Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:38

Dankjewel, goed nieuws dus!

Ga ze mooi verdelen tussen de kippen, de tuin en tuinvogels, voor iedereen winst :D

Jet

Berichten: 12035
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:41

Kairos schreef:
Wat wordt er verstaan onder NAH++? Er staat in deze tekst https://www.vgn.nl/system/files/2021-06 ... %20LG7.pdf ''hierbij is sprake van een hoge mate van complexiteit en een hoog veiligheidsrisico.'') Maar ik ben wel benieuwd hoe ze dat zien, ik heb namelijk binnen mijn werk weleens mensen gehad waarvan ik denk van, is dit nu iemand die onder NAH++ valt? Of is dat nog heftiger?


Misschien is dit wat duidelijker. Er staat in elk geval wel duidelijk wat NAH+ is en dan is ++ dus heftiger, het kan dus op allerlei gebieden aangrijpen, maar het komt wel allemaal bij het Niet Aangeboren Hersenletsel vandaan: https://www.hersenletsel-uitleg.nl/acht ... informatie .

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:26

Nikass schreef:
Ik ben bekend met clickertraining met honden. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar clickertraining met paarden. Dus ik ben daar wat info over aan het bekijken. Maar wat ik me wel steeds afvraag: de methode is erg ingesteld op inventiviteit. De hersenen van honden zijn zo ontwikkeld dat zij inventief zijn, zij zijn goed in het oplossen van problemen. Bij paarden is dat totaal anders. Bij paarden zijn de hersenen met name ontwikkeld op het gebied van reactievermogen en tredzekerheid. In hoeverre is clickertraining een passende methode voor paarden?


Is zeker een passende methode. Heb er echt paarden van zien opbloeien.

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:03

Welk huis- tuin- en keukenvoorwerp kan ik gebruiken om het touwtje van mijn joggingbroek weer tevoorschijn te toveren? Een breinaald heb ik niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18014
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:05

Zit het harde uiteinde er nog aan? Dan kan je hem er met je blote handen weer uit krijgen met wat gepruts. Anders een veiligheidsspeld. Touwtje eruit trekken, veiligheidsspeld er aan en er weer door wurmen.

paars

Berichten: 5594
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:01

Hoe voorzien jullie een tak/bloem van water in een heel hoge ‘vaas’ waar geen water in kan….zijn daar zakjes voor die je om de steel kunt binden? Of moet ik dat uitvinden ;-) ?

goldyc

Berichten: 758
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:02

Wacht even, als er een plant/stengel in kan, waarom kan er dan geen water in? Heb je toevallig een foto van het geheel?

paars

Berichten: 5594
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:06

Afbeelding
Het gaat om deze urnvaas van 1 meter hoog. Daar wil ik een paar paastakken in zetten en een bloeiende tak van ‘t een of andere voorjaarsbloeier. Maar ik kan dat ding niet vullen met water.

cabochon1
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-07-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:16

Onderin zand (blijft hij stevig staan),en dan boven in een beker bv. van milkshake plaatsen op het zand.
Die precies door de opening past.

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:18

Je hebt van die waterbuisjes met rubber afdichtdopje-met-gat. Die vul je met water, en duw je op de steel.

google-term is "waterbuisjes voor bloemen" :)

paars

Berichten: 5594
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:43

Vullen idd met iets is een plan, en ik ga idd van de buisjes bestellen, ken ze alleen van de orchideeën maar ze zijn er in allerlei maten!
Dank voor jullie tips +:)+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:02

Is "de gevaarlijkste wegen" echt gevaarlijk? Je neemt toch geen serieus risico voor de fun? Is het wel eens ernstig mis gegaan in dat programma?

thequeensmum
Berichten: 3554
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:34

Nikass schreef:
Is "de gevaarlijkste wegen" echt gevaarlijk? Je neemt toch geen serieus risico voor de fun? Is het wel eens ernstig mis gegaan in dat programma?


Denk dat het allemaal wel meevalt. Je wilt natuurlijk een opwindend programma maken.
Moest vanavond ook wel lachen om die auto die vaststond. Wordt een man uit een naburig dorp gecharterd, ze hadden ook gewoon de cameraploeg kunnen inschakelen om ze eruit te trekken :D

Vond Georgië wel erg mooi

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:46

Ja haha zo'n idee heb ik dus ook.

Picopico
Berichten: 891
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 02:38

Een paar jaar terug was er een vrouw aan de universiteit van Utrecht die honderden paarden had ontleed en hierbij onder meer onderzoek deed naar ligamenten. Weet iemand wie ik bedoel en of daar video's of artikelen over te vinden zijn?

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 05:45

Iemand nog/al wakker? :')

Ik voelde laat in de avond een migraine aanval aankomen dus heb sumatriptan ingenomen. Maar de HA heeft mij laatst een ander merk gegeven. Nu uren later is de hoofdpijn niet weg en zit ik ook nog met erge bijwerkingen :( ik heb altijd bijwerkingen (spierpijn) maar dit zou na een uurtje ongeveer weg moeten zijn (en dus de hoofdpijn ook).. nu dus niet.

Enorm balen.. kan zo niet in slaap komen :(

Kan dit komen doordat het een ander merk is?

Om 8 uur gelijk maar even de HA bellen..

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 08:39

Picopico schreef:
Een paar jaar terug was er een vrouw aan de universiteit van Utrecht die honderden paarden had ontleed en hierbij onder meer onderzoek deed naar ligamenten. Weet iemand wie ik bedoel en of daar video's of artikelen over te vinden zijn?

Via deze linkjes kan je de meeste onderzoeken terug vinden.

https://studenttheses.uu.nl/

https://diergeneeskunde.nl/kennisbank/

Jet

Berichten: 12035
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:42

Picopico schreef:
Een paar jaar terug was er een vrouw aan de universiteit van Utrecht die honderden paarden had ontleed en hierbij onder meer onderzoek deed naar ligamenten. Weet iemand wie ik bedoel en of daar video's of artikelen over te vinden zijn?


https://www.equinestudies.nl/over-ons/ , Zevanja Vermeulen of Sharon May-Davis bedoel jij denk ik. Of er nog video's gratis te bekijken zijn weet ik zo niet.

vikawiek

Berichten: 1513
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:06

Hoe neem je je pakketje aan wanneer je in een appartement woont?
Wordt er aangebeld en zet de bezorger het dan neer of blijft die wachten? Heeft 'ie daar wel tijd voor?
Deze muts heeft nog nooit in een appartement gewoont en vraagt zich dat al een tijdje af :o

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:11

vikawiek schreef:
Hoe neem je je pakketje aan wanneer je in een appartement woont?
Wordt er aangebeld en zet de bezorger het dan neer of blijft die wachten? Heeft 'ie daar wel tijd voor?
Deze muts heeft nog nooit in een appartement gewoont en vraagt zich dat al een tijdje af :o

Wordt aangebeld, voordeur beneden open ik en dan komt de bezorger omhoog gelopen vaak al en ik loop hem tegemoet op de trap. Woon drie hoog geen lift.
Ooit paste bij de postbezorger iets niet door de brievenbus en die bleef beneden want ze gaf aan haar fiets niet onbeheerd achter mocht laten.

vikawiek

Berichten: 1513
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:14

8Eveline schreef:
vikawiek schreef:
Hoe neem je je pakketje aan wanneer je in een appartement woont?
Wordt er aangebeld en zet de bezorger het dan neer of blijft die wachten? Heeft 'ie daar wel tijd voor?
Deze muts heeft nog nooit in een appartement gewoont en vraagt zich dat al een tijdje af :o

Wordt aangebeld, voordeur beneden open ik en dan komt de bezorger omhoog gelopen vaak al en ik loop hem tegemoet op de trap. Woon drie hoog geen lift.
Ooit paste bij de postbezorger iets niet door de brievenbus en die bleef beneden want ze gaf aan haar fiets niet onbeheerd achter mocht laten.

Ah, zo! Dat klinkt logisch :D dank voor je antwoord

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:24

Afbeelding

Weet iemand wat voor (hang)plant dit is?

Picopico
Berichten: 891
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:31

vikawiek schreef:
Hoe neem je je pakketje aan wanneer je in een appartement woont?
Wordt er aangebeld en zet de bezorger het dan neer of blijft die wachten? Heeft 'ie daar wel tijd voor?
Deze muts heeft nog nooit in een appartement gewoont en vraagt zich dat al een tijdje af :o

Meestal brengen ze het t/m de 5e verdieping naar boven volgens mij. Als ik de buitendeur open doe roep ik door de intercom op welke verdieping het is (eerste), dat is niet in elk complex meteen duidelijk.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:32

Nikass schreef:
[ [url=m/UPfXKO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand wat voor (hang)plant dit is?


Lijkt op mijn drakenklimop (Epipremnum, hoe donkerder de plek, hoe donkerder de bladeren).

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:10

8Eveline schreef:
vikawiek schreef:
Hoe neem je je pakketje aan wanneer je in een appartement woont?
Wordt er aangebeld en zet de bezorger het dan neer of blijft die wachten? Heeft 'ie daar wel tijd voor?
Deze muts heeft nog nooit in een appartement gewoont en vraagt zich dat al een tijdje af :o

Wordt aangebeld, voordeur beneden open ik en dan komt de bezorger omhoog gelopen vaak al en ik loop hem tegemoet op de trap. Woon drie hoog geen lift.
Ooit paste bij de postbezorger iets niet door de brievenbus en die bleef beneden want ze gaf aan haar fiets niet onbeheerd achter mocht laten.


Bij ons eerste appartement zetten ze het pakketje in de lift en stuurden die omhoog zonder zelf omhoog te hoeven. In mijn tweede appartement kwamen ze het gewoon tot de voordeur brengen, alle verdiepingen (6).