Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35660
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:24

De meerderheid van NL heeft er wel op gestemd, dat is hoe een democratie werkt.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:30

verootjoo schreef:
De meerderheid van NL heeft er wel op gestemd, dat is hoe een democratie werkt.

In de verkeerde tijd nog wel

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:46

verootjoo schreef:
De meerderheid van NL heeft er wel op gestemd, dat is hoe een democratie werkt.


Je weet dat de gemiddelde intelligentie per definitie het midden, halverwege de intelligentie-pyramide van een bevolking is?
Dat er drie keer zoveel ónder het gemiddelde zit?

Beïnvloed díe minder dan gemiddeld slimme overgrote meerderheid via de massamedia en je hebt de meerderheidsstem. Dát is hoe democratie ´werkt´.

Zie covid management :)*

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:50

Sizzle schreef:
Pandora, als je hier een baan vind hoef je verder geen extra geld mee te nemen hoor, dan is de verhouding gewoon weer gelijk zoals overal. In=uit.
Echter kun je paarden aan huis waarschijnlijk wel vergeten inderdaad :')

Al zijn er genoeg afgelegen gebiedjes waar leegstand is. Het Drente van Zwitserland zeg maar.


Een job vinden, moet geen probleem zijn denk ik.
De vraag is of ik dat dan nog wel wil :o
In zo'n skoon land als La Suisse wil ik dan gaan leven als... ja, god in Zwitserland ofzo 8-)
Dus ik zoek nog wat verder naar die zak met geld :')

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:50

Huertecilla schreef:
verootjoo schreef:
De meerderheid van NL heeft er wel op gestemd, dat is hoe een democratie werkt.


Je weet dat de gemiddelde intelligentie per definitie het midden, halverwege de intelligentie-pyramide van een bevolking is?
Dat er drie keer zoveel ónder het gemiddelde zit?

Beïnvloed díe minder dan gemiddeld slimme overgrote meerderheid via de massamedia en je hebt de meerderheidsstem. Dát is hoe democratie ´werkt´.

Zie covid management :)*


Mijn hemel, wat een arrogantie...

mysa

Berichten: 10514
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:57

Bah, zeg dat wel! Een vast IQ bestaat trouwens niet, ik zie ons daar nog wel eens helemaal van terugkomen.
(En ja ik heb zelf een - extreem - disharmonisch profiel)

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:00

Paardenfan25 schreef:
Mijn hemel, wat een arrogantie...


Wonderlijke opmerking.

Ontken jij soms dat het zo werkt?
De romeinen stelden het perfect met ´geef het volk brood en spelen.´

BigBen heeft het trouwens met een Godwin´s Law verwijzing prima geïllustreerd imo.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15467
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:33

happy2014 schreef:
Niwla schreef:
Hoe gaan jullie om met de nieuwe quarantineregels voor kinderen?

Mijn man is in afwachting van een testuitslag.

Mijn kinderen (2 en 4) hebben geen klachten. Ikzelf overigens ook niet.
Ik weet dat zij in theorie niet in quarantine hoeven, maar de oudste heeft morgen een kinderfeestje en dat voelt toch niet goed.


Mijn man en en ik Corona. Mijn dochter dus volgens de regels gewoon naar school laten gaan. Want negatieve zelftests en geen klachten. Tot zij vrijdagavond toch een positieve test had. Toen baalde ik wel even omdat ze toch gewoon naar school was geweest. Voelde niet helemaal ok.


Ik heb er morgen in ieder geval 2 in de klas waar ouders en kinderen Corona hebben. Voelt heel apart en niet juist. Beide leerlingen zitten ook nog in de taxi met andere leerlingen.

pien_2010

Berichten: 43559
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:54

Pfffffff Coby niet ok vind ik het, dus ik begrijp je reactie.

Citaat:
Je voelt je nogal verheven zekers met de uitspraak " waarschijnlijk nog niets gepresteerd in het leven"
Dat noemen wij kouwe kak


Je draait het om Olejon, ik ben het tegenovergestelde van kouwe kak _O- . Ik vind het wel leuk gevonden.

Ik kijk nl wel met respect naar mijn omgeving itt jij zoals je post waar ik op reageerde laat zien. En zeker mensen met een staat van dienst als Kuipers krijgt van mij wel degelijk krediet.

Tegenwoordig moeten politieke gabbertjes zo snel mogelijk hangen, ook als ze amper begonnen zijn. Vind ik dat hij een knal van een fout heeft gemaakt? Jazeker. Moet hij daarom gelijk zoals bij jou door de gehakt molen....nee bij mij niet. Ik wacht het af, vind het treurig en hoop dat het voortaan niet meer voor zal komen. Dat heeft met respect te maken voor dit soort mensen die hun nek durven uit te steken door ja te zeggen op dit soort functies. We zullen zien hoe dit zich gaat ontwikkelen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:07

Huertecilla schreef:
Je weet dat de gemiddelde intelligentie per definitie het midden, halverwege de intelligentie-pyramide van een bevolking is?
Dat er drie keer zoveel ónder het gemiddelde zit?

Je maakt jezelf belachelijk. En niet omdat je niet weet hoe de vork aan de steel zit, maar wel omdat je de moeite niet doet om één en ander te checken. Het gemiddelde IQ is per definitie 100. De overgrote meerderheid van de mensen, met name 68%, heeft een IQ tussen 85 en 115.

Wat Godwin's Law, betreft, dat heb ik moeten googelen. Godwin's Law zegt dat als een internet discussie lang genoeg duurt er onvermijdelijk vergelijkingen met de nazi's of Hitler zullen worden gemaakt. Kan best, alleen, Godwin's Law zegt niets over de vraag of die vergelijkingen al dan niet terecht zijn. Meer nog, Godwin heeft zelf aangegeven dat er niets verkeerd is met vergelijkingen met het nazisme in het geval van bv. Trump (of andere politici).

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:00

BigBen schreef:
Het gemiddelde IQ is per definitie 100. De overgrote meerderheid van de mensen, met name 68%, heeft een IQ tussen 85 en 115.


Je weet dat IQ en de weergave ervan die jij kiest slechts één manier van meten en weergave is?

Wederom kunnen we het eens zijn dat we het fundamenteel oneens zijn.

Brood en spelen/ Goebbels propaganda blijven illustratief voor mijn punt dat meeste stemmen bepááld geen onderbouwing van gelijk hebben of ´goed´ is.


Dan nog even over besmetting. En?

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:03


Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:08

Gezellig clubje ook: hakenkruizen, confederate vlaggen (want dat is logisch in Canada), een stel eikels wilde dat maaltijdvoorziening voor daklozen ook hen ging cateren. En op de A2 een ongeluk omdat het expres langzaam rijden een gevaarlijke situatie veroorzaakte. De beschaving spat er weer vanaf.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:52

Huertecilla schreef:
BigBen schreef:
Het gemiddelde IQ is per definitie 100. De overgrote meerderheid van de mensen, met name 68%, heeft een IQ tussen 85 en 115.


Je weet dat IQ en de weergave ervan die jij kiest slechts één manier van meten en weergave is?

Wederom kunnen we het eens zijn dat we het fundamenteel oneens zijn.

Brood en spelen/ Goebbels propaganda blijven illustratief voor mijn punt dat meeste stemmen bepááld geen onderbouwing van gelijk hebben of ´goed´ is.


Dan nog even over besmetting. En?


Nee wat BigBen daar aangeeft, dat is de definitie van IQ. Jij kan wel iets anders verzinnen, wat jou beter in je verhaal uitkomt, maar dat maakt het nog niet dat jouw definitie de definitie van wat IQ is.

nikkel
Berichten: 2537
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:35

HC, geeft aan meerdere zaken een eigen invulling.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 05:09

nikkel schreef:
HC, geeft aan meerdere zaken een eigen invulling.

Dat krijg je als je jezelf ziet als het eenzame topje van de naald bovenop de intelligentiepiramide. Daar begrijpt het overgrote deel van de beïnvloedbare domme massa alleen niets van :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:37

Shadow0 schreef:
Gezellig clubje ook: hakenkruizen, confederate vlaggen (want dat is logisch in Canada), een stel eikels wilde dat maaltijdvoorziening voor daklozen ook hen ging cateren. En op de A2 een ongeluk omdat het expres langzaam rijden een gevaarlijke situatie veroorzaakte. De beschaving spat er weer vanaf.

Haha, het is weer duidelijk met welke bril jij hebt gekeken (of welke propaganda kanalen je volgt).
Er is een persoon met een confederate vlag gespot en die werd weggestuurd uit de groep omdat ze daar niet mee geassocieerd wilde worden. Als je wat betere mensen volgde op twitter dan kan je daar de videos zo van vinden. Maar dat vertel je er niet bij, want dat past niet binnen je propaganda-lunchpakket.

Een iemand heeft een vlag met een hakenkruis, dus iedereen daar is een racist. Het was waarschijnlijk ook nog eens een man, wat weer bewijst dat het racistische witte mannen zijn die vrouwen en donkere mensen willen onderdrukken. Hou toch op.

pien_2010

Berichten: 43559
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:35

Wat wij op TV zagen was, dat het gewone hardwerkende aardige mensen betroffen die willen demonstreren. De overheid was bang en bezorgd dat er radikale elementen met deze demonstratie zich zouden gaan verbinden. Maar ,zo werd aangegeven in het journaal, daar was op dat moment nog geen sprake van.

Popstra
Berichten: 13808
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:06

Als je filmpjes zag van de demo’s in ons eigen land afgelopen periode waren ook vredelievende mensen. Als je goed kijkt zie je steeds dezelfde figuren met die rugzakjes op hun rug vooraan met de ME op de vuist gaan.
Dat zijn gewoon de rellers die misbruik maken van de situatie.

pien_2010

Berichten: 43559
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:07

Klopt popstra! Op canvas Europa wijd een uitzending over gezien, waarin de journalist in Londen, Parijs, Brussel, Kopenhagen etc allemaal dezelfde hardcore mensen in beeld brengt.

prompter

Berichten: 11204
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:11

Bij een demonstratie op het Malieveld vorig jaar waren wij in de buurt. Uit het station kwam een heel stel duidelijke hooligans, ook op weg naar het Malieveld, met van die strakke koppen en pupillen als speldenprikjes. De vreedzaam begonnen demonstratie veranderde na arrivering van deze groep alsnog in een veldslag. Bij bijna elke demonstratie heb je figuren die daar alleen maar komen om rotzooi te trappen, ongeacht wat het onderwerp van de demonstratie is lijkt het wel. Bij de "lawaaiprotesten" bij de persconferenties, waar ik nogal eens langs rij, zie je trouwens ook steeds dezelfde mensen staan, ik ga ze al herkennen...

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:13

In Canada is het inderdaad met een groep vreedzame chauffeurs begonnen. Maar inmiddels zijn er ook daar de extremisten aanwezig gezien de zaken die daar voorgevallen zijn.

pien_2010

Berichten: 43559
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:16

Klopt prompter en die figuren hebben dus een harde kern die overal in EU aankomen, via social media achterban hebben geregeld en de veldslag kan beginnen. Het gaat om een vrij goed georganiseerde groep die alleen maar uit is op anarchistische troep.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:57

pien_2010 schreef:
Klopt prompter en die figuren hebben dus een harde kern die overal in EU aankomen, via social media achterban hebben geregeld en de veldslag kan beginnen. Het gaat om een vrij goed georganiseerde groep die alleen maar uit is op anarchistische troep.


En aangewakkerd door bepaalde politici en influencers.

nikkel
Berichten: 2537
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:01

Klopt volgens mij, helemaal.