Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:16

Suzanne F. schreef:
996981 schreef:

Alle passagiers ouder dan 13 jaar die van Zuid-Afrika naar Nederland vlogen moesten bij het aan boord gaan een negatieve sneltest van maximaal 24 uur oud laten zien. Alleen EU-burgers werden toegelaten op KLM-vluchten.


Van de 600 passagiers van twee KLM-vluchten uit Zuid-Afrika zijn er 61 positief getest op het coronavirus. De twee vluchten landden gisterochtend op Schiphol. Alle inzittenden moesten worden getest, vanwege de nieuwe variant van het coronavirus die rondgaat in zuidelijk Afrika.


Tot zover het nut van sneltesten..


Hier schrik ik toch serieus wel van.


Ik reageer normaal niet in de COVID topics maar nadat ik dit las in de nieuws app die ik heb zakt mijn broek echt van mijn kont en heb ik nog maar 1 ding dat door mijn hoofd blijft herhalen..

HOE DAN????

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:18

En hoeveel vluchten zijn er al binnen gekomen afgelopen week toen men dit nog niet wist?

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:20


Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:28

DuoPenotti schreef:
En hoeveel vluchten zijn er al binnen gekomen afgelopen week toen men dit nog niet wist?


Veell.. In België een besmetting uit Egypte al, daar komen dagelijks ook genoeg vliegtuigen vandaan..

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:29

Wat vind je daar precies bijzonder aan Sandra?

Overigens gaf Van Ranst ook de optie van valse negatieve testuitslagen (dus fraude) voor die vlucht..

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:30

Zebrastreep schreef:
purny schreef:


Precies , wie weet wat voor variant we hier al wel niet hebben. Ik ben er in ieder geval niet zo paniekerig onder virussen muteren nu eenmaal. Ze hadden gewoon eerder in moeten grijpen als in vaccinaties naar arme landen en niet mensen in landen waar al veel vaccinaties gegeven zijn allemaal weer gaan boosteren.

Dan kunnen we blijven boosteren tot in de eeuwigheid

Ik merk ook dat ik het minder eng vind dan vorig jaar. En ik vind het top dat het mbt het vliegtuig zo is aangepakt



Heb ik ook toen met de delta vond ik het wel heel spannend allemaal.zelfs al ben ik lang geleden gevaccineerd.ik heb ook zoiets van je bent er zelf bij dus gewoon stapje terug en contacten verminderen het is even niet anders. Ben zover ik weet door zelf gewoon maatregelen te nemen nog niet besmet geraakt gelukkig. En zeker mee eens Schiphol pakt het goed aan , we hebben in ieder geval geleerd van de vorige keer.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:36

Zebrastreep schreef:
ik heb ook zoiets van je bent er zelf bij dus gewoon stapje terug en contacten verminderen het is even niet anders. Ben zover ik weet door zelf gewoon maatregelen te nemen nog niet besmet geraakt gelukkig. En zeker mee eens Schiphol pakt het goed aan , we hebben in ieder geval geleerd van de vorige keer.


Dat is dus wat ik deze week gedaan heb.
Met als gevolg. Boze gezichten.

Ik heb een hekel aan de tweedeling die is ontstaan en probeer rekening te houden met de gevoelens van ongevaccineerden. Maar als er dan een groep mensen is waarvan de helft wel en de andere helft niet gevaccineerd is dan krijg je binnen die groep dus een scheuring. Alleen maar omdat je even een stap terug wilt doen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:46

DubbelFun schreef:
Ik weet niet wie deze Dr nog meer volgt, maar hij is een no-nonsense figuur
https://www.youtube.com/watch?v=oxlYyZ08cEg

Als het waar is dat de O-variant idd 32 veranderingen heeft op het spike-gebeuren is er grote kans dat de huidige vaccins niet echt veel zullen doen, zéker niet nu de meeste mensen al langer dan 7 maanden geleden gevaccineerd is (teruglopende effectiviteit).


Ik denk dat dit ook wel gaat uitmaken voor de mensen die nog niet gevaccineerd zijn maar nog twijfelen, voor mij wel in elk geval. Het vaccin nemen is voor mij al spannend genoeg vanwege mijn aandoening en als het misschien toch niet werkt wacht ik liever nog even af.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:53

Cer schreef:
Wat vind je daar precies bijzonder aan Sandra?

Overigens gaf Van Ranst ook de optie van valse negatieve testuitslagen (dus fraude) voor die vlucht..


Vals negatief is niet per definitie fraude. Soms gaat een test gewoon verkeerd.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:55

Loretta schreef:
Zebrastreep schreef:
ik heb ook zoiets van je bent er zelf bij dus gewoon stapje terug en contacten verminderen het is even niet anders. Ben zover ik weet door zelf gewoon maatregelen te nemen nog niet besmet geraakt gelukkig. En zeker mee eens Schiphol pakt het goed aan , we hebben in ieder geval geleerd van de vorige keer.


Dat is dus wat ik deze week gedaan heb.
Met als gevolg. Boze gezichten.

Ik heb een hekel aan de tweedeling die is ontstaan en probeer rekening te houden met de gevoelens van ongevaccineerden. Maar als er dan een groep mensen is waarvan de helft wel en de andere helft niet gevaccineerd is dan krijg je binnen die groep dus een scheuring. Alleen maar omdat je even een stap terug wilt doen.



Misschien ligt dat dan aan de kennisen /vrienden die je hebt? Ik heb het hier nog nooit gehad dat mensen boos waren omdat ik niet langskwam.dat is dan eerder hun probleem

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:02

Maar testen zijn ook moment opnames. Het is alleen een garantie dat je op dat moment geen covid hebt wanneer je getest wordt.
Ik mag dinsdag weer

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:09

JudithO schreef:
Cer schreef:
Wat vind je daar precies bijzonder aan Sandra?

Overigens gaf Van Ranst ook de optie van valse negatieve testuitslagen (dus fraude) voor die vlucht..


Vals negatief is niet per definitie fraude. Soms gaat een test gewoon verkeerd.


Precies. Een negatieve test geeft geen garantie. Een negatieve testuitslag geeft aan dat de kans dat je besmet bent met Corona heel klein is. Het geeft niet aan dat je het zeker weten niet hebt.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:11

Er is geen enkele test die 100% uitsluitsel geeft. Dat percentage ligt heel hoog, vooral bij PCR, maar het is nooit 100%.
Stel het is 99%, ik noem maar wat, dan is die laatste procent dus de kans dat je een vals positieve OF vals negatieve uitslag krijgt. Want ja, vals positief is ook altijd nog een optie, maar dat vergeten mensen voor het gemak vaak even.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:11

Testen geeft een vals gevoel van veiligheid. Alleen dagelijks testen kan dan de beste zekerheid geven.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:12

Maar testen geeft al wel een beter beeld dan 100% vertrouwen op je QR code, wat gevaccineerden betreft. Of in het verleden positief getestte mensen, want niet iedereen bouwt antistoffen op. Vanuit het vaccin, maar net zo goed vanuit de besmetting zelf.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:18

Gezien de nieuwe O-variant kun je nog beter (een lichte) covid-besmetting gehad hebben dan alleen een vaccin; de mRNA vaccins geven geen geheugen-cellen, de ziekte wel en dan heb je een betere basis qua herkenning en bestrijding van deze nieuwe variant.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:21

DubbelFun schreef:
Gezien de nieuwe O-variant kun je nog beter (een lichte) covid-besmetting gehad hebben dan alleen een vaccin; de mRNA vaccins geven geen geheugen-cellen, de ziekte wel en dan heb je een betere basis qua herkenning en bestrijding van deze nieuwe variant.


Waar haal je dat nou weer vandaan.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:25

Wat is dat nou weer voor een rare en vooral domme bewering dat een vaccin geen geheugencellen geeft. Je lichamelijke reactie en dus ook de ontwikkelde afweer is na vaccinatie hetzelfde als na het doormaken van de ziekte. Het grote verschil is dat je van een vaccin niet ziek wordt, dat de bijwerkingen veel kleiner zijn en dat je een gecontroleerde reactie en dus ook gecontroleerde afweer krijgt. Het zou namelijk maar zo kunnen zijn dat die lichte coronabesmetting net te licht is geweest om voor voldoende afweer te zorgen. Dat is één van de problemen van ongecontroleerde blootstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:26

DubbelFun schreef:
Gezien de nieuwe O-variant kun je nog beter (een lichte) covid-besmetting gehad hebben dan alleen een vaccin; de mRNA vaccins geven geen geheugen-cellen, de ziekte wel en dan heb je een betere basis qua herkenning en bestrijding van deze nieuwe variant.


Bron?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:31

Karl66 schreef:
Wat is dat nou weer voor een rare en vooral domme bewering dat een vaccin geen geheugencellen geeft. Je lichamelijke reactie en dus ook de ontwikkelde afweer is na vaccinatie hetzelfde als na het doormaken van de ziekte. Het grote verschil is dat je van een vaccin niet ziek wordt, dat de bijwerkingen veel kleiner zijn en dat je een gecontroleerde reactie en dus ook gecontroleerde afweer krijgt. Het zou namelijk maar zo kunnen zijn dat die lichte coronabesmetting net te licht is geweest om voor voldoende afweer te zorgen. Dat is één van de problemen van ongecontroleerde blootstelling.

Niet ziek van het vaccin? Bijna iedereen die ik ken heeft 1-2 dagen plat gelegen van het vaccin :+ nog erger dan toen ze Corona hadden.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:32

Maar 100% hetzelfde is het niet toch? Omdat er ook verschillende antistoffen testen voor na vaccinatie of na besmetting?

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:34

In de link die dubbeldun deelt zinspeelt die wetenschapper daar inderdaad op, maar er is nog veel onduidelijkheid.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:35

JudithO schreef:
Cer schreef:
Wat vind je daar precies bijzonder aan Sandra?

Overigens gaf Van Ranst ook de optie van valse negatieve testuitslagen (dus fraude) voor die vlucht..


Vals negatief is niet per definitie fraude. Soms gaat een test gewoon verkeerd.

Citaat:
Precies. Een negatieve test geeft geen garantie. Een negatieve testuitslag geeft aan dat de kans dat je besmet bent met Corona heel klein is. Het geeft niet aan dat je het zeker weten niet hebt.

Ff serieus mensen.. ik weet wat t betekent
Afbeelding

Vals negatief dmv fraude.. dus niet echt negatief maar “gekocht” negatief … zo duidelijk?

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:35

sureido schreef:
Karl66 schreef:
Wat is dat nou weer voor een rare en vooral domme bewering dat een vaccin geen geheugencellen geeft. Je lichamelijke reactie en dus ook de ontwikkelde afweer is na vaccinatie hetzelfde als na het doormaken van de ziekte. Het grote verschil is dat je van een vaccin niet ziek wordt, dat de bijwerkingen veel kleiner zijn en dat je een gecontroleerde reactie en dus ook gecontroleerde afweer krijgt. Het zou namelijk maar zo kunnen zijn dat die lichte coronabesmetting net te licht is geweest om voor voldoende afweer te zorgen. Dat is één van de problemen van ongecontroleerde blootstelling.

Niet ziek van het vaccin? Bijna iedereen die ik ken heeft 1-2 dagen plat gelegen van het vaccin :+ nog erger dan toen ze Corona hadden.


Ik ken het juist andersom, weken plat door corona en geen bijwerkingen van het vaccin. Het blijft statistiek maar corona is statistisch een héél stuk gevaarlijker.