"Dat is toch geen kerstcadeau?"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:53

Bij mij weigert men pertinent hondenspulletjes te kopen "want dat is eigenlijk een cadeau voor de honden :+ ". Dus ik koop ook altijd iets voor mezelf. En pak het dan ook in, met een strikje eromheen en onder de kerstboom. Meestal een hondenspul, of het zoveelste hoofdstel :D

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:06

Ik houd gewoon helemaal niet van cadeau's. :+ Dus krijg ik ze inmiddels gelukkig ook niet meer. Mensen die ik net ontmoet vinden dat nog wel eens lastig, maar je maakt me er gewoon echt niet blij mee. Ik houd van minimalisme en heb een heel specifieke smaak.

Lijkt me dus gewoon altijd goed om te luisteren naar de persoon voor wie je iets koopt. Die moet er blij van worden en of dat nou met een zak hondenkoekjes is of toiletborstel.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:09

Ik ben echt vreselijk mbt kerstcadeaus.

'Vrede op aarde - in de praktijk naar moderne zeden een gezellige middagwandeling.'

Cadeautjes horen voor mij bij het Sinterklaasfeest - en bovendien ben ik op een leeftijd dat ik materieel alles al heb.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:23

Ohhh de tip van lijstje.nl op de 1e pagina ben ik meteen gaan gebruiken nu.

Ik weet altijd wel wat ik wil, tot mensen het mij vragen.

Een paar dagen geleden vroeg mijn vriend ook wat ik wilde. Een disney film die ik nog niet heb "je bent toch geen kind, kijk je maar via netflix", drogerballen "stom", en zo gingen we door.

Mijn ouders of najha vooral mijn moeder moedigt graag dingen aan dat ik ga doen die zij leuk vind, zoals breien/haken enz. Dingen voor de paarden zal ik never nooit niet krijgen want die moet ik zowieso maar opruimen als het aan haar ligt "kost alleen maar geld en je hebt er geen tijd voor, dat laatste ziet ze blijkbaar in een glazen bol op 700 km afstand O:) )

Ik ben verder heel makkelijk met cadeautjes. Ik houd van het gebaar en als een cadeau erg duur is voel ik mij vooral heel ongemakkelijk.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:27

Herkenbaar hoor.
Ik wist totaal niet wat ik dit jaar moest vragen.

Tot bleek dat ik enorm veel pijn kreeg van de schaatsen die al 10 jaar of ouder zijn. Dus heb nu nieuwe schaatsen met een dikkere voering en geen last meer van pijnlijke benen.

Onder de boom ligt er geen cadeau, want ja die schaatsen heb ik als cadeau gekregen en natuurlijk al in gebruik :+

Mijn ouders hebben van mij een tuinbeeld cadeau gekregen. Maar ook dat ligt niet onder de boom maar staat al in de voortuin.

Ik vraag normaal ook altijd spullen voor de paarden of voor mijn hond :+, hoezo spullen voor mezelf :')
Mijn zus heeft wel nog een cadeau voor mij en zij komt dinsdag. Ik ben wel heel nieuwsgierig want ze wil niks lossen als tips ofzo.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:51

Ik heb een tegel snijder voor kerst gevraagd :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:27

Bloemetje75 schreef:
Ik vraag al jaren happy socks. Daar word ik iedere dag met dragen blij van. Bovendien verslijten ze echt wel een keer. Onbegrijpelijk voor sommige mensen. Ik wil inderdaad of iets wat ik echt gebruik of een “beleving” (en dat mag ook een gezellige wandeling met daarna een warme chocolademelk zijn).



Ik heb mijn vriend eens een adventkalender van happy socks gegeven (hij is jarig eind november), die was daar superblij mee :)) terwijl de hele familie dacht "wat moet je met zoveel sokken >;) "
Mijn beste "cadeau" was vorig jaar. Hij heeft jaren in de offshore gewerkt en was gemiddeld 6 maanden/jaar van huis voor werk. Hij kon promotie maken, maar daar hoorde werken vanaf kantoor bij. Hij is dus veel minder weg. Mensen begrijpen het ook niet echt als ik dat aankaart als mijn mooiste cadeautje ooit. "Dat is toch maar normaal dat ie een keertje zou stoppen met al dat gereis".
Nee, voor hem was dat iets wat hij enorm graag deed. Dus ik waardeer het immens dat hij die stap heeft willen zetten.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:41

Wij zouden voor elkaar geen cadeautjes doen dit jaar, want ik wilde liever dat we geld bij elkaar zouden leggen voor een kokend water kraan. Met bijdrage van schoonouders en ons eigen budget gister die kraan besteld. Liggen er gisteravond ook ineens pakjes onder de boom. Alsof ik nu nog wat kan regelen voor m'n man.. {:)-:(
Nouja, heb nu z'n favoriete chocola ingepakt, maar heb er wel een beetje de balen van dat ie zich nooit aan dit soort afspraken houdt.
Doe normaal echt wel m'n best voor hem, maar in een lockdown en met overspannen bezorgdiensten is dat nu ook prut.
Mijn moeder vond die kraan overigens ook 'geen kerstcadeau'.. :=

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 17:48

Varekaj schreef:
Bloemetje75 schreef:
Ik vraag al jaren happy socks. Daar word ik iedere dag met dragen blij van. Bovendien verslijten ze echt wel een keer. Onbegrijpelijk voor sommige mensen. Ik wil inderdaad of iets wat ik echt gebruik of een “beleving” (en dat mag ook een gezellige wandeling met daarna een warme chocolademelk zijn).



Ik heb mijn vriend eens een adventkalender van happy socks gegeven (hij is jarig eind november), die was daar superblij mee :)) terwijl de hele familie dacht "wat moet je met zoveel sokken >;) "
Mijn beste "cadeau" was vorig jaar. Hij heeft jaren in de offshore gewerkt en was gemiddeld 6 maanden/jaar van huis voor werk. Hij kon promotie maken, maar daar hoorde werken vanaf kantoor bij. Hij is dus veel minder weg. Mensen begrijpen het ook niet echt als ik dat aankaart als mijn mooiste cadeautje ooit. "Dat is toch maar normaal dat ie een keertje zou stoppen met al dat gereis".
Nee, voor hem was dat iets wat hij enorm graag deed. Dus ik waardeer het immens dat hij die stap heeft willen zetten.


Hier ook offshore werkers die sinds een tijd weer thuis werken, heerlijk he!

Met sokken zou ik persoonlijk ook niet echt blij zijn, maar als je weet dat de ontvanger dat wél is, zou ik ze ook geven hoor :D Mijn vriend en broer zijn zo'n mensen haha.

Ik merk gewoon dat niet iedereen begrijpt dat je van een bepaald cadeau blij kan worden :') Zoals idd sokken, of boeken, of een douchewisser, of een tegelsnijder haha. Het is maar wat je graag wilt, of nodig hebt. Dingen waar je zelf geen geld aan wilt uitgeven, of als je zoals mij een wishlist met 73 boeken hebt, die alleen maar blijft groeien :') Of als je voor jezelf niks kan bedenken, maar wel heel blij wordt van iets voor je dieren, dat snap ik ook volledig!

Wij (ik en mijn vriend) krijgen van mijn ouders voor Kerst een vrij dure radio. Voor mij persoonlijk hoeft dat niet, ik luister evengoed via de laptop of tv naar de radio, maar mijn vriend is een nerd (hopelijk leest hij dit nooit hahaha), en die staat qua technologie echt op kwaliteit. Dus ik ben sowieso wel héél blij met de radio - anders koopt mijn vriend die zelf, en dan gaat dat van onze gezamenlijke rekening af :') En dat wil ik dus niet hahaha, daarom hebben we nog steeds na 6 jaar geen degelijke radio in huis (we hadden er 2 die allebei niet meer werken door gebrek aan kwaliteit), ik kan écht geen mep geld aan zoiets uitgeven, dat vind ik gewoon verspilling :') En het is een radio met bluetooth-functie, ik ben een audioboekenmens dus zal daar zeker heel veel plezier van hebben! :j


Ik kan echt kijken naar de ontvanger. Wat wil die, wat kan die gebruiken. Waar wordt die persoon blij van, daar gaat het om. Al is dat een emmer kattenzand - als hij/zij daar blij van wordt, ik ook dan als ik dat kan geven! :j



Ik heb zonet mezelf dan maar een boek cadeau gedaan hahaha, "De kruisweg van Breendonk", uitgegeven in 1945. Ik ben blij *\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:58

Juist de dingen voor mijzelf koop ik graag heel graag zelf heb alzovaak spullen gehad ,die mijn asthma aan jagen of mijn smaak niet zijn. ik vraag juist van die geen kerst cadeau's om dat soort dingen te voorkomen ;) .

ik heb zelfs een lijstje met spullen die ik op andere momenten zie of die kapot zijn gegaan ....zo relaxed

Zo kreeg ik van alle vrienden douche handoeken toen de oude versleten waren ja in vele kleuren en motiven ,Maar ik ben er zo gelukkig mee elke keer weer *\o/* .

Klosjes multicollor naaigaren van dat ene dure merk....ja echt zo fijn in alle kleuren het is altijd toepasbaar!.

Een ijskrabber van iemand met een minimum inkomen, niet duur maar zo handig om te hebben als het vriest!
een nieuwe sneeuwschuif de oude was overreden met de tractor (oepsie).

Een langer laadsnoer voor de I pad etc

En ook vraag ik vaak zelfgemaakte zaken als jam,advocaat, gehaakte sjaals en mutsen Sokken zo fijn en extra warm

Of ja zelfs een zakje napoleon zuurtjes...herinneringen aan onze schooltijd...heerlijk!

een bordspel en ook boeken van Rienpoortvliet voor mijn werk met dementerenden.

Ik hoor het ook vaak "dat is toch geen cadeau?' en dan zeg ik Jawel dat is juist iets dat ik ga gebruiken of waar ik van geniet. Het gaat om de gedachte dat iemand jou een attentie geeft en gemak daar van en niet de waarde van een artikel :)*

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:56

Dat dus kwita! Als de ontvanger er gelukkig mee is, ben je als gever toch blij?

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:33

Is de bedoeling van een kado niet dat de gever iets uitzoekt? Niet dat je zelf een wens lijst gaat maken?
Ik word liever verrast

Anoniem

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:47

Als mijn moeder mij telkens verrast eindig ik met hopen roze, glitterende kledij. Sommige mensen kunnen totaal niet aanvoelen wat iemand graag heeft/kan gebruiken.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:40

Ik vraag vaak nuttige cadeaus en bijna jaarlijks hoor ik mijn moeder bij het toegestuurde lijstje mopperen dat ik altijd van die rare cadeaus vraag. :')

Overigens maak ik een lijstje door het jaar heen, geef aan dat als ze het bij de kringloopwinkel of goedkoper dan mijn aangedragen suggestie/voorbeeld (bijvoorbeeld linkje bol.com ofzo) kunnen kopen dat dan ook helemaal prima is.

Maar ik vind het al fijn als iemand gewoon komt voor een hapje en drankje, cadeautje is niet nodig dan. :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:41

LWDaisy schreef:
Ik moest uiteindelijk een léuk boek uitkiezen, dus heb een geïllustreerde versie van Jim Kay van Harry Potter gevraagd, dat vond hij al veel beter dan een "saai boek met alleen letters" :')


De geïllustreerde versie van Minalima is ook echt een aanrader! Deel 1 en 2 zijn tot nu toe gepubliceerd <3

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 01:08

Dispar_Vulgo schreef:
LWDaisy schreef:
Ik moest uiteindelijk een léuk boek uitkiezen, dus heb een geïllustreerde versie van Jim Kay van Harry Potter gevraagd, dat vond hij al veel beter dan een "saai boek met alleen letters" :')


De geïllustreerde versie van Minalima is ook echt een aanrader! Deel 1 en 2 zijn tot nu toe gepubliceerd <3


Die zijn idd mooi!
Maar... Ik heb de boeken in het NL - ik het een Engelse editie van Gryffindor - en de Engelse geïllustreerde versies van Jim Kay.. Ik kan ze niet nog eens kopen/vragen hahaha, dat wordt te gek dan!

Ik heb deze (maar dan apart, niet in de box) :
Afbeelding

En deze heb ik voor Kerst gevraagd:
Afbeelding

Verder heb ik heel veel "extra" boeken ivm Harry Potter. Spellbook, artifact vault, Hogwarts collection, ... Ik maak morgen een foto haha. Hele collectie hoor :')

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 01:34

Ik krijg dit jaar een door mezelf uitgezochte kettingzaag :+ Eerder al een goed zakmes en een handzaag :') en mijn man weet dat ik niks met een bos bloemen kan dus die brengt afgeprijsde zielige planten mee om te redden voor onze trouwdag :D

En verder inderdaad graag een beleving of iets nuttigs. Ik heb van mijn zusje een keer een middag glasblazen samen gekregen, super leuk om te doen. Ik heb liever herinneringen als het zoveelste Rituals pakket bijv.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:34

Een verrassing is inderdaad wel leuker maar zoals Moestuin ook al zei, dan heb ik echt een lading zooi waar ik niks mee kan. En wat dan ligt te verstoffen. Zonde van het geld vind ik dat.

Maar het wordt ook wel prut als ze dan vinden niet wéér een boekenbon te willen geven, of een cadeaubon van Fnac of Rituals "want dat geven we al zo vaak en dat is geen cadeau". Dan houdt het ook wel eens op hoor.
Vriend wil geen robotstofzuiger, als ik het zelf doe is het beter gedaan :P en elektrische fiets vertikt hij om aan bij te leggen of laten bijleggen. "Ben je nog veel te jong en fit voor". Joh, ik wil gewoon vlot zonder stinkend van het zweet aankomen op mijn werk, of relax naar/van stal fietsen ipv doodop te zijn van de tegenwind ofzo.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:55

Toch heb ik liever als iemand een lijstje heeft om daar iets van te kopen, verrassen kan wel maar dan moet je die persoon ook gewoon goed, heel goed zijn smaak kennen!

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:04

Ik werk ook liever met lijstjes, ik vind het wel leuk om een ding te kopen wat ik zelf heb uitgezocht maar vind het zonde als mensen allerlei prullaria kopen dat voor hun veel geld is en die ik in een kast stop omdat ik er niets mee heb.

Maar ook andersom, ik koop graag iets waar iemand heel blij van wordt, ook al is het een WC borstel.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:23

Hier werken we ook met lijstjes, maar je hoeft je er niet aan te houden. Het is meer een lijstje met wat ideeën. Cadeaus pakken we altijd groots aan met mijn ouders, zus + vriend en mijn vriend. Ik weet ondertussen wel wat zij wel of niet leuk vinden. Het is bij ons echt een traditie. We vinden het allemaal veel te leuk om cadeaus te geven, ookal weten de heren meestal niet wat erin zit haha. Kunnen functionele of minder functionele cadeaus zijn, zolang de ontvanger er maar blij mee is is alles goed.

murness
Berichten: 526
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: "Dat is toch geen kerstcadeau?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:34

Ik heb een paar jaar geleden een xl-slowfeeder voor mijn verjaardag gekregen van mijn man. Mijn moeder vond het een verschrikkelijk cadeau. Die zou het liefst zien dat ik behangen werd met gouden juwelen... en als ik ergens een hekel aan heb...
Ik was super blij met het hooinet. Het duurde even voordat moeders dat snapte, haha.
Vorig jaar kerst een nieuwe roze kruiwagen gekregen van mijn hubbie. Moeder weer teleurgesteld

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:49

Rivendell schreef:
Is de bedoeling van een kado niet dat de gever iets uitzoekt? Niet dat je zelf een wens lijst gaat maken?
Ik word liever verrast

Toen wij nog weleens meededen met sinterklaas (25 jaar terug) kreeg ik elke keer iets voor het huishouden.
Een x een kookboek + thee-/hand-/vaatdoek set.
Een x een bakset (handmixer, beslagkom, bakblik enz).
Een x een schoonmaakset met stoffer en blik, emmer met spons/trekker/schoonmaakdoeken

Ik woonde al jaren samen met mijn man en werkte in de keuken en had dat soort dingen al.
Klopt dat ik van koken hou en een goed/speciaal kookboek is leuk. Maar degene die ik kreeg was echt een basis kookboek (hoe kook je aardappelen en eieren), want omdat ik veel pasta's en curry's maakte dacht zij dat ik niet "gewoon" kon koken. :+

Na het eerste jaar heb ik duidelijk gezegd dat ik niks huishoudelijk wilde.. maar toch dacht men dat ik het leuk zou vinden?!
Ik had een lijstje, maar dat vonden ze niet leuk om te geven, want voor vrouwen hoorde cadeaus nuttig te zijn...
Daarna zijn wij ermee gestopt met die onzin. :+

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:55

Ik had ooit zoiets met Sinterkerst met vrienden. Ik had een hele specifieke LP gevraagd die precies binnen het budget viel, limited edition met een speciaal kleurtje. Wat kreeg ik.. een setje plectrums van twee bands die ik goed vind.

1. Ik speel geen gitaar
2. Ik heb een hekel aan prullaria die ik niet gebruik, ik ben dat de laatste jaren juist drastisch aan het terugsnoeien
3. Ze liggen sinds de ontvangst in een la.. en worden dus niet gebruikt.

Ja, dat vond ik wel zuur. Er zat ook geen gedicht of niks bij dus het was mega onpersoonlijk. Gelukkig was het online dus kon makkelijker doen alsof ik er blij mee was -O-

@Brainless jeetje van jouw post krijgt mijn feminisme jeuk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:06

murness schreef:
Ik heb een paar jaar geleden een xl-slowfeeder voor mijn verjaardag gekregen van mijn man. Mijn moeder vond het een verschrikkelijk cadeau. Die zou het liefst zien dat ik behangen werd met gouden juwelen... en als ik ergens een hekel aan heb...
Ik was super blij met het hooinet. Het duurde even voordat moeders dat snapte, haha.
Vorig jaar kerst een nieuwe roze kruiwagen gekregen van mijn hubbie. Moeder weer teleurgesteld


Idem. Op mijn trouw kwam mijn moeder apetrots naar mij met een brioche, goudskleurig met van die afschuwelijke nepdiamanten. Het was een paard, dat wel. Ze had aan mij gedacht en ik moest er goed zorg voor dragen. Ding heeft haar €25 gekost.
Pas op, ik waardeer het enorm. Maar het is totaal niet mijn stijl en ik draag zoiets nooit. Dus ik vind het ook zonde voor haar geld, want het ligt eigenlijk niets te doen in de la.