Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:15

pien_210 het zijn goed betaalde soldaten eigenlijk. Ze krijgen voor elke demonstratie, middels een strippenkaart, betaald. Daarnaast ook nog maandelijks. Hebben hun eigen trainingscentra. Krijgen bij demonstraties stenen aangeleverd en zitten overal ter wereld. Mocht er een persoonlijk leren kennen.

pien_2010

Berichten: 43567
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:24

Dinopino schreef:
pien_210 het zijn goed betaalde soldaten eigenlijk. Ze krijgen voor elke demonstratie, middels een strippenkaart, betaald. Daarnaast ook nog maandelijks. Hebben hun eigen trainingscentra. Krijgen bij demonstraties stenen aangeleverd en zitten overal ter wereld.


Dat is nieuw voor mij. Heb je daar misschien een link van? Daar werd nl niet over gesproken als het gaat om betalen en strippenkaart. Dan ben ik benieuwd door wie worden ze dan betaald?

In Frankrijk zakken de covid cijfers nog niet echt. Wel stijgt het minder en IC bezetting is gezakt naar 72 %. Het R cijfer is nu rond de 1,2 en was 1,6.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:37

Karl66 schreef:
Nee wat BigBen daar aangeeft, dat is de definitie van IQ. Jij kan wel iets anders verzinnen, wat jou beter in je verhaal uitkomt, maar dat maakt het nog niet dat jouw definitie de definitie van wat IQ is.


Ik heb het nergens over IQ gehad :)*
Het is wederom een begripsverwarring hier net als mbt ´besmet´ en ´positief getest´.

Terug naar Covid en besmetting heeft vandaag de Andalusische minister van gezondheid gezegd dat over twee weken 80% van de Andalusiers bemet is geweest (en resistentie heeft).
Dat komt netjes overeen met wat ik om mijn vingers nageteld had. O.a Cataluña, Madrid, Valencia eerder.
Let wel; ´besmet´. Net als ik :P
Dat houdt in dat we hier een háár van covid als endemische ziekte zijn. Kan het geneuzel van QR en verplicht vaxxen ook officieel overboord *\%/*

Komt bij jullie in NL ook :j

prompter

Berichten: 11205
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:41

Natuurlijk komt dat hier ook, daar heb ik nooit aan getwijfeld :). Een pandemie eindigt altijd een keer, je weet alleen niet exact wanneer :D.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:50

De Duitse regering heeft officieel bekend gegeven, is op internet ook terug te vinden, dat tijdens de gehele pandemie er een onderbezetting is van Ic-bedden.

Pien_2010 daar zijn zoveel beelden van. Meestal zie je dat er ook een camera meeloopt. Je kunt het tijdens een demonstratie gewoon zien. Politie verspert de doorgang, op het balkon staat het fimteam klaar.
Dit gebeurd al jaren. Bedoeling is ook dat de mensen niet durven op straat te gaan. Ze zouden door SOROS betaald worden. Ze hebben zelfs eens gedemonstreerd, omdat ze geen geld kregen :-). Zijn allemaal in zwart gekleden jonge vrouwen en mannen, meestal met een rugzak op. Had er in Berlijn, toen ik daar voor iets anders was, nog mee mogen maken en foto's gemaakt. Maar intussen de foto's allang weer weggegooid. In Brussel hebben de betaalde antifa-provokateure nog voor de beelden op de televisie gezorgd. Een vreedzame demonstratie eindigde toen met pepperspray. Er is zelfs een lijst van mensen die bij de antifa zitten. Kun je kijken wie er bij jou in de buurt erbij zit. Er is zoveel te vinden over de antifa. Dan ben je dagen bezig.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/0 ... ertejyIGFc

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:59

prompter schreef:
Natuurlijk komt dat hier ook, daar heb ik nooit aan getwijfeld :). Een pandemie eindigt altijd een keer, je weet alleen niet exact wanneer :D.


Reserveer vast in een restaurant voor komend weekeinde. Nu is het muntje nog niet bij iedereen gevallen ;)

Ik , wij, zijn ook wat aan het plannen. Niet dat we dat daarvoor niet deden, maar er is echt een verandering van de sfeer sinds een paar weken.
Vanmorgen buiten de deur gaan ontbijten. Was gewoon drúk en geen bedrukte sfeer mbt handen ontsmetten/maskers. Haast deja vu met BC, ´Haast´ want de tafels íets verder van elkaar +:)+
Is écht langere dagen, minder covid-wolk :j

Wat betreft dat reseveren is het voor het boeken van veel vakantiebestemming hier in het binnenland eigenlijk al te laat. De meesten zijn al voor het hele jaar volgeboekt met hoofdzakelijk nationaal toerisme.
Aan de costas ligt dat fundamenteel anders want daar is meer dan de helft van de hotels dichtgegaan vanwege covid. Die gaan van het voorjaar weer open dus dan is er weer capaciteit zát voor buitenlands toerisme.

Wel nog even spannend hoe het met de hotels gericht op de UK markt zal gaan. Covid en Brexit vielen samen en wat Brexit post covid voor effect gaat hebben is een open vraag. Op dít moment is het van Benalmadena tot Estepona nog post apocalyptisch. Helemaal kip en ei; de sector wacht op herstel UK toerisme, UK toeristen wachten op boekingsruimte in de sector.

pien_2010

Berichten: 43567
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:09

Dinopino schreef:
De Duitse regering heeft officieel bekend gegeven, is op internet ook terug te vinden, dat tijdens de gehele pandemie er een onderbezetting is van Ic-bedden.

Pien_2010 daar zijn zoveel beelden van. Meestal zie je dat er ook een camera meeloopt. Je kunt het tijdens een demonstratie gewoon zien. Politie verspert de doorgang, op het balkon staat het fimteam klaar.
Dit gebeurd al jaren. Bedoeling is ook dat de mensen niet durven op straat te gaan. Ze zouden door SOROS betaald worden. Ze hebben zelfs eens gedemonstreerd, omdat ze geen geld kregen :-). Zijn allemaal in zwart gekleden jonge vrouwen en mannen, meestal met een rugzak op. Had er in Berlijn, toen ik daar voor iets anders was, nog mee mogen maken en foto's gemaakt. Maar intussen de foto's allang weer weggegooid. In Brussel hebben de betaalde antifa-provokateure nog voor de beelden op de televisie gezorgd. Een vreedzame demonstratie eindigde toen met pepperspray. Er is zelfs een lijst van mensen die bij de antifa zitten. Kun je kijken wie er bij jou in de buurt erbij zit. Er is zoveel te vinden over de antifa. Dan ben je dagen bezig.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/0 ... ertejyIGFc


Als ik Google naar de nieuwssite van jouw link dan krijg ik te lezen

Citaat:
The Gateway Pundit (TGP) is an American far-right[2] fake news website.[1] The website is known for publishing falsehoods, hoaxes, and conspiracy theories.[31]


Dat er georganiseerde mensen bezig zijn, dat klopt. De journalist liet dat middels opnames duidelijk zien. Alleen dat hele betalen door en deze nieuwssite waarvan gezegd wordt dat het vooral fake nieuuws betreft laat ik eventjes gaan.
Wel bedankt voor je reactie, blij mee want kan het meer plaatsen.

prompter

Berichten: 11205
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:19

Huertecilla schreef:
prompter schreef:
Natuurlijk komt dat hier ook, daar heb ik nooit aan getwijfeld :). Een pandemie eindigt altijd een keer, je weet alleen niet exact wanneer :D.


Reserveer vast in een restaurant voor komend weekeinde.


Al gedaan, voor zaterdag :j

Ik heb door mijn eigen ervaring ontzag voor Covid, maar fijn leven binnen de regels vind ik ook belangrijk.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:32

Ja dat is het lastige. Zag er ook goedkoop uit die site. Leuk die benaming erachter. En het werkt nog steeds. Noem het fake, noem het complot en dag geloofwaardigheid. Wist je trouwens dat antifa, niet antifascisten betekent, maar in plaats van. Of maak het belachelijk, dan geloofd ook niemand het meer.

Het enige wat voor jezelf betrouwbaar is, is het gesprek aangaan met deze mensen. Ik heb het gedaan. Maar ik geef je groot gelijk, alles wat je eigenlijk kan linken, is niet betrouwbaar. Vragen die je kan stellen zijn, waarom zijn het allemaal gezonde jonge mensen. Wie betaald hun kleding en hun vervoer? Waarom hebben ze tijd om zoveel op demonstraties te zijn? Baal wel dat ik die foto van die strippenkaart niet heb bewaard.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:21

prompter schreef:
Al gedaan, voor zaterdag :j


+:)+

Citaat:
Ik heb door mijn eigen ervaring ontzag voor Covid, maar fijn leven binnen de regels vind ik ook belangrijk.


Respect en voorzichtigheid is gezond zelfbehoud.
Geldt ook voor légio andere ziektes en aspecten van het leven. Leven is risico lopen/nemen ;)

Raakte gisterenavond in spontaan gesprek met een jongedame. Bleek motor te rijden en klimmen als sport te beoefenen. Was eígenlijk een béétje angsthaas; perfecte combi want dat maakt haar nét een veilige maar geen gespannen motorrijdster en klimster. Helemaal als mijn zoon en die is monitor klimmen :)
Leuk gesprek over risico nemen! Idem regels. Dat die voor de lage kant van de grote gemeene deler zijn. Een goede leidraad. Soms kan je daar ruim mee omgaan en heel vaak ook strakker. Bv de maximum snelheid in dorpjes hier. 40 met een SUV mág maar is {:)-:(
Ik ben rácer in hart en nieren maar op de openbare weg rij ik in de regel niet eens de max snelheid! Met covid niet anders.

Mijn persoonlijke ervaring (en die in mijn bubbel) met covid is zéér licht. Mijn persóónlijk risico-analyse zowel pre- als post vaccins, maakt echter niet dat ik het onderschat want dat zou ontkenning zijn. Ook al geloof ik inmiddels de post maart/april 2020 info maar voor een derde.
Onder de streep is het imo nu als pandemie al helemaal voorbij; niveau flinke griepgolf zoals we die BC hadden.


....en hoppaaaa de prijsinflatie over januari is 6,5% :roll: De salarissen hooguit stabiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:02

pien_2010 schreef:
Als ik Google naar de nieuwssite van jouw link dan krijg ik te lezen

Citaat:
The Gateway Pundit (TGP) is an American far-right[2] fake news website.[1] The website is known for publishing falsehoods, hoaxes, and conspiracy theories.[31]


Maar dat komt gewoon van wikipedia, wat je zelfs op de middelbare school niet eens als bron mag gebruiken.

Afbeelding

996981
Berichten: 9812
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:04

enzino schreef:
Maar dat komt gewoon van wikipedia, wat je zelfs op de middelbare school niet eens als bron mag gebruiken.

Misschien, heel misschien, helpt het als je zélf je bronnen vermeld. Dat is namelijk ook hier gewoon gebruikelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:06

996981 schreef:
enzino schreef:
Maar dat komt gewoon van wikipedia, wat je zelfs op de middelbare school niet eens als bron mag gebruiken.

Misschien, heel misschien, helpt het als je zélf je bronnen vermeld. Dat is namelijk ook hier gewoon gebruikelijk ;)

Je wilt een bron hebben dat je wikipedia niet als bron mag gebruiken op de middelbare school?

:+ :+ :+ :+

Mag ik naar wikipedia verwijzen daarvoor?

996981
Berichten: 9812
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:16

enzino schreef:
996981 schreef:
Misschien, heel misschien, helpt het als je zélf je bronnen vermeld. Dat is namelijk ook hier gewoon gebruikelijk ;)

Je wilt een bron hebben dat je wikipedia niet als bron mag gebruiken op de middelbare school?

:+ :+ :+ :+

Mag ik naar wikipedia verwijzen daarvoor?

Wat kinderachtig. Je snapt wel wat ik bedoel. Namelijk dat iedereen die hier een bewering komt doen dit netjes onderbouwt met een bron. Dat is niet heel moeilijk maar schijnbaar toch teveel gevraagd voor veel mensen hier. Dat maakt de kwaliteit van discussies vaak laag, omdat het een soort wellus-niettus en “maar mijn buurman zegt” wordt.

Jij doet zelf ook geregeld uitspraken zonder bron en verwijt nu iemand die op eigen houtje een bron is gaan zoeken, omdat deze weer eens niet gegeven wordt, dat ze een kwalitatief slechte bron gebruikt. Dat is heel makkelijk te voorkomen;

Gewoon bronnen vermelden die je gebruikt.

Als iedereen dat netjes doet krijg je veel fijnere discussies

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:17

De wereld draait door.
Een zwangere NZ vrouw mag niet naar haar eigen land vanwege de strengd covid regels en de bizar lange wachtlijst voor de quarantaine hotels. Omdat ze ongehuwd ook niet in haar werk land (quatar) mag zijn vraagt ze nu maar hulp aan de taliban :=

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 5.html?amp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:21

996981 schreef:
Wat kinderachtig. Je snapt wel wat ik bedoel. Namelijk dat iedereen die hier een bewering komt doen dit netjes onderbouwt met een bron. Dat is niet heel moeilijk maar schijnbaar toch teveel gevraagd voor veel mensen hier. Dat maakt de kwaliteit van discussies vaak laag, omdat het een soort wellus-niettus en “maar mijn buurman zegt” wordt.

Jij doet zelf ook geregeld uitspraken zonder bron en verwijt nu iemand die op eigen houtje een bron is gaan zoeken, omdat deze weer eens niet gegeven wordt, dat ze een kwalitatief slechte bron gebruikt. Dat is heel makkelijk te voorkomen;

Gewoon bronnen vermelden die je gebruikt.

Als iedereen dat netjes doet krijg je veel fijnere discussies

Bijzonder dat je mij daarvoor uitkiest om je punt te maken, en mij "pakt" op het feit dat ik de bron van pien zelf heb moeten opzoeken omdat zij die niet vermeld had. En je probleem is dat ik geen bronvermelding heb bij het algemeen aanvaarde feit dat wikipedia geen goede bron is omdat het aangepast kan worden door moderators? En dat zelfs een van de oprichters aangegeven heeft dat wikipedia tegenwoordig een duidelijke politieke voorkeur heeft (Larry Sanger: https://nypost.com/2021/07/16/wikipedia ... blishment/)? Dat vind ik dan weer kinderachtig.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:26

De beste bron blijft nog altijd je eigen ontmoetingen met het onderwerp. Omdat het op internet staat in wikipedia, betekent nog lang niet dat het waar is. Maar is ook niet interessant. Geloof een tekst die je vind in een tijdschrift of op internet of gehoord op tv. Maar blijf vragen stellen? Waarom zouden vredelievende mensen die demonstreren, belang hebben om met de politie te gaan vechten? Waarom zouden mensen die niet geloven aan de pandemie, in een demonstratie maskers dragen en gaan vechten. Wanneer de pandemie zo erg is, waarom demonstreren er zo vele dokters en verpleegsters. Waarom willen verpleegsters zich niet inenten, wanneer ze dagelijks de gevolgen van de pandemie zien.

Wat is het belang dat het 50.000 of 25.000 chauffeurs zijn in Ottawa. Wie gaat ze tellen? En wat heeft het aantal te maken met het feit waarom ze daar rijden?

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:27

Sizzle schreef:
De wereld draait door.
Een zwangere NZ vrouw mag niet naar haar eigen land vanwege de strengd covid regels en de bizar lange wachtlijst voor de quarantaine hotels. Omdat ze ongehuwd ook niet in haar werk land (quatar) mag zijn vraagt ze nu maar hulp aan de taliban :=

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 5.html?amp


Ik zie niet goed waarom ze niet huwen. Probleem opgelost en het heeft net zoveel/weinig waarde als je er zelf aan geeft. Verderop in de tijd weer scheiden idem.

Geeft verder wel de idioterie van veel dingen weer.

996981
Berichten: 9812
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:32

enzino schreef:
996981 schreef:
Wat kinderachtig. Je snapt wel wat ik bedoel. Namelijk dat iedereen die hier een bewering komt doen dit netjes onderbouwt met een bron. Dat is niet heel moeilijk maar schijnbaar toch teveel gevraagd voor veel mensen hier. Dat maakt de kwaliteit van discussies vaak laag, omdat het een soort wellus-niettus en “maar mijn buurman zegt” wordt.

Jij doet zelf ook geregeld uitspraken zonder bron en verwijt nu iemand die op eigen houtje een bron is gaan zoeken, omdat deze weer eens niet gegeven wordt, dat ze een kwalitatief slechte bron gebruikt. Dat is heel makkelijk te voorkomen;

Gewoon bronnen vermelden die je gebruikt.

Als iedereen dat netjes doet krijg je veel fijnere discussies

Bijzonder dat je mij daarvoor uitkiest om je punt te maken, en mij "pakt" op het feit dat ik de bron van pien zelf heb moeten opzoeken omdat zij die niet vermeld had. En je probleem is dat ik geen bronvermelding heb bij het algemeen aanvaarde feit dat wikipedia geen goede bron is omdat het aangepast kan worden door moderators? En dat zelfs een van de oprichters aangegeven heeft dat wikipedia tegenwoordig een duidelijke politieke voorkeur heeft (Larry Sanger: https://nypost.com/2021/07/16/wikipedia ... blishment/)? Dat vind ik dan weer kinderachtig.

:')

Denk je dat ik zelf niet weet dat Wikipedia over het algemeen geen betrouwbare bron is?

Ik pak je niet op het feit dat je geen bron plaatst die zegt dat Wikipedia onbetrouwbaar is. Ik spreek je aan op het feit dat jij een ander aanspreekt op de betrouwbaarheid van haar bron, die ze zelf heeft moeten opzoeken omdat anderen hun bronnen niet plaatsen

Zo lastig is dat toch niet te begrijpen?

Het gaat fout bij het feit dat de initiële poster zijn bewering niet onderbouwt, wat als gevolg heeft dat dit hele topic die bronnen zelf moet gaan opzoeken. Dat moet gewoon niet hoeven. Dát is mijn punt. Dat jij daar dan toevallig tussenzit is niet meer dan dat. Toeval.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:33

Zwitserland gaat het ook aflopen met corona:-) Goed nieuws.

Ik begrijp dat gedoe met die bronnen ook niet helemaal. Wie vond vroeger de telegraaf een betrouwbare bron? En toch zie ik regelmatig berichten van de Televaag voorbij komen. De bron is betrouwbaar, wanneer ie iets plaatst wat in je wereldbeeld past. Dan staat er wetenschappelijk boven en is het betrouwbaar. Zelfs nu.nl wordt als betrouwbaar beschouwd.

Wat let je om naar een demonstratie te gaan en de antifa op te zoeken. Vraag hun, maar naar hun idealen en hoe zij aan hun geld komen? Kijk zelfs eens wat er op een demonstratie rondloopt. Er worden er zoveel gehouden er is vast wel eentje in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 31-01-22 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:37

Dinopino schreef:
De beste bron blijft nog altijd je eigen ontmoetingen met het onderwerp.


Behalve voor Covid indien niet alles-provaxxie ;)

Persoonlijke ervaring met besmetting moet negatief zijn en met vaccinatie positief anders wordt het in de ´niet waar´ wappie-hoek geschopt.
Idem positieve berichten. Mag alleen dubbel bevestigde wetenschappelijk NL bron zijn.

@Dinopino; kon op de vingers nageteld worden. In Denemarken, UK, Zwitserland, Spanje ís het feitelijk al endemisch. Let wel; niet óver maar wel ´normaal´.
Ooopppsss; geen bronnen :P

996981
Berichten: 9812
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:43


996981
Berichten: 9812
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:45

Dinopino schreef:
Zwitserland gaat het ook aflopen met corona:-) Goed nieuws.

Ik begrijp dat gedoe met die bronnen ook niet helemaal. Wie vond vroeger de telegraaf een betrouwbare bron? En toch zie ik regelmatig berichten van de Televaag voorbij komen. De bron is betrouwbaar, wanneer ie iets plaatst wat in je wereldbeeld past. Dan staat er wetenschappelijk boven en is het betrouwbaar. Zelfs nu.nl wordt als betrouwbaar beschouwd.

Wat let je om naar een demonstratie te gaan en de antifa op te zoeken. Vraag hun, maar naar hun idealen en hoe zij aan hun geld komen? Kijk zelfs eens wat er op een demonstratie rondloopt. Er worden er zoveel gehouden er is vast wel eentje in de buurt.

Het gaat er niet om of een bron betrouwbaar ís. Het gaat erom of de bron erbij staat, zodat een ieder voor zichzelf kan bepalen of hij de bron betrouwbaar (genoeg) vindt.

pien_2010

Berichten: 43567
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:49


IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:52

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
Als ik Google naar de nieuwssite van jouw link dan krijg ik te lezen

Maar dat komt gewoon van wikipedia, wat je zelfs op de middelbare school niet eens als bron mag gebruiken.

[ [url=m/SVdPJe.png]Afbeelding[/url] ]


Wikipedia is prima als start-punt hoor. Input wordt gecontroleerd en er zijn altijd verwijzingen.
Zo lang je maar verder kijkt/contoleert dan de pagina op Wikipedia zelf is het helemaal geen verkeerde "bron". Zie het als verzamelpagina van diverse bronnen, waar je zelf verder in moet duiken.

Dinopino schreef:
De beste bron blijft nog altijd je eigen ontmoetingen met het onderwerp. Omdat het op internet staat in wikipedia, betekent nog lang niet dat het waar is. Maar is ook niet interessant. Geloof een tekst die je vind in een tijdschrift of op internet of gehoord op tv. Maar blijf vragen stellen? Waarom zouden vredelievende mensen die demonstreren, belang hebben om met de politie te gaan vechten? Waarom zouden mensen die niet geloven aan de pandemie, in een demonstratie maskers dragen en gaan vechten. Wanneer de pandemie zo erg is, waarom demonstreren er zo vele dokters en verpleegsters. Waarom willen verpleegsters zich niet inenten, wanneer ze dagelijks de gevolgen van de pandemie zien.

Wat is het belang dat het 50.000 of 25.000 chauffeurs zijn in Ottawa. Wie gaat ze tellen? En wat heeft het aantal te maken met het feit waarom ze daar rijden?

Zeker niet. Want je eigen ontmoetingen zijn áltijd sterk geframed en nooit onafhankelijk. Bovendien is jouw ervaring niet per se ook de ervaring van de grootste groep mensen. Statistiek: je kan outliers hebben maar gemiddeld/modaal is veel betrouwbaarder. Daarom zijn eigen ervaringen eigenlijk nooit betrouwbaar, omdat ze prima af kunnen wijken van de modaal/gemiddelde/modus (welke ook relevant is voor het onderwerp).

Zo veel dokters en verpleegkundigen protesteren er bij mijn weten niet. Dus ook jij zou er goed aan doen wat bronnen te vermelden, gezien je nogal aparte niet-kloppende uitspraken uit het verleden.