Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:13

deksel schreef:
Thanks, ga ik dat doen.

In mn contract staat overigens ook dat er 2 maanden opzegtermijn is, waar nooit aan is gehouden. Dus dit past wel in het straatje.


Voor jou of voor de werkgever?

In het geval van dat laatste is het knap dom, want dan naait hij zichzelf ermee. Opzegtermijn van een oproepcontract is namelijk 4 dagen :')

En een opzegtermijn van 2 maanden mag overigens ook helemaal niet op een jaarcontract. Dat is maximaal 1 maand.

Klinkt alsof ze niet weten wat ze aan het doen zijn daar, denk dat je blij moet zijn dat je er weg bent :=

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 01:10

Ik ben aan het kijken of zo'n schrijftablet/papertablet wat is.
Maar nu vraag ik me af of ik ze ergens kan uittesten ofzo, want ik vind ze wel echt mega duur, dus wil eerst kijken of het ook echt fijn is...

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:34

Wat vinden jullie handiger, een airfryer of een combimagnetron?

Mijn oude combimagnetron is net stuk gegaan dus ik zit te kijken naar de opties. Ik heb geen ruimte voor beide apparaten. Ik denkn dat een airfryer wel heel handig is als je weinig tijd hebt en toch iets wilt bakken, maar het is jammer dat er geen grote dingen zoals een pizza in kunnen. En kun je wel dingen erin ontdooien? Zoals plakjes brood ofzo?

Mizora

Berichten: 18105
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:51

Ik gebruik mijn airfryer meer, maar helemaal geen magnetron zou ik wel missen.
Pizza doe ik door hem in vieren te snijden. Persoonlijk zou ik kijken voor een kleine magnetron gecombineerd met een airfryer.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:44

Fearn schreef:
Wat vinden jullie handiger, een airfryer of een combimagnetron?

Mijn oude combimagnetron is net stuk gegaan dus ik zit te kijken naar de opties. Ik heb geen ruimte voor beide apparaten. Ik denkn dat een airfryer wel heel handig is als je weinig tijd hebt en toch iets wilt bakken, maar het is jammer dat er geen grote dingen zoals een pizza in kunnen. En kun je wel dingen erin ontdooien? Zoals plakjes brood ofzo?


Ik zou niet kunnen kiezen. Maar als het moet dat ga ik voor de combimagnetron. Die is en oven en magnetron. Oven kan ik niet zonder hoor, en magnetron ook niet. Airfryer gebruik ik voornamelijk voor friet en snacks.

Picopico
Berichten: 889
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:43

Ik zou voor de combimagnetron gaan. De airfryer gebruik ik om frietjes en snacks te maken, maar dat kan in principe ook in een oven. Een beker chocolademelk of een maaltijd opwarmen of bv vlees uit de diepvries ontdooien gaat toch echt beter in een magnetron. Sowieso kun je beter geen vloeibare dingen in de airfryer doen :o

Century

Berichten: 5989
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:14

Magnetron zou ik nog wel zonder kunnen, maar niet zonder oven. Daarentegen gebruik ook de airfryer als oven voor veel dingen. Maar ik zou niet zonder beide willen.

DuoPenotti

Berichten: 29757
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:17

Ik zou niet zonder de combi magnetron kunnen.
Maak best veel ovenschotels. Maar ook even soep opwarmen.
En oven frietjes of snacks kunnen ook in de combi.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:58

Hoe heet dit achterop het lijstje? En is dit ergens te koop? Net bij de kringloop gekocht, voor de leuk ook een foto van de voorkant.


Afbeelding

Afbeelding

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:05

moonsparkle schreef:
Hoe heet dit achterop het lijstje? En is dit ergens te koop? Net bij de kringloop gekocht, voor de leuk ook een foto van de voorkant.


[ [url=m/6FxcpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Wdk2kP.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.thesolutionshop.com/nl/plak ... 8_EALw_wcB ?

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:08

Ah ja thanks! Alleen dat zijn 100 stuks, haha mocht iemand een idee hebben welke fysieke winkel zoiets heeft dan hoor ik het heel graag :D nu weet ik in ieder geval waar ik op moet zoeken

Ps. Ik zie dat het mogelijk bij bouwmarkten te krijgen is, daar ga ik eens een kijkje nemen

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:39

Ja, of misschien bij een lijstenmakerij, bij hobbyzaken o.i.d.

vikawiek

Berichten: 1508
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:06

Als je een kunstmaterialen winkel in de buurt hebt zou ik daar naar toe gaan, die hebben vaak ook een lijsten afdeling

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:37

Bij elke willekeurige bouwmarkt heb je doosjes van 10 stuks voor een euro of 3, denk dat je daar wel het goedkoopst uit bent. Ik was er laatst ook naar op zoek. Als je zoekt op zelfklevende schilderijhaakjes kom je ze wel tegen.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 08:37

Super bedankt :D

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:18

Hoe krijg ik mijn instellingen op fb zo gezet dat als ik iets plaats/reageer in een groep dat dat niet openbaar gezien kan worden door mijn vrienden?

Ik heb geen geheimen of rare dingen, maar wel iets wat niet meteen iedereen hoeft te lezen

Wat ik zelf op mijn pagina zet is niet veel en dat mag openbaar blijven. Maar ik vind het gewoon irritant dat iedereen mijn vraag elders kan lezen

thequeensmum
Berichten: 3547
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:40

Yom schreef:
Hoe krijg ik mijn instellingen op fb zo gezet dat als ik iets plaats/reageer in een groep dat dat niet openbaar gezien kan worden door mijn vrienden?

Ik heb geen geheimen of rare dingen, maar wel iets wat niet meteen iedereen hoeft te lezen

Wat ik zelf op mijn pagina zet is niet veel en dat mag openbaar blijven. Maar ik vind het gewoon irritant dat iedereen mijn vraag elders kan lezen


Ben ik ook wel benieuwd naar, sta er hetzelfde in

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:55

Ik heb mijn oog laten vallen op een cattery in China( of all places) en daar een vraag over gesteld op een speciale maine coon pagina
Wordt dat geliked door mijn nichtje. Prima maar voordat ik zometeen al allemaal vragen ga krijgen waar ook niemand wat mee te maken heeft, zou ik dit gewoon graag voorlopig privé houden

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:26

Yom schreef:
Hoe krijg ik mijn instellingen op fb zo gezet dat als ik iets plaats/reageer in een groep dat dat niet openbaar gezien kan worden door mijn vrienden?

Ik heb geen geheimen of rare dingen, maar wel iets wat niet meteen iedereen hoeft te lezen

Wat ik zelf op mijn pagina zet is niet veel en dat mag openbaar blijven. Maar ik vind het gewoon irritant dat iedereen mijn vraag elders kan lezen


In bepaalde groepen kun je bij je post kiezen voor "anoniem plaatsen", is een vinkje bovenaan. Bedoel je dat? Dan staat er ipv jouw naam "groepslid".

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:55

Maar als ik hem dan plaats als groepslid op een pagina waar bijv mijn nichtje geen lid van is…komt het dan toch bij haar voorbij?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:47

Yom schreef:
Maar als ik hem dan plaats als groepslid op een pagina waar bijv mijn nichtje geen lid van is…komt het dan toch bij haar voorbij?


Volgens mij niet. Maar ik heb t nooit getest.

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:41

Je kunt wel bovenaan de pagina van de groep zien of hij "privé" of "openbaar" is. In dat laatste geval kan iedereen volgens mij jouw in die groep geplaatste berichten lezen.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:37

Zijn er in de VS veel meer mensen gelovig, of komt het op tv enzo gewoon onwijs naar voren?
Lijkt als of er veel meer mensen naar de kerk gaan enzo.

Nog een andere vraag, ook over geloof.
Sommige bidden voor het eten, om te bedanken voor het eten (toch?)
Als je het de 2de dag opwarmt om de restjes te eten, bid je dan nog een keer? Je hebt de dag ervoor er al voor bedankt, dus zou het dan niet gek zijn om het nog een keer te doen?

Waarschijnlijk al duidelijk, ik ben niet gelovig. Probeer verschillende geloven wel te begrijpen waarom er dingen gedaan worden, maar tot nu toe is het niet te begrijpen.
Zoals waarom mag euthanasie niet, maar reanimatie wel? Allebij ga je tegen z'n wil in toch? Dat is het argument wat ik kreeg waarom euthanasie niet zou mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:47

In de VS zijn inderdaad veel meer mensen gelovig dan in Nederland. Religieuze statistieken van de VS:
63% Christianity
29% No religion
6% Other
2% Unanswered

Tegenover die van NL:
55.4% No religion
37.5% Christianity
5.2% Islam
1.1% Hinduism
0.8% Others

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:58

kosseh schreef:
*knip*

SNog een andere vraag, ook over geloof.
Sommige bidden voor het eten, om te bedanken voor het eten (toch?)
Als je het de 2de dag opwarmt om de restjes te eten, bid je dan nog een keer? Je hebt de dag ervoor er al voor bedankt, dus zou het dan niet gek zijn om het nog een keer te doen?

Waarschijnlijk al duidelijk, ik ben niet gelovig. Probeer verschillende geloven wel te begrijpen waarom er dingen gedaan worden, maar tot nu toe is het niet te begrijpen.
Zoals waarom mag euthanasie niet, maar reanimatie wel? Allebij ga je tegen z'n wil in toch? Dat is het argument wat ik kreeg waarom euthanasie niet zou mogen.


Dit verschilt natuurlijk per gelovige. Ik denk dat je het bidden voor het eten met name moet zien als dankbaarheid voor het hebben van een gevuld bord/gevulde maag, dus dat het niet specifiek over die stukjes pasta en de boontjes gaat. Daarnaast wordt ook vaak aandacht besteed aan het dankbaar zijn dat iedereen weer veilig aan tafel zit, gezond en wel. Ik was ook gewend dat op onze verjaardagen er werd gedankt voor weer een jaar erbij, en de vraag of het een goed jaar mag worden.

Euthanasie kan ik weinig over zeggen, ik ben zelf voorstander, en ook wel met de reden die jij geeft. We zijn de hele dag bezig met het veranderen van ‘ons lot’, bijvoorbeeld door medicatie te slikken.