Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:58

imaudy schreef:
Wat is de motivatie?


Serieus??
Tant pis.


Nu ja niets is niet correct Bigone. Dat raakt weer het wel waarde hechten aan extrapolatie door experts of alleen aan lang bewijs.
Ik vind jou overdreven voorzichtig en ik bén volgens jouw aso roekeloos. Zie je het verschil? En dan bedoel ik niet de inhoud :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:01

Huertecilla schreef:
Superresitentie is al de revue gepasseerd. Éven bij de les blijven. Dat jij dit niet gelooft is wat anders. Ik geloof het wel :j

Je bent rond de pot aan het draaien beste vriend.
Het heeft niets met geloof te maken, doe ik niet aan mee. Wel met feiten.
Een (kleinschalig) onderzoek heeft aangetoond dat besmetting met delta na vaccinatie tot superimmuniteit kan leiden. Omicron kwam in dat onderzoek niet eens ter sprake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:03

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Superresitentie is al de revue gepasseerd. Éven bij de les blijven. Dat jij dit niet gelooft is wat anders. Ik geloof het wel :j

Je bent rond de pot aan het draaien beste vriend.
Het heeft niets met geloof te maken, doe ik niet aan mee. Wel met feiten.
Een (kleinschalig) onderzoek heeft aangetoond dat besmetting met delta na vaccinatie tot superimmuniteit kan leiden. Omicron kwam in dat onderzoek niet eens ter sprake.


Dat ie er zo omheen draait zegt toch al alles..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:03

Don't feed the troll...

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:04

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Superresitentie is al de revue gepasseerd. Éven bij de les blijven. Dat jij dit niet gelooft is wat anders. Ik geloof het wel :j

Je bent rond de pot aan het draaien beste vriend.
Het heeft niets met geloof te maken, doe ik niet aan mee. Wel met feiten.
Een (kleinschalig) onderzoek heeft aangetoond dat besmetting met delta na vaccinatie tot superimmuniteit kan leiden. Omicron kwam in dat onderzoek niet eens ter sprake.


Er is zelfs een onderzoek dat zegt dat je na vaccinatie nooit meer een superimmunitiet voor corona kan verkrijgen (ja pech HC). Maar goed, ik ga het hier niet aanhalen want het wordt meteen verwezen naar wappie-voer :')

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:04

Daar kick ed de troll op.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:06

Huertecilla schreef:
Al met al een trieste ontwikkeling want het virus verdwijnt niet als iedereen gevaccineerd zou zijn en blijft gewoon ook onder gevaccineerden rondgaan.
Op den duur is iedereen hersteld.

Um, dit geldt net zo goed voor een natuurlijke besmetting? Ook met natuurlijke besmetting kán je het gewoon nog een keer krijgen en kan het dus ook gewoon rond blijven gaan.

En zeker als ze met een duurzaam vaccin op de proppen komen wat ook werkt tegen besmetting, dan zal vaccineren zeker helpen tegen het rondgaan van het virus. Of op zijn minst nét zo veel als een natuurlijke besmetting.

Prima dat jij natuurlijke besmetting blijft propageren, maar laten we wel bij de féíten blijven.

Huertecilla schreef:
En dan het long covid.
Staat een heel goed artikel over in El Pais (ook in het engels).
Voor long covid is er geen verschil tussen wel/niet gevaccineerd: Als je covid oploopt, loop je een gelijke kans op long covid. Ook geen verschil in de gevolgen. Alleen de acúte gevolgen zijn minder.
Aangezien iedereen het vroeg of laat gaat oplopen is long covid geen aspect voor/tegen vaccinatie.

Link? Want voor Delta was dat wel anders meen ik. Sterker nog, vaccinatie leek toen te helpen tegen de post-COVID klachten.

Verschil tussen wel/niet gevaccineerd is natuurlijk wel dat je met gevaccineerd minder kans hebt om COVID op te lopen en dús minder kans op long-covid ten opzichte van niet-gevaccineerd. Dus zeker een aspect vóór.

Vraag me af of dit voor omicron uberhaupt bekend is overigens, want het is nog te nieuw om echt long-covid klachten te onderzoeken m.b.t. een besmetting. Dus dat is nog onbekend (aspect tégen natuurlijke besmetting ;) ).

Fijn ook dat je de keuzevrijheid van anderen wegneemt door ondanks verhoging en slechts een negatieve zelftest en dus mógelijk wel positief, toch je stamkroeg te bezoeken omdat JIJ graag het virus wil krijgen. Wat een mooie manier om aan je medemens te denken zeg :'). Niet voor niks moet je in quarantaine als je contact hebt gehad meteen positief iemand.

Echt, wat egoïstisch ben jij zeg.
Maar goed, dat bleek al uit jouw beargumentatie rondom covid, dus niet verrassend.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:06

Ik vind het ook zo irritant ik ben al 1,5 week wat snotterig etc. Maar ben toen even ziek geweest en ook getest. Maar blijf een loopneus hebben en af en toe wat keelpijn / niezen. Denk steeds "oh het zal niet" maar het was toen negatief en sindsdien is er niks veranderd. En dit soort virusjes horen wel bij de tijd van het jaar ook. Je wordt zo paranoïde van dat hele corona gedoe.

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:07

MarlindeRooz schreef:
Don't feed the troll...


Het is hier gewoon een discussie he :roll:
Dat je het ergens niet mee eens bent wil niet zeggen dat een ander een troll is. Als je dat roept ben je wat mij betreft zelf een troll }>

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:08

Moderatoropmerking:
Tegen de regels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op elkaar reageren en niet tegen elkaar persoonlijk gericht
Laatst bijgewerkt door ynskek op 18-01-22 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:14

Het spijt mij niets te moeten mededelen, dat ik daar geen last van heb.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:14

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het ook zo irritant ik ben al 1,5 week wat snotterig etc. Maar ben toen even ziek geweest en ook getest. Maar blijf een loopneus hebben en af en toe wat keelpijn / niezen. Denk steeds "oh het zal niet" maar het was toen negatief en sindsdien is er niks veranderd. En dit soort virusjes horen wel bij de tijd van het jaar ook. Je wordt zo paranoïde van dat hele corona gedoe.

Misschien is het wel gewoon corona blues :+ .

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:16

Ja ik ben gewoon blijvend emotioneel door alle corona ellende daarom snotter ik zo. _O-

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:31

IMANDRA schreef:
Verschil tussen wel/niet gevaccineerd is natuurlijk wel dat je met gevaccineerd minder kans hebt om COVID op te lopen en dús minder kans op long-covid ten opzichte van niet-gevaccineerd. Dus zeker een aspect vóór.



Hm, ik las laatst juist dat je gevaccineerd méér kans hebt om covid op te lopen, alleen de klachten zouden veel minder zijn, dus was het niet erg.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:32

MarlindeRooz schreef:
Ja ik ben gewoon blijvend emotioneel door alle corona ellende daarom snotter ik zo. _O-


Ook onder long covid te vangen?


Nee, serireus de angst voor covid heeft net als de beperkingen, isolatie, het geheel aan verwrongen, abnormale ´samen´leven invloed op de beleving, op geestelijk welzijn. Dat blijft voorlopig nog wel éven een probleem. Voor veel individuele mensen en voor de samenleving als geheel.
Zie ook de heel diep gewortelde emotes hier op de verschillende draden op Bokt.
Een treffend voorbeeld is het anders denken over personen door hun mening over covid/beperkingen.
Het Covid Anxiety Syndrome is ook een echt specifiek psychisch probleem geworden en dat is imo op maatschappelijk niveua niet beter.

Het is niet uit de lucht gegrepen wanneer virologen en beleidsmakers opmerken dat de samenleving serieus zal moeten wennen aan covid als een endemische ziekte vergelijkbaar met griep.
Nu maar hopen dat andere belangen de beleidsmakers niet verleiden tot permanente maatregels/verplichtingen/beperkingen.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:38

IMANDRA schreef:
Verschil tussen wel/niet gevaccineerd is natuurlijk wel dat je met gevaccineerd minder kans hebt om COVID op te lopen en dús minder kans op long-covid ten opzichte van niet-gevaccineerd.


Dat is alleen correct indien je de factor tijd uitschakelt. Wanneer je er van uit gaat dat op den duur minder mensen besmet zullen worden indie ze gevaccineerd zijn.

Je kan ook anders rékenen; als vaccinatie leidt tot 20% minder besmettiing duurt het 20% langer voor hetzelfde aantal mensen besmet is. Maak er 30% van, blijft hetzelfde, alleen iets later.

besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:51

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
- waarom mag ik geen superresistentie terwijl ik max. beschermd ben?

Omdat er geen enkel bewijs is dat besmetting met omicron tot superimmuniteit leidt.
Dat heb ik al eens verteld, maar blijkbaar raakt dat niet door jouw dikke schedel heen.
Voor hetzelfde geld word je ziek, besmet je andere mensen, en heb je er geen enkel voordeel bij.

En voor hetzelfde geld heeft ie een gewone verkoudheid zoals zoveel mensen momenteel , ken er een heel pak in mijn directe omgeving met gewoon wat koorts of keelpijn die allemaal negatief getest zijn

besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:53

Maar positief is dat de voorspelde 125000 besmettingen en 10.000 ziekenhuisbedden die we zouden hebben half januari door de omikron tsunami er gewoon niet zijn
Integendeel nog steeds dalende ziekenhuiscijfers *\o/*

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:02

Ik ben niet bang voor Corona.
Ik heb al gehad, ik ben flink ziek geweest, maar ik heb het overleefd. *\o/*

Maar ik wil niet mijn zwangere dochter, vader van bijna 82 of mijn superslanke vriendin met COPD besmetten.

Daarom test is en houd ik mij, zoveel mogelijk, aan de adviezen.

Als je met klachten naar de kroeg gaat, ben je diep-asociaal.

Om vooral positief te blijven :D :
https://www.nu.nl/coronavirus/6178560/d ... anten.html

Experts zijn helemaal nog niet zo blij, ook al is Omikron milder.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:07

besita schreef:
Maar positief is dat de voorspelde 125000 besmettingen en 10.000 ziekenhuisbedden die we zouden hebben half januari door de omikron tsunami er gewoon niet zijn
Integendeel nog steeds dalende ziekenhuiscijfers *\o/*


Maar hoe weten ze nu dat er zo ontzetend veel Omikron gevallen in het ziekenhuis komen?
Ik vind het gewoon ongeloofwaardig. Gewoon paniek zaaien om niks.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:17

Duitsland wil duidelijk ook naar 1G.
Het herstel bewijs is nu verkort van 6 naar 3 maanden waarbij het de eerste maand na besmetting nog niet telt. Ofwel je hebt nog zo‘n 8-9 weken en dan moet je alsnog boosteren voor toegang.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:18

Het zijn voornamelijk mensen besmet met de delta variant die in het hospitaal terechtkomen las ik vorige week.

We zitten in belgië trouwens ongeveer op hetzelfde niveau van opnames als vorig jaar mei-juni.
Toen was er geen probeem want de vakantie kwam eraan :+

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:25

Sizzle schreef:
Duitsland wil duidelijk ook naar 1G.
Het herstel bewijs is nu verkort van 6 naar 3 maanden waarbij het de eerste maand na besmetting nog niet telt. Ofwel je hebt nog zo‘n 8-9 weken en dan moet je alsnog boosteren voor toegang.



Ongelóóflijk -O-

Gaat het allemaal nog wel om Covid?
Het verloop van de ziekte en de geluiden van experts versus het omgekeerde verloop van de politieke positie doet sterk naar ´grotere belangen´ denken.

Lees het nog hier dat het zo´n vaart niet zou lopen.
Heb ik wéér gelijk |( |( |(
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:28

Die 1G lijkt aan te slagen in verschillende landen van de EU.
Je zou haast gaan denken dat er eventjes een '' unie '' is ... :')

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:31

Pandora2 schreef:
Die 1G lijkt aan te slagen in verschillende landen van de EU.
Je zou haast gaan denken dat er eventjes een '' unie '' is ... :')



Spanje had evenwel wat anders voorgesteld. Een logisch plan in lijn met het verloop van het virus en de meningen van virologen.