Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:45

Ik vind het eigenlijk best creepy dat iemand eerst een preek houdt dat hij ongevacvineerden zal plagen tot het eind en vervolgens even snel de regels veranderd als het gaat om tennis.
Ik kan dat allemaal echt niet meer serieus nemen.
En nee, andere landen zijn niet beter.
Duitsland en Belgie hebben in hun handjes gewreven dat NL de winkels en horeca dichtgooide. Voor de vorm hebben ze even foei gezegt maar hielden maar wat graag de deur voor ze open.
Hier draait alles om wintersport, in geen 20 jaar is zoveel omzet gedraait als dit jaar. „Met dank aan Oostenrijk“.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:11

996981 schreef:
Pien, er was na geen van de demonstraties een duidelijke piek te zien in besmettingen, noch ziekenhuisopnamen

Toen niet, misschien omdat er toen net 100 besmettingen op die dag waren en 9 ziekenhuis opnames, delta nog heel ver weg was en van omikron 1 en 2 nog niemand gehoord had?
Nu zitten we met een variant die zeer veel besmettelijker is dan de eerste oorspronkelijke variant uit wuhan, die zijn we zonder vaccins en met een strenge lockdown de baas geworden.
Wanneer je nu wat demonstranten ( de echte diehards/antivaxxers) volgt zie je dat er toevallig nogal veel met "griep"in bed liggen en een aantal zelfs in het ziekenhuis.
Demonstreren toen en nu is niet meer te vergelijken wat betreft corona.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:13

Waar praat je over Sizzle als het om de regels gaat van tennis? Ik heb het gemist en met Google komt het niet omhoog. Heb je een linkje? Mag ook in het Frans.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:18

Een paar dagen geleden was in ons nieuws dat Frankrijk nog snel de regels aangepast hadden zodat Djokovic op Garros spelen kan.

Frankreich macht bei seinem Impfpass eine Ausnahme für Genesene. Davon profitiert der umgeimpfte Tennis-Star Novak Djokovic (34) im Hinblick auf die French Open.
Ohne Impfpass kein Turnier, stellte Frankreichs Sportministerin Roxana Maracineanu vor einer Woche klar.
https://amp.blick.ch/sport/tennis/franz ... 70803.html

Dus waar ze eerst nog stellig waren een week later toch weer terug krabbelen. Genezen mensen in de zorg hebben echter het nakijken.

Ik begrijp nog altijd niet waar die absurde druk vandaan komt die ze mensen opleggen die al vaker covid doorgemaakt hebben. Wat is daar nog de winst van het vaccin?
Is dat angst dat mensen zich expres besmetten?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 25-01-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:23

pien_2010 schreef:
Waar praat je over Sizzle als het om de regels gaat van tennis? Ik heb het gemist en met Google komt het niet omhoog. Heb je een linkje? Mag ook in het Frans.


Djocovic, ongevaccineerd en oa daarom Australië uitgezet, mag wel naar Rolland Garros, ongevaccineerd en wel. In een land waar de president paar weken geleden nog stellig beweerde ongevaccineerden tot het einde te pesten om ze aan de vaccinaties te krijgen.
Tenzij de ongevaccineerde dus Djocovic heet.

Net als Sizzle kan ik de politieke toespraken niet meer serieus nemen, het gaat al lang niet meer over volksgezondheid.

996981
Berichten: 9765
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:31

bigone schreef:
996981 schreef:
Pien, er was na geen van de demonstraties een duidelijke piek te zien in besmettingen, noch ziekenhuisopnamen

Toen niet, misschien omdat er toen net 100 besmettingen op die dag waren en 9 ziekenhuis opnames, delta nog heel ver weg was en van omikron 1 en 2 nog niemand gehoord had?
Nu zitten we met een variant die zeer veel besmettelijker is dan de eerste oorspronkelijke variant uit wuhan, die zijn we zonder vaccins en met een strenge lockdown de baas geworden.
Wanneer je nu wat demonstranten ( de echte diehards/antivaxxers) volgt zie je dat er toevallig nogal veel met "griep"in bed liggen en een aantal zelfs in het ziekenhuis.
Demonstreren toen en nu is niet meer te vergelijken wat betreft corona.

Kijk de data van demonstraties even terug en de daaropvolgende cijfers. Wil ik ook wel voor je doen vakavond op de laptop. Er is geen sprake van een significante stijging naar aanleiding van de (vele) Corona- en non-Corona gerelateerde protesten waarna soms duizenden mensen meededen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:35

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik herken vrijwel niets over bovengenoemde geschreven, maar goed, het is iemand woonachtig in Frankrijk die een beeld schetst over Nederland....

.


Kijk en dat gebeurt steeds. Als ik aangeef dat Nederland het fantastisch doet (en dat doen ze), als je kijkt naar de cijfers vergeleken met Frankrijk, dan is het bravo en mag ik dat zeggen. En als ik, die nog veel in Nederland komt, die alle kinderen en kleinkinderen en veel vrienden in Nederland heeft wonen, iets zegt over Nederland dat bepaalde mensen niet bevalt, dan moet ik worden weggezet als diegene die in frankrijk woont en iets zegt over Nederland. Hoe durft ze!!! En dat is dus niet OK ravellie, dus je verdere reactie heb ik dan ook niet meer gelezen, want zo wil ik niet met je discussiëren. Te onsympathiek vind ik je tekst als het gaat om je 1ste zin want dat is een op de persoon gerichte post :n


Citaat:
Het beeld in de media wordt bepaald door een kleine minderheid die zich extreem hard laat horen, maar om me heen is het een heel ander verhaal. Ook de mensen die zich liever niet laten vaccineren hier in het bedrijf houden zich keurig aan alle maatregelen (en worden ook niet anders behandeld). Maar als ik de media moet geloven leven we in een soort bananenrepubliek

Ok, ik zal het onze familie zeggen (huis artsen) waar ik andere verhalen van heb gehoord en die er ook wel klaar mee zijn als het gaat om agressie aan de balie, boze mensen die zich druk maken want moeten mondkapjes op etc.

Ik zit het echt niet alleen maar vanaf beeld te bedenken.

Wel denk ik prompter, dat je ook gelijk hebt over de TV (een beetje én - én) want wij zien echt foute informatie op het nieuws komen als het om Frankrijk gaat (bv dat 1/3 deel niet gevaccineerd zou zijn en Frankrijk de laagste vaccinatiegraad zou hebben van oudsher→ dat nu juist niet is met covid maar dat Frankrijk anders is gaan rekenen, nl vanaf 5 jaar, en nu deze percentages heeft). Vanaf 18 jaar zaten we op 90% vaccinatiegraad en vanaf 5 jaar zijn we gezakt naar 75% en begint het voorzichtig te stijgen.

Matheno dat zal zeker waar zijn, want dat herken ik ook omgekeerd, net zoals op het nieuws werd gedaan of er zoveel gedemonstreerd werd. Dat heb ik aan onze Parijse vrienden gevraagd die vreselijk moesten lachen. Net als de straattaal van Macron. Ik ben de enige geloof ik , die zich daar aan stoorde. De meeste vonden het helemaal niet zo erg en waren stom verbaasd dat dit zo'n groot item was op de Nederlandse TV;

Ik geloof je direct Pien, maar dit is ook niet het beeld wat ik heb van Nederland. Ik woon in midden Nederland en zie hier eigenlijk al twee jaar lang die iedereen met gepaste tegenzin gewoon braaf de regels opvolgt. Er is gemopper en geklaag, maar vervolgens zet het grootste deel van Nederland gewoon zijn schouders eronder.

En kleine luide minderheid schreeuwt heel hard en ja die komt ook in het nieuws. Ik zie het zelf ook wel eens voorbij komen op Youtube en Twitter en dan zie ik aan de reacties uit het buitenland dat er gedacht wordt dat heel Nederland in opstand is gekomen. Deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=AUxcQXD8MCA
Ik moest er gewoon om lachen! :D

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:37

Thioro schreef:
pien_2010 schreef:
Waar praat je over Sizzle als het om de regels gaat van tennis? Ik heb het gemist en met Google komt het niet omhoog. Heb je een linkje? Mag ook in het Frans.


Djocovic, ongevaccineerd en oa daarom Australië uitgezet, mag wel naar Rolland Garros, ongevaccineerd en wel. In een land waar de president paar weken geleden nog stellig beweerde ongevaccineerden tot het einde te pesten om ze aan de vaccinaties te krijgen.
Tenzij de ongevaccineerde dus Djocovic heet.

Net als Sizzle kan ik de politieke toespraken niet meer serieus nemen, het gaat al lang niet meer over volksgezondheid.


Maar we krijgen in Frankrijk toch 2G beleid (gevaccineerd en genezen) en hij heeft toch covid gehad? Australie heeft een ander beleid . Of zit ik er nu naast Sizzle (dank voor artikel), Thioro en andere.

Dank je Jessix. Misschien is het ook afleiding door aandacht op buitenland te vestigen wat alle landen doet.
Alleen kijk ik vooral Nederlands nieuws en praatshows cq documentaires.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:45

De crux zit hem erin dat ze eerst heel stoer riepen dat hij in Frankrijk niet welkom was en toen een week later: uhm nou ja, OK, kom toch maar.
Gewoon een zwaktebod.
Ik neem dat allemaal met een korreltje zout en vertrouw lekker mijn eigen verstand, ook als dat niet past bij de regels die per dag veranderen als de geldstroom support nodig heeft.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:54

pien_2010 schreef:
Zo ken ik ook geliefde anti vaccers als het om covid gaat, die zich heel goed realiseren dat zij ook een bepaalde bescherming genoten dankzij het vaccineren van de andere. Hier in dit topic heb ik al paar keer de IC opname lijnen laten zien van hier in Frankrijk, waarin zelfs met omicron, de vaccers een lage oranje lijn hebben en de niet gevaccineerden een stijl omhoog lopende lijn hebben. Daar is nog nooit op gereageerd.

Zo werkt dat niet bij corona vaccinaties, wel bij mazelen en dergelijke. Welke plaatjes bedoel je? Ik kan me alleen de cijfers uit de Franse app herinneren eigenlijk, maar die geven het nogal krom weer doordat ze alleen relatieve cijfers geven :). Uiteindelijk zijn de cijfers qua vaccinaties en ziekenhuis/IC in Frankrijk vergelijkbaar met NL. Met dat verschil dat wij nu al eerder onze piek hadden, en Frankrijk nu (of net gehad). En dat Frankrijk wellicht nog iets meer het beleid heeft van iedereen opnemen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:54

pien_2010 schreef:
Dank je Jessix. Misschien is het ook afleiding door aandacht op buitenland te vestigen wat alle landen doet.
Alleen kijk ik vooral Nederlands nieuws en praatshows cq documentaires.


Ja ik snap dat jouw informatie niet komt van SM en weet dat je hier nog familie hebt wonen etc. Maar nogmaals, mijn beeld van NL komt niet overeen met wat jij schetst. Ik zie vooral mensen die het spuugzat zijn, maar nog steeds de regels volgen. Weliswaar zal niet alles meer letterlijk genomen worden, zoals het aantal bezoekers wat je thuis mag ontvangen etc. Maar het gros is gevaccineerd en loopt gewoon met een mondkapje op en laat zich testen bij klachten.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:06


Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:07

SusanH schreef:
Wat is je grootste angst? Dat je op de IC wordt opgenomen? En hoe realistisch is dat? Nee ziek zijn is niet fijn. En corona vond ik echt geen pretje. Maar meer dan je nu doet kun je niet doen. Goed voor jezelf zorgen, en opnieuw testen als je andere klachten krijgt dan de klachten die je nu hebt. Dat zou ik doen.

Ik had trouwens na testen wel langer dan 5 minuten een onaangenaam gevoel in mijn neus. Maar 1 keer niet gehad, omdat diegene heel voorzichtig deed. Maar van mij mag het testen er ook wel af. Doe veel liever een zelftest. Alleen werkgever geeft daar geen akkoord voor helaas.


Ja dat mijn grote angst!
Nu ben ik ook niet gezond en wat ze noemen ‘hoog risico’.

Binnen spreek ik weinig af, maar buiten op afstand wel. Anders is het niet vol te houden

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:11

veerledec schreef:
Welke plaatjes bedoel je? Ik kan me alleen de cijfers uit de Franse app herinneren eigenlijk, maar die geven het nogal krom weer doordat ze alleen relatieve cijfers geven


Ik heb het over dat grafiekje waarin je bv kunt zien dat:
Per miljoen inwoners 214,60 ongevaccineerden op de IC liggen tegenover 9,74 (inclusief booster). De lijn van de 1ste groep stijgt progressief, de lijn van de 2de groep blijft laag (nog wel) en andere grafiekjes.
Tevens dat je ziet dat het als het gaat om positief testen er wel nog een verschil is ten gunste van de gevaccineerden, maar zelf vind ik dat te klein om opvallend te noemen. Dus om het te vangen maakt het niet zoveel uit bv per 100.000 ouder dan 20→ 1958 ongevaccineerden positief getest tegenover 800 die 3x geprikt zijn. Als je kijkt naar mensen die 2 vaccinaties hebben gehad langer dan een half jaar geleden ligt het vrijwel 1 op 1 op elkaar als het gaat om positieve tests. Dus maakt het geen klap uit, behalve dat zij minder op de IC komen. (18,65 van de 100.000 op de IC)

Ik heb het nu maar uitgeschreven want wist niet dat die grafiekjes zo banketstaaf weergegeven worden, dus zal dat niet meer plaatsen.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:12

996981, prima, zoek alle cijfers maar op. Jij noemt specifiek BLM, ik geef de specifieke cijfers en omstandigheden van die periode door. Maar wanneer jij alle andere demo’s er ook bij wil dan prima, zie ze wel verschijnen.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:13

Echwel schreef:
https://www.nieuwnieuws.nl/5154928/pvv- ... ronavirus/


Boontje en loontje gevoel heb ik hier bij


Dat heb ik dan weer totaal niet. Ik heb dan ieder zo iets→ oeps als ze schrijft niet mild→ dan hoop ik dat dit toch met een sisser afloopt en wens ik haar alle goeds toe.

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:14

Sizzle schreef:
Ik vind het eigenlijk best creepy dat iemand eerst een preek houdt dat hij ongevacvineerden zal plagen tot het eind en vervolgens even snel de regels veranderd als het gaat om tennis.
Ik kan dat allemaal echt niet meer serieus nemen.
En nee, andere landen zijn niet beter.
Duitsland en Belgie hebben in hun handjes gewreven dat NL de winkels en horeca dichtgooide. Voor de vorm hebben ze even foei gezegt maar hielden maar wat graag de deur voor ze open.
Hier draait alles om wintersport, in geen 20 jaar is zoveel omzet gedraait als dit jaar. „Met dank aan Oostenrijk“.


dat heb ik met die borrels die Boris Johnson ten tijden van de strenge lockdowns in Engeland gaf en het koningspaar hier dat gewoon op vakantie ging en tuinfeestje gaf.

Plus de ministers die allen zonder mondkap aan tafel bleven door vergaderen en tegen elkaar lopen te katten op het binnenhof.
Wat nou thuis blijven/werken!?

En dan die massale demos in de grote steden..

Viel het allemaal dan misschien toch wel mee?

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:15

Bo_y hoe is het nu met jouw antistoffen
Hebben ze alweer onderzocht

Pien deze dame stelt zich heel hard op in debatten en vindt corona een griepje

996981
Berichten: 9765
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:16

bigone schreef:
996981, prima, zoek alle cijfers maar op. Jij noemt specifiek BLM, ik geef de specifieke cijfers en omstandigheden van die periode door. Maar wanneer jij alle andere demo’s er ook bij wil dan prima, zie ze wel verschijnen.

Specifieke cijfers? :+ waar?

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:24

Joh, oude koeien..

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:26

Echwel schreef:
Pien deze dame stelt zich heel hard op in debatten en vindt corona een griepje

Ja dat weet ik. Helaas ervaart ze nu anders.

Het trieste is, dat er zelfs hele zieke anti actieve vaccers vanuit hun sterfbed hun achterban hebben aangesproken dat ze totaal fout zaten, maar dat komt toch niet over.
Dat heeft te maken dat iedereen denkt: "ooooooooooooh, ik val wel onder die aantallen waarbij het allemaal mee valt". Dat is menselijk en statistisch gezien zijn de meeste jongeren er ook niet eens zo heel erg ziek van. Dus ik begrijp dat ook nog.

Dus zelfs als deze dame in het ziekenhuis zal belanden, zal dit aan de standpunten niets veranderen. Dus hopelijk komt ze met de schrik vrij. Want ook al is ze van de "tegenpartij" := ,( ik heb zo niets met die partij)→ dan hoeft ze van mij nog niet erg ziek te worden.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:27

Echwel schreef:
Bo_y hoe is het nu met jouw antistoffen
Hebben ze alweer onderzocht

Pien deze dame stelt zich heel hard op in debatten en vindt corona een griepje


Ik heb net 3 prikken gehad en over 2 weken gaan ze kijken of ik nu antistoffen heb.
Ben benieuwd

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:29

Bo_Y schreef:
Ik heb net 3 prikken gehad en over 2 weken gaan ze kijken of ik nu antistoffen heb.
Ben benieuwd

Ik hoop ok voor je het blijft waardeloos dat niet opbouwen

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:31

996981 schreef:
bigone schreef:
996981, prima, zoek alle cijfers maar op. Jij noemt specifiek BLM, ik geef de specifieke cijfers en omstandigheden van die periode door. Maar wanneer jij alle andere demo’s er ook bij wil dan prima, zie ze wel verschijnen.

Specifieke cijfers? :+ waar?

https://zorgkrant.nl/acute-zorg/11853-u ... -juni-2020 Dit voldoende?

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:31

Bijzonder Bo. HOpelijk krijg je antistoffen.