Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:58

Nikass schreef:
En als je iemand uit je WhatsApp verwijderd, kan die persoon wel gewoon de WhatsApp houden en je profielfoto blijven zien?
Kan je dat dan alsnog blokkeren?


Je kan iemand op whatsapp blokkeren, dan ziet diegene niet meer jouw foto (daardoor weet je ook dat je bent geblokkeerd). Dan die dus niet meer appen of bellen via whatsapp.

Je kan ook het complete nummer blokkeren, dan kan diegene niet meer bellen en sms-en. Dus nummer herkenning maakt dan ook niks uit, het komt niet door.

thequeensmum
Berichten: 3577
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:58

Marocje schreef:
Nikass schreef:
En als je iemand uit je WhatsApp verwijderd, kan die persoon wel gewoon de WhatsApp houden en je profielfoto blijven zien?
Kan je dat dan alsnog blokkeren?


Je kan iemand op whatsapp blokkeren, dan ziet diegene niet meer jouw foto (daardoor weet je ook dat je bent geblokkeerd). Dan die dus niet meer appen of bellen via whatsapp.

Je kan ook het complete nummer blokkeren, dan kan diegene niet meer bellen en sms-en. Dus nummer herkenning maakt dan ook niks uit, het komt niet door.


Wat bedoel je precies met het ‘complete nummer’?

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:50

thequeensmum schreef:
Marocje schreef:


Je kan iemand op whatsapp blokkeren, dan ziet diegene niet meer jouw foto (daardoor weet je ook dat je bent geblokkeerd). Dan die dus niet meer appen of bellen via whatsapp.

Je kan ook het complete nummer blokkeren, dan kan diegene niet meer bellen en sms-en. Dus nummer herkenning maakt dan ook niks uit, het komt niet door.




Wat bedoel je precies met het ‘complete nummer’?


Het nummer zelf blokkeren. Dat diegene je dus met dat nummer je op geen enkele manier kan benaderen.

Zelf had ik nl mensen op whatsapp geblokkeerd, tot die me ineens smste. Sindsdien weet ik dat.. (en dat doe je dan gewoon via ‘contacten’.)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:26

Marocje schreef:
Nikass schreef:
En als je iemand uit je WhatsApp verwijderd, kan die persoon wel gewoon de WhatsApp houden en je profielfoto blijven zien?
Kan je dat dan alsnog blokkeren?


Je kan iemand op whatsapp blokkeren, dan ziet diegene niet meer jouw foto (daardoor weet je ook dat je bent geblokkeerd). Dan die dus niet meer appen of bellen via whatsapp.

Je kan ook het complete nummer blokkeren, dan kan diegene niet meer bellen en sms-en. Dus nummer herkenning maakt dan ook niks uit, het komt niet door.


Ja weet ik. Maar als je iemand hebt verwijderd en vervolgens eigenlijk wil dat die persoon jou niet meer kan bereiken, kun je dan achteraf ook nog blokkeren? Of moet je dan eerst weer een berichtje sturen? >;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:31

Gewoon weer toevoegen als nieuw contact en dan gelijk blokkeren?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:03

De WhatsApp berichten zijn verwijderd, maar persoon staat nog wel in de contacten. Als je dan het contact blokkeert, is dan ook de WhatsApp geblokkeerd?

En als je niet volledig wil blokkeren, maar alleen wil dat de ander je profielfoto niet ziet?

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:11

Dat eerste durf ik niet te zeggen, al vermoed ik van niet.

Voor de 2e. Instellingen > Privacy > Mijn contacten behalve (iedereen behalve 1 persoon is dus niet mogelijk)

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:13

Misschien heeft iemand hier toevallig tips :)

Ik zoek een leuke plek voor een weekendje weg met het OV. We komen vanuit Breda, Amsterdam en een vriendin uit Duitsland (in principe de grens over bij Venlo).

2 zijn er internationaal dus ik zoek een mooi, gezellig 'hollands' dorpje of stad waar we gemakkelijk met het OV kunnen komen. We willen heel graag een mooi natuurgebied in , dat is wat de zoektocht wat moeilijker maakt. Verder een beetje rond slenteren in het centrum en lekker eten.
In Brabant, Utrecht of Gelderland. Noorden van Limburg kan ook wel :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:48

Hattem leuk? Met een uitstapje naar Zwolle?

Jet

Berichten: 12056
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:56

Grappig, ik dacht ook gelijk aan Zwolle. Als leuke stad dan in elk geval. Hoe je met openbaar vervoer daarvandaan natuur kan bereiken weet ik zo even niet.

Omgeving Eindhoven is dan misschien ook wel een goede optie.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:16

Maar waar is het natuurgebied in Hattem of Zwolle?

Ik denk dan aan bijvoorbeeld Amersfoort, vlakbij bossen en de Utrechtse heuvelrug.

Arnhem is wat moderner, wel in de buurt van de Hoge veluwe, veluwezoom en posbank.

Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:23

Wat versta je onder natuurgebied? In de omgeving heb je ook Ommen met vlakbij natuur en je hebt in de hoek van Wezep - Harderwijk - Apeldoorn ook veel natuurgebied... ;) volgens mij stap je bij Nunspeet bijna vanuit de trein het bos in.

Is Zwolle typisch Hollands, dat vraag ik mij af. Het heeft wel een prachtige historische stad en volgens mij een hele gemoedelijke sfeer, maar het is niet vergelijkbaar met toeristische trekpleisters als Amsterdam of Giethoorn :D

Maar afijn. Zwolle ligt ook niet in de drie genoemde provincies. Dus ik weet niet of de Overijsselse stad met een prachtige boekenwinkel in aanmerking komt.

Picopico
Berichten: 899
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:50

Naarden vond ik wel leuk, heeft een rijke geschiedenis en veel historische gebouwen staan er nog. Vanaf daar kun je met de trein naar Hollandsche Rading en dan naar Den Dolder wandelen, is zo'n 12 km en halverwege kom je pannenkoekendorp Lage Vuursche tegen. Enige nadeel is dat het in een weekend met mooi weer wat drukker kan zijn.

Wanneer wil je gaan?

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 01:33

Zwolle wordt te ver denk ik.

Tja een mooi natuurgebied. Kampina bijvoorbeeld is afwisselend en erg mooi. Ik weet alleen niet zo goed waar je dan leuk kan verblijven.
Heeft Oisterwijk een mooi centrum?

Levendig is niet perse een must. Simpel eten en dan op de kamer een wijntje is veel leuker. Maar mooi is wel erg leuk om dat aan internationals te laten zien.

Het is al voor dit weekend := lekker last minute.
Anders wordt het lekker Utrecht of Amsterdam, gezellig is het toch wel. Maar alle 3 houden we niet zo van de drukte van de stad.

Picopico
Berichten: 899
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 02:27

Ik vond Oisterwijk op zich aardig, maar niet heel bijzonder. Was (voor mij) wel een onderneming om er te komen met OV.

Utrecht is ook leuk natuurlijk. Als je niet zo van die drukte houdt is het misschien een idee om in een kleinere plaats in de buurt te verblijven?
Bij Naarden heb je oa het Naardermeer en zoals gezegd is Naarden echt een oud vestingstadje. Iets zuidelijker heb je de Loosdrechtse plassen en rond Lage Vuursche heb je bos, dat is nu ook niet zo modderig.
Pannenkoeken of poffertjes eten is ook wel authentiek Hollands :D

Het is jammer dat Haarzuilens en kasteel de Haar niet goed bereikbaar zijn met het ov, anders had ik je dat aangeraden :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 02:47

Anders kijken of je bij Katwijk, Noordwijk oid kan komen.. Lekker aan het strand. Is dat iets? Geen idee hoe het ov daar naar toe is, ik ga nooit met het ov.
Stand op, eventueel Amsterdamse waterleiding Duinen, zoiets.

deksel

Berichten: 3799
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:57

Nyaleti schreef:
Misschien heeft iemand hier toevallig tips :)

Ik zoek een leuke plek voor een weekendje weg met het OV. We komen vanuit Breda, Amsterdam en een vriendin uit Duitsland (in principe de grens over bij Venlo).

2 zijn er internationaal dus ik zoek een mooi, gezellig 'hollands' dorpje of stad waar we gemakkelijk met het OV kunnen komen. We willen heel graag een mooi natuurgebied in , dat is wat de zoektocht wat moeilijker maakt. Verder een beetje rond slenteren in het centrum en lekker eten.
In Brabant, Utrecht of Gelderland. Noorden van Limburg kan ook wel :)

Wellicht Nijmegen? En dan met de trein naar Mook-Molenhoek? Als je daar de trein uitstapt sta je op de Mookerheide. Niet echt mega spectaculair maar je kan er prima rondlopen. Anders zou je de Hatertse Vennen in Wijchen kunnen proberen? Ik weet niet hoe goed dat bereikbaar is met OV, maar vanaf Nijmegen ben je binnen 15 min op het station van Wijchen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:08

Een mooi stadje is Culemborg of Buren, en typische Hollandse natuur is daar in de Betuwe langs de Linge. En natuurlijk is Tiel met Flipje dichtbij.
Als je met natuur meer bos zoekt, zou je meer richting Rheden (Posbank) of Oosterbeek/Doorwerth kunnen gaan. Rheden is als dorp wat minder bijzonder, Arnhem is vlakbij als stad. Arnhem Noord is het oude gedeelte. Een deel is natuurlijk platgebombardeerd, maar er is nog veel geschiedenis.

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:12

Kookaburra schreef:
Wat versta je onder natuurgebied? In de omgeving heb je ook Ommen met vlakbij natuur en je hebt in de hoek van Wezep - Harderwijk - Apeldoorn ook veel natuurgebied... ;) volgens mij stap je bij Nunspeet bijna vanuit de trein het bos in.

Ik wil wel eventjes toevoegen dat het station nú verbouwd wordt!
Maar daarnaast zit inderdaad het kabouterbos maar die is klein, ga je de A28 over waar je naar Vierhouten loopt heb je ook twee stukken bos. En nog de heide van Elspeet trouwens.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:13

Vanaf Arnhem binnenstad sta je zo lopend in het Sonsbeekpark.
Met 10 min bus in het bos en 15 op park de Hoge Veluwe.
Arnhem heeft een leuke kleine binnenstad. :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:16

En Burgers Zoo en het openluchtmuseum :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:49

Ik vind Arnhem echt heel vreselijk, vind Nijmegen veel meer sfeer etc hebben. En ik heb ook heel veel gewandeld etc daar in de uiterwaarden en de natuur eromheen. Bijvoorbeeld de Duivelsberg.

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:17

Nyaleti schreef:
Zwolle wordt te ver denk ik.

Tja een mooi natuurgebied. Kampina bijvoorbeeld is afwisselend en erg mooi. Ik weet alleen niet zo goed waar je dan leuk kan verblijven.
Heeft Oisterwijk een mooi centrum?

Levendig is niet perse een must. Simpel eten en dan op de kamer een wijntje is veel leuker. Maar mooi is wel erg leuk om dat aan internationals te laten zien.

Het is al voor dit weekend := lekker last minute.
Anders wordt het lekker Utrecht of Amsterdam, gezellig is het toch wel. Maar alle 3 houden we niet zo van de drukte van de stad.

Castricum?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:20

Hoe zit dat met die nieuwe hoofdstelnummers? Dat zijn de 3 laatste cijfers van je combinatie nummer. Maar er zijn toch meer dan 1000 combinaties in Nederland die dressuur rijden? Bestaat dan de kans dat je op bijvoorbeeld een NK iemand met het hetzelfde nummer rijd?

Friesfanaat

Berichten: 1353
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:23

billy3105 schreef:
Hoe zit dat met die nieuwe hoofdstelnummers? Dat zijn de 3 laatste cijfers van je combinatie nummer. Maar er zijn toch meer dan 1000 combinaties in Nederland die dressuur rijden? Bestaat dan de kans dat je op bijvoorbeeld een NK iemand met het hetzelfde nummer rijd?


Kan inderdaad. Maar als ik het goed begrepen heb wordt dit per klasse bekeken. Als er in dezelfde rubriek 2 dezelfde nummers zijn kan je een ander nummer toegewezen krijgen. Dit moet dan op de startlijst vermeld worden meen ik.