"Dat is toch geen kerstcadeau?"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

"Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 00:19

Hebben jullie dat ook? Als mensen je vragen "wat wil je voor Kerst", en je geeft dan iets door, dat ze zoiets hebben van "dat is toch helemaal geen kerstcadeau?" :')

Ik heb het met mijn verjaardag ook hoor, blijkbaar vraag ik nogal vreemde dingen :')

Meestal stuur ik een lijstje met boeken door, kunnen ze daaruit kiezen. Vinden mensen blijkbaar heel vreemd, alsof ze niet kunnen geloven dat iemand zoiets ouderwets als een boek wilt :') Want "je hebt er toch al 1000?" NOU EN, ik wil er meer *\o/*

Nu vroeg mijn broer wat ik graag zou willen, ik stuurde een super leuke rose-gouden douchewisser door - vond ie echt super raar hahaha. "Ben je zeker?" :') Ja hoor haha, wij hebben net een nieuwe douche, en die heeft een douchewisser nodig, en die rose-gouden is super mooi maar daar zou ik zelf echt mijn geld niet aan geven :')

Aan mijn vriend vroeg ik een boek. "Nee, stom cadeau". Eh, mag ik dat zelf beslissen? :') Het is toch mijn cadeau? Hij wilt bijvoorbeeld altijd rollen duct-tape of geurtjes voor in de auto, vind ik de stomste cadeaus ever maar als hij er blij van wordt... :')
Ik moest uiteindelijk een léuk boek uitkiezen, dus heb een geïllustreerde versie van Jim Kay van Harry Potter gevraagd, dat vond hij al veel beter dan een "saai boek met alleen letters" :')


Hebben jullie dat ook? Vragen jullie ook om "rare dingen" waarvan de gever vind dat dat maar een gek cadeau is, terwijl jij er super blij van wordt?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:26

Mijn familie weigert hondgerelateerde spullen te kopen als cadeaus voor mij. Het moet een cadeau voor mij zijn en niet voor de hond. Dat ik blij word van een mooie schapenfluit of een tuig dat ik al jaren wil gaat er nog steeds niet in. Mag ik zelf kiezen waar ik gelukkig van word? _O-

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:28

Ik herken het wel haha.
Mijn man en ik weten beide meestal niet wat we aan elkaar moeten vragen. Dus geven we elkaar dat wat degene net nodig heeft.
Zo had hij het al een tijd over dat hij een nieuwe bullbar voor zijn bus wilde. Die dingen zijn best prijzig. Met elkaar geld bij elkaar gelegd en jeetje wat was hij er blij mee.

Net zo met bv mijn moeder, doen we dat eigenlijk ook.
Ze wist niets voor d'r verjaardag, oke dat kan natuurlijk. Later zei ze, ik wil nog even daar en daar heen voor een nieuwe Senseo omdat degene die ik heb slecht is. Oh oke, je mag hem ook voor je verjaardag hoor. Mijn moeder is dan bang dat het te duur is. Nou nee hoor. Dus hebben we die gegeven.


Dat heb ik liever dan dat ze van die domme dingen gaan verzinnen waar je totaal niets mee hebt.
Zo heb ik er een paar in de fam die echt de raarste dingen geven waarvan ik juist denk, dat geef je niet met kerst/verjaardag. Kijk het is wat anders als degene er zelf om vraagt.
Een cadeaubon van een winkel waar je echt de schurft aan hebt omdat je al over je nek gaat als je er alleen al langsloopt. Een koekenpan, een vuilnisbak, handdoeken (mensen het past door de jaren heen niet eens meer in mijn kast).
En nog trots dat ze dat voor je hebben uitgezocht en het steeds aan andere visite laten zien en het vertellen
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 23-12-21 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:29

Mijn familie wilde me altijd sieraden geven. “Want die heb je voor eeuwig”. Ja, ze liggen allemaal duur te wezen in een sieradenkistje. Ik draag ze werkelijk nooit, dat kan gewoon niet op mijn werk, en waarom zou ik als ik dan in de avond thuis kom ineens weer een ring aan doen? Dus ik heb ze inderdaad voor eeuwig, maar dragen doe ik ze niet.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:39

Dat ken ik ja :D

Boeken inderdaad :j . En dan vind de wederhelft dat geen 'goede boeken' want ik vraag een gewone pocket van Karen Slaughter oid dus dat telt niet. Het moet minimaal een bijzonder boek zijn, hardcover en graag ook nog een bijzondere editie :))
In de loop der jaren heeft hij mij zo al een paar boeken kunnen geven die zowel hij als ik een goed kado vinden :))

Hij geeft liever iets nuttigs, dus ik weet nu al dat ik deze Kerst nieuwe chaps en jophurs krijg +:)+ :D

Hij krijgt ook iets wat hij zelf heeft uitgezocht (en ik heb besteld).

Maar goed, dan weten we wel allebei dat we een mooi kado krijgen waar we ook echt iets aan hebben. Kado's die liggen te verstoffen ergens achterin een kast dat is niks :n

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:21

Ik krijg voor mijn verjaardag meestal geld zodat ik er zelf wat voor kan kopen, en ik heb er nu al twee jaren achter elkaar een dekje van gekocht (vorig jaar de Equestrian Stockholm Bordeaux en dit jaar de PS of Sweden Ombre Plum). Dan krijg ik toch wel weer de opmerking dat ik er al zoveel heb.. Ja, maar als ik daar nou blij van word :+

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:24

Ik vind dat iedereen lekker zelf mag weten wat voor cadeau je wil krijgen, maar toen mijn moeder met moederdag om een nieuwe wc-borstel vroeg heb ik daar toch de grens getrokken. :')

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:25

Ohhh herkenbaar... Mij maak je het meest blij met spullen voor mijn paard. Mogen gerust hebbedingetjes zijn :j maar alsnog.. 'dat is geen cadeau' dus je krijgt zooi van ons waar je nooit wat mee doet!! -O- effe ondankbaar zijn, maar vraag dan niet waar ik blij van word om me vervolgens geurkaarsen of een pot te geven.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:26

inderdaad herkenbaar
ik ben zelf ook echt een boekengek maar krijg dan ook: ja daar heb je er al zoveel van!
ja maar niet Die !

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:34

Ik vraag ook graag dingen die ik nodig heb. Begin deze maand was ik jarig en de box van mijn auto kraakte heel erg, zo erg dat ik soms niet fatsoenlijk radio kon luisteren waar ik me behoorlijk aan kan ergeren. Mijn vriend is erg handig en had nog een nieuwe set boxen liggen. Dus toen hij vroeg wat ik voor mn verjaardag wilde, gaf ik als antwoord dat ik van dat gekraak af wil zijn. En nu, ben ik van dat gekraak af en zit ik met een bigsmile, schaamteloos, hard mee te zingen met goeie muziek. Dolgelukkig ben ik en mijn vriend weet dat dat dankzij hem is, dus dan is dat prima toch :D

Wij zijn ook al 2.5 jaar aan het verbouwen en zijn nu bijna aan het einde, voor sinterklaas hebben wij allebei van mn schoonouders dan ook een hoop spullen voor in huis gekregen. O.a. handoekjes, wc borstels, wc rol houders, pannenset, waterontharder etc.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 02:25

Ja heel herkenbaar. Ik heb ook het liefste dingen waar ik wat mee kan of die ik graag wil hebben, en meer dan eens zei wederhelft dan maar dat is geen kado. Einde liedje dan kreeg ik weer iets waar ik echt niks mee kon, meestal van die prularia die dan stof staat te vangen in de woonkamer ed. Ik heb hem toen dan ook een verbod gegeven om mij van die prullen te kopen (denk aan houten paarden, echt elke kast staat wel zon ding op). Hij heeft het nu ook maar opgegeven wat voor mij te kopen. Zijn woorden als je wat wilt hebben koop je het wel zelf :j

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 02:37

Ik weet ook nooit zo goed wat te vragen. Dus meestal is het iets voor de beestjes of iets voor de moestuin. Mensen vinden dat raar omdat het niet voor mezelf is. Maar ik ben blij als mijn hond op een botje kan knagen (of de konijnen vogels of paarden wat lekkers krijgen ) Nu ook kregen we van het werk voor kerst een bon om online bij een winkel iets te kopen. Er stond letterlijk niks op wat ik zou kunnen bedenken van gho leuk voor kerst (en dat zeggen al mijn collega's helaas ook :o ) nu stond er wel ledervet op dus die heb ik besteld. Kan ik iniedergeval mijn mentuig invetten _O-

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 07:17

Ik mag niet klagen. Heb zelfs een keer als afscheid op het werk een groot kado gehad volledig voor mijn honden haha. Ze wilden iets geven waar ik wat aan had. Direct gezegd dat ze mij geen groter plezier konden doen dan allerlei lekkers en speelgoed voor de honden te geven.

Qua verjaardag meestal geld ik zet dat om in paardrijles haha

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 07:22

Kaus schreef:
Mijn familie weigert hondgerelateerde spullen te kopen als cadeaus voor mij. Het moet een cadeau voor mij zijn en niet voor de hond. Dat ik blij word van een mooie schapenfluit of een tuig dat ik al jaren wil gaat er nog steeds niet in. Mag ik zelf kiezen waar ik gelukkig van word? _O-


JA!!

Mijn vriend wil pertinent NIETS voor mijn paard kopen als cadeau "want jij koopt nooit wat voor jezelf, altijd voor hem".

:')

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 08:12

Hahaha ik ben dus duidelijk niet alleen!

Mijn vriend heeft voor mijn mama haar kerst zo'n geur-mist-ding gekocht (wilde ze graag), heeft er terwijl hij daarmee bezig was ook eentje voor ons/zichzelf gekocht. Hij zat dat ding gisteren echt te bewonderen, zit een ledlampje in, vind ie helemaal ge-wel-dig. Ik noem het "zijn led-pret" :') Zeg ie "wat mooi, ik ben super blij, iedereen zou dit toch een mooi cadeau vinden"?

...

Nou, IK niet hoor hahahaha!

Maar... Mijn mama wél, die vroeg hierom, en DAAR gaat het om - om wat JIJ vraagt, om waar JIJ gelukkig van wordt, wat anderen daar ook van vinden!

Normaal vraag ik 8/10x een boek, daar ben ik zooooo happy mee! En af en toe vraag ik iets dat ik nodig heb, maar waar ik zelf geen geld aan wil uitgeven.
Zo heb ik eens oa tapijtreiniger gekocht voor mijn beste vriendin, was ze suuuuuper blij mee, ze had dat echt nodig maar vond het vrij duur voor een schoonmaakproduct. Ideaal dan toch! Als de ontvanger er maar blij mee is, wat het dan ook is :j

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:19

Ik krijg wandelschoenen van mijn man voor kerst. Hij wist dat ik die graag wilde, maar het is natuurlijk best een uitgave, dus ik heb ze in november al gekocht, en ze staan sindsdien in de kast te wachten tot zaterdag :')
Hij krijgt van mij een kalender en een goede fles wijn, hij weet nooit wat hij wilt en ik weet het na 14 jaar ook niet echt meer -O- m'n ouders hadden het ps4 spel dat hij wilde al ingepikt en m'n moeder had nog een doos wijnglazen waar ze niets mee deed :')

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:24

Wij hebben cadeaus afgeschaft. Ik vind het raar om iets te vragen, en dus al te weten wat je krijgt, en het vervolgens andersom te doen als diegene jarig is. En als diegene niks weet en je geeft een envelop dan krijg je bij wijze van spreken diezelfde envelop een paar maanden later weer terug :')
Dus wij hebben gezegd als familie dat we niet aan cadeaus doen. Wil je iets geven dan mag dat, maar het wordt niet verwacht. En dan krijg je juist de leuke cadeaus, want dan neem je bijvoorbeeld iets mee wat écht bij diegene past, maar waar niet om is gevraagd. Schiet mij iets te binnen voor iemand dan noteer ik dat als idee voor de verjaardag een paar maanden later.
Mijn man en ik geven elkaar ook bijna nooit iets. Vind het ook een sigaar uit eigen doos met een gezamenlijke rekening :+
Als ik iets weet dan geef ik het aan hem door, zodat de kinderen iets te geven hebben. Maar die maken anders gewoon knutsels.
Ik heb ook een jaar lang als doel gehad om alleen maar zelfgemaakte cadeaus te geven. Dat werd ook heel goed ontvangen!

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:56

opisop_shop schreef:
Ik heb ook een jaar lang als doel gehad om alleen maar zelfgemaakte cadeaus te geven. Dat werd ook heel goed ontvangen!


Wat geef je zoal aan zelfgemaakte cadeaus? Dat is een heel leuk idee :j

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:01

Ik vraag soms een soort kerstpakket aan mijn ouders gewoon boodschappen en ik vind het altijd leuk om zo'n verassing doos uit te pakken :') soms wasmiddel erbij of een handdoek etc

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:02

Ik had bijvoorbeeld aan een nichtje een boter kaas en eieren spel gegeven.
Voorbeeldfoto:

Afbeelding

Maar dan een dunnere boomstam, gewoon een schijf. En die heeft ze heel veel gebruikt, hij moest zelfs mee op vakantie :D

Op Pinterest staan zo veel leuke dingen!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:08

opisop_shop schreef:
Ik had bijvoorbeeld aan een nichtje een boter kaas en eieren spel gegeven.
Voorbeeldfoto:

[ [url=m/AZgEta.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat tof!

Qua cadeaus vraag ik alleen iets aan m'n lief en ouders, dus dat zijn vaak wel mooie dingen. Tassen, instrumenten, kunstboeken.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:13

Ik vraag meestal een waardenbon van Van Beek Art, zo kan ik zelf verf en andere spullen uitzoeken.

Mijn familie weet dat inmiddels! :)) Dus met verjaardagen en kerst krijg ik meestal waardenbonnen, waar ik heel erg blij van word. :D

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 09:22

Als ik het niet goed weet, stel ik zelf een mand samen :j
Mijn schoonouders wonen in Spanje, ze komen 2x per jaar naar BE. Ik weet niet meer of ze hier vorig jaar zijn geraakt met de feestdagen, maar ik heb ze eens een "mand vol BE" gegeven - stoofvleessaus, vol-au-vent met koekjes, bier, chocolade, mijn zelfgemaakte looksaus (ik krijg van hen "toevallig" altijd een netje Spaanse look vlak voor de feestdagen hahaha), een boek voor mijn schoonmoeder, ... Geen idee meer wat er verder nog in zat haha.

Mijn schoonbroer krijgt altijd een "eeuwige-single-mand". Dit jaar: zakjes chips, gemalen koffie (zijn favo huismerk en Starbucks), 2 dozen koekjes en een XXL-verpakking natte poetsdoekjes. Bier moet er ook nog bij. En koekjes voor zijn hond :j

Als je daar een beetje tijd in steekt, en dingen uitzoekt die bij de ontvanger passen, is dat ook altijd heel leuk om af te geven/te krijgen :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:23

Hetzelfde verhaal hier :)) Mij maak je altijd gelukkig met een waardebon voor boeken, van een ruitershop, rituals of mijn favo kledingwinkel. Of gewoon een envelopje, zodat ik zelf kan kiezen.
En élke keer, als vriend vraagt wat ik wil omdat zijn familie wat wil uitzoeken, en ik geef die tips door... Elke keer "heb je nu echt niks beter". Joh, als ik daar nu gelukkig van word? Of als ik echt niks anders kan verzinnen?

Enige waar ik wel op hamer, als ze een bon halen, is dat ze een winkel uitzoeken waar ze langer dan 6 maanden geldig zijn en zonder minimaal aankoopbedrag.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:28

Precies hierom ben ik grote fan van lijstje.nl... daar zet ik alles op wat ik hebben wil, kan zelfs met link naar de webshop waar het te krijgen is, en dan krijg je ook dingen die je echt wil hebben.

In de afdeling altijd goed, cadeaubon van de decathlon en de bol kan ik altijd gebruiken, dat weten mijn familie en vrienden ook.