Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:32

Popstra schreef:
En dan die massale demos in de grote steden..

Viel het allemaal dan misschien toch wel mee?


Wat ik de meest bizarre opkomst vond was de herdenkingsmars in Oostenrijk. Echt vol midden in de harde lockdown liepen er 100.000 mensen schouder aan schouder met een kaarsje door Wenen.
Het was prachtig natuurlijk, maar waarom zaten ze ook al weer in een lockdown? Waarom kon die mars niet wachten tot na de lockdown?

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:34

pien_2010 schreef:
Bijzonder Bo. HOpelijk krijg je antistoffen.


Valt mee hoe bijzonder, in NL zijn er een paar honderdduizend mensen die door medicijnen geen antistoffen opbouwen.
Maar hoop dat prik 3 heeft gepakt..

Ben wel blij dat omikron minder ziek makend is en voor alle ‘gezonde’ mensen alles weer open gaat

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:35

Mijn vriendin stuurde een filmpje van van de week in Parijs in een parkje, vlak bij haar huis. Ze had er de :oo smiley bij geplaatst terwijl zij ook gewoon alles doet, maar wel met maskertje etc.
In dat filmpje zag je heeeeeel veel mensen vrij dicht op elkaar met allemaal spelende kinderen op schommels etc waarbij maar zeer weinigen een mondkapje droegen. Dus Parijs is het ook helemaal zat inmiddels en er helemaal klaar mee.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:43

Ik vind dat sommige mensen echt nog in angst leven.
Als je je booster hebt gehad en je bent in de buitenlucht waarom dan nog die angst?
Mensen moeten eens verder gaan leven en zonder maskertjes en al die poespas

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:55

purny schreef:
Ik vind dat sommige mensen echt nog in angst leven.
Als je je booster hebt gehad en je bent in de buitenlucht waarom dan nog die angst?
Mensen moeten eens verder gaan leven en zonder maskertjes en al die poespas


Omdat je zuinig bent op je naasten die kwetsbaar zijn en een coronabesmetting écht niet kunnen gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:57

Sheran schreef:
purny schreef:
Ik vind dat sommige mensen echt nog in angst leven.
Als je je booster hebt gehad en je bent in de buitenlucht waarom dan nog die angst?
Mensen moeten eens verder gaan leven en zonder maskertjes en al die poespas


Omdat je zuinig bent op je naasten die kwetsbaar zijn en een coronabesmetting écht niet kunnen gebruiken...


Purny heeft net zo goed in angst geleefd, die is alleen als een blad aan een boom omgedraaid en nu is ineens alles onzin.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:58

[quote="Relaxed"]
[quote="pien_2010"]

Hier zelfde...ik had vanmorgen een positieve zelftest en ben ook best ziek, dus tsja...duidelijk. Morgen naar de GGD zodat ik de booster niet hoef te halen.

Ben blij overigens dat het tot nu toe niet zo heftig is als "een griepje". Ik heb 1x in mijn leven influenca gehad. Best ziek nu van de corona, maar valt nog in het niks als hoe ziek ik was van de griep.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:59

Sheran schreef:
purny schreef:
Ik vind dat sommige mensen echt nog in angst leven.
Als je je booster hebt gehad en je bent in de buitenlucht waarom dan nog die angst?
Mensen moeten eens verder gaan leven en zonder maskertjes en al die poespas


Omdat je zuinig bent op je naasten die kwetsbaar zijn en een coronabesmetting écht niet kunnen gebruiken...

Ja maar je bent buiten....

En je kan ook in die angst blijven hangen. Ik ben ook nog op bepaalde gebieden voorzichtig, maar ik ga mijn leven er niet meer door laten beheersen.

En ja ik begin ook steeds meer vraagtekens te krijgen bij bepaalde dingen. En ik ben niet de enige
Laatst bijgewerkt door purny op 25-01-22 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:00

Purny in Frankrijk heb je ook buiten mondkapjes plicht vandaar dat zonder opvalt.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:01

Is veiliger, maar zegt echt niet genoeg, omikron is echt een stuk besmettelijker. Waarom zou je zo dicht op elkaar gaan staan?

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:16

Jessix schreef:
Purny in Frankrijk heb je ook buiten mondkapjes plicht vandaar dat zonder opvalt.


Maar gaat er binnenkort vanaf als 2 G goedgekeurd wordt.

Ik doe het nu zeer strikt vanwege mijn man. Ik feest en doe, hij in minder mate ook, maar wel in de bubble en met chirurgisch maskertje.
Manlief heeft medicijnen die de werking van vaccin kunnen verminderen. Dus hij is mijn 1ste prioriteit.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:18

Mijn opa en oma zijn anders ook buiten besmet met de Britse variant destijds. Buren hadden het blijkbaar en achteraf gezien heeft dat gesprek nog geen paar minuten geduurd en toch heeft mijn opa het in ieder geval gekregen. De buurman is eraan overleden. Mijn opa en oma hebben heel veel geluk gehad maar zijn we opgenomen geweest. Gelukkig zijn mijn opa en oma volledig hersteld en hebben geen blijvende schade ondanks de plekken die ze hadden gezien in de longen. Dus sindsdien hou ik buiten toch ook liever wel wat afstand. Omikrom is zo besmettelijk dat heeft buiten ook niet echt zin meer om afstand te houden. Je ziet wel in wat voor tempo het nu gaat.

Liever leven in wat angst voor het virus dan leven in angst voor de overheid. :D

Maar Purny het is gewoon niet heel erg netjes om iedereen nu af te blaffen die wel angst heeft , helemaal als je het zelf eerder ook had want dat staat mij ook zeker nog wel bij.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:23

Dat is waar, excuses

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:24

Angst vind ik ook in veel gevallen niet het goede woord. Actief heel bang en voorzichtig zijn twee verschillende dingen. :)

996981
Berichten: 9765
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:27

Sheran schreef:
Angst vind ik ook in veel gevallen niet het goede woord. Actief heel bang en voorzichtig zijn twee verschillende dingen. :)

In dit topic zitten van alle categorieën mensen

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:28

Sheran schreef:
Angst vind ik ook in veel gevallen niet het goede woord. Actief heel bang en voorzichtig zijn twee verschillende dingen. :)


Eens . Begin 2020 had ik angst om besmet te raken vanwege mijn man en we wisten er zo weinig van. Ik was echt super voorzichtig.
Sinds we gevaccineerd zijn voel ik een enorme opluchting en bevrijding zelfs. Ik ben nu normaal voorzichtig en soms kom ik weer eens aanwaaien bij het covid topic als het in Frankrijk weer allemaal wat oploopt maar in feite zijn we er niet zoveel meer mee bezig.
We gaan uit eten, feesten met onze bubbel vrienden, gaan naar de bioscoop, maar bv zoals gisteren in de auto ben ik de enige met een chirurgisch maskertje (mijn vriendin was verkouden) en dan neem ik dus echt geen risico om zonder maskertje te zitten wetende dat ik misschien toch besmet zal raken. Maar tot nu toe werkt dat ding goed samen met mijn booster. Ik heb genoten van mijn filmavondje.

O ja wat ik ook doe, als ik pijntje voel in mijn keel of kriebelneus hoest dan neem ik wel gelijk mijn natuurlijke vitamine C tabletten paar dagen in. Ik ben nog nooit zo weinig verkouden geweest de afgelopen 2 jaar en dat vind ik dan weer erg grappig. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:33

996981 schreef:
Sheran schreef:
Angst vind ik ook in veel gevallen niet het goede woord. Actief heel bang en voorzichtig zijn twee verschillende dingen. :)

In dit topic zitten van alle categorieën mensen


Precies en daar is niks mis mee zolang mensen elkaar er niet zo om veroordelen.

996981
Berichten: 9765
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:07

Relaxed schreef:
996981 schreef:


In dit topic zitten van alle categorieën mensen


Precies en daar is niks mis mee zolang mensen elkaar er niet zo om veroordelen.

Eens. Maar dat is vanaf het begin al. In het begin werden de critici veroordeeld door de grootste groep, nu is dat aan het omkeren

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:10

pien_2010 schreef:
Echwel schreef:
https://www.nieuwnieuws.nl/5154928/pvv- ... ronavirus/


Boontje en loontje gevoel heb ik hier bij


Dat heb ik dan weer totaal niet. Ik heb dan ieder zo iets→ oeps als ze schrijft niet mild→ dan hoop ik dat dit toch met een sisser afloopt en wens ik haar alle goeds toe.



Zolang ze nog kan twitteren, is het een milde vorm ;)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:17

Interessant stukje over de opnames met en omwille van covid.
Grootste probleem is uitval van personeel in de ziekenhuizen.
In het UZ Brussel zijn dagelijks ongeveer 110 verpleegkundigen afwezig door quarantaine.
Dit is een ziekenhuis met bijna 100% vaccinatiegraad.
Zou misschien tijd worden dat die regels wat aangepast worden :+

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/25 ... kenhuizen/

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:04

Had HC dus toch een punt:

Afbeelding

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:08

Klinkt goed! Ik heb de "moeilijke route" genomen, eerst (dood)ziek en daarna gevaccineerd 8-)

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:09

prompter schreef:
Klinkt goed! Ik heb de "moeilijke route" genomen, eerst (dood)ziek en daarna gevaccineerd 8-)


Waarschijnlijk had je geen keuze daarin. Klinkt inderdaad goed.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:13

Klopt Pien, ik had het graag andersom gehad :D

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:14

HC had dat ook niet zelf bedacht, die term kwam uit een eerdere kleine Oostenrijkse studie.
Echter werd hij voornamelijk aangevallen omdat hij het superresistentie noemde ipv superimmuniteit en daarnaast omdat hij nou eenmaal persoonlijke aanvallen aantrekt als een supermagneet.