Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:18

Ja wil m'n locatie niet online gooien eigenlijk dus echt specifieke tips kunnen dan niet natuurlijk.

Maar heb eens op m'n dorp gezocht en er is van alles te huur maar ziet er gewoon te sketchy uit :') of misschien als je doorklikt dat het dan pas aangeeft dat het al lang verhuurd is.

In de vrije huursector is het toch vaak dat je 3-4x je huur moet verdienen? Dus wil je iets huren van €1000 dat je minimaal €3000 moet verdienen?

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:21

Je moet even bij je gemeente zoeken wie de sociale woningbouw beheert. Welke instantie. Woningnet of Kleurrijk wonen bijvoorbeeld. En zo heb je er nog veel meer. Daar kan je je inschrijven en aangeven bij je voorkeuren voor welke dorpen of steden je interesse hebt. Maar bij de meeste instanties moet je echt jaren en jaren ingeschreven staan.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:36

Als ik een bromvlieg in huis heb gaat deze altijd op mijn Kentia palm (plant) zitten. Daar kan de vlieg echt dagen blijven zitten. Ik kan dan heel dichtbij komen ook en zou ze zelfs kunnen aanraken als ik zou willen. Weet iemand wat er voor een bromvlieg zo aantrekkelijk is aan deze plant?

Picopico
Berichten: 886
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:39

Nyaleti schreef:
Ja wil m'n locatie niet online gooien eigenlijk dus echt specifieke tips kunnen dan niet natuurlijk.

Maar heb eens op m'n dorp gezocht en er is van alles te huur maar ziet er gewoon te sketchy uit :') of misschien als je doorklikt dat het dan pas aangeeft dat het al lang verhuurd is.

In de vrije huursector is het toch vaak dat je 3-4x je huur moet verdienen? Dus wil je iets huren van €1000 dat je minimaal €3000 moet verdienen?

Particulier zijn ook goedkopere woningen te vinden. Ik huur ook particulier en betaal €600 inclusief servicekosten. En ja, meestal willen ze dat je 3x de huur verdient, maar met €600 is dat nog wel te doen en kun je ook huursubsidie aanvragen eventueel :)

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:47

Ik vraag me af hoe het komt dat mijn airdrop echt bijna nooit werkt.
Meestal vinden anderen mijn telefoon niet, soms zien ze me wel, maar als ze dan iets willen versturen mislukt het altijd.
Ook met de nieuwe functie van je telefoon boven elkaar houden lukt het niet. Hij gaat dan wel "trillen" zoals je connectie maakt, maar daar blijft het bij.

Heb hem staan op "alleen contacten", maar ook als ik hem op "iedereen gedurende 10 minuten" zet, word ik niet gezien.

Met mn oude telefoon (iphone 12, nu Iphone 14) had ik dit probleem, dus aan het toestel ligt het niet.

Echt super irritant!

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:04

Onder het mom durf te vragen...

Bestaan er microgram weegschalen?
Ik kom er niet uit..

Ik gebruik tabletten van 100 microgram.
Deze moet ik breken, maar dit gaat nig wel eens niet recht.
Bestaan er weegschalen die bijvoorbeeld 50 microgram kunnen wegen?

Als ik een berekening maak bijvoorbeeld : 100 microgram = 0,100 milligram = 0,0001 gram. Vind ik geen weegschalen die dit kunnen handelen....


Help!


En nee, ik ben geen drugsbaron :')

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:06

Die zijn er zeker, maar niet bij de Blokker.

Maar is het niet de werkzame stof qua microgram, en weeg het tabletje zelf niet meer? Want zou zeggen at je met milligram ook wel uit moet kunnen? Ik neem aan dat de werkzame stof homogeen is verdeeld dus zolang je het tabletje weegt en de helft pakt, het goed moet komen.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:10

Century schreef:
Die zijn er zeker, maar niet bij de Blokker.

Maar is het niet de werkzame stof qua microgram, en weeg het tabletje zelf niet meer? Want zou zeggen at je met milligram ook wel uit moet kunnen? Ik neem aan dat de werkzame stof homogeen is verdeeld dus zolang je het tabletje weegt en de helft pakt, het goed moet komen.



Ik moet het tablet breken en dat zou dan 50 microgram moeten zijn.
Ik weet niet wat een tablet daadwerkelijk weegt.

Op de een of andere manier vind ik het gewoon prettig om dit toch na te kunnen wegen.


Hebben we het dan over dit soort weegschalen?

https://www.bol.com/nl/nl/p/mini-precis ... sAQAvD_BwE

Of gaan ze nog verder terug?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:27

Dat soort weegschalen heb je, maar kan je niet gebruiken/heb je niet nodig voor pillen. Want hetzij er zit een breuklijn in waarlangs je ze kan breken en dat maakt het niet uit dat hij niet exact recht breekt, want de werkzame stof zit dusdanig in de pil dat het klopt. Hetzij je hebt een pil zonder breuklijn en je moet zelf de pil in tweeën delen (wat een apotheek nooit zal aanraden, bij mijn weten), maar dan weet je nooit of de werkzame stof gelijkelijk door de hele pil zit. Dus dan kan je hem qua gewicht wel netjes door midden hebben, maar eindigen met alle werkzame stof in 1 deel en niks in het andere. Die gelijke verdeling is alleen gegarandeerd met een breuklijn en daar heb je dus geen weegschaal voor nodig.

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:43

Jolliegirl schreef:
Onder het mom durf te vragen...

Bestaan er microgram weegschalen?
Ik kom er niet uit..

Ik gebruik tabletten van 100 microgram.
Deze moet ik breken, maar dit gaat nig wel eens niet recht.
Bestaan er weegschalen die bijvoorbeeld 50 microgram kunnen wegen?

Als ik een berekening maak bijvoorbeeld : 100 microgram = 0,100 milligram = 0,0001 gram. Vind ik geen weegschalen die dit kunnen handelen....


Help!


En nee, ik ben geen drugsbaron :')

Ik gebruik voor mijn kat haar medicijnen een pil splitter. Dan kan ik hem beter verdelen door de helft.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:48

Ik moet op 87,5 uitkomen...
De ene dag 100 microgram, de andere dag 87,5.
Dus het verhaal door de helft gaat niet op in dit geval.

Ze zijn aan het kijken of ze mij een 75 microgram kunnen geven + de helft van 25 microgram( breken dus)

Maar ik blijf zitten met 90 tabletten van 100 microgram, die heb ik precies deze week gekregen van de apotheek ivm vakantie. Dus het liefst koop ik een weegschaal zodat ik deze tabletten gewoon kan gebruiken :)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 18:04

De hoeveelheid werkzame stof is in meestal pillen niet mooi verdeeld, tenzij er breekstrepen in zitten.
Dus zonder breekstrepen: als je er een van 100 hebt en je breekt hem door midden, kan het best zijn dat de ene helft 70 is en de andere 30 zeg maar.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:07

Oke duidelijk.

Ik heb 4 breekstrepen op de 100.
Dus dat zal elk deel 25 microgram zijn.
Die kan ik dan idd niet nog eens door 2en delen.

Dan zit er niets anders op dan nieuwe medicijnen te halen.
Heb ze wel nodig om gezond te kunnen functioneren.


Bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg!

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:22

Nouja als je daadwerkelijk 4 breekstrepen hebt, dan breek je hem in 5 stukken?
En zou je dus 20 per stukje hebben.

Bij 3 breekstrepen heb je 4 stukjes :)

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:56

pmarena schreef:
Nouja als je daadwerkelijk 4 breekstrepen hebt, dan breek je hem in 5 stukken?
En zou je dus 20 per stukje hebben.

Bij 3 breekstrepen heb je 4 stukjes :)


Een + in het tabletje, dat zijn toch 4 streepjes/stukjes

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:25

Ah op die fiets :))

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:11


Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:38

Is er een instelling dat ik mijn telefoon 's nachts op de niet storen stand kan zetten maar van 1 persoon wel de video oproep via WhatsApp hoor?

Situatie, buurman en buurvrouw in de 80 en buurvrouw valt nogal eens. Ook 's avonds en's nachts. Ambu duurt met een beetje pech een half uur dus wel zo prettig dat mijn vriend haar direct weer overeind kan zetten. Helaas krijg ik het buurman niet aan zijn verstand om gewoon te bellen waardoor ik dus oproepen mis als ik mijn telefoon op niet storen heb staan.

Vrees dat ik antwoord wel weet maar stiekem hoop ik dat ik gewoon ergens over heen kijk. Ik heb een Samsung met Android.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:22

Ja je favorieten kun je door laten komen als het goed is toch.

Ff gekeken.
App meldingen via niet toestaan
En dan toevoegen.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:49

DuoPenotti schreef:
Ja je favorieten kun je door laten komen als het goed is toch.

Ff gekeken.
App meldingen via niet toestaan
En dan toevoegen.
[ [url=m/yVub2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dan krijg je dus ieder appje gewoon binnen want net dat ene ding filtert niet op favorieten.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:58

Ik heb hem per persoon toegevoegd dus alleen mijn kinderen en vriend komen door.

Maar wellicht ligt dit aan de telefoon? (Hier IPhone)

Of ik dat toen via instellingen f via wa zelf heb gedaan weet ik niet meer.

Edit: ff gekeken. Heb via het scherm naar boven vegen bij ‘niet storen’ geklikt. Dan kan je via daar naar ‘instellingen’ en kan je dus selecteren wie je wel wil toestaan.


Afbeelding

Afbeelding

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:08

Maar dat is bellen toch, niet whatsapp? Bij apps is namelijk niets toegestaan. Het hele probleem is dat meneer in zo'n situatie via whatsapp belt in plaats van gewoon via het netwerk.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:20

Ja je hebt gelijk.
Ik kan daar WhatsApp aanzetten.
Maar niet van wie. Dus alle whats app berichten komen door.

Kan dat dan weer niet in WhatsApp zelf?

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:51

Dat weet ik dus niet zeker. Ik krijg wel de berichten binnen van de geselecteerde personen, maar niet met een geluid volgens mij.

Heb nu whatsapp wel ertussen gezet, maar vermoed dat ik nu álle berichten daarvan binnen krijg.. en niet alleen vd geselecteerde personen?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:42

Weet iemand hoe ik van deze melding af kom iedere keer als ik caps- of numlock in of uit schakel?
Ik heb niets in de instellingen veranderd, ik startte net mijn laptop op, en ineens dit. Ik wordt er helemaal gek van, want ik gebruik de capslock altijd wanneer ik een hoofdletter schrijf... Hij blijft een seconde of wat hangen en vervaagt dan. De tips van internet werken niet. |(

Afbeelding
Afbeelding