat het strafbaar gesteld zou worden om quarantaine te negeren. Ik weet alleen niet of ze dat er door gekregen hebben. Het was wel ooit een plan. Daarom ben ik terug houdend met testen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 15-01-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:58

Ik moet zeggen dat ik nu na 2 jaar met vele besmettingen om me heen en nu met omikron ook echt niet bang ben voor een besmetting. Het is meer dat het me vervelend lijkt om verplicht aan huis gekluisterd te zitten en me afhankelijk te moeten maken van anderen. Boodschappen online bestellen is hier heel druk. Toevallig afgelopen woensdag online boodschappen besteld ivm niet mogen tillen na mijn operatie. Pas maandagmiddag kunnen deze bezorgd worden.

Wat me ook lastig lijkt is wanneer één van de kinderen corona krijgt en in isolatie moet, maar ik gewoon moet gaan werken. Ik hoop dan eigenlijk ook gewoon besmet te raken zodat ik gewoon bij mijn kinderen kan blijven. En anders hoop ik terug te kunnen vallen op het aanspreken van kortdurend zorgverlof.