Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:48

Anna79 schreef:
Ondertussen is de vogelgriep nog nooit zo ernstig geweest, ganzen vallen met bosjes uit de lucht. Vossen overlijden als ze besmette kadavers eten en honden en katten kunnen er ook ziek van worden. Hoe lang zou het duren voordat dit op mensen overspringt? Ik vind het zorgelijk maar je hoort er weinig over in het nieuws...


Dat klopt niet helemaal. Viroloog Ad Osterhaus heeft het er al een hele tijd over en zo ook vanavond en hij en anderen zijn zeker wel bezorgd hierover. Het blijkt namelijk dat ze in het laboratorium al een tijd geleden ontdekt hebt dat met enkele mutaties het wel degelijk over kan gaan naar de mens. Dus vanavond was op het journaal te zien dat hij duidelijk waarschuwde en adviseerde om geen dode vogels aan te raken , en bij verdacht cq zieke/ dode vogels te bellen naar de gemeente . Tevens liet de dierenambulance zien dat de medewerkers volledig ingepakt waren toen ze een zieke vogel wegbrachten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:52

O ik vind juist dat je er heel veel over hoort. Ik maak me er ook wel zorgen om.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:10

Anna79 schreef:
Ondertussen is de vogelgriep nog nooit zo ernstig geweest, ganzen vallen met bosjes uit de lucht. Vossen overlijden als ze besmette kadavers eten en honden en katten kunnen er ook ziek van worden. Hoe lang zou het duren voordat dit op mensen overspringt? Ik vind het zorgelijk maar je hoort er weinig over in het nieuws...


Er zijn al 2x besmette medewerkers geweest afgelopen jaar (1x Rusland en 1x ergens in Europa), ze houden dat heel goed in de gaten.
Het idee is dat het daarna niet van mens tot mens gaat.

Er wordt echter al jaren voor gewaarschuwd dat het een kwestie van tijd is, maar ja, geld. Bioindustrie is booming.

Er zijn honderduizenden vogels geruimd of doodgegaan in 2021, maar niemand die zich druk lijkt te maken inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:30

Hier dochter eerste prik vandaag. We waren de enige nog. En het is echt wel een grote priklocatie. Maar alleen GGD personeel en Rode Kruis liepen er nog rond. Lijkt wel of weinig mensen een booster nog nemen, en weinig kinderen onder de 12 ook voor een prik. Dochter wordt bijna 12, daarom hier wel gekozen voor de prik.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:35

SusanH schreef:
Hier dochter eerste prik vandaag. We waren de enige nog. En het is echt wel een grote priklocatie. Maar alleen GGD personeel en Rode Kruis liepen er nog rond. Lijkt wel of weinig mensen een booster nog nemen, en weinig kinderen onder de 12 ook voor een prik. Dochter wordt bijna 12, daarom hier wel gekozen voor de prik.

Nou als er zoveel besmettingen zijn kan het daar ook voor een deel aan liggen maar dat zullen we nooit weten

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:39

Sizzle schreef:
Anna79 schreef:
Ondertussen is de vogelgriep nog nooit zo ernstig geweest, ganzen vallen met bosjes uit de lucht. Vossen overlijden als ze besmette kadavers eten en honden en katten kunnen er ook ziek van worden. Hoe lang zou het duren voordat dit op mensen overspringt? Ik vind het zorgelijk maar je hoort er weinig over in het nieuws...


Er zijn al 2x besmette medewerkers geweest afgelopen jaar (1x Rusland en 1x ergens in Europa), ze houden dat heel goed in de gaten.
Het idee is dat het daarna niet van mens tot mens gaat.

Er wordt echter al jaren voor gewaarschuwd dat het een kwestie van tijd is, maar ja, geld. Bioindustrie is booming.

Er zijn honderduizenden vogels geruimd of doodgegaan in 2021, maar niemand die zich druk lijkt te maken inderdaad.


Het is inderdaad niet dat je er niets over hoort maar dat álles in het niet valt in het uit elk perspectief geraakte van covid.

De miljoenen onnodig afgemaakte nertsen maakt ook niemand zich druk over.

Overigens ligt het economische belang van de bioindustrie pál naast dat van ongezond eten, van de overgewicht epidemie. Dat speelt nú al. Is nota bene bij covid een fróse vergroting van het probleem. Gaat echter niets aan veranderen want ... geld.

Dus nee, kan me over de vogelgriep geen zorgen maken. Komt het dan komt het. We hebben nú al grotere problemen waar de schouders over opgehaald worden.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:45

HC, gezond eten kan ik zelf beinvloeden, een nieuwe influenza pandemie niet.
Maar anderzijds, het voorkomen van een nieuwe influenza kan ik evenmin behalve zelf geen massaproductie vlees kopen dus inderdaad: wie dan leeft wie dan zorgt.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:16

Sizzle schreef:
HC, gezond eten kan ik zelf beinvloeden, een nieuwe influenza pandemie niet.
Maar anderzijds, het voorkomen van een nieuwe influenza kan ik evenmin behalve zelf geen massaproductie vlees kopen dus inderdaad: wie dan leeft wie dan zorgt.


Door zelf gezond te eten kon je ook niet voorkomen dat je door de ongezond levenden de Covid beperkigen/verplichtingen dubbel zo erg opgelegd kreeg. Bij een onverhoopt volgende is dat niet anders, hoe gezond je zelf ook leeft.

Wat betreft de bioindustrie heeft de EU regelgeving er indirect voor gezorgd dat het waar ik woon niet meer mogelijk is om legaal voor eigen gebruik gezond scharrelvlees te houden. Gaat wederom om geld: Wat je zelf voor eigen gebruik produceert vangt de overheid geen geld van.

Zo is privé hergebruiken van plantaardige olie als diesel brandstof ook verboden. Bijna schoon uitlaatgas ten spijt wil de staat de accijns en btw niet mislopen.

En dan moet ík me zorgen maken over wat buiten mijn invloed ligt terwijl wat er wel in ligt niet mág?
Kijk, ik ben er alert op; wil de ontwikkelingen volgen, de verbanden en trents zien, om op te kunnen anticiperen maar verder, nâh.
Neem de problemen aan de Poolse grens of met de Ukraine. Ik heb de afgelopen weken voor wat meer stookhout gezorgd. Nu voor pakweg drie jaar liggen en verder kan ik niets doen dus slaap er niet minder door.

Vandaag weer op een terras vitamine D opgetopt. Nu een glaasje wijn voor anti-oxidanten. Beiden alleen voor de gezondheid uiteraard om de zorg niet te belasten ;)

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:46

Sizzle schreef:
Anna79 schreef:
Ondertussen is de vogelgriep nog nooit zo ernstig geweest, ganzen vallen met bosjes uit de lucht. Vossen overlijden als ze besmette kadavers eten en honden en katten kunnen er ook ziek van worden. Hoe lang zou het duren voordat dit op mensen overspringt? Ik vind het zorgelijk maar je hoort er weinig over in het nieuws...


Er zijn al 2x besmette medewerkers geweest afgelopen jaar (1x Rusland en 1x ergens in Europa), ze houden dat heel goed in de gaten.
Het idee is dat het daarna niet van mens tot mens gaat.

Er wordt echter al jaren voor gewaarschuwd dat het een kwestie van tijd is, maar ja, geld. Bioindustrie is booming.

Er zijn honderduizenden vogels geruimd of doodgegaan in 2021, maar niemand die zich druk lijkt te maken inderdaad.
nee tot kip en eieren flink duurder worden.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:41

...en de UK heeft stilletjes onder rook van covid de raketinstallaties op de Maldiven vernieuwd, opgewaardeerd. Dit is in strijd met twee artikel van de VN resoluties na het Falkland conflict. Argentinië noemt dit terecht een daad van agressie. Militair spierballen tonen doet het altijd goed in de UK dus :)* voor Boris met zijn covid feestjes.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:32

Er gebeurd omtzettend veel op het moment, maar dat haalr tegenwoordig de voorpagina amper. Ik vind dat die vulkaan ook in verhouding zeer weinig publiciteit gehaald heeft terwijl dat toch echt wel enorm spectaculair en afschuwelijk tegelijk was.

Goed nieuws aan deze kant, de overheid wil het liefst in februari al de certificaten en maskers opheffen. Nu moeten de kantons nog instemmen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:45

Sizzle schreef:
Goed nieuws aan deze kant, de overheid wil het liefst in februari al de certificaten en maskers opheffen. Nu moeten de kantons nog instemmen.


*\o/* Zwitserland mag op mijn emigratielijstje!
Nu nog een zakje met geld :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:50

Imo legt dit de essentie uit van wat op dit moment het probleem is wbt het testen, tekort aan capaciteit en invoeren van de gegevens (bizar dat dit handmatig moet op een 20 jaar oud systeem): https://maurice.nl/2022/01/30/het-moet- ... er-worden/ ook voldoende redenen om 2G niet in te voeren.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:52

Pandora, als je hier een baan vind hoef je verder geen extra geld mee te nemen hoor, dan is de verhouding gewoon weer gelijk zoals overal. In=uit.
Echter kun je paarden aan huis waarschijnlijk wel vergeten inderdaad :')

Al zijn er genoeg afgelegen gebiedjes waar leegstand is. Het Drente van Zwitserland zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 30-01-22 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:54

Sizzle schreef:
Er gebeurd omtzettend veel op het moment, maar dat haalr tegenwoordig de voorpagina amper. Ik vind dat die vulkaan ook in verhouding zeer weinig publiciteit gehaald heeft terwijl dat toch echt wel enorm spectaculair en afschuwelijk tegelijk was.


Híer was La Palma een opvallend element voor media manipulatie; soms wel, soms niet dominant in het nieuws afhankelijk van het politieke gedoe en/of covid regels.

Citaat:
Goed nieuws aan deze kant, de overheid wil het liefst in februari al de certificaten en maskers opheffen. Nu moeten de kantons nog instemmen.


Héél goed nieuws zelfs.
In Denemarken en de UK was het al.
In Spanje zit dit ook in het uitzicht. In andalucía is het in de praktijk al zo.

De brichtgeving over de cijfers is nu volledig betekenisloos: De geregistreerde besmettingen zijn niet representatief, de IC %s en de covid doden voor meer dan tweederde voor/aan wat anders mét covid. Kortom van besmettingen tot doden is de rapportering meer fout dan correct. Hoe mag je zoiets noemen?

Ben trouwens benieuwd of de rechter die het vaccineren van kinderen niet gerechtvaardigd vond hier ook een wappie gevonden wordt net als toen die uitspraak hier gedaan werd door een rechter.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:57

La Palma was een schatje in verhouding tot Tonga.
Die kracht was bizar, veel sterker dan meerdere Hiroshimas bij elkaar.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:08

Sizzle schreef:
Pandora, als je hier een baan vind hoef je verder geen extra geld mee te nemen hoor,


Wij zijn ook hierheen gegaan zonder enige zekerheid dat het goed zou gaan. Vriendin liet een tópbaan in NL achter voor... een gok.
´Ja maar júllie...´ was de reactie van jaloerse thuisblijvers. Als het aan hen had gelegen had onze lol verboden moeten zijn. Nét covid :)* Wíj zijn bang, dus jíj moet verplicht beperkt worden.
Serieus; de covid fobie is een deja vu met onze emigratie-ervaring.

Ondertussen zijn de dagen behoorlijk aan het lengen (in NL moet dat wellicht nog een paar weken bevestigd worden) en wordt de covid wolk ook steeds lichter *\%/*

Las dat de restaurants weer open zijn in NL. Veel plezier uit eten +:)+

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:13

Niwla schreef:
Hoe gaan jullie om met de nieuwe quarantineregels voor kinderen?

Mijn man is in afwachting van een testuitslag.

Mijn kinderen (2 en 4) hebben geen klachten. Ikzelf overigens ook niet.
Ik weet dat zij in theorie niet in quarantine hoeven, maar de oudste heeft morgen een kinderfeestje en dat voelt toch niet goed.


Mijn man en en ik Corona. Mijn dochter dus volgens de regels gewoon naar school laten gaan. Want negatieve zelftests en geen klachten. Tot zij vrijdagavond toch een positieve test had. Toen baalde ik wel even omdat ze toch gewoon naar school was geweest. Voelde niet helemaal ok.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:14

Sizzle schreef:
La Palma was een schatje in verhouding tot Tonga.
Die kracht was bizar, veel sterker dan meerdere Hiroshimas bij elkaar.


Bedenk; vulkanische activiteit maakt EVs een :x

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:17

happy2014 schreef:
Toen baalde ik wel even omdat ze toch gewoon naar school was geweest. Voelde niet helemaal ok.


Waarom?
Even een stap achteruit voor wat meer perspectief en kijk naar de symptomen, niet naar de angstwolk uit voorkjaar 2020.
Wát is dan het probleem?
Liever *\o/* dat het is zoals het is.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:19

Huertecilla schreef:
... de IC %s en de covid doden voor meer dan tweederde voor/aan wat anders mét covid...

Jij blijft maar zaken roepen waarvoor je nul komma nul bewijs hebt. Mensen die in de statistieken komen als zijnde gestorven aan covid zijn in 99.9% van de gevallen ook wérkelijk gestorven aan covid. Tot nog toe heb ik geen enkel bewijs van het tegendeel gezien.

Maar natuurlijk, als je leugens lang genoeg blijft herhalen zullen mensen het uiteindelijk toch geloven. Dat is een propaganda techniek die al eeuwen bestaat, en voor het eerst letterlijk benoemd werd door Hitler in Mein Kampf (große Lüge). Trump gebruikt precies dezelfde techniek ivm de verkiezingen van 2020.

Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening. Alleen, je moet geen pertinente leugens verkondigen. Bij een uitspraak als hierboven verwacht ik minstens een bron, iets van bewijs, en dan niet 'van horen zeggen'. Zonder bewijs is het gewoon flauwe kul.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:21

Sizzle schreef:
Pandora, als je hier een baan vind hoef je verder geen extra geld mee te nemen hoor, dan is de verhouding gewoon weer gelijk zoals overal. In=uit.
Echter kun je paarden aan huis waarschijnlijk wel vergeten inderdaad :')

Al zijn er genoeg afgelegen gebiedjes waar leegstand is. Het Drente van Zwitserland zeg maar.


Doet me denken aan gesprek met zwitserse toeristen tijdens een reis in Botswana. Wij beetje klagen over de lange vlucht, cattleclass (zo noemden de Zwitsers het :P ) is dan echt niet comfortabel. Zei vlogen àltijd business op lange vluchten.
Kom je natuurlijk op wat voor werk doe je en wat verdien je dan. Zij vonden mijn loon voor mijn beroep belachelijk laag en stelden voor naar Zwitserland te gaan, zou ik minstens het dubbele verdienen. Ja en ook dubbel zoveel betalen aan huur/inkopen/belastingen/weet ik het.
In the end is het toch hetzelfde.

Wel besloten sindsdien om op lange vluchten nooit meer cattleclass te vliegen :+ .

On topic, ik hoop dat ze hier die idiote 4 maanden regel er weer uit gooien. Gaat waarschijnlijk niet gebeuren voor de verkiezingen.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:52

HC gaat volgens mij, steeds meer op in zijn eigen wereld. Gelijk heeft hij, maar blijf niet zo lang doorschrijven dan.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:03

Gaat nog ´leuk´ worden met coflu zelftest. Kunnen mensen zich over twéé besmetting zorgen maken.
Best triest eigenlijk dat zóveel mensen met diepe gevoelens van onlust ´leven´.



Zeg BigBen/Nikkel, iemand test positief via een stokje in de neusholte. Haalt er nog een stokje doorheen en jij zuigt daar op. Ben je dan besmet of hoe zie jij dat?

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:15

pien_2010 schreef:
Citaat:
wat een prutser zulke mieten nou dit land besturen. Fouten en leugens
als jij iemand met deze staat van dienst een prutser en mieten noemt en etc, ben jij voor mij door de mand gevallen en kan ik je niet meer serieus nemen. Je kunt het niet met hem eens zijn, dat mag, maar zo'n uitlating komt van de beste stuurlui die aan wal staan en waarschijnlijk nog niets gepresteerd hebben in het leven.


Je voelt je nogal verheven zekers met de uitspraak " waarschijnlijk nog niets gepresteerd in het leven"
Dat noemen wij kouwe kak

Het kabinet is een wassen neus, met dezelfde pionnen die verantwoordelijk waren voor de toeslagen affaire en gaswinning. En zitten er nu weer en met een nieuwe minister van volksgezondheid die bij een persconferentie 2 fouten maakt.
De meerderheid van Nederland heeft geen vertrouwen in het kabinet dus is wel ergens op gebaseerd