Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:01

Ik zou opzeggen zodra je zeker weet dat je een andere baan hebt. Als je nu zegt "hopelijk 1 april" dan klinkt dat niet als zekerheid. Zodra je zeker weet dat je 1 april (of een andere datum) elders gaat werken, dan direct opzeggen :j

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:40

pmarena schreef:
Ik zou opzeggen zodra je zeker weet dat je een andere baan hebt. Als je nu zegt "hopelijk 1 april" dan klinkt dat niet als zekerheid. Zodra je zeker weet dat je 1 april (of een andere datum) elders gaat werken, dan direct opzeggen :j

Ja ik gooi sowieso mijn oude schoenen niet weg voordat ik nieuwe heb :j Maar waar ik dus bang voor ben:
Stel ik zeg 20 maart op “joh ik heb iets anders gevonden per 1 april dus ik ben er tm de 31e”
En zij zeggen dan: “dat is niet nodig, wij beëindigen je proeftijd per vandaag”

Dan zit ik dus 11 dagen zonder inkomen, moet ik vanalles regelen bij het UWV en kom ik een maand niet rond want het UWV duurt altijd eeeuwen :')

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:28

Als je zelf je proeftijd opzegt, heb je volgens mij geen recht op UWV/ uitkering voor die overige dagen die je niet werkt. Je hebt immers zelf opgezegd dan.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:55

Bienotje schreef:
Als je zelf je proeftijd opzegt, heb je volgens mij geen recht op UWV/ uitkering voor die overige dagen die je niet werkt. Je hebt immers zelf opgezegd dan.


Klopt, dan ben je "verwijtbaar werkeloos".

Ik zou gewoon wachten tot het einde van je proeftijd. Binnen je proeftijd mag je altijd zonder opgaaf van reden en zonder opzegtermijn opzeggen.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:12

Ja jeetje, schat je zelf zo in dat je direct niet meer hoeft te komen dan...?

En kan je eventueel niet eerder beginnen bij je nieuwe baan?

Kan je 1-2 weken inkomen echt niet missen....? Het is natuurlijk wel een extra vakantiedagen kans die je als het goed is niet snel meer krijgt ;)

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:54

In welke fysieke winkel kun je van die doseerspuiten kopen die groter zijn dan 10ml? Er zijn er 3 gesneuveld gisteren en mijn paard moet vandaag nog medicijnen hebben...

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:02

De dierenarts zelf. tenminste hier wel
En gewoon de apotheek

goldyc

Berichten: 760
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:28

De apotheek inderdaad!

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:55

Afbeelding

Dankjulliewel! Heb ze inderdaad bij de apotheek kunnen halen. Kan ik mijn paard toch weer pesten vanmiddag :D

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:48

JudithGigi schreef:
[ [url=m/UyNnAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjulliewel! Heb ze inderdaad bij de apotheek kunnen halen. Kan ik mijn paard toch weer pesten vanmiddag :D


Tip: Zorg dat je de spuit helemaal in de zijkant van de mond erin doet en dan snel achter op de tong spuiten. Dus niet tussen de kiezen laten komen.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:28

Suzanne F. schreef:
JudithGigi schreef:
[ [url=m/UyNnAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjulliewel! Heb ze inderdaad bij de apotheek kunnen halen. Kan ik mijn paard toch weer pesten vanmiddag :D


Tip: Zorg dat je de spuit helemaal in de zijkant van de mond erin doet en dan snel achter op de tong spuiten. Dus niet tussen de kiezen laten komen.


Ze is er zo handig in geworden.. ze duwt nu gewoon haar tong tegen de opening van de spuit aan :')

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:16

Wie kan mij vertellen wat deze vieze beesten zijn

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 16:20

Hout of meel torren?

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:26

Mareentje wil de medicatie niet meer, super irritant.... met een spuitje in de mond geven klinkt leuk maar dan moet ik haar een halster om doen. Dat is geen probleem, tenzij ze een keer een wormenkuur krijgt of iets waar ze niet blij van wordt. Dus dikke kans dat we dan het volgende probleem krijgen want dan komt ze niet meer :=

Ze heeft het gewoon in de gaten dat er een pilletje in appel / peen zit. Ben benieuwd hoe lang het nog lukt... gisteren heb ik hem in haar mondhoek geduwd al omdat ze de peen met halfje in capsule niet op wilde eten.... en de slobber ook niet. Ouwe stinkerd is veel te mutserig met eten.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:32

En 3 spuiten geven? 1 met appelmoes. 2 met medicijnen. 3 met appelmoes.
Zou ze dan de betere associatie houden?

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:46

c_alsemgeest schreef:
Hout of meel torren?


Ik denk meeltorren idd

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:37

Wie weet welke struik het is die nu bloeit met witte bloemen? Geen magnolia's, geen wilg(en). Zijn struiken die ook vaak in de berm staan.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:40

Sleedoorn bloeit nu. Heel fijne witte bloesem.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:50

pmarena schreef:
Mareentje wil de medicatie niet meer, super irritant.... met een spuitje in de mond geven klinkt leuk maar dan moet ik haar een halster om doen. Dat is geen probleem, tenzij ze een keer een wormenkuur krijgt of iets waar ze niet blij van wordt. Dus dikke kans dat we dan het volgende probleem krijgen want dan komt ze niet meer :=

Ze heeft het gewoon in de gaten dat er een pilletje in appel / peen zit. Ben benieuwd hoe lang het nog lukt... gisteren heb ik hem in haar mondhoek geduwd al omdat ze de peen met halfje in capsule niet op wilde eten.... en de slobber ook niet. Ouwe stinkerd is veel te mutserig met eten.


Oh lastig, hier werken echt alleen spuiten... Ik geef haar van die mierzoete snoepjes en ga wat spelen met haar na de spuit zodat ze zich de dag erna nog laat vangen, want dat probleem hebben we hier ook al gehad :')

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:08

Ik word de laatste weken overspoeld door mails waarvan het adres eindigt op @devinkestates.nl
Blokkeer het dan, maar telkens krijg ik ze weer met weer andere letters voor de @.
Het gaat vnl over mijn abonnement bij Ziggo.
Ben het spuugzat, iemand die weet hoe ik dit kan stoppen?

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 13:03

thequeensmum schreef:
Ik word de laatste weken overspoeld door mails waarvan het adres eindigt op @devinkestates.nl
Blokkeer het dan, maar telkens krijg ik ze weer met weer andere letters voor de @.
Het gaat vnl over mijn abonnement bij Ziggo.
Ben het spuugzat, iemand die weet hoe ik dit kan stoppen?

Hier precies hetzelfde probleem. Tientallen deze week al gehad. Ook nog geen oplossing gevonden helaas -O-

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:13

pmarena schreef:
Ja jeetje, schat je zelf zo in dat je direct niet meer hoeft te komen dan...?

En kan je eventueel niet eerder beginnen bij je nieuwe baan?

Kan je 1-2 weken inkomen echt niet missen....? Het is natuurlijk wel een extra vakantiedagen kans die je als het goed is niet snel meer krijgt ;)


Voor de gemiddelde Nederlander is een half maand salaris best wat geld. Vooral als je die dagen best wil werken voor je geld en geen leuke vakantie had gepland.

Ik zou ook de laatste werkdag melden dat je niet meer komt. Let op de 31e valt in het weekend. Kijk ook even goed in je contract hoe je op moet zeggen en of er mogelijk nog wat aanvullende voorwaarden staan.

Verder zou ik niet eerder opzeggen dan dat ik een nieuwe baan heb. Anders zit je idd zonder inkomen. Want zelf een baan opzeggen betekent idd verlies van recht op uwv.

En ook kijken of je bij een contract van bepaalde tijd na verstrijken van proefperiode ook tussentijds wel op kan zeggen. Dat is niet altijd mogelijk.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:39

Anomien schreef:
Ik zou ook de laatste werkdag melden dat je niet meer komt. Let op de 31e valt in het weekend. Kijk ook even goed in je contract hoe je op moet zeggen en of er mogelijk nog wat aanvullende voorwaarden staan.

En nog een let op. Dit jaar valt 2e Paasdag op maandag 1 april (geen grap). Dat telt dus als een zondag. Als je per 31 maart opzegt en "pas" per 2 april bij je nieuwe werkgever begint ben je 1 dag onverzekerd. Overleg dat even goed met je nieuwe werkgever. Ook al is je eerste werkdag op dinsdag 2 april dat je contract wel 1 april in gaat.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:50

Onverzekerd voor wat?

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:54

Waarom stoppen mensen handdoeken in een toiletpot?
Dat vraag ik me al zo'n 35 jaar af. Toendertijd gebeurde het op de manege als er concoursen waren dat we handdoeken uit de pot konden vissen. Vanmiddag zat er op stal een handdoek in de pot, waarom doen mensen dat?